*marije* wat doe jij s nachts ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:22

Laui! schreef:
Ik geloof best in ander leven in het heelal, zeker gezien de grootte van dit universum, maar dat ze dan hier komen om het graan plat te leggen? Of in vliegende schotels voorbij komen scheren? En dan vooral die belachelijke theorieën erachter, daar ben ik gewoon veel te nuchter voor denk ik.

waarom zou dat niet kunnen? Als er minder intelligente wezens in het heelal zijn dan ons, dan is de kans bijna 100 % dat er ook intelligentere wezens zijn dan ons... dat zou dus duiden op een grote technologische vooruitgang.. ok ik geloof ook niet in de groene mannetjes met grote ogen theorie, maar ik geloof wel dat ze best een bezoek aan de aarde gebracht zouden kunnen hebben.... en hoezo zouden ze er uit zien zoals wij denken? Misschien zijn ze wel onzichtbaar, wat ik wil zeggen is dat de wetenschappers er vanuit gaan dat die wezens dezelfde stoffen nodig hebben om te leven als ons, maar misschien is dat wel helemaal niet zo. Misschien hebben ze wel geen zuurstof nodig maar leven ze op koolstofmonofosfaat (voorbeeldje Knipoog)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:31

Ik vind het eigenlijk wel een beetje jammer dat vrijwel iedereen dit fenomeen afdoet als een grapje.

Lees je er eens in , bekijk de foto's en alles eens dan ben je je er akelig van bewust dat het iets heel bijzonders (engs) is....

Echt niet lachwekkend iig.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:31

Kleine kans!
Als je bekijkt wat er aan verschillende stoffen nodig is om te leven (elementen dus), dan komen er maar heel weinig planeten voor in aanmerking. Daarnaast zijn er nog wat eisen die wetenschappers op een rijtje hebben gezet. In ons zonnestelsel is 1 planeet waar nu leven mogelijk is en 1 waar wellicht ooit leven geweest is, omdat er water aanwezig is (geweest).
Dat intelligentere kan natuurlijk, en ze hoeven er zeker niet zo uit te zien als wij of eenzelfde manier van communiceren te hebben. Maar weet jij hoeveel lichtjaren ze weg zijn? Het is vrijwel onmogelijk om dat te bereizen, en dan 'ff' een bezoekje aan aarde te brengen. Bij natuurkunde had de leraar op een gegeven moment zo'n shocking schaalmodel, het is niet voor te stellen hoe groot het heelal is. Het melkwegstelsel is al onbegrijpelijk groot (ons eigen zonnestel is nog te bevatten), en daarin zullen misschien 5 andere stelsels zijn waar leven mogelijk is. Het kan zijn dat andere levende wezens het probleem van lichtjaren afstand opgelost hebben, maar dat lijkt mij stug, 'n lichtjaar is namelijk een onvatbare afstand (een jaar met de snelheid v/h licht reizen).
Ook denk ik niet dat ze onzichtbaar zijn, vanwege het feit dat je materie ziet en als iets bestaat als leven is het materie, hoe groot of klein dan ook. Iets als een ziel of een geest komt dan eerder in aanmerking voor het maken van graancirkels, zoals mijn tante het licht aan en uit deed op de dag dat ze gestorven was (ik was er niet bij, maar het wordt met veel stelligheid beweert, ze had dat nl beloofd).
Maar goed, het verklaren doen we voorlopig niet en zelf naar een andere planeet met leven reizen ook niet. Helemaal omdat de aarde in het melkwegstelsel ook nog eens een keer gewoon afgelegen is, de dichtsbijzijnde ster is iets van 100 lichtjaar... dan moet daar nog een planeet bij zitten ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:34

1000 jaar geleden was het ook ondenkbaar dat we naar de maan zouden gaan , en daar zijn we nu ook in een zucht en een scheet Haha!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:37

Laui! schreef:
Kleine kans!
Als je bekijkt wat er aan verschillende stoffen nodig is om te leven (elementen dus), dan komen er maar heel weinig planeten voor in aanmerking. Daarnaast zijn er nog wat eisen die wetenschappers op een rijtje hebben gezet. In ons zonnestelsel is 1 planeet waar nu leven mogelijk is en 1 waar wellicht ooit leven geweest is, omdat er water aanwezig is (geweest).
Dat intelligentere kan natuurlijk, en ze hoeven er zeker niet zo uit te zien als wij of eenzelfde manier van communiceren te hebben. Maar weet jij hoeveel lichtjaren ze weg zijn? Het is vrijwel onmogelijk om dat te bereizen, en dan 'ff' een bezoekje aan aarde te brengen.

Maar jij gaat ervan uit dat ze volgens de regels leven die de natuurkundigen op aarde gesteld hebben! Dat hoeft helemaal niet... en het aantal lichtjaren valt met hele goede technologie misschien wel heel makkelijk te overbruggen.. Water is misschien wel helemaal niet nodig!!! Je gaat er maar steeds vanuit dat die levensvormen uit dezelfde materie als ons bestaan en van dezelfde stoffen leven maar dat hoeft niet! waarom zou dat zo zijn? alleen omdat dat bij ons zo is??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:27