Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CGJ12 schreef:In antwoord op het bericht van de FEI komt de NVvH op haar site met een tegenbericht:
De Nederlandse Vereniging van Hoefsmeden bestrijdt de visie van de FEI dat het gebruik van PAVO Helium gemeten kan worden aan de hoefafdrukken.
Dhr Smink:
De diepte van de hoefafdruk wordt niet alleen bepaald door de massa van het paard, maar vooral door de grootte van de voet. Om er voor te zorgen dat het paard na gebruik van PAVO Helium tóch diepe voetafdrukken houdt plaatsen we tegenwoordig ijzers met een kleiner contactoppervlak, waardoor de hoef verder de grond inzakt dan normaal. De hoefafdrukken zijn in het uiterste geval te verdiepen met zo'n 30%. Ruim voldoende om het gebruik van PAVO helium te maskeren meent hij.
Dat had ik niet van hem verwacht.Levy schreef:Nu vraag ik me toch het volgende af he?
Tegenwoordig heb je high-tech zadels waarbij de kussens gevuld kunnen worden met lucht.
Weet iemand wat het effect is van deze zadels in combinatie met paarden die Pavo Helium gevoerd krijgen?
joostvangestel schreef:Humor mag, laten we het niet te kwetsend maken. Iedereen kan fouten maken.
Iemand suggesties hoe we zijn voorhand kunnen verzwaren zodat hij het nu eens van de zwaartekracht gaat verliezen??? Molensteen om zijn nek hebben we al getest, maar dat geeft vervelende "krijt" strepen op de stalvloer