laui

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:07

Maarten schreef:

Hmmmm.... ik krijg een enorm deja-vu van ruim een jaar geleden... een dergelijk gesprek heb ik al een keer gevoerd... Verward

En waarom moet dit er nu weer bijgesleept worden, als ik vragen mag?? Waarom worden mensen door jou afgerekend op iets wat anderen een jaar geleden hebben misdaan?? Jammer dat jij je deja vu kreeg, ik had die deja vu niet, omdat ik namelijk heel goed de verschillen kan zien. Ik vind de vergelijking dus veel en veel te ver gaan.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:28

Citaat:
Als ik als 19-jarige niets zou mogen zeggen ... Ook zijn er destijds met het DVT rake opmerkingen geplaatst, die ik misschien verkeerd geïnterpreteerd heb. Ik heb toen een inschattingsfout gemaakt, maar dat wil nog niet zeggen dat opeens alles moet kunnen.

je zegt het zelf feitelijk al. door je leeftijd (en ervaring) kan je moeilijker bepalen of er sprake is van kwetsende opmerkingen. zeker als de opmerkingen komen van mensen die ouder zijn dan jij. als je zelf had meegedaan in de posting, hoe had je dan gereageerd? zo zie ik vaak genoeg van jou postings voorbij komen die ook als slowchat te zien zijn. dat consequente heeft misschien ook weer met leeftijd te maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 12:31

Nou, op dit forum zijn meer slowchats aan de gang die niet een slotje krijgen. DAarbij kun je niet goed van buitenaf beoordelen of onze topic kwetsend was of niet, als je niet alles precies van het begin af gevolgd had. En dan trek je dingen uit de context, je gaat dingen anders interpreteren en onterecht negatief (dus kwetsend) beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:34

In die topics zijn wel dingen naar voren gekomen, die als minder leuk bestempeld hadden kunnen worden, maar ik heb niemand gezien die ook echt gekwetst werd. Er heeft zich niemand gemeld die zich beledigd of geraakt voelde door iets uit die topics.
Het is wel een bepaald soort humor misschien, ieder zijn eigen denk ik dan maar.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:35

Ja, maar leeftijd heeft er niets mee te maken.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:36

Lovely"]
Het is wel een bepaald soort humor misschien, ieder zijn eigen denk ik dan maar.
[/quote] ...zoals doorvraag en purno topics?

[quote="Yootha schreef:
Ja, maar leeftijd heeft er niets mee te maken.

...en waarom niet?
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 17-07-02 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 12:37

Precies Lovely. En dan nog iets, wanneer is iets een slowchat en wanneer niet? Waar ligt de grens. In zekere zin zijn de meeste topics slowchats. Nou en? Het gaat hier om reacties te geven en ook weer te ontvangen. soms zijn er serieuze topics aan de gang, soms wordt er lol gemaakt (waar het kippnehok speciaal voor opgezet is, dacht ik).

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:40

Over smaak valt niet te twisten, ik neem aan dat jullie nu niet gaan wedijveren over 'als deze op slot gaat dan moet die ook' ???
Er staan op bokt heel wat topics die een sneer uitdelen naar anderen,
al dan niet verpakt. Er staan er maar weinig van op slot.

Als ze nou zegt dat ze gesloten zijn wegens morele overwegingen tegenover minderjarige bokkers, die aan dit soort dingen niet blootgesteld dienen te worden?
Misschien moet bokt aan een kijkwijzer???

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:40

SuperPepeijn schreef:
Citaat:
Als ik als 19-jarige niets zou mogen zeggen ... Ook zijn er destijds met het DVT rake opmerkingen geplaatst, die ik misschien verkeerd geïnterpreteerd heb. Ik heb toen een inschattingsfout gemaakt, maar dat wil nog niet zeggen dat opeens alles moet kunnen.

je zegt het zelf feitelijk al. door je leeftijd (en ervaring) kan je moeilijker bepalen of er sprake is van kwetsende opmerkingen. zeker als de opmerkingen komen van mensen die ouder zijn dan jij. als je zelf had meegedaan in de posting, hoe had je dan gereageerd? zo zie ik vaak genoeg van jou postings voorbij komen die ook als slowchat te zien zijn. dat consequente heeft misschien ook weer met leeftijd te maken.

En ik vind het erg zwak om iemand op leeftijd en (in dit geval daaruit voortvloeiend) ervaring aan te vallen. Ik ben 27 en kan met bepaalde situaties best meer ervaring hebben dan iemand van 35, net zo goed als iemand van 20 met andere situaties weer meer ervaring kan hebben dan ik. Maar moet ik dan in beide gevallen maar mijn mond houden, omdat ik jonger ben of minder ervaring heb met die situatie?

De manier waarop iemand reageert is niet per definitie afhankelijk van zijn of haar leeftijd. Ik zie genoeg 30-jarigen hier op Bokt die regelmatig 'onvolwassen' reageren (laat ik me maar niet wagen aan een definitie van dat begrip), maar ook 15-jarigen die vaak precies het juiste weten te zeggen.

Ben het wat dat betreft met Laui eens: als leeftijd een criterium moet zijn waarop je iemand wel of niet mag aanspreken op z'n gedrag, dan mogen de mods idd wel allemaal 75-plussers zijn.

Iemand mag mij aanspreken op mijn gedrag als hij of zij daarvoor met sterke argumenten komt, en dan maakt het mij niet uit of diegene 18 of 88 is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:41

SuperPepeijn"]
[quote="Lovely schreef:
...zoals doorvraag en purno topics?
[/quote]

TJa, het maakt mij niet zoveel uit. Er zijn hier meer dan 4000 gebruikers en dan geldt 'I can't please everybody, but everybody can not please me'. De dingen die ik niet leuk vind, die laat ik links liggen en die lees ik niet. De keren dat ik op het purnoforum ben geweest zijn op een hand te tellen denk ik. Alles rondom Purno kun je ook als onderonsje beschouwen tussen een groepje bokkers en daar kon ook niet iedereen echt aan mee doen. Het DVT ben ik zojuist 1 keertje in geweest.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:41

uitzonderingen zijn er altijd, karin.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 17-07-02 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:42

Groot gelijk heb je Karin. Het is gemeen om iemand op zijn leeftijd te beoordelen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:42

Citaat:
Het is gemeen om iemand op zijn leeftijd te beoordelen.

het is gemeen om een leuk topic waar veel mensen plezier aan beleven te sluiten.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 17-07-02 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:45

Ja maar als je iemand op leeftijd afrekent, dan zou iemand die jonger is altijd onder een oudere moeten staan. Je kunt elkaar toch gewoon als gelijkwaardige mensen behandelen? Laui is moddie omdat ze zich al heeft bewezen en omdat bart en Heike vertrouwen in haar hebben. Als zij dat vertrouwen hebben, heb ik dat ook.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:46

ik vertrouw iemand op basis van mijn eigen ervaringen, niet op die van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:46

SuperPepeijn schreef:
het is gemeen om een leuk topic waar veel mensen plezier aan beleven te sluiten.

Easy does it! VOlgens mij ben jij wel in staat een nieuw leuk topic te starten? We zullen dan van te voren plechtig beloven niemand te kwetsen, geen suggesties-op-het-randje meer doen, geen kattigheden over en weer en zeker geen oneliners. Als het goed is kan iedereen er dan ook gewoon aan meedoen als men dat wil. Als we dan alsnog met een bokkertje of 5 over blijven, dan is het helaas niet anders Verward Knipoog.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 12:52

Lovely schreef:

Easy does it! VOlgens mij ben jij wel in staat een nieuw leuk topic te starten? We zullen dan van te voren plechtig beloven niemand te kwetsen, geen suggesties-op-het-randje meer doen, geen kattigheden over en weer en zeker geen oneliners. Als het goed is kan iedereen er dan ook gewoon aan meedoen als men dat wil. Als we dan alsnog met een bokkertje of 5 over blijven, dan is het helaas niet anders Verward Knipoog.

Ik was me werkelijk van geen kwaad bewust hoor! en het lag niet in de bedoeling van mij, pepeijn of pipo om wie dan ook te kwetsen en kan me echt niet herinneren dat gedaan te hebben. Niemand die kattig sneerde naar de ander hoor.
Daarnaast hebben we een poging gedaan om te herstarten, maar Laui meent dat iedere keer de kop in te moeten drukken. Als we nu weer een dergelijke topic starten, wat zal ze dan doen? dreigen met een ban?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:55

Nee hoor, dreigen met een ban zal er heus niet van komen, zolang er maar een leuk topic staat dat gewoon volgens de regels is en waar iedereen aan mee kan doen en waaraan niemand zich al dan niet in het openbaar aan hoeft te storen. Be creative en verzin iets nieuws!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 12:59

Lovely schreef:
Nee hoor, dreigen met een ban zal er heus niet van komen, zolang er maar een leuk topic staat dat gewoon volgens de regels is en waar iedereen aan mee kan doen en waaraan niemand zich al dan niet in het openbaar aan hoeft te storen. Be creative en verzin iets nieuws!

kom op pepeijntje en Pipo. Wij moeten gaan broeden op een goeie topic. Pas op Pepeijn dat er bij het broeden niet per ongeluk een ei uit komt he, want daar zie ik jou wel voor aan!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:01

Desiree schreef:
kom op pepeijntje en Pipo. Wij moeten gaan broeden op een goeie topic. Pas op Pepeijn dat er bij het broeden niet per ongeluk een ei uit komt he, want daar zie ik jou wel voor aan!
ik beloof niets maar zal proberen op te passen. wat betreft mijn virtuele creativiteit staat dat nu op een laag pitje vanwege dit gedoe, sorry.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:04

Lovely"]
[quote="Maarten schreef:

Hmmmm.... ik krijg een enorm deja-vu van ruim een jaar geleden... een dergelijk gesprek heb ik al een keer gevoerd... Verward

En waarom moet dit er nu weer bijgesleept worden, als ik vragen mag?? Waarom worden mensen door jou afgerekend op iets wat anderen een jaar geleden hebben misdaan?? Jammer dat jij je deja vu kreeg, ik had die deja vu niet, omdat ik namelijk heel goed de verschillen kan zien. Ik vind de vergelijking dus veel en veel te ver gaan.
[/quote]

Ten eerste... ik reken niemand af op iets, ik vertel alleen maar hoe dit topic op mij overkomt en het toont veel vergelijkingen met eerder gevoerde discussies en ik vraag me gewoon af waarom dit soort discussies toch elke keer weer gevoerd moeten worden. Ik heb geen mensen met elkaar vergeleken en dat zal ik ook nooit doen. Jij kan misschien verschillen zien, maar ik kan overeenkomsten zien. Wat is dan beter in dit geval?

Ik heb helemaal geen zin meer in deze discussie omdat hij al zo vaak gevoerd is en we komen er volgens mij nooit uit... Iedereen heeft zo zijn of haar mening en wil die graag verkondigen.... tja... wat kun je er dan nog aan doen als je zelf een andere mening hebt die niet strookt met die van een ander? Een mens blijft eigenwijs en wil niet snel toegeven aan iets... dan blijf je dus praten in een cirkeltje...

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:06

het topic wat nu gesloten is werd toevallig wel iets van 2870 keer!!!! bekeken?? dus zo aanstotend en kwetsend enzovoorts was het denk ik ook weer niet anderrs krijg je nooit zoveel hits!!

er zijn velen mensen die het een practig topic vonden en nooit iets neerzetten maar wel elke avond als ze thuiskwamen en gauw even gingen kijken wat er vandaag weer gepost was op dat topic, dat is niet mogelijkm met een chat!!

maar ik zit hier nog maar net en moet me grote mond houden maar een tijdje geleden hadden maan en ik topic`s gemaakt over de miss bokt enzovoorts

Dat waren de meest bezochte topic`s van heel bokt!!!!! wat werd ermee gedaan toen wij daar een afsluitende poll over wilde maken?? gesloten...

nog 1 dingetje en dan ga ik echt me mond houden het is ....... toch het kippenhok??!!!!!!! staat er niet bij omschrijving van het kippenhok slap gezever????!!! als je dat niet wil moet je moddie worden van een ander forum denk ik!!

maar ga verder niemand aanvallen heb het hier super naar mijn zin en zonder laui, lovely, nimber, bart, heike enzovoorts geen super forum als bokt.nl

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:21

Ik had vanmorgen dit topic al even snel gelezen en aangezien ik de topics waar dit over gaat, niet eens heb gelezen, vond ik het niet nodig om hier nog verder naar te kijken.

Wel nu ik ineens in het DVT opmerkingen als Slotje!!! tegen kom.
Omdat het DVT ook een slowchat zou zijn.
Kijk dan heel even in het topic op Boktmeetings, daar staat de hele lijst met mensen die 7 september naar de 2e DVT meeting komen. Niet echt een slow chat lijkt me...

En verder ga ik me er helemaal niet mee bemoeien... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:25

Desiree"]
[quote="Lovely schreef:

Ik was me werkelijk van geen kwaad bewust hoor! en het lag niet in de bedoeling van mij, pepeijn of pipo om wie dan ook te kwetsen en kan me echt niet herinneren dat gedaan te hebben. Niemand die kattig sneerde naar de ander hoor.
Daarnaast hebben we een poging gedaan om te herstarten, maar Laui meent dat iedere keer de kop in te moeten drukken. Als we nu weer een dergelijke topic starten, wat zal ze dan doen? dreigen met een ban?
[/quote]

uuh, desiree, je hebt mij echt niet gekwetst hoor, of ik heb het niet doorgehad Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 13:42

*Marije*"]

Wel nu ik ineens in het DVT opmerkingen als Slotje!!! tegen kom.
Omdat het DVT ook een slowchat zou zijn.
Kijk dan heel even in het topic op Boktmeetings, daar staat de hele lijst met mensen die 7 september naar de 2e DVT meeting komen. Niet echt een slow chat lijkt me...

En verder ga ik me er helemaal niet mee bemoeien... Lachen
[/quote]
Je bemoeit je er al mee, maar dat is niet erg, je mag gerust je mening geven. Maar ook de DVT is een slowchat. maar het lag niet in mijn bedoeling om het op slot te laten gaan zoals ik verder in die topic aan geef. HEt was alleen maar een willekeurig voorbeeld van een andere slowchat die WEL getolereerd wordt.[quote="Pipo schreef:
[uuh, desiree, je hebt mij echt niet gekwetst hoor, of ik heb het niet doorgehad Haha!
[/quote]

grappenmaker!