Wat vinden jullie van deze tafel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 15:58

Wat ik niet snap is waarom jij je geroepen voelt het tegelwerk van iemand uit Myanmar te moeten verdedigen?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 16:09

Tja, misschien als reactie op Roos. Dus uitleggen waarom het er zo uitziet. Tevens ben ik zelf bezig met een natuurstenen vloer. (voor in de badkamer heb ik het al geregeld; met voeg!) Dus ik ben benieuwd eigelijk, hoe het nou echt hoort! Volgens mij is namelijk heea ook afhankelijk van iemands wens en of voorkeur.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:15

Tegenwoordig mag alles. Al wil je port bij je kip, en witte wijn bij rood vlees. Dus als jij zelf de tegels met voeg wilt, ook al hoort het zonder, zal het jouw toch een biet schelen hoe het hoort? Jij moet er toch in leven?

En dit even terzijde: ik durf haast te beweren dat Roos geen geleerd tegelzetter is. Maar mocht ik het mis hebben: no offense. Het lijkt me alleen geen echt punt voor een discussie. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 07-06-02 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:28

wat een Lips are sealed Lips are sealed over de voeg
wij hebben in de badkamer en op de vloer de tegels
ook met een voeg. Lips are sealed

ik vind die tafel trouwens 3x niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:32

Sorry prima, vind em oerlelijk.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 17:21

Barbblaat, het gaat mij niet om wel of geen voeg, ik zeg alleen dat bij natuursteen geen brede voeg hoort, als de vloer goed wordt gelegd zie je namelijk nauwelijks dat het 'tegels' zijn en is het effect dat het lijkt alsof de vloer uit een geheel bestaat. Natuursteen is luxe en kost derhalve meer dan keramiek en dan lijkt mij dat een normaal denkend mens niet moedwillig het luxeuze effect teniet gaat doen.

En over jou cassidy

Cassidy schreef:
Tegenwoordig mag alles. Al wil je port bij je kip, en witte wijn bij rood vlees.

En als je je mes links wil en je vork rechts dan kan dat ook zonder rare blikken omdat tegenwoordig alles mag?

Dit slaat in vergelijking met die vloer echt nergens op want die vloer kies je vanwege het uiterlijk. Ik verwacht namelijk dat wanneer jij zo'n vloer besteld bij je leverancier en je er een brede voeg tussen wilt hij je aan zal kijken alsof hij een mus viool ziet spelen

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 17:23

hey hallo ik ben geen schaap hoor

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 17:29

Roos"]
[quote="Cassidy schreef:
Tegenwoordig mag alles. Al wil je port bij je kip, en witte wijn bij rood vlees.

En als je je mes links wil en je vork rechts dan kan dat ook zonder rare blikken omdat tegenwoordig alles mag?

Dit slaat in vergelijking met die vloer echt nergens op want die vloer kies je vanwege het uiterlijk. Ik verwacht namelijk dat wanneer jij zo'n vloer besteld bij je leverancier en je er een brede voeg tussen wilt hij je aan zal kijken alsof hij een mus viool ziet spelen
[/quote]

En wedden dat hij het zo zal leggen zoals jij het wilt, dus met voeg, als je maar betaald? Hij zal adviseren, maar als je voet bij stuk houdt, zal hij het zo doen als jij het wilt...En inderdaad, jij moet ertegen aan kijken. So...who cares?
Wakker worden: Geld regeert de wereld....(nog steeds) *LOL* Laat iedereen zijn eigen fouten maken...

En wat betreft de tafelmanieren: ik eet regelmatig met mes links en vork rechts. En als je links bent is dat nog handig ook, en word je er niet vreemd op aangekeken.
De tijden dat je vreemd werd aangekeken en je zelfs gestrafd werd omdat je met je linker hand schreef zijn ook geweest. Dank God voor deze progressieve tijden....! *LOL*

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 17:31

Cassidy"]
[quote="Roos"]
[quote="Cassidy schreef:

[/quote]

En wedden dat hij het zo zal leggen zoals jij het wilt, dus met voeg, als je maar betaald? Hij zal adviseren, maar als je voet bij stuk houdt, zal hij het zo doen als jij het wilt...En inderdaad, jij moet ertegen aan kijken. So...who cares?
Wakker worden: Geld regeert de wereld....(nog steeds) *LOL* Laat iedereen zijn eigen fouten maken...

En wat betreft de tafelmanieren: ik eet regelmatig met mes links en vork rechts. En als je links bent is dat nog handig ook, en word je er niet vreemd op aangekeken.
De tijden dat je vreemd werd aangekeken en je zelfs gestrafd werd omdat je met je linker hand schreef zijn ook geweest. Dank God voor deze progressieve tijden....! *LOL*
[/quote]

ja daar ben ik wel mee eens, je zal raar aangekeken worden als je een voeg wilt, maar als je maar betaald kan je het krijgen!!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 18:07

Dank God voor de geciviliseerde gebieden in den Nederlanden waar men nog aan etiquette hecht.......

Frusty
Lips are sealed

(Ik ben het volkomen met je eens dat je wat dan ook geleverd krijgt zoals je het hebben wilt. De klant is immers nog steeds koning, nietwaar? Echter, als het een goed bedrijf is zal hij er grondig over nadenken want een goede reclame is het namelijk niet voor een bedrijf als een product wat normaal gesproken op een bepaalde manier wordt afgewerkt/afgeleverd moedwillig is afgeleverd/afgewerkt op een manier die niet standaard is.

Nog eens wat dan trouwens; wat zou je denken van de klanten die tegen de leverancier zeggen: "ik wil het zus en zo want dat vind ik mooier" - en dat er dan 'vrienden' langs komen die hen erop aanspreken dat hun trots niet is hoe het zou moeten zijn en zich daar dan vervolgens iets van aantrekken met het gevolg dat ze gaan reclameren bij de leverancier en nul op request krijgen want ze wilden het tenslotte zelf zo geleverd hebben maar er is nergens gedocumenteerd en getekend dat dit zo is.

Leveranciers woord tegen dat van de 'arme' ( Frusty ) consument.
Consument wil geld terug dus spant een kort geding aan welke zij wint omdat de consument onwetend is.

* klinkt bijna als meisje koopt paard. Paard is zo lief en heeft van die prachtige ogen maar bovenal de op dat moment populaire kleur dus paard wordt ongekeurd aangeschaft. Na verloop van tijd krijgt paard last van hetgeen op grond waarvan paard zou zijn afgekeurd maar paard is niet gekeurd want paard was Superpaard. Meisje kan niet meer worden rondgedragen door paard dus paard is niet langer interessant. De verkopende partij wordt vervolgens aansprakelijk gesteld wegens wanprestatie en het verkopen van iets met verborgen gebreken.)

Misschien is dit de middenstander in mij die spreekt maar het is bij ons ook wel eens (understatementje) gebeurd dat de klant iets geleverd wilde krijgen (dat is omzet = goed) maar dan op een specifieke manier afgewerkt want dat vond de klant mooi om vervolgens later te gaan reclameren. Simpel voorbeeld: smeedijzeren tuinmeubilair, wat op een dusdanige manier is afgewerkt dat het eruit blijft zien zoals bij aflevering maar op verzoek van de klant behandelt zodat het er authentieker uit zou gaan zien maar er wel nadrukkelijk bij vermeld dat het product als een idioot zou gaan oxideren wanneer het op deze specifieke manier zou worden afgewerkt. Was helemaal geweldig, volgens de klant. Deze betaalde aan, kreeg later geleverd en reclameerde een paar maanden later met de klacht dat zijn smeedijzeren stoeltjes aan het roesten waren. Heeft er vervolgens een zaak van gemaakt en is in het gelijk gesteld.
[/b]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 18:50

Ik vind het allemaal foei-lelijk. Vooral met die stoelen en die vloer wordt het een grote onsamenhangende bende en voor mij doet het heel goedkoop aan.
Maar waarom boeit het jou wat wij er van vinden? Als jij hier blij mee bent prima toch?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 19:10

Het was ook allemaal heel goedkoop Jippie. Maar dat maakt toch niet uit?
Maare voor de vraag of iemand die tafel mooi vond; ik wil namelijk deze bestellen, zijn broertje:

Afbeelding

Voor ons nieuwe huis! Ik hou van namelijk van neo-klassiek in een apart jasje. Ik vroeg me dus af wat jullie style/smaak is.

En wat het 'allergaartje' betreft in de eerste foto; ik denk dat als je daar binnenkomt het niet zo zou ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 19:15

De vierkante tafel vind ik er veel beter uit zien, geen poes pas maar mooi strak. Ik zou daar zelf wel wat van Corbusier bij zetten.

Maar wat bedoel je met neo-klassiek? Ik kan daarvan niets herkennen in die ronde tafel hoor. Voor mij is het meer neo-Piet Kerkhof Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 19:21

niets voor mij sorry ik ga zelf meer voor de ikea zooi Lachen Ik hou het gewoon weg niet mooi geef mij 1 week en ik heb 'm (zonder opzet) vol kringen, krassen en misschien ook wel kapot Scheve mond

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 20:00

Met neo-klassiek bedoel ik: iets moderns maar met een klassiek tintje. Dus tijdloos strak zeg maar. (met andere woorden: volgens sommige heb ik een smaak van een ouwe lu l)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:03

Prima schreef:
(met andere woorden: volgens sommige heb ik een smaak van een ouwe lu l)

ja en daar moet je dus lekker maling aan hebben Haha!
maar volgens mij heb je dat ook wel *LOL*

en hoe komt de badkamer eruit te zien??

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 20:12

Nou we hebben dus meer een soort zen/japanse blerf moeilijk links rechts zeg maar badkamer:

Donderbruine vloertegels (Wenge) met spierwitte wandtegels en wit sanitair.

De vloertegels is 45 bij 45 kleur: wenge. Het is een gecalibreerde tegel, zodat ze met een betrekkelijke kleine voeg gelegd kunnen worden. De wandtegels is 62 bij 45 +/- Is spierwit, helemaal glad en ook gecalibreerd, dus haast geen voeg. Het heeft een glimmend oppervlakte (dus niet dof wit). Dit terwijl de bruine vloer niet dof is noch glimt.
Verder krijg je een kleine strook terug in de muur om 1.75. Alle sanitair is wit. Ook de wc ruimte is zo.
Kranen van grohe, sanitair van V&B.
That's it. Die vrouw zei dat hij het nooit zo heeft verkocht en dat wij de eerste zijn!!!! Ze willen ook foto's hebben en overwegen zelfs nu om een showroom badkamer zo op te stellen Slik. Maar aangezien onze smaak bijzonder verfijnt is,kan het niet anders als heel bijzonder en mooi worden.( Misselijk Knipoog )

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:41

donkerbruine vloertegels?? ie, dat is niet helemaal mijn smaak,
ik hou helemaal niet van donkerbruin. Ik vind het wel apart
want ik denk dat die kleur niet vaak voor komt. Ik zal een
kijken of ik iets kan vinden wat ik mooi vind.

Afbeelding

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 20:49

Ik houd ook helemaal niet van donderbruin. Zou het ook absoluut niet met iets anders willen hebben. Maar het is heel apart en het geheel maakt het heel modern. Je moet dus niet denken aan dat soort corny donderbruine robuuste meubels met de soortgelijke banken van donker eiken met leren zitting. AAAAA

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 21:26

ja ik had dat donkere eiken met lederen zitting al in mijn hoofd Haha!
ik dacht ook aan die bruine en groene tegeltjes *LOL*

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 21:26

Prima schreef:
Ik houd ook helemaal niet van donderbruin

Nee ik denk dat ik daar ook niet van houd.. wat voor kleur dat dan ook moge zijn Schijnheilig Nog even over die tafel: lelijk (ook zijn broertje), als je gezegd had dat het een omgekeerde neo-classisistische fruitschaal zou zijn had ik het ook geloofd.

Doe mij maar iets lekker functioneels, type keukentafel zeg maar Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 21:41

Roos"]
Dank God voor de geciviliseerde gebieden in den Nederlanden waar men nog aan etiquette hecht.......

Frusty
Lips are sealed
[/quote]

Zal ik je wat vertellen? Het boek der Etiquette wordt dagelijks herschreven. Als ik een boek over Etiquette van dertig jaar geleden in de hand neem (mijn ouders hebben erg nog zo eentje liggen) lig ik bekans onder de (glazen) tafel. Dingen die vroeger "not done "waren mogen nu gewoon. Dus ook de Etiquette van vandaag de dag is de Etiquette niet zoals hij dertig jaar geleden is geweest, en zal ook de Etiquette van morgen niet zijn. Dus, verbazing alom, ook de "Alom geprezen Etiquette" evolueert. Zelfs als het eten met mes en vork, de inrichting van het huis en het schrijven met links....

[quote="Roos"]
(Ik ben het volkomen met je eens dat je wat dan ook geleverd krijgt zoals je het hebben wilt. De klant is immers nog steeds koning, nietwaar? Echter, als het een goed bedrijf is zal hij er grondig over nadenken want een goede reclame is het namelijk niet voor een bedrijf als een product wat normaal gesproken op een bepaalde manier wordt afgewerkt/afgeleverd moedwillig is afgeleverd/afgewerkt op een manier die niet standaard is.
[/quote]

Als je het goed aanpakt is het absoluut geen probleem

[quote="Roos"]
Nog eens wat dan trouwens; wat zou je denken van de klanten die tegen de leverancier zeggen: "ik wil het zus en zo want dat vind ik mooier" - en dat er dan 'vrienden' langs komen die hen erop aanspreken dat hun trots niet is hoe het zou moeten zijn en zich daar dan vervolgens iets van aantrekken met het gevolg dat ze gaan reclameren bij de leverancier en nul op request krijgen want ze wilden het tenslotte zelf zo geleverd hebben maar er is nergens gedocumenteerd en getekend dat dit zo is.
[/quote]

JUIST! En daar gaat het fout. Alles documenteren. Scheelt een hoop ellende.

[quote="Roos schreef:
Misschien is dit de middenstander in mij die spreekt maar het is bij ons ook wel eens (understatementje) gebeurd dat de klant iets geleverd wilde krijgen (dat is omzet = goed) maar dan op een specifieke manier afgewerkt want dat vond de klant mooi om vervolgens later te gaan reclameren. Simpel voorbeeld: smeedijzeren tuinmeubilair, wat op een dusdanige manier is afgewerkt dat het eruit blijft zien zoals bij aflevering maar op verzoek van de klant behandelt zodat het er authentieker uit zou gaan zien maar er wel nadrukkelijk bij vermeld dat het product als een idioot zou gaan oxideren wanneer het op deze specifieke manier zou worden afgewerkt. Was helemaal geweldig, volgens de klant. Deze betaalde aan, kreeg later geleverd en reclameerde een paar maanden later met de klacht dat zijn smeedijzeren stoeltjes aan het roesten waren. Heeft er vervolgens een zaak van gemaakt en is in het gelijk gesteld.
[/b]

Ben dan geen middenstander, maar een kritisch denkend mens met een corporate achtergrond. Als ik dit lees, dan is er in het hele verhaal toch één dingetje mis gegaan. Voordat bovengenoemde middenstander aan bovengenoemd smeedijzeren tuinmeubilair was begonnen, had hij de afspraken duidelijk op papier moeten zetten en de opdrachtgever moeten laten tekenen. Kunnen ze er later ook geen werk van maken. It's so simple...Zet alles zwart op wit op papier, laat er de eerste keren desnoods een (goede) advocaat naar kijken...en ze kunnen je niets maken. Het is heel sneu dat het zo moet, maar het kan blijkbaar niet anders.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 21:54

Daar heb je helemaal gelijk in cassidy!!! Dokumenteren. Nog beter zorg dat je altijd kan herlijden. Beschrijf processen en veranderingen--> zo handig!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 21:57

Prima schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in cassidy!!! Dokumenteren. Nog beter zorg dat je altijd kan herlijden. Beschrijf processen en veranderingen--> zo handig!

Kun je zien dat we met ISO9002 en Six Sigma bezig zijn op het werk? *LOL*

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 21:58

Barb schreef:
ja ik had dat donkere eiken met lederen zitting al in mijn hoofd Haha!
ik dacht ook aan die bruine en groene tegeltjes *LOL*

Precies. Weet je wat? Als volgend jaar augustus de hele rotzooi geimplementeerd is, dan zetten we hier wel een foto neer van de badkamer met eerlijk mijn mening erover. Uiteindelijk heb ben we het ook nooit in het echt gezien. Maar ik denk wel smaak te hebben en ik kies altijd voor apart (Napoleon ook). Nou dus ik en natuurlijk Napoleon, leken dit wel wat!