discussi over ARABIEREN wat vind jij van dit ras!!!!!!!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 19:50

jah ik vind ze ook heel gaaf die koepaarden Tong uitsteken Koe Extreme duivel nee hoor ze zijn wel heel lief! bij ons op de manege staan er 2 en 1 hele mooie ruin! is zwart wit bont of hoe ever je dat noemt *LOL*

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 19:51

die van mij is geen Koe ik heb n zwarte met 4 witte sokken n mini shire

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 19:52

nee je meent het! ik dacht ff de ijslander *LOL* tinkers zijn leuke paarden maar niet mn favo Pling

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 19:56

jah ijslanders zijn mijn oude favo ras.

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaffff een zwarte tinker!!!! die rulen helemaal!!! Maar Duna ruled t meeste:

Afbeelding

die vinnik zooooo cool maar de foto is alleen beetje vaag

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 19:57

ik moet zeggen dat arabiertjes vaak van die popi beesten zijn omdat het nou eenmaal zo hoort (meeloperig gedoe). Het zijn gewoon paarden/pony's of Koe Koe , daar mee basta. Ik hou op zich wel van ranke beestjes, maar het moeten GEEN pony's zijn. Ik vind dat zo vreselijk, je moet wel een beest onder je kont hebben natuurlijk. Voltrack was 1.60 toen we m kochten, kon net, en het was echt zo'n broekie, nu issie 1.64 (ik tikte 1.76 ha ha) en krijgtie eindelijk wat meer body. Iel enzo: Misselijk Frusty echt erg. En de meeste arabjes zijn zo... VAnd ie ponybeestjes. Nou, dat vind ik nix. Voltrack is ook helemaal niet zo'n heethoofd. Hij is zelfs erg koeltjes. En dat zijn alle araabjes, je moet ze alleen wel 24/7 iets te doen geven. VEel rijden, veel nwe indrukken, veel bewegen, veel spelen... GEwoon lekker bezighouden. Als je een heethoofd ziet issie zo gemaakt. Voltrack is hartstikke lief, maar hij gaat wel bij alles en iedereen proberen hoe ver hij kan gaan. Dat is dat hoog in het bloed staande, maar als je ze bezig houdt zijn ze leuker/beter/makkelijker dan welke KWPNer dan ook! VA: net een hondje. bijvoorbeeld...
Verder zijn die beesten zelf een beetje arrogant. En dat is NIET leuk. Hij denkt de hele dag dat hij geweldig is, maar dat issie gewoon niet.
Ik heb het liefste een Lusitano of Alter Real (= barok), daarna qua karakter toch echt het arabiertje. Vind ze qua uiterlijk nogal overdreven, maar dat is ook wat de meeste mensen zien. Voltrack is nou niet bepaald een iel, make-uperig beest. Geen lange manen, maar lekker een ragebol! Hij heeft alleen een lange voorpluk, en hij is echt lekker stevig (KONTJUH!)... Maar hij blijft een beetje arrogant...

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 19:58

Citaat:
Op 2001-04-22 19:56, schreef *-Spirit-*:

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaffff een zwarte tinker!!!! die rulen helemaal!!! Maar Duna ruled t meeste:

http://www.bokt.nl/upload/124/duna.jpg[/img]

die foto bij die mensen heb ik Sya gekocht en het is zeker een heeeeele mooie tinker Kwijl die duna

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 19:58

jah lusitano's rulen ook, maar ik vind arabs gewoon leuk omdat ik ze leuk vind en niet omdat iedereen ze leuk vind

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:00

Citaat:
Op 2001-04-22 19:58, schreef Thirza:
Citaat:
Op 2001-04-22 19:56, schreef *-Spirit-*:

http://www.bokt.nl/upload/124/duna.jpg[/img]

die foto bij die mensen heb ik Sya gekocht en het is zeker een heeeeele mooie tinker Kwijl die duna

jah!? zo gaaf!!! van die site? ik wou duna toen echt heel graag maar k mocht niet.. heb de hoop maar opgegeven Frusty Verdrietig m'ja, ze zal nu wel al verkocht zijn?

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:00

Arabiertjes?
Wel ja, ik zie ze soms wel graag. Bij onze 'buurpaarden' (wei naast onze wei) hebben ze 1 arabiertje en dat is wel een heel lief. Zij gaat altijd het meeste van stapel als ik met mijn paardje langs kom.
Maar die hegst die hier onlangs te zien was... bbbrrrr... geeft zo een miskweekte indurk. Lijkt wel plastiek en dat deukje vind ik wel een beetje té.

Nee, geef mij maar welsh-pony's!!! Die hebben ook een schattig hoofdje!
Of natuurlijk een Tinker, hé Thirza?

Femke

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:01

vind die echte arabieren een beetje TE.
met die afschuwelijke deuk in zn kop....
sommige arabieren zijn wel mooi hoor maar ik houd niet van zo'n deuk. Misselijk
tuigers bijvoobeeld vind ik ook afschuwelijk lelijk, die kop en dan dat lopen!! Misselijk Misselijk
ik houd meer van een gewone goedlopende kwpner, of een fries, en meer van die barokke paarden. Lachen
shetties ijsjes en meer van die lieve kleine ponietjes vind ik ook wel leuk, en tinkers Koe natuurlijk. Lovers
tja ik houd nu eenmaal niet van die hete joekels hihi. Knipoog
toedeledoki
gillian

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:01

Citaat:
Op 2001-04-22 20:00, schreef visje:

natuurlijk een Tinker, hé Thirza?

ja echt Pling

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:02

Is Sya je usericon?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:04

hm ik wete niet wat voor arabieren ik mooi vind, verwar je ze met het avs is het ook weer fout *LOL*
die van sibasni.nl zijn errug mooi

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:08

Citaat:
Op 2001-04-22 20:02, schreef *-Spirit-*:
Is Sya je usericon?

ja lief he Pling

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:19

deuk=vooroordeel... had ik ook last van... en die van ons heeft wel een deukje, maar niet zo vreselijk plastisch chirurgie ed... dat is walgelijk... t zijn PAARDEN hoor...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:19

jaaaa!!! echt een schattig koppie Lovers

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:22

Zullen we de vraag dan maar meteen veranderen naar: "wie vindt Tinkers leuk???" Knipoog

Ik in elk geval al wel!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:40

ikke!!!!!!!!!

miranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-01 11:52

ik heb zelf een arabier die van de renbaan af komt maar zij voort NIET opgemaakt voor shows, ik ben daardoor zelfs eerste geworden en derde op de kampioenschappen.
Ze maken die PAARDEN op om nog meer deuk (dish) te krijgen.
mijn paard is een kruising tussen een spaanse en egyptische arabier.
het slanke en uitsettingsvermoge van een egypt en grote ogen en een klein hoofdje van de spaanse.het is een schimmmelje en springt dressuurt loopt shows o.a. liberty aan de hand en oosters gekostumeerd.
ik wil graag horen van diegene die ook een arabier hebben wat de afstammeling daar van is en wat voor een karakter ze hebben.
maar als je ergens mee zit moet je gewoon in de stal gaan zitten want paarden begrijpen je bsoms beter dan mensen.
ik zelf heb dat ook gedaan en ze komen je troosten niet alleen arabieren doen dat maar ook andere rassen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 12:01

ik vind arabiertjes echt niks. sorry, maar jullie vroegen mij om mijn mening.
een vriendin van mij heeft er ook 1. ze is binnen 2 jaar naar de M2 gereden. het paardje kan opzich helemaal niks. Ze heeft zowiezo al die arabieren houding, wat aan de teugel lijkt, en de achterhand zit echt er niet onder. ik kan gewoon niet snappen dat ze in de M2 zit!!!!!!!

sommige zijn best mooi hoor! maar geef mij maar een KWPN!!!!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 12:11

Vorig jaar heb ik 3 dagen gereden op de Veluwe, met een Russische Arabier die ooit Ned. endurancekampioen was op de 80 km. De eigenaar had nog meer Russische Arabiertjes en ik moet zeggen dat ik dat fijne paardjes vind. Ze zien er niet zo breekbaar uit als de 'echte' Arabieren en ze zijn ook niet zo nerveus. Bloedpaardjes, maar toch koelbloedig. Maar goed, dat kan ook liggen aan de manier waarop ze gereden waren: veel buiten, veel lange afstand, niet met fluwelen handschoentjes aanpakken en het paard in z'n waarde laten.

Ben zelf een NRPS-fan. Een combinatie van eigenschappen van volbloeden en andere rassen kan mooie resultaten opleveren. Ons eigen paardje is een experiment van de fokker. Die heeft een merrie (draver x warmbloed) waar hij ieder jaar een andere hengst op zet. De vader van Ameretto is de Arabische volbloed Prins Abdullah Nomar van het Oosterveld ox, en de vader van z'n moeder is de bekende draver Manza Buitenzorg. Ameretto heeft het uithoudingsvermogen van z'n vader geerfd (niet moe te krijgen), de ruime gangen (vooral de draf) van de kant van z'n moeders vader (draver) en het springvermogen van de kant van z'n moeders moeder (warmbloed). En met al deze eigenschappen loopt hij nu met plezier M-dressuur en bijna Z-springen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-04-23 12:12 ]</font>

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 12:58

Hoe hoog is Z springen eigelijk Verward

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 13:31

Z-springen voor E-pony's is 1.20 m (barrage 1.30 m). Mijn moeder durfde in de B al niet te kijken en ik moet zeggen dat ik sinds Lau en Ameretto in de M zitten ook niet meer geheel relaxed langs de kant sta. Want het is toch vrij hoog en ze gaan ook errug hard!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 14:31

Arabieren super mooi als ze los lopen en gaan showen Kwijl Kwijl .

Emiel Voest heeft nu een mooie witte hengst erg gaaaaaaaf.

gr Pris

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 14:39

Citaat:
Op 2001-04-23 13:31, schreef Karin:
Z-springen voor E-pony's is 1.20 m (barrage 1.30 m). Mijn moeder durfde in de B al niet te kijken en ik moet zeggen dat ik sinds Lau en Ameretto in de M zitten ook niet meer geheel relaxed langs de kant sta. Want het is toch vrij hoog en ze gaan ook errug hard!

En de L?