pim fortuyn en ad melkert...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 10:17

Pim wil veel dingen die hij er nooit van zijn leven doorkrijgt, en in veel gevallen is dat maar goed ook. MAar het is ook goed dat hij het stille gegrom naar boven haalt VOORdat het escaleert, hoewel, misschien is het wel al geescaleert. Mensen stemmen op hem voornamelijk uit wraak. Op hem stemmen is alleen maar goed om de boel wakker te schudden, en dat was heel hard nodig!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 14:03

pniekepnak schreef:
mag ik vragen waar jullie op willen stemmen? (tenminste, degenen die 18 zijn? Ik word vlak ervoor 18, dus ik mag stemmen, maar ik weet dus echt niet waarop.... IIG GEEN PIM!

XX pneekz Extreme duivel

Kijk eens op http://www.stemwijzer.nl

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 14:52

En ik niet op Melkert, dat staat ook vast.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 15:16

Melkert vind ik echt een boerenl*u*l, die heeft het echt verpest.
Pim heeft goede argumenten, maar ook hele foute argumenten. We zijn inmiddels wakker geschud. Pim moet niet aan de macht komen, maar wat er nu gaande is, komt waarschijnlijk alleen maar ten goede.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 16:05

sando ben ik helemaal met je eens.. Het is idd heel goed fdat hij zich kandidaat heeft gesteld.. Politiek is lekker wakker geschud nu.. waar ik mee alleen zo aan erger bij Pim is dat hij de juiste dingen weet te vertellen alleen geen alternatieven heeft.. Waar wil hij al het geld vandaan halen? UIt zijn mouw schudden? Zo zijn er nog veel meer dingen die niet kunnen naar mijn mening. Maartoch blijf ik niet snappen waarom mensen op hem stemmen. Het zijn er tocg relatief veel, weliswaar uiteindelijk denk ik niet genoeg, maar toch. Als je een beetje nadenkt kun je toch tot de conclusie komen dat deze meneer alleen maar sprookjes verteld die hij niet waar kan maken?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 17:28

Oeps ik heb wel weer wat losgemaakt onder de jongeren onder ons.

Ik zeg toch niet dat jullie allemaal baldadig zijn. En ja ik ben de 18 al lang gepasseerd so what.
Maar mag ik daarom niet een mening hebben wat ik ervan vind.
En dat ik daar zo makkelijk over ben dat denken jullie.

Ik weet zo net niet of Pim het gaat halen of niet. Ik denk dat een hele boel mensen het wel met hem eens zijn maar aan andere kant ook hun twijfels hebben.
En met de stelling van'hij gaat het toch niet allemaal waar maken' ben ik het niet eens.
Wat beloven ze altijd bij die regering? Het enige wat ze waarmaken zijn die stomme tolpoortjes Haha!
En nu is het kabinet ook nog gevallen Haha! Omdat ze al die dappere soldaatjes in de doofpot hebben gestopt.
Ik heb me er nog niet zo heel erg in verdiept maar er zijn daar vreselijke dingen gebeurd.

Ach we hebben nog ff de tijd om na te denken, maar ik sluit een stem op meneer fortuin niet uit.

En P. Fortuin in niet rasistisch hoor! Hij is absoluut niet tegen buitenlanders.
Hij is gewoon 'tegen' zoveel instroom van buitenlanders.
Het moet volgens hem veranderd worden, minder instroom en uitgeprocedeerde mensen sneller het land uit.
Ik heb hem dit zelf horen zeggen op tv in een interview.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:09

Ik heb het debat niet gevolgd (moest werken, ja goed excuus)
Ik heb eigenlijk ook weinig zin om hier veel verder op in te gaan, het meeste is al gezegd.

Het leeft echter wel onder de bevolking. Zie bij voorbeeld een mailtje dat ik vandaag ontving:

Pim en Melkert zitten aan aan een diner op het binnenhof en
zijn druk in gesprek. Een van de gasten komt naar hun toe en
vraagt of ze plannen aan het beramen zijn.
Zegt Pim: "We zijn plannen aan het maken voor WO III".
"Wow!", zegt de gast, "en wat zijn die plannen dan wel?"
"Nou," zegt Pim, "we zijn van plan 14 miljoen moslims om zeep te
helpen, en één tandarts."
"Een tandarts?" zegt de gast. "Waarom een tandarts?"
Pim draait zich naar Melkert om: "Nou, wat heb ik je gezegd?
Geen mens die zich druk maakt over die moslims."

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 21:16

Maar voorlopig is paars vandaag gevallen en stijgt pim weer in waarde *LOL*

Ik word pas in augustus achttien dus mag nog niet stemmen Haha! En eerlijk gezegd zie ik wel waar het schip strand...*LOL* Alleen dienstplicht zie ik niet zo zitten(ga liever meteen geneeskunde studeren en niet over een paar jaar *LOL* ), maar dat krijgen ze er toch nooit door.
Pim wil de land- en luchtmacht en de marine ook inkrimpen(zou hij daarom niet zo populair zijn in den helder Verward Haha! ) en waar wil hij al die jongeren dan laten...? Op de helft van de schepen die we nu hebben? Zal wel gezellig worden Party!!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 21:32

Cowgirl schreef:
Oeps ik heb wel weer wat losgemaakt onder de jongeren onder ons.

Ik zeg toch niet dat jullie allemaal baldadig zijn. En ja ik ben de 18 al lang gepasseerd so what.
Maar mag ik daarom niet een mening hebben wat ik ervan vind.
En dat ik daar zo makkelijk over ben dat denken jullie.

haha ja dat mag je wel stellen jah! Maar nee je heb idd niet gezegd dat we allemaal baldadig zijn, maar het kwam toch wat cru over.. En dat je zegt: ik ben de 18 al gepasseerd so what? tsja... kan ik niets anders over zeggen dan dat ik het hier dus absoluut niet mee eens ben.. Ik vind het prima dat je je mening geeft, heb het ook maar te accepteren, maar ben wel van mening dat jij idd makkelijk praten hebt. Dit zou niet voor jou gelden en dus heb jij er geen problemen mee nee. Mara denk eens aan de jongeren? WIj zitten er helemal niet op te wachten. Wij willen graag aan een stuk door studeren en niet voor een of ander rotlandje gaan knokken.. Want ik vind het gewoon allemaal een stelletje debielen, massa's mensen vermoorden om.. ja om wat eigelijk? En ik wil daar zeker niet aan mee doen hoor!

En tsja.. dat je voor Pim bent kan ik ook niks aan doen, tis nou eenmaal een democratie. Maar kan niet zeggen dat ik nou zo geloof in deze meneer.. Mooie praatjes heeft ie wel jah, maar heb je hem ooit wel eens gehoord over hoe hij alles op wil lossen? Hoe hij bijvoorbeeld aan het geld komt?

En dat met de WAO dan? Vin ik persoonlijk echt belachelijk.. Laat kankerpatienten maar lekker een collectieve of particuliere verzekering aflsluiten.. Alsof de verzekeringen staan te springen om zulke mensen te verzekeren! Plus dat het de mensen zelf klauwen vol geld gaat kosten..

Maar zeker wel dat meneer ook goeie punten heeft.. Dat is nou juist zo jammer..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 21:46

fred lover schreef:
En dat met de WAO dan? Vin ik persoonlijk echt belachelijk.. Laat kankerpatienten maar lekker een collectieve of particuliere verzekering aflsluiten.. Alsof de verzekeringen staan te springen om zulke mensen te verzekeren! Plus dat het de mensen zelf klauwen vol geld gaat kosten..

Ik ben helemaal niet zo pro-pim, maar dat verhaal van die WAo zit toch anders *LOL* Vanmiddag heel lang met mijn vriendin over zitten bomen en haar toen toch kunnen overtuigen dus dat probeer ik nog een keer (misschien heb ik wel talent voor politicus *LOL* )...
Het gaat hier namelijk wel om een lange termijn-planning. Mensen met kanker worden nu niet meer uit de WAO gestuurd, maar het plan is om deze mensen in het vervolg niet meer op te nemen. Als iedereen zich dus nu hiervor zou verzekeren(dan ben je nog niet ziek!) is er niets aan de hand en is de WAO straks weer waar hij voor bedoeld is...Haha! En als mensen zich niet verzekeren is het gewoon hun eigen risico!
Het is toch ook absurd dat iemand met voetballen een ernstige knieblessure oploopt en niet meer achter de kassa kan staan bij de Mac...WAO en de Mac Donalds mag betalen. Het gaat hier namelijk niet alleen om kankerpatienten!
Ik denk dat dit een heel stuk zou schelen in de WAO-drukte!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 22:04

hmm daar zit op zich wel wat in jah.. Dit wordt dus geen ellenlange discussie Haha! Maar stel nou dat je op jonge leeftijd een ziekte krijgt? Of dat je een aangeboren ziekte hebt?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:13

Als je op jonge leeftijd ziek wordt werk je meestal nog niet en kom je dus toch al niet in de WAO en dan is er ook nog de gewone ziektekostenverzekering toch Verward *LOL*

Jammer, begin net op dreef te raken Haha! Morgen maar een ander slachtoffer zoeken Party!!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 23:18

haha ik zal even heel hard denken want vin het wel interessant!!

Oke ik heb iets bedacht al duurde het wel een tijdje.. Stel je krijgt een zwaar autoongeluk en kan hierdoor niet meer werken, kom je dus niet in aanmerking voor de WAO, maar je hebt een verzekering algesloten dus.. probleem opgelost..
Maar wat als je nu wel een beroepsongeval krijgt? Heb je je al die jaren scheel betaald aan de verzekering die, naar mijn mening, niet mals zal zijn. EN dan kom je alsnog in de WAO.. Weg verzekeringsgeld dus..

(ik ga nog even heel hard denk op een beter argument, maar voorlopig moet je het hietr meer even mee doen..)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:33

nou, lang leve de verzekering. Heb al diverse keren moeten klooien met de verzekeringsmaatschappij om een vliegticket vergoed te krijgen of gestolen bagage vergoed enzo. Dat duurde ook al maanden. Leuk, als ze een volledig onderzoek gaan doen of je uberhaupt in aanmerking komt ('in de verzekeringspolis stond dat u niet gedekt was voor gevaarlijke sporten meneer... wij vinden paardrijden een gevaarlijke sport, daar had u een extra verzekering voor moeten afsluiten meneer!'

Op zich is het idee van Pim aardig, maar heb je wel eens gedacht aan de verzekeringsmaatschappijen zelf? Die krijgen een leuke positie dan. Daarbij zijn het particuliere bedrijven... die willen toch altijd winst maken neem ik aan. Verder, wat als je de verzekeringspremie niet kan betalen? Wat als er een ramp gebeurt zoals in Amerika en de verzekeringsmaatschappijen gaan failliet?

Er zitten nogal wat haken en ogen aan hoor...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 16:00

Gomir:

Ik heb het thuis dus al heel vaak hier over gehad, ook omdat ik overweeg om op Pim te stemmen, maar ik wou dus ook weten hoe dat zat.
Ik ben dan al de 18 gepasseerd Haha! maar houd me gerust wel bezig met de toekomst en ook voor anderen.(en eventueel mocht ik ooit nog kinderen krijgen)
Dat jullie het leger niet in willen kan ik best begrijpen ik was vroeger ook blij dat ik niet hoefde. Daarnaast mocht het ooit weer zo ver komen zullen er altijd wel alternatieven zijn(studie etc etc). Maar een dienstplicht voor mensen die een aantal keren de wet hebben overtreden is misschien niet zo verkeerd Haha!
Maar ik denk dat het eigenlijk niet zover komt.

Mijn ouders hebben uitgelegd(in kleutertaal want zo geleerd ben ik niet Haha! ) dat er zeg maar 2 potjes komen.
1 potje voor als je bij je baas een ongeluk krijgt en niet meer kan werken.
Dan komt jou wao uitkering uit dat potje.

Potje 2 voor als jezelf de veroorzaker bent van een arbeidsongeschiktheid.

Maar je moet jezelf dus verzekeren tegen dit soort dingen.
Kijk er komt natuurlijk nog veel meer bij kijken.
Hoe zit het bv als jij aangereden wordt en in een rolstoel komt.
Maar aan de andere kant wordt je een beetje gedwongen om bv tijdens het beoefen van je sport meer na te denken over veiligheid(Cap op tijden het rijden)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 16:27

Dat laatste zit wel wat in jah cowgirl.. mensen moeten er idd meer op gaan letten dan..

Maar Gomir? Wat als je een ongeluyk krijgt en de verzekering wil niet uit betalen? Want dat gebuert vaak zat.. Nee mevrouw, hier bent u niet tegen verzekerd, we betalen niet!! Daar ben je dan mooi klaar mee!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 16:29

Dat proberen verzekeringsmaatschappijen altijd, premie vangen en vervolgens je laten stikken als je iets hebt. Ik zie de dienstplicht niet zo zitten. Het is voor een bepaalde groep mensen best nuttig, maar mensen die willen gaan studeren en in het ritme zitten van school en studeren, moet je niet dwingen om hun tijd op te offeren voor dienstplicht. sommige studies duren al lang genoeg.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 22:03

Dat verzekeringsmaatschappijen soms erg vervelend zijn kan ik niet ontkennen, maar dat de werkgevers voor dat autoongeluk op zouden moeten draaien is toch ook niet echt eerlijk Verward
Ik denk wel dat de polissen duidelijker moeten worden. En Laura, als er zo'n ramp gebeurt hebben de werkgevers van die mensen waarschijnlijk ook niet zo veel mogelijkheden meer om ze te onderhouden...

En ik vind dienstplicht voor sommige jongeren best een goed alternatief, maar ik zou er zelf echt onderuit proberen te komen. heb nu 6 jaar VWo gedaan en wil volgend jaar geneeskunde gaan studeren, daar ben ik dus ook 9/10 jaar zoet mee. Als ik dan tussendoor nog in diesnt zou moeten dan hoeft het niet meer...ben je ook in het werkritme gekomen ipv leerritme *LOL*

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 23:05

Dat bedoel ik dus met die dienstplicht.. Ik vind het ronduit belachelijk..

En ik denk dat werkgevers meer mogelijkheden hebben om hun werknemers te betalen, dan de particulier zelf. Stel nu dat je niet hoog bent opgeleid en dus ook geen goede baan hebt.. Verdient net genoeg om je zelf en evntuele kinderen te onderhouden, dan moet je ook nog opdraaien voor de verzekering waarvan ik niet denk dat die mals zal zijn , zoals ik al eerder heb gezegd..

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 23:31

fred lover schreef:
....
En ik denk dat werkgevers meer mogelijkheden hebben om hun werknemers te betalen, dan de particulier zelf. Stel nu dat je niet hoog bent opgeleid en dus ook geen goede baan hebt.. Verdient net genoeg om je zelf en evntuele kinderen te onderhouden, dan moet je ook nog opdraaien voor de verzekering waarvan ik niet denk dat die mals zal zijn , zoals ik al eerder heb gezegd..

Die premie is nu ook niet mals en wordt uiteindelijk ook nu door diezelfde werknemer opgehoest. Dat de werkgever die eerst inhoudt op het loon en vervolgens doorsluist naar b.v. Cadans maakt niet uit. Een werkgever zal graag bereid zijn om dit deel van het loon direkt aan de werknemer uit te betalen, waarna die daar naar eigen keus een verzekering mee kan betalen. Het gaat dus gewoon om herverdeling van geld dat er toch al is, waarbij het de bedoeling is dat er efficiënter mee omgegaan wordt dan nu het geval is.