Voor alle mensen die geen leestekens kennen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 11:44

hoofdletters gebruik ik eigenlijk nooit, maar leestekens dus wel, omdat het voor die mensen die het lezen gewoon vreselijk irritant is!

hillary6

MIJ AFKRAKEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:59

MIJ AFKRAKEN . DAT VIND IK DAN WEL HEEL ZIELIG.
EN DAN ZELF EEN BERICHTJE TYPEN VAN IK "IK VIND HET IRRITAND ALS MENSEN GEEN LEESTEKENS GEBRUIKEN " WEETJE WAT IK IRRITAND VIND DAT JE IEDEREEN AF ZIT TE KRAKEN Boos!

IK BEN ECHT PIST IEMAND ANDERS AFKRAKEN EN DAN ZELF EEN BERICHT TYPEN WAT ER HELEMAAL NIE OP LIJKT WHAHAHAHAAH WAT BEN JE ZIELIG...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:05

Mis ik iets hilary6 ???
Blijkbaar, want ik snap jou reactie niet....
En ik vind het ook aardig irritante. Kijk je hoeft niet elke keer een punt na een zin te zetten doen dan ENTER en dan hoef je ook niet met een hoofdletter te beginnen maar elke (wel een beetje lange dus niet 3 woorden) zin op een nieuwe regel.

xxx

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:36

Ik weet hoe irritant het is maar doe het zelf ook altijd omdat je snel wil typen, vergeet je vaak die leestekens. Maar ja who cares

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:57

Hilary6, ik geloof niet dat ze jou afkraakt, maar in het algemeen vertelt dat ze zich aan al die dingen irriteert/ergert.
En als je die 2 laatste zinnen leest, lees je ook waarom ze op deze manier haar berichtje schreef.
Kunnen diegene ook zien hoe het is, dat het irritant is enzo.

Je hele berichtje in hoofdletters is trouwens ook taboe.
Dat kun je in de bokt-regels er op na lezen.
Dus wie er nou zielig is?

Dennis vm, who cares?
Blijkbaar nog wel een boel he?
Anders hadden ze dit topic niet opgestart en op gereageerd.
En dan zijn er nog velen die ooit al eens gereageerd hebben op zo'n topic die dezelfde mening zijn toegedaan of die zich in stilte ergeren.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:04

yep irritant lezen.

maar *kom ik weer*

spellingsVouten kunnen irritant zijn mee eens, wordt er dan wel rekening gehouden met mensen met dyslexie ( zij kunnen er dus niets aan doen ) zelfde heeft ook te maken met ,,,,, .... enzv...

Ik weet dat ik wel 1001 spellingsfouten maak, ik de ,,, niet goed zet, ( zet er veeeeel te veel ) Maar ik doe mijn best.
En wil je mijn stukje door de spellingsfouten niet lezen, dan lees je hem gewoon niet.

Sorry, maar er wordt zo vaak gezanikt over de spellingsfouten, en het lijkt wel of iedereen foutloos moet kunnen typen, das echt bij mij iig onmogelijk

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:44

Maar je best doen is al wat, en als er dan iemand roept 'maar daar kan ik niks aan doen, dat is wel erg makkelijk natuurlijk!
Dyslexie... ik zou zeggen zet dat dan in je onderschrift oid zodat mensen daar rekening mee kunnen houden?

Wmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:47

wjerdo schreef:
Sorry, maar er wordt zo vaak gezanikt over de spellingsfouten, en het lijkt wel of iedereen foutloos moet kunnen typen, das echt bij mij iig onmogelijk

Nope, ik denk niet dat iedereen foutloos moet kunnen typen, maar waar het om gaat is dat heel veel mensen niet even de moeite nemen om hun bericht terug te lezen. Natuurlijk kun je spelfouten maken (doe ik ook, zie echt niet of ik een D of een T moet gebruiken en ik vind dat erg vervelend), maar die leestekens, daar kun je wat aan doen!
Er is een verschil tussen fouten maken en leestekens her en der vergeten (of niet weten dat ze er horen) of het totaal niet gebruiken van leestekens en fouten maken doordat je zo snel typt (en het dus niet even terug leest om ze te verbeteren). In het laatste geval ben je gewoon te lam om er een beetje moeite in te steken en dat is zeer zeker irritant!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 23:39

idd oke, maar ik lees net dat het hier gaat over leesfouten... en daar kan ik over vallen. ( Als je dat kan snappen ) ,, en zo ach ja heeft meer te maken met na lezen en daar ben ik met vele anderen denk ik te lui voor.

Ff op Laura: Mensen met dyslextie worden altijd in een bepaald hoekje geduwd. Ik probeer juist uit dat hoekje te komen. En waarom zou ik dan moeten zeggen Hey jongens let op mijn spelfouten, ik heb dyslexie. Nee !!

Wat ik daar mee wil zeggen is: Ik kan heel goed voorstellen dat "stomme" schrijf fouten vervelend zijn voor anderen. de mensen die ze maken worden dan er op "aangekeken" terwijl lang niet iedereen daar wat aan kan doen.

Snap je ?

vvtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:09

Laura schreef:
Dyslexie... ik zou zeggen zet dat dan in je onderschrift oid zodat mensen daar rekening mee kunnen houden?

sure. Scheve mond

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:14

jamylover schreef:
Ik vond dat verhaal van gister wat ik dus had getypt erg moeilijk om neer te zetten,aangezien mijn vingers automatisch al naar de punten,comma's,uitroeptekens en vraagtekens (en natuurlijk shift voor de Hoofdletters) trekken Verward Hebben jullie dat nou ook?

Jazeker! Overigens, je hebt echt gelijk!! Het leest zo vreselijk vermoeiend als er geen punten e.d. instaan! Een hoofdletter vergeten kan ik nog inkomen, maar aan een stuk doortypen is gewoon gemakzucht in mijn ogen!

Haha! Bloos Cool

Tallie1979

Re: MIJ AFKRAKEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:18

hillary6 schreef:
EN DAN ZELF EEN BERICHTJE TYPEN VAN IK "IK VIND HET IRRITAND ALS MENSEN GEEN LEESTEKENS GEBRUIKEN " WEETJE WAT IK IRRITAND VIND DAT JE IEDEREEN AF ZIT TE KRAKEN Boos!

IK BEN ECHT PIST IEMAND ANDERS AFKRAKEN EN DAN ZELF EEN BERICHT TYPEN WAT ER HELEMAAL NIE OP LIJKT WHAHAHAHAAH WAT BEN JE ZIELIG...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ehmm IrritanD moet irritanT zijn! Schijnheilig

Enne, ik heb geen namen genoemd zien worden.. Eerst goed lezen he? Lips are sealed

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:53

Ik vind dat er op spelfouten zeker niet gelet mag worden.
Idd zoals Wjerdo al zei: mensen kunnen dyslexies zijn.
En heel bokt hoeft toch niet te weten dat je dyslexies bent?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:02

IMO gaat het ook helemaal niet over spelfouten e.d. Hoop mensen hier die nog maar net van de bassisschool af zijn en ook bij de 'ouderen' zijn genoeg mensen die geen perfect Nederlands kunnen typen (waaronder ondertekende). Het gaat er IMO vooral om dat je laat zien dat je een beetje moeite hebt gestoken in je tekst. Als je echt 10 ontzettend duidelijke fouten in iedere zin hebt staan, nooit leestekens gebruikt en constant vervalt in MSN gebrabbel dan getuigt dat IMO niet echt van respect voor de lezer.

Doe dus een klein beetje moeite om alles leesbaar te houden bij het typen van een bericht, that's all...

BTW Hillary, doe ff een beetje normaal en lees alles voor je zo'n belachelijke reactie de groep in gooit. Lees voor de grap ook even de regels op Bokt door (Algemeen, bovenste topic).

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:08

Ja, het is inderdaad irritant. Ik betrap me erzelf ook vaak op dat ik er een puinzootje van maak wat betreft spelling en heb vaak geen zin om al die letters om te gaan draaien, maar ik probeer het wel goed te doen. Spelfouten heb ik allang geleerd overheen te lezen, maar leestekens die ontbreken zijn knap vervelend.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:36

Per ongeluk een foutje kan gebeuren, is niet erg, maar teksten zonder interpunctie en bol van de spelfouten? Dat gebeurt echt niet 'zomaar', is gewoon een kwestie van luiheid of laksheid.
Niet eens proberen om fatsoenlijk te schrijven (waarbij er best een foutje tussendoor kan glippen) getuigt van weinig respect voor je lezers. Prima, moet je zelf weten, maar verwacht dan niet van mij dat ik me door die bende heen worstel.
Het is echt wel duidelijk of iemand z'n best doet en per ongeluk een foutje over het hoofd ziet, maar in ieder geval probeert om z'n tekst te verzorgen, of dat iemand er gewoon een tekst uitrammelt en zonder controle op 'plaatsen' drukt, dus dat gezever over dyslexie is echt niet nodig. Dyslexie (echt of verzonnen) is geen vrijbrief om maar als een idioot op je toetsenbord te rammelen en nergens meer naar te kijken.

vvtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:57

Margreet schreef:
Dyslexie (echt of verzonnen)

Ik heb mezelf al lang afgeleerd om heel fanatiek op dit soort opmerkingen te gaan reageren. Ik kan je alleen vertellen dat het vreselijk lastig is als je niet ziet dat je fouten maakt.

Ik maak ook wel eens fouten die komen omdat ik te snel typ, en ik maak ook vaak de fout dat er meer in mn hoofd zit dan dat ik schrijf, ik denk dat de tekst dan duidelijk is. Ik wou dat ik het maar beter onder de knie had. Daarom blijf ik boeken lezen, dat doe ik met tegenzin, maar merk gewoon dat het slechter wordt als ik een tijd niet lees. Sinds kort heb ik van kleintje een boek met oefeningen ik hoop dat die een beetje helpen.

Dus oordeel niet te snel.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 15:23

Ik oordeel niet, je trekt mijn tekst uit z'n verband. Begin niet gelijk te steigeren, maar lees het nog maar eens en haal er uit wat op jou van toepassing is.

Ik kan zien dat jij aandacht aan je teksten besteed, je doet duidelijk je best om verzorgd werk af te leveren, dan is een foutje toch niet erg of storend? Ik vind van niet in ieder geval.
Maar de mensen die die moeite niet eens nemen, maar gewoon een woordenbrij produceren waar geen touw aan vast te knopen is door een volledig gebrek aan interpunctie of logische zinsbouw en dan ook nog eens beginnen te piepen over dyslexie terwijl ze eigenlijk gewoon lui zijn..... Dàt vind ik wel storend!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 15:29

Spirit"]
[quote="Laura schreef:
Na een komma hoort trouwens ook een spatie, daar erger ik me ook wel eens aan als mensen dat vergeten Haha!

Dan ben ik gelukkig niet de enige die zich daaraan ergert Haha!
[/quote]

Ow, ik vind dat héél erg irritant

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 16:16

Zoder spatie na de komma is idd erg irri, zelf snap ik alleen nooit of die spatie nou voor of na de komma moet Haha!

Ik kan er ook zo slecht tegen als mensen verkeerde werkwoordsvormen gebruiken!!!

Maar de meeste houden zich hier toch netjes aan de regels?

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 18:42

Tsja, ik typ zelf ook heus wel 'ns een foutje.Zoals 'kennen' in de titel, moet eigelijk kunnen zijn. Achja, dat is zaans Schijnheilig Maar ik wist helemaal niet dat er een spatie achter een komma moet, ik moet nodig mijn schoolgeld van vorig jaar terughalen Schijnheilig

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:50

oke, ik vind et niet erg, maar ik zal proberen het te verbeteren.
zie dit bericht, dit is mij eerste bericht waar ik goed op de punten enzo let.
maar vinden jullie het dan ook erg als je geen punt zet maar op een nieuwe regel begint.

jamylover

Re: MIJ AFKRAKEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 18:52

hillary6 schreef:

Ken ik jou? Neuh
Ken je mij? Neuh
Moet je dan gaan lopen zieken? Neuh...
Beetje lompe actie.Ik kraak niemand hier af,maar praat in het algemeen,
wel toevallig overigens dat je je zo aangesproken voelt

xXIreenXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:57

Laura schreef:

Hmmz...... Scheve mond

mensjus mensjus, als iedereen zo goed als het gaat probeert zijn verhalen leesbaar te houden, dan vind ik het wel goed zo!

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:09

Ik vind het een beetje onnodig om hier een topic over te beginnen, het staat al uitgebreid in de regels etc. Iedereen weet het zo onderhand wel denk ik? Verward