Lord of the Rings

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lady353

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 18:04

ik heb de film in de bioscoop gezien,ik vind hem echt heel gaaf,kan niet wachten op deel twee (komt uit in december) en deel drie (komt volgend jaar december).
Ik heb het boek ook gelezen,alle drie in een bundel,het is echt een heel mooi boek,maar je moet er wel een paar weken voor uittrekken.Misschien wat voor de vakantie?

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:12

dr_jacksel schreef:
Ik heb het hele verhaal in en (heel erg dik) boek, en ik heb het in een weekn uitglezen, zo mooi vond ik het vehaal... Ik ben ook (in Amerika, aangezien ik daar ook nu nog zit) naar de flim geweest (twee weken geleden) en vind m heel mooi. Ik denk dat ik ook op de special edition wacht...

Ik ben ook bezig met het boek, maar jemig wat heeft dat ding veel pagina's 1400 !!!!! Het duurt nog wel eventjes voor ik die uit heb !

Overigens vind ik het boek wel erg mooi !

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 17:36

Waar hebben jullie die bundel van de drie boeken dan gekocht?
Is die ook op internet te bestellen? Op Bol.com kan ik hem namelijk niet vinden.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:55

in rotterdam bij donner hebben ze het complete boek (een mooie paarse Lachen )
en in 3 delen (de zwarte versie) en verschillende andere tolkien boeken
(ik heb zondag "de hobbit" gekocht)
ze hebben er ook de engelse versies, het complete boek hebben ze in het engels ook in paperback (waarschuwing; het zijn wel erg dure boeken)

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:17

Ik heb de comlete versie (drie + aanhangsels in een) in een bruine harde kaft, had m in een week uit, maar ben die week ook heel veel aan het lezen geweest...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 21:27

Adviesje: ik zou éérst The Hobbit lezen, die doet het voorbereidende werk (de voorgeschiedenis dus Haha! ). Daarna zou ik pas aan LOTR zelf beginnen.

Verder is er ook nog een boek: de Silmarillion geloof ik, en die is er ook mee verbonden, maar dat weet ik niet zeker Scheve mond Verward

Zelf heb ik nog niks gelezen, maar al mijn vriendinnen die dat wél hebben gedaan, zeggen dat je eerst de Hobbit moet lezen.

De film zelf vind ik een beetje minder, maar dat zal wel aan mij liggen Scheve mond

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 22:13

Waar gaat 'De Hobbit' dan over?
Over de voorgeschiedenis van de Hobbits?

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:54

Nee, de hobbit gaat over hoe bilbo de ring vindt en meer natuurlijk... Ik heb eerst Lotr gelezen, daarna de hobbit, vind persoonlijn lotr mooier... Die andere heb ik nog nooit van gehoord, maar daar ga ik wel naar kijken als ik terug ben in Nederland...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 23:04

De Silmarillion is een door Tolkien geschreven verhaal die een hele vroege periode beschrijft en waar de LOTR op voortborduurt en maar een heel klein gedeelte van uitmaakt.

Volgens:http://www.boekenmeer.nl/productInfo.asp?productId=2975365

J.R.R. Tolkien, professor Angelsaksisch aan de universiteit van Oxford, dacht voor de klassieker In de ban van de ring een complete wereld uit, met een eigen geschiedenis, geografie, taal en mythologie. Deze achtergronden verenigde hij het eerst in De Silmarillion.
Hoewel het tijdens zijn leven nooit is gepubliceerd, beschouwde Tolkien dit boek als zijn eigenlijke levenswerk. In 1977 werd De Silmarillion posthuum uitgegeven.

Waar In de ban van de ring de geschiedenis van de Derde Era beschreef, voert De Silmarillion de lezer mee naar het begin van de oudste tijden: de Eerste Era van Midden-aarde. Het is de mythe van de schepping van de wereld en de grote oorlogen die werden gevoerd tussen de Elfen en de duistere Morgoth. Ook wordt verhaald van de Silmarillen, drie edelstenen waarin Fëanor, een geniale Elf, het goddelijke licht weet te vangen. Naast dit lange verhaal bevat dit boek een viertal kortere vertellingen: Ainulindalë, Valaquenta, Akallabêth (De ondergang van de Númenor) en Over de Ringen van Macht.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 23:08

Oja! Zo zat het! Yvonne heeft het me een keer uitgelegd, en er stond me nog heel vaag iets van bij, maar ik ben gewoon niet zo'n LOTR-freak, dus was het weer vergeten Lachen

Ik zit er nu toch wel over te denken om het te gaan lezen.. Maar eerst maar eens wachten op Harry Potter 5. Kan echt niet wachten en ik hoop stiekem dat ie blijft zitten Haha!