Sjeeeess...zit/gaat iedereen in/naar Canada ofzo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 19:34

XoNo schreef:
helaas is verhuizen naar Canada niet zo makkelijk als alles wat hier zomaar binnenwandelt. Is nog een hele procedure, helaas Boos!

Idd, ik heb dus al gezegd dat mijn peettante daar woont (met mn oom en haar zoon--> mijn neef dus Knipoog ) En omdat mijn neef 21 is geworden, moest hij verplicht terug naar Nederland om een nieuw visum aan te vragen. Dus hij terug naar Nederland, het moet persé via de advocaat (kost dus ook weer geld) en nu is de man die al die visums regelt 4 weken op vakantie! Toch ook stom? Nu moet hij hier 4 weken verplicht blijven en waarschijnlijk dan nog een paar weken, eer dat ze heel dat visum-zaakje rond hebben. Scheve mond

En als je verhuist naar Amerika (in dit geval Canada dus Lachen ) moet je ook weer opnieuw je rijexamen afleggen. Ook zoiets vaags... Mijn tante was in 1x geslaagd (Sweet Angels Powerrrr Haha! ) en mijn oom en neef waren gezakt, die konden het dus nog een keer opnieuw doen *LOL*

Maar voor hun is het echt de moeite waard geweest, daar kunnen ze doen wat ze hier niet konden: een grote melkstal bouwen, zonder al te veel gezeik. Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 00:55

Ja Yentl...mensen met poen, en die het juiste beroep uitoefenen, kunnen makkelijk verhuizen naar Canada. Maar mensen die het niet zo breed hebben en een beroep uitoefenen waar ze er in Canada genoeg van hebben (zoals mijn pa dus timmerman is), komen zo makkelijk niet binnen hoor. Wij hebben het geprobeerd en dat gaat volgens een of ander puntensysteem. Wij hadden er dus niet genoeg. En Yentl, ik kan me herinneren dat die kennissen van jou ivm werk naar Canada gingen...dat kan inderdaad weer wel. Maar zodra je binnenkomt moet je in principe meteen verzekerd zijn van een inkomen.

Ooit ga ik het nog eens proberen, en dan kan ik mijn ouders meenemen.