Slowchats en oneliners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:09

true...true

one-liners zijnsoms constructief....soms niet dat is waar. Maar toch denk ik dat een strenger beleid averrechts zal werken, temeer omdat dat ook meer controle vereist en in n tijdperk van deregulering lijkt me dat neit de bedoeling Haha!

Maar nu ff zere neus, het zou best zo kunnen zijn dat je een topic dat uit mond in een (zo je wilt) slow chat of wat dan ook verplaatst. Maar om tegen te gaan dat het opzettelijk verziekt word door 'kwade elementen' (zoals we die vooral een half jaar terug hadden) zou je kunnen zeggen dat als het nog een normaal topic is dat je het verplaatst en dat als het gewoon doelbewust om zeep geholpen word, zonder concensus van de topicstarter dan zou je kunnen gaan waarschuwen of zelfs slotteren

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:12

Laui! schreef:
Als dan iemand ergens een topic post en het mond uit in een slowchat terwijl diegene dat helemaal niet wilde en het dus naar het nieuwe forum gesleept wordt... Tsja, lijkt mij niet zo erg leuk.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat de schrijver van het topic zelf zijn eigen topic ook een beetje in de gaten houdt en dus zelf een beetje voor moddie speelt. Als hij/zij het er niet mee eens is dat er oftopic gegaan wordt of dat het uitmondt in een slowchat of whatever dan is het het verstandigste dat hij/zij dit zegt. Dan is het ook aan de chatters om te zeggen van "ok... het is genoeg geweest". Het moet dan niet zo zijn dat zij weer gaan zeuren dat de starter van het topic zich aanstelt.

Op deze manier zijn we allemaal een beetje moddie van bokt en hebben we het zelf een beetje in de hand, lekker toch? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:14

DS: van kwaaie zin is er op dit moment helemaal geen sprake en als het wel gebeurt, dan is er altijd nog de mesthoop.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:15

ik moet wel zeggen sinds ik de mesthoop wat doorgelezen heb, is me een hele hoop duidelijk geworden.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:17

Dit waren idd onzintopics, maar Laura vroeg toch zeker om complimentjes voro Robin, die heb ik de laatste pagina's niet meer gezien (zou niet weten waar het nog wel over ging).
Het SP-topic was eerst nog best een prestatie om daar een goeie gevatte opmerking te maken zonder dat het onder de gordel was, maar de laatste paar pagina's ging het alleen nog maar over... wat eigenlijk? Vanaf het bouterdarten was het weinig opmerkingen plaatsen meer.
Het RK topic raakte vanaf het begin kant noch wal, dus dat is eigenlijk het enige topic waar niets van te zeggen viel, hoogstens dat het nergens op sloeg (is een mening).
Het SP-topic vond ik zelf een behoorlijke mind-cracker, want het is verrekte lastig om opmerkingen te plaatsen die niet onder de gordel zijn en toch te scoren, en om dan niet gelijk inkoppertjes weg te geven. Daar heb ik persoonlijk erg veel lol aan beleefd, maar op een gegeven moment ging het daar helemaal niet meer om, en dat vond ik persoonlijk heel erg jammer. Op dat moment werd er ook gelijk zo onwijs veel gepost dat het aantal pagina's explosief toe nam (viel wel op). Dat vond ik echt jammer, want dat gescore was nog best een kunst, hoewel de lol er voor mij na 10 pagina's ongeveer een beetje af was, waarna het dus een slowchat werd.
Het topic over Robin heb ik niet gevolgd dus daar kan ik niet echt een uitspraak over doen, maar dat was volgens mij iig 2 pagina's lang nog 'complimenteus'.

Het is moeilijk om een topic waar je eerst lol aan beleefde weer terug op het oude spoor te krijgen zeg maar. Dus wat dat betreft is een slowchat gewoon dodelijk, en da's erg jammer, toch?

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:18

Lovely schreef:
DS: van kwaaie zin is er op dit moment helemaal geen sprake en als het wel gebeurt, dan is er altijd nog de mesthoop.

Ik zeg ook niet dat er NU sprake is van kwade opzet, k zeg alleen dat STEL DAT er daar sprake van is. En het verleden heeft hier uitgewezen dat het zeker tot de mogelijkheden behoort.

K borduurde ook meer voort op het (door de topicstarter) ongewenste verzanden van een topic in een slow-chat enz.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:19

SuperPepeijn schreef:
ik moet wel zeggen sinds ik de mesthoop wat doorgelezen heb, is me een hele hoop duidelijk geworden.

een hele hoop mest zeker? Haha!

*tatst zichzelf op de vingers, foei toch*

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:22

Death_Squad"]
Ik zeg ook niet dat er NU sprake is van kwade opzet, k zeg alleen dat STEL DAT er daar sprake van is. En het verleden heeft hier uitgewezen dat het zeker tot de mogelijkheden behoort.
[/quote]het lijkt me fout om er van uit te gaan dat er sprake is van kwade bedoelingen.

[quote="Laui schreef:
een hele hoop mest zeker? *tatst zichzelf op de vingers, foei toch*
sodemieter nou. konden een hele hoop dingen ECHT niet door de beugel. maar probeer niet appels met peren te vergelijken. Lachen
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 31-07-02 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:23

Death_Squad"]
[quote="Lovely schreef:

K borduurde ook meer voort op het (door de topicstarter) ongewenste verzanden van een topic in een slow-chat enz.
[/quote]

TOch blijf ik het jammer vinden dat de groep die nu actief is continu moet worden herinnerd aan wat ooit is geweest (v.v.t.), de nieuwelingen zijn zich helemaal van geen kwaad bewust en moeten dus eerst kennis maken met de boktgeschiedenis om te kunnen begrijpen waar 'men' het hier over heeft. Wanneer wordt die ouwe bende nu eens losgelaten ten faveure van de leuke dingen van nu?
Zit me dwars, klopt.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:25

waar ik bang voor ben is dat het zich herhaalt, ten onrechte waarschijnlijk, maar toch. Indertijd vond ik het zeker niet leuk hier, ging met bibberknieën eens per dag eens kijken.
Het is fout om dan nu te snel in te grijpen of dingen, al dan niet bewust, weer omhoog te halen, maar ik kan wel zeggen dat 'we' (weet niet wie precies, ik iig) het niet nog een keer mee willen maken. Of dat koste wat kost moet zijn weet ik niet, maar 't voelt wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:27

Laui, tuurlijk moet het voorkomen worden, maar ik vind de vergelijking nogal krom gaan. Ik vind dat we allemaal waakzaam moeten zijn voor dergelijke processen, maar dat zijn we toch? Volgens mij kan dat ook zonder dat er steeds ouwe koeien uit de sloot worden gesjord die er helemaal niet toe doen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:29

niet vanuit gaan dat mensen die blijkbaar ook met 1liners/2liners/slowchats praten, als destijds, dezelfde bedoelingen hebben. dat is niet zo. de hele sfeer is anders, positief, sociaal.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:29

Naar mijn idee doen die er wèl toe. Ik denk dat ik voor velen spreek als ik zeg dat we geen herhaling van die tijd willen, en dan lijkt het me niet nodig om wat er toen is gebeurd te verzwijgen alsof er niets is gebeurd. Van het verleden kun je alleen maar leren, en we kunnen er alleen maar met z'n allen voor waken dat er nog een keer zo'n escalatie plaatsvindt.

Overigens zie ik dat nu niet zo snel gebeuren (idd, zoals SP zegt: de sfeer die er nu hangt is vrij sociaal), maar het kan geen kwaad om waakzaam te zijn.

En om voor mezelf te spreken: ik kan vrij goed vergeven, maar vergeten kan ik niet.
Laatst bijgewerkt door Karin op 31-07-02 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:32

Lovely schreef:
TOch blijf ik het jammer vinden dat de groep die nu actief is continu moet worden herinnerd aan wat ooit is geweest (v.v.t.), de nieuwelingen zijn zich helemaal van geen kwaad bewust en moeten dus eerst kennis maken met de boktgeschiedenis om te kunnen begrijpen waar 'men' het hier over heeft. Wanneer wordt die ouwe bende nu eens losgelaten ten faveure van de leuke dingen van nu?
Zit me dwars, klopt.

Moet je de geschiedenis hier vergeten? Het moet dienen als een baken, als een teken van wat eens was en wat er niet meer hoeft te komen. T zit je dwars...logisch, het waren 'De Donkere Dagen' dat klopt, maar moetne we het dan helemaal negeren, maar net doen alsof het niet is gebeurd? Vroelijk en naief verder huppelen? De geschiedenis (zowel op bokt als daarbuiten) heeft uitgewezen wat er fout kan gaan als er gewoon maar word door gegaan, zonder acht te slaan of wat er is gebeurd (v.v.t.)

K bedoel dat dat zeker niet meer mag gebeuren, het is ook zeker niet aan de orde! je moet je alleen afvragen wat de volgende stap moet zijn in het volwassen wordingsproces van bokt. T is inmiddels de kinderschoenen wel ontgroeid, dat moge duidelijk zijn, maar het is wel zo dat er nog genoed dingen zijn die besproken (niet accuut besloten dus, maar die open moeten staan voor discussie en NEE ik heb GEEN zin in een nieuwe discussie over wat de taak van een Mod is) moeten worden om het klimaat hier nog verder te verbeteren. K denk dat er toch echt gekeken moet worden wat je zou kunnen veranderen....ten goede!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:35

Nu heb ik me dus aangemeld voor de Mesthoop , wordt toch wel erg
nieuwsgierig.

In de genoemde topics ben ik me iig van geen kwaad bewust , heb 't Kippenhok een week ofzo geleden ontdekt en vond het erg leuk ,
ik dacht ook eigenlijk dat het puur voor de lol was , om lekker te relaxen en alles wat je bij andere topics off-topic noemt hier door te kakelen.

Ik weet niet wat er verder allemaal voor verschrikkelijks (als ik het zo hoor) is gebeurd , maar ben er wel van overtuigd dat er nu niks vervelends aan de hand is , ik vind de afgelopen dagen met die topics juist heel positief , heb veel waardering gekregen voor enkele bokkers hierdoor....

En veel gelachen , veel naar m'n zin gehad , veel geld kwijt aan telefoonkosten ongetwijfeld , maar dit even terzijde Haha!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:37

Met veel belangstelling lees ik de laatste pagina van dit topic en ik ben heel blij dat er nu normaal gesproken kan worden over wat er in het verleden van bokt is voorgevallen en dat dat toch niet vergeten wordt en in een donker hoekje wordt geduwd. Ik ben het er ook zeer zeker mee eens dat je dingen niet zomaar mag vergeten, op bokt niet en ook niet in de (oh zo boze) buitenwereld.

Ik hoop dat we als volwassen mensen door kunnen gaan met dit topic Lachen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:37

Death_Squad schreef:
Moet je de geschiedenis hier vergeten?

je moet nooit vergeten, maar niet vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:40

DS en Karin, nee je moet de geschiedenis niet vergeten, dat doe ik ook niet. Je moet er van leren en maatregelen nemen, klopt.
Wat je niet moet doen is mensen erop afrekenen die er niks mee te maken hebben en daar ben ik dan weer waakzaam voor, want het komt af en toe best dichtbij.

Concluderend denk ik dat het hier op het Kippenhok helemaal zo slecht nog niet gaat en dat Laui de zaken best goed in de klauw heeft. Een discussie over hoe er gemodereerd moet worden lijkt mij overbodig. De regels zijn er en zullen moeten worden nageleefd door iedereen. Als dat gewoon gebeurt, dan is herhaling ook niet mogelijk.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 15:41

Ik heb geen idee wat die geschiedenis is, en kan de Mesthoop ook niet vinden.
Ik ben er pas een maand. Waar kan ik de geschiedenis ff lezen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:41

Met dank aan Scarlet :

Zo erg is het gelukkig nog niet , toch Knipoog

Afbeelding

Was het zo haat & nijd dan hier , of werd elk topic verziekt door een select groepje ?
Misschien kleine uitleg ?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 31-07-02 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:43

SuperPepeijn schreef:
je moet nooit vergeten, maar niet vergelijken.

Mag ik daar dan even aan toevoegen dat iedereen, overal, in iedere situatie vergelijkt, bewust of onbewust? Dat dat in de wetenschap ook continu wordt gedaan, en vooral ook in communicatie tussen mensen?

Wat je in je leven hebt meegemaakt, vormt je referentiekader en daarvanuit beleef je het hier en nu. Niets staat op zichzelf, alles houdt verband met elkaar. Ik ben het wel met je eens als je bedoelt dat je iedere situatie als een op zichzelf staande, nieuwe situatie moet beschouwen (en er dus 'open minded' mee zou moeten omgaan), maar toch maak je daarbij ALTIJD, bewust of onbewust, gebruik van vergelijkingsmateriaal, dat valt IMO niet te ontkennen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:47

karin, van oude situaties leer je en kan je misschien op een basaal niveau met elkaar vergelijken (=levenservaring), maar het is niet goed mensen met elkaar te vergelijken als het komt op kwade bedoelingen.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:48

Ik ben daarom ook heel blij dat er over het algemeen gewoon gepraat kan worden over dingen die niet goed gaan of waar men het niet mee eens is, het zou meer mogen, maar dit is al een hele grote stap voorwaarts (applausje voor jezelf en nog meer van dat soort griezelprut).
Ik weet ook wel dat dat hier niet aan de orde is/was/geweest is, dat is ook niet de reden van mijn opmerking(en). Het woord streng is eerder op zijn plaats. Er zijn een aantal regels en daar 'moet' volgens gebokt worden, hier en daar treedt ik (doe ik nog bewust ook) wat strenger op tegen overtredingen om te laten weten dat die regels er nog steeds zijn en nog steeds gelden. Of dát terecht is valt de betwijfelen, denk dat je dan meer een welles nietes discussie krijgt (kan het natuurlijk mis hebben). Je kunt zeggen dat het niet nodig is en dat je altijd óf streng moet zijn óf niet en daar ben ik het ook wel mee eens, en het blijkt ook maar weer dat mijn methode niet bepaald werkt. Maar dan moet nu wel duidelijk zijn hoe of wat, en dat is het nog niet.
Er zijn eigenlijk 3 opties:
*niets afspreken en het uiteindelijk (bij gebrek aan beter) weer 'uit de klauw' laten lopen
*een tussenoplossing voor zolang als bepalen (om te kijken of bijv. de behoefte tot chatten altijd aanwezig is, of dit misschien een oplossing is als in het gedoogbeleid zodat je altijd nog zero-tolerance in kan voeren)
*gelijk een nieuw forum aanmaken (wat ook risico's met zich meebrengt, er is dan nl een forum en dat moet je opheffen mogen er weer excessen ontstaan).

Naast de geschreven regels (moeten) zijn er ook ongeschreven regels. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een tussenoplossing of een soort van gedoogbeleid, dat is voorlopig iig wel een oplossing en op de langere termijn kun je altijd nog een apart forum aanmaken.
En misschien kunnen we dan over een paar weken/maanden nog eens een discussie starten over een nieuw forum, of dit misschien al voldoende is en zo niet wat we dan als volgende stap gaan ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:49

Karin, klopt wat je zegt. Maar volgens mij wordt de oude AMF situatie hier gewoon iets te sterk naar voren geschoven en dat hoeft toch niet echt zo op deze manier. Een aantal mensen weet niet eens waar het over gaat en dat roept dan weer meer vragen op.

Maar, als iedereen nou eventjes in de mesthoop gaat spitten, dan weet meteen iedereen wat er aan de hand was en hoe het niet moet Knipoog.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:49

Laui heeft t goed in de hand, al is dus nu de discussie in hoeverre moet je het in de hand willen houden? De discussie over hoe er gemodereerd moet worden is niet of nauwelijks gevoerd, het is destijds afgekapt met de mededeling dat jullie als mod's het zelf wel zouden weten. K weet ook dat iedere mod eigen -extra- regels mag opstellen al naar gelang daar 'behoefte' aan is. feit is dat er met deze inhoudelijke discussie toch een teken is gegeven dat eea misschien voor een nadere beschouwing in aanmerking komt.

Laui, (no offence) maar als jij iets niet meer leuk vind,.... maar anderen wel..... is dat een reden om in te grijpen? (is geen losse opmerking maar een voorzet).