Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Als bezoeker kunt u van een zekere afstand genieten van de kudde konikpaarden. Konikpaarden gedragen zich meestal rustig, maar het blijven natuurlijk beesten die in het wild zijn opgegroeid. Ze zijn dus gewend aan groepsregels van wilde paarden. In zo'n groep heerst een strenge rangorde. Als twee paarden elkaar tegenkomen zal de lager in rang geplaatste aan de kant gaan. Als hij of zij dat niet doet, heeft het paard grote kans gebeten te worden door het hoger geplaatste paard. Om te erkennen dat een ander paard hoger geplaatst is in de rangorde, kunnen lager geplaatste paarden het 'hogere' paard voorzichtig aanraken; bijvoorbeeld door te knabbelen aan de manen of de flank. Als een mens een konikpaard gaat aaien, dat geeft hij eigenlijk aan dat hij het paard als dominant ziet. Het paard kan zich dan op een paarden-manier gaan gedragen en agressief gedrag tonen richting de mens.
boktor1 schreef:Leuk, Karin. 't Is heel maf om tijdens een zondags wandelingetje ineens tussen de przewazlski-paarden en hooglanders te lopen (trouwens het woord przewazlski-paard kende ik alleen van het Groot Dictee)
Kuiken schreef:Als Boktor1 kan aangeven in welk gebied zijn wandeling heeft plaatsgevonden kan je/ kunnen we google-en om te kijken wat daar allemaal rondloopt...
LDRD schreef:Kijk je volgende keer uit met de hooglanders? Die hebben nog wel eens de neiging mensen te beschadigen .
boktor1 schreef:Mmm ruik ik hier leedvermaak in de dop ?Maar het is dus theoretisch mogelijk. Dat wilde ik net even weten. Misschien maar eerst even met mijn katten oefenen
Kuiken schreef:hmm je vergeet het harde wegrennen met af en toe een flinke bok..
boktor1 schreef:@Sjoert
Kijk nu dit plaatje: na een wandeling van ca 5 uur met alleen een krentenbolletje van ca 7 dagen oud op zak. De rubbers onder je schoenen zijn net verteerd, je bent bekaf en erger nog: je vrouw wacht je op met de deegroller in de hand en jouw buurman achter zich.
Wat zou je doen als volleerd ruiter?
boktor1 schreef:@Sjoert
Kijk nu dit plaatje: na een wandeling van ca 5 uur met alleen een krentenbolletje van ca 7 dagen oud op zak. De rubbers onder je schoenen zijn net verteerd, je bent bekaf en erger nog: je vrouw wacht je op met de deegroller in de hand en jouw buurman achter zich.
Wat zou je doen als volleerd ruiter?
Sjoert schreef:Als volleerd ruiter zou ik me eerst afvragen of ik wel in Nederland was en niet toevallig ergens in de Ardennen of nog zuidelijker.