Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cassidy schreef:Tegenwoordig mag alles. Al wil je port bij je kip, en witte wijn bij rood vlees.

Roos"]
[quote="Cassidy schreef:Tegenwoordig mag alles. Al wil je port bij je kip, en witte wijn bij rood vlees.
Laat iedereen zijn eigen fouten maken...

Cassidy"]
[quote="Roos"]
[quote="Cassidy schreef:Tegenwoordig mag alles. Al wil je port bij je kip, en witte wijn bij rood vlees.
Laat iedereen zijn eigen fouten maken...
) consument. 
) Prima schreef:Ik houd ook helemaal niet van donderbruin
Nog even over die tafel: lelijk (ook zijn broertje), als je gezegd had dat het een omgekeerde neo-classisistische fruitschaal zou zijn had ik het ook geloofd.

Roos"]
Dank God voor de geciviliseerde gebieden in den Nederlanden waar men nog aan etiquette hecht.......![]()
![]()
![]()
[/quote]
Zal ik je wat vertellen? Het boek der Etiquette wordt dagelijks herschreven. Als ik een boek over Etiquette van dertig jaar geleden in de hand neem (mijn ouders hebben erg nog zo eentje liggen) lig ik bekans onder de (glazen) tafel. Dingen die vroeger "not done "waren mogen nu gewoon. Dus ook de Etiquette van vandaag de dag is de Etiquette niet zoals hij dertig jaar geleden is geweest, en zal ook de Etiquette van morgen niet zijn. Dus, verbazing alom, ook de "Alom geprezen Etiquette" evolueert. Zelfs als het eten met mes en vork, de inrichting van het huis en het schrijven met links....
[quote="Roos"]
(Ik ben het volkomen met je eens dat je wat dan ook geleverd krijgt zoals je het hebben wilt. De klant is immers nog steeds koning, nietwaar? Echter, als het een goed bedrijf is zal hij er grondig over nadenken want een goede reclame is het namelijk niet voor een bedrijf als een product wat normaal gesproken op een bepaalde manier wordt afgewerkt/afgeleverd moedwillig is afgeleverd/afgewerkt op een manier die niet standaard is.
[/quote]
Als je het goed aanpakt is het absoluut geen probleem
[quote="Roos"]
Nog eens wat dan trouwens; wat zou je denken van de klanten die tegen de leverancier zeggen: "ik wil het zus en zo want dat vind ik mooier" - en dat er dan 'vrienden' langs komen die hen erop aanspreken dat hun trots niet is hoe het zou moeten zijn en zich daar dan vervolgens iets van aantrekken met het gevolg dat ze gaan reclameren bij de leverancier en nul op request krijgen want ze wilden het tenslotte zelf zo geleverd hebben maar er is nergens gedocumenteerd en getekend dat dit zo is.
[/quote]
JUIST! En daar gaat het fout. Alles documenteren. Scheelt een hoop ellende.
[quote="Roos schreef:Misschien is dit de middenstander in mij die spreekt maar het is bij ons ook wel eens (understatementje) gebeurd dat de klant iets geleverd wilde krijgen (dat is omzet = goed) maar dan op een specifieke manier afgewerkt want dat vond de klant mooi om vervolgens later te gaan reclameren. Simpel voorbeeld: smeedijzeren tuinmeubilair, wat op een dusdanige manier is afgewerkt dat het eruit blijft zien zoals bij aflevering maar op verzoek van de klant behandelt zodat het er authentieker uit zou gaan zien maar er wel nadrukkelijk bij vermeld dat het product als een idioot zou gaan oxideren wanneer het op deze specifieke manier zou worden afgewerkt. Was helemaal geweldig, volgens de klant. Deze betaalde aan, kreeg later geleverd en reclameerde een paar maanden later met de klacht dat zijn smeedijzeren stoeltjes aan het roesten waren. Heeft er vervolgens een zaak van gemaakt en is in het gelijk gesteld.
[/b]

Barb schreef:ja ik had dat donkere eiken met lederen zitting al in mijn hoofd![]()
ik dacht ook aan die bruine en groene tegeltjes