Voor wie de jaren '80 bewust heeft meegemaakt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:04

Ik dateer van '72 maar jeetje wat een herinneringen..
Inderdaad 3 netten op tv, met alleen op de woensdag middag beginnend om half 2 kindermiddag tv, de rest van de week was er eigenlijk niks voor kinderen.
Geen reclame op tv!!
Weten jullie nog voor er een uitzending begon had je eerst een klok in beeld en daarna een paar eenden in het water... schiet me nu zo te binnen *LOL*
Enne weten jullie toen nog die schotse rokken met van die hele grote spelden? Blééh...
En daarna kwamen door Grease die glimmende strakke legging achtige broeken, dan was je echt de blits Haha!
Ook Pipo de Clown en Mammalou & de Zevensprong, al was dat al weer een herhaling...
Maar wat ik nog het leukst van die tijd vond is dat er toen heel veel jongeren keken naar die piraten netten met seksfilms enz. Clown
Boven op zolder hadden wij (mn broer en ik) een oud zwartwit toestel staan en daar kijken en zodra moeders dan de zoldertrap op kwam moesten wij racen om weer een normale zender te kunnen vinden met dat rot antennetje die op de tv zelf stond Haha!
En al die antenne's overal op de daken, wat een rotgezicht was dat.
Ik moet echt lachen van alles wat hier boven al geschreven is, memorylane...
Hmm, ik voel me nu toch wel even ouder...Bloos

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:06

Gosh... nu ik dit zo allemaal hoor heb ik vroeger wel heel veel tv gekeken. Tja... dat was toen echt ons kindermeisje blijkbaar... aangezien mijn ouders hele dagen en avonden druk waren op de boerderie *LOL*

Al deze programma's komen me zo bekend voor.

Die serie met dat robotje was geloof ik Buck Rogers!!! Dat robotje maakte een geluidje in de trend van *biediebiediebiedie* *LOL*

Pfff.... ik houd mijn mond verder over de kleding Lips are sealed Wil alleen nog even het woord 'rib-broek' ter sprake brengen Haha! en kleur 'bruin' pfffffff......

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:07

Ok, nog een... LOCO? Kent iemand dat nog, en de boekjes van Arretje Nof?

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:08

Maarten schreef:
Pfff.... ik houd mijn mond verder over de kleding Lips are sealed Wil alleen nog even het woord 'rib-broek' ter sprake brengen Haha! en kleur 'bruin' pfffffff......

Ik had een botergele met wijd uitlopende pijpen .... Misselijk
(Voor de rest heb ik wel een fijne jeugd gehad hoor)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:12

Aaahh... ook ik word oud als ik dit zo lees Haha!
Jaren 80, lijkt ineens weer zo kort geleden. En dat terwijl ik van 77 ben, dus nog lang geen 30 Tong uitsteken

Maar ik merk het wel vaker de laatste tijd. "Vroeger" was alles anders...

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:14

Maarten schreef:

Nee!!
Weet je dat ik nu nog steeds een hekel heb aan ribbroeken?
Toch een jeugdtrauma opgelopen.. Haha!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:14

Loco heb ik zelf nooit gehad, maar mijn oma had het altijd liggen om ons te vermaken Lachen Bovendien was het nog eens leerzaam ook!!

Nog ff over de eerste kabel-televisie. Vriendjes van mij woonden in de stad en toen ik daar een keer kwam hadden ze het over Sky-channel (dat was volgens mij de eerste omroep die via de kabel werd uitgezonden). Toen ik van het bezoekje thuis kwam ging ik gelijk op zoek naar dit kanaal (niet wetende dat deze zender via een kabel werd uitgezonden). Helaas vond ik nix aangezien wij zo'n lompe antenne op het dak hadden Haha! wist ik veel dat er ook nog zoiets als kabel bestond Haha!

Sibold... kun jij je nog dingen uit de jaren 70 herinneren toevallig?? }> Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 11:16

Sibold schreef:
Ok, nog een... LOCO?

Jaaa, die had ik ook! Heel educatief verantwoord! Van die plastic vierkantjes in een knaloranje doos (ook van plastic), dan moest je opdrachten maken, de doos omkeren en dan had je een patroon in rode, groene of blauwe vlakken.

Ik had trouwens ook zo'n donsjack met uitritsbare mouwen (kon je dus een bodywarmer van maken), en heeeeel soms, als ik in een 'kakbui' was, dan droeg ik twee poloshirtjes over elkaar heen, want dat stond zo leuk met die kraagjes. Haha!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:17

nou ik kom ten eerste uit 1986 en doe eindexamen Haha! (nee ik heb geen klas overgeslagen)
dat over die president enzo komt mij wel bekent voor Scheve mond
maar ministeck ken ik Tong uitsteken , ik heb pacman gespeelt op een commodore 64 (haaden ze ook een mc donalds spel voor) Tong uitsteken ,wij hadden ook een computer ding wat we aan konden sluiten op de tv (met een heel leuk pinguin spelletje) Schijnheilig ,wel gehoord dat twix raiders heeft geheten
misschien komt dat door mijn oude ouders Haha!
xx jen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 11:18

Wij kregen trouwens kabel-tv op het randje van de jaren '80. Ik weet het nog goed: ik kwam terug van werkweek naar Rome, oktober '89 was dat, en m'n ouders zeiden dat ze een verrassing voor me hadden. Bleken we ineens wel 20 (!) zenders op tv te hebben! Eindelijk gerechtigheid, mijn oom en tante die in een dorp onder de rook van Den Haag wonen hadden dat in '84 al... Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:21

Karin schreef:

Ik had trouwens ook zo'n donsjack met uitritsbare mouwen (kon je dus een bodywarmer van maken), en heeeeel soms, als ik in een 'kakbui' was, dan droeg ik twee poloshirtjes over elkaar heen, want dat stond zo leuk met die kraagjes. Haha!

een fluoriserend roze had ik Lips are sealed
Ribbroeken heb ik niet veel gehad Pfiew..

Wat denk je van de "slobsokken" of is dat alweer van na die tijd?

Wij hebben nog mooie bruine douchetegeltjes van die tijd... Lips are sealed De rest van het huis is inmiddels al ontdaan van bruin-oranje-groen (van 1974 ongeveer)

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:23

Loco is er nu nog steeds. En kennen jullie nog het ijsje SPEEDY? Die zijn nu helemaal van water, maar toen zat er roomijs van binnen in.

Ik gellof niet dat het Buck Rogers was. Dat ging over een astronaut. De serie die ik bedoel was nederlands en Willeke Alberti zong de tune Samen Zijn.

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:30

Maarten schreef:
Sibold... kun jij je nog dingen uit de jaren 70 herinneren toevallig?? }> Knipoog

Jawel, treinkaping De Punt bijvoorbeeld. Toen wist ik niet dat het "De Punt" was, maar de beelden van met geweren zwaaiende Molukkers is me wel bijgebleven. Ook was de RAF in die tijd veelvuldig in het nieuws. Mijn moeder was echt bang in die tijd, die zat met 3 kleine koters alleen thuis.
Mijn papa zat toen heel veel in het Saoudie Arabie (nu .... Koeweit?) voor Shell en mijn mama zat iedere weekend in de bibbers opdat hij wel veilig thuis zou komen. Op een gegeven moment (kon ik me herinneren) ging het redelijk slecht met de economie en raakte pa werkeloos. Toen waren we min of meer gedwongen te verhuizen naar een andere regio (dat werd Twente) waar wel werk was. Ik kan me ook nog heel goed herinneren dat we een Audi 80 hadden als auto en daarna een Audi 100 (die zie je volgens mij echt niet meer rijden)

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:35

Yootha.... het ligt op het puntje van mijn tong maar het wil maar niet komen!! Boos! Damn... hoe heette dat ook al weer???? Verward

Ok... toch nog even over kleding. Ik droeg altijd parka's, van die bruin-groene en een uitritsbaar nep-schapevachtje van binnen. Heerlijk warm in de winter en water-proof Haha!

*zucht* ik heb zelfs jesus-nikes gedragen in de zomer Frusty

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:36

Ik had altijd van die omkeerjasjes. Ook liepen mijn broers in gestreepte truien.

En kennen jullie de film Trapito nog?

Minne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:38

Ik ben van '80

met de lolobal heb ik vroeger nog wedstrijdjes gehouden met mijn nichtje en m'n neefje.

En pacman, en donkey kong...
Mijn vader die informaticus was en werkte met computers die een hele kamer vulden Knipoog

Mijn moeder die een epauletten-verslaving had (die kussentjes op je schouders). Die heeft ze trouwens nog aan mij opgedrongen en zelf gedragen tot begin jaren '90 tot ik haar duidelijk maakte dat dat toch echt wel niet meer hoorde.

De legging, vooral die met elastieken onder je voeten, heb ik nog foto's van Bloos

De scrunchies, die haarbandjes met een lapje stof rondgenaaid, liefst nog in fluogeel.
Of die badstofen haarrekkertjes in alle mogelijke kleuren.

en de val van de Berlijnse Muur in '89... wij hebben het ijzeren gordijn nog meegemaakt.

Mijn favorite drankje toen was canada-dry, ik weet niet of het nog bestaat?

En natuurlijk My little pony, mijn collectie zit ergens in een doos op zolder. Mijn trouwe blauwe Firefly ligt daar nu ergens te verkommeren.

Herinnert iemand zich nog die Holly Hobby poppen? Die hebben ook nog voor zo'n kleine-huisje-op-de-prairie-kleding rage gezorgd

En de monchichi's, die kleine speelgoedaapjes met kleren aan?

Aah, tachtig was prachtig Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 11:39

Pompie de Robodoll ofzoiets? Verward

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:39

Yootha schreef:
Ik had altijd van die omkeerjasjes. Ook liepen mijn broers in gestreepte truien.

ik zou Greetjes commentaar over vroeger weleens willen horen Haha!

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:41

Nog wat uit de jaren '80, voor zover ik me dat kan herinneren...
*College-schoenen en sjaals
*All-stars gympen (voor de hele hippe)
*Opgerolde spijkerbroeken
*SKA
*Madness
*Kobaltblauw, smaragdgroen en cyclaam kleding en dat het liefst gecombineerd Misselijk

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:43

Sjimmy schreef:

Ik zou wel eens foto's van bokkers uit die tijd willen zien Haha!
Heb net eens de fotoboeken uit die tijd erbij gepakt, ribbroeken idd Lips are sealed

Loco kwam ik 3 jaar geleden met de verhuizing nog tegen. De kinderen van m'n vriendin spelen er nu mee!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 11:46

Sjimmy schreef:
Wij hebben nog mooie bruine douchetegeltjes van die tijd... Lips are sealed De rest van het huis is inmiddels al ontdaan van bruin-oranje-groen (van 1974 ongeveer)

Het huis van mijn ouders is van '73 en tot een jaar of zes geleden waren wij (voor mijn gevoel dan Haha!) nog de enige in de buurt met de originele paarse tegeltjes in de badkamer. Inmiddels zijn die er ook uitgesloopt, het geheel is nu braaf wit/grijs. Haha!

Die Converse All Stars waar Sibold het over heeft, die had ik ook. Mijn eerste paar uit '88 (donkerblauw, nu vaalgrijs) heb ik zelfs bewaard, kan het niet over m'n hart verkrijgen om ze weg te gooien.

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:47

wij hebben nog steeds een commodore 64 Bloos en ik speel er ook nog steeds op

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:48

Sjimmy"]
[quote="Yootha schreef:

[/quote]

Heb de foto's hier bij de hand. En ik droeg ook altijd van die skibroeken. Verder had ik altijd joggingpakken aan. Tot ik 10 was had ik nog nooit een spijkerbroek aangehad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 11:48

Minne schreef:
En natuurlijk My little pony, mijn collectie zit ergens in een doos op zolder. Mijn trouwe blauwe Firefly ligt daar nu ergens te verkommeren.

Klein detail: Firefly was roze, met een blauw bliksemflitsje op z'n kont. Knipoog

Ik kon zo uit m'n hoofd alle kleuren en 'brandmerkjes' opdreunen bij alle namen van die pony's. Nog steeds trouwens, bedenk ik me tot mijn schrik... Haha!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:51

onze commodore is kaduuk Verdrietig maar staat hier nog wel Pling
heeft mn broer gemolt Boos!
zate wel hele leuke spelltjes op hoor Haha!
xx jen