Als geesten bestaan.. Waar is de hemel dan goed voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:44

ik denk niet dat de hemel voor levende wezen te bereiken is, anders hadden astronauten of wetenschappers toch allang bewijs gevonden dat de hemel bestaat...

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:44

Ja dat kan ik begrijpen, maar iemand echt dood wensen zeg maar, in de slechte zin. Zo had ik er nog niet naar gekeken.

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:46

ahzow.. als er iets gebeurt is. Iemand die een kennis/familie van jou of jezelf iets heeft aangedaan zou je misschien wel dood wensen.

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:49

ik denk dat die personen niet in de hemel komen. ik geloof er in dat hun in de hel komen...

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:50

ik zou niemand dood willen wensen!! met mijn oma ging het heel slecht, en ze wou zelf dood..!! ik dacht het is beter als ze nou ook dood gaat,, maar dat ik het wou, nee!! het gevoel als je iemand verliest is zo kl*te.. waar is diegene, zie je die nog ooit iets.. allemaal vragen die onbeantwoord blijven zolang je nog hier op aarde leeft..

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:56

ja precies, je wenst niemand dood. je zegt het wel altijd enzo, maar als het er op aan komt is dat niet zo... als er iemand dood gaat is dat het pijnlijkste verdrriet dat je kunt hebben...

lllaura

Re: Als geesten bestaan.. Waar is de hemel dan goed voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:18

Misschien voor de mensen die niet terug naar aarde willen om nog even rond 'te spoken' ?
ik weet niet.. wel een leuke vraag
maar ja we kunnen eerst zeker weten dat de hemel bestaat, en dat geesten bestaan

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:24

Misschien hè, mísschien moet je als je dood bent wel een hele lange trap oplopen. En als je dan boven bent ben je in de hemel.
En sommige mensen die zijn dan te lui dus die lopen die trap niet op, en dat worden dan geesten die op de aarde rondzweven.
'Tis ook maar een theorie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:26

Sabien_Horsi schreef:
@ o0Bianca0o

Maar dan is het toch super-onvoorstelbaar-heel-erg DRUK hier op aarde? Je hebt nog al die levende, en dan ook nog de dode !

Ja, denk het wel
Ik heb wel eens verhalen gehoord/gelezen (ook hier op bokt geloof ik ), over mensen die ergens niet wilden zijn, omdat het gewoon 'te druk' was op die plek.
Dus het is maar of je er gevoelig voor bent of niet

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:33

Ik denk dat de dwalende zielen hier op aarde zijn, omdat ze nog niet aan een nieuw leven toe zijn, ik geloof in reïncarnatie.
Ik heb ook ooit een film gezien (ben de naam kwijt) die ging over God, dood, zielen. Daar ging het ook over de 'zielenkamer', de 'Gus'.
Als alle zielen 'bezet' zijn (en dus in een leven zitten), dan kan er een baby geboren wordt die zonder ziel zit.
Ik geloof niet echt in de hemel/hel. Ik denk dat er wel meer is dan dit leven.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:34

makkelijk, je wordt geest en GAAT niet naar de hemel omdat die niet bestaat. tenminste, ik geloof absoluut niet in hemel en hel, dus voor mij is de vraag dan makkelijk beantwoord. ( en nee... geen kritiek op gelovigen.. ieder zijn religie)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:10

Mijn theorie: Na je dood gaat je aura (energie) naar het licht. Je lichaam gaat onder grond, of wordt gecremeerd. Voor sommige energieën is het moeilijk om naar het licht te gaan, omdat ze te onverwacht zijn overleden, zodat hun leven hier nog niet af is, en ze nog dingen moeten voltooien. Sommige energieën weten niet dat ze dood zijn omdat ze heel erg plotseling zijn overleden. Sommige energieën willen niet naar het licht, om wat voor reden dan ook. Voor energieën die nog niet de overstap kunnen maken naar het licht, zijn er mediums. Deze mensen kunnen contact maken met de andere wereld, en helpen ze naar het licht.

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:23

www.Thegohsthunter.nl 1 tip ,, bekijk die pagina niet 's nachts, het ziet er nep uit maar dat doet er niet toe

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:36

lowara schreef:
makkelijk, je wordt geest en GAAT niet naar de hemel omdat die niet bestaat. tenminste, ik geloof absoluut niet in hemel en hel, dus voor mij is de vraag dan makkelijk beantwoord. ( en nee... geen kritiek op gelovigen.. ieder zijn religie)

Ik denk niet dat als je in de hemel geloofd dat je dan persé ook in bv. God hoeft te geloven. Ik persoonlijk geloof absoluut niet in welke god dan ook, maar een hemel klinkt wel fijn voor veel mensen omdat het er zo goed zou zijn. Of ik in de hemel geloof? Ik weet het niet, maar dat er meer is na de dood, ja dat denk ik wel.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:07

ik denk zelf dat het allebei niet bestaat
als je dood bent ben je gewoon dood! klinkt stom maar lijkt me wel het logischt

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 11:58

bokkiej schreef:
ik denk zelf dat het allebei niet bestaat
als je dood bent ben je gewoon dood! klinkt stom maar lijkt me wel het logischt

Ja dat vind ik ook.
Dieren geloven toch ook niet?
En mensen zijn toch eigelijk ook dieren..

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:58

en wat dan?? dood, en je geest niks is er meer van over,, kunt niks meer denken niks meer doen, je hebt geen mensen om je heen.. er is gewoon niks meer!! dat kan toch niet waar is dit dan allemaal goed voor. als er straks niks meer is!

X_Armani_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:45

Uhh misschien moet je een keer naar THE GOST WHISPERER kijken om 21.30 op sbs6 op Donderdag.
Is een serie ook over geesten (niet eng ofzow) maar zij ziet geesten die nog dingen moeten regelen op aarde.
En als ze dat gedaan hebben ze daarna pas naar de hemel gaan.
Wel een onwijs leuke serie met Jennifer Love Hewitt.

Misschien zijn der daarom geesten

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:19

geesten die hier alles hebben afgemaakt gaan naar de 'hemel' Daar kunnen ze rustig verder 'leven'
Tot dat ze daar komen blijven ze ergens tussen hemel en aarde zweven. Op dat moment horen ze eigenlijk 'nergens' Niet in de hemel want daar zijn ze te ver van verwijderd maar ook niet bij de aarde want ze hebben geen/moeilijker contact met de aarde.
Geesten zijn eigenlijk verloren zielen.

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:01

EvaloveSandy schreef:
Sommige mensen zeggen dat geesten de zielen zijn van overleden mensen die hun rust (nog) niet hebben gevonden. Dus daarom zweven ze hier nog rond. Zodra ze die rust wel hebben gevonden gaan ze naar de hemel.

Pin me er niet op vast, want dit heb ik alleen van horen zeggen.

Hier geloof ik in.

Handtas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:45

VeirL schreef:
EvaloveSandy schreef:
Sommige mensen zeggen dat geesten de zielen zijn van overleden mensen die hun rust (nog) niet hebben gevonden. Dus daarom zweven ze hier nog rond. Zodra ze die rust wel hebben gevonden gaan ze naar de hemel.

Pin me er niet op vast, want dit heb ik alleen van horen zeggen.

Hier geloof ik in.

Inderdaad
Ik ook