Volg: voltige met 6 toppers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 08:56

Het is lang geleden dat ik heb geupdate, maar wij (Tessa, Marjolein, Kimberly en ik (Sam)) hebben besloten dat we gaan verhuizen. Ofnouja, de paarden gaan verhuizen. We vinden de plek waar we nu staan opzich prima, maar we merken dat het voor de paarden eigenlijk geen fijne plek is en al helemaal niet nu de veulens eraan komen... We hebben al een paar plekken gezien, maar nog niet de plek die we zoeken... We weten ook nog niet zeker of we weer zelf iets gaan kopen (de stal die we nu hebben is echt van ons namelijk) of dat we toch een weide/stal/paddock paradise ergens huren of dat we zelf ergens bij iemand gaan staan. Hoe we het met Luna en Monty gaan doen, weten we nog niet, maar óf ze gaan naar iemand die hengsten kan en wil hebben, of we zetten ze ergens in pension met meer hengsten, dat moeten we nog even kijken.

Ik zal straks even foto's maken als ik weer op stal ben! ;)

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 10:33

We hebben besloten hoe Luna vanaf nu gaat heten: Flynn. Totaal wat anders dan dat we eerst in gedachten hadden (Jack of Quin) maar we vinden het toch een leuke naam :D . Wat vinden jullie ervan?

_Rebecca

Re: Volg: voltige met 6 toppers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 09:39

Niemand? -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:39

Rocky_konijn schreef:
Niemand? -O-

Ik denk eerlijk gezegd dat het niemand interesseert hoeveel namen Luna inmiddels heeft gehad of krijgt maar dat ze benieuwd zijn naar een vervolg van het verhaal.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 10:54

Suzanne F. schreef:
Rocky_konijn schreef:
Niemand? -O-

Ik denk eerlijk gezegd dat het niemand interesseert hoeveel namen Luna inmiddels heeft gehad of krijgt maar dat ze benieuwd zijn naar een vervolg van het verhaal.

Dat snap ik maar daarboven heb ik ook een post geplaatst daar komt ook geen reactie op.

Maar goed, een vervolg: We hebben gisteren een plek gevonden waar we heel geïnteresseerd in zijn! Dus we gaan daar morgen nog een keer heen, en dan zullen we onze beslissing maken! Het is een prachtige plek vlakbij het bos en met een grote buitenbak. De paarden zullen daar 24/7 buiten staan. Er zijn binnen wel 2 noodstallen van 4,5x5,5. En er is een zadelkamer en een kleine kantine. Het lijkt ons een topplek! Ik zal morgen vragen of ik foto's mag maken! We krijgen dan waarschijnlijk ook pensionpaarden! We hebben al een paar mensen die dan wel bij ons willen staan, dus dat is heel leuk!

Spoiler:
Sorry dat ik nog geen foto's van de paarden heb, maar foto's maken met een laptop gaat een beetje lastig. Ik zal proberen of ik vanmiddag écht wat foto's kan oploaden.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 19:55

We hebben vandaag wat foto's gemaakt van de paarden! Door corona kunnen we niet meer trainen helaas, maar we doen nog wel andere leuke dingen zoals wandelen, rijden, voetballen en foto's maken!
We hebben vandaag alleen foto's gemaakt van Joy en Goldy (toen werd het donker)
Joy:
Afbeelding

Afbeelding deze lijkt heel erg op een foto die we al eens eerder hebben gemaakt

Afbeelding
Goldy:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat was het voor vandaag! Morgen een nieuwe update, als we bij de mogelijk nieuwe plek gaan kijken :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:25

Heel benieuwd hoe de nieuwe plek gaat bevallen!

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 16:17

Iets later dan gepland, maar hierbij de foto's!
Van voren/schuin bovenaf
Afbeelding
Rechts naast de ingang
Afbeelding
Links naast de ingang
Afbeelding
Achterin, midden
Afbeelding
Linkerkant + schuilstal
Afbeelding
Achter, rechts
Afbeelding
Zoals ik schreef zijn we eergisteren gaan kijken, en wow, wat is het snel gegaan! Vanmiddag stonden de paarden er al! Flynn en Monty staan nog op de oude stal, we moeten even gaan kijken hoe we het met hen gaan doen maar we hebben al een paar opties :) Daar binnenkort meer over. Ik zal zo even foto's maken van de paarden op 't nieuwe plekje!

Spoiler:
Sorry, ik heb nog geen foto's van de kantine en de stallen, die zal ik binnenkort even maken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:16

Wat een leuke nieuwe plek! Worden er ook wedstrijden georganiseerd?

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 18:40

Suzanne F. schreef:
Wat een leuke nieuwe plek! Worden er ook wedstrijden georganiseerd?

Nee helaas ligt alles door corona stil. We trainen nu ook (bijna) niet meer, omdat dat simpelweg niet wil op 1,5 meter afstand -O- Maar we kunnen natuurlijk wel "gewoon" rijden, voetballen en foto's maken, dus ach.

Morgen komen er nog 2 paarden! Twee paint merries met hun veulens.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 11:59

Oke, daar ben ik weer! Sorry dat het zo lang duurde maar er ik was het topic even kwijt! Er is weer een hoop gebeurd! Ik zal voor jullie alles even op een rijtje zetten:

8 januari:
De twee paint merries kwamen naar ons toe! De ene merrie, Flo, is 11 jaar, de ander, Sky, 6. Flo is de moeder van Sky en dus al oma! Flo's veulentje is een bonte merrie genaamd Avy, Sky haar veulen is ook een merrie, zij heet Jacky.

12 januari:
De eigenaresse van Sky, Flo, Avy en Jacky belde dat ze plots een plek moest hebben voor haar 20-jarige ponymerrie genaamd Goldy. Of ze bij ons kon staan. Nouja, we hadden wel plek, dus nog diezelfde dag kwam er een pony bij: Goldy! Goldy is een beetje een buitenbeentje, maar ze kan het ook goed vinden met de 2 merries (en hun veulens) die de dag erna kwamen.

13 januari:
Er kwamen weer twee nieuwe pony's! Dit keer een bruinbonte merrie genaamd Elvira en een rood/bruinige merrie genaamd Jessica. (wat een namen)

17 januari:
De merrie Jessica beviel van een veulentje! Het is een hengstje met dezelfde kleur als Jessica. Hij heet Tommy (ook al zo'n geweldige naam :') )

18 januari:
Ik werd gebeld door de eigenaar van Flo, Elvira deed raar. Dus gelijk in de auto gesprongen en erheen. Toen ik aankwam, lag er een prachtig, bruin veulentje in het stro <3. Het is een merrie en ze heeft de naam Jumper gekregen.

20 januari:
Er kwamen een grote vosmerrie van 13, Bella, en een Arabische Volbloed ruin van 4, Sparkle! Bella en Joy hebben heel wat meters gemaakt, samen!

21 januari:
De een-na-laatste pony kwam! Dit keer een Welsh van 16 jaar oud. En geloof het of niet, het liefste wat ze doet is de hele dag met Sparkle door de bak racen!

Spoiler:
Ik zal zo even foto's plaatsen!

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 12:07

Flo (Rechts) en Sky
Afbeelding

Jacky
Afbeelding

Avy
Afbeelding

Sparkle (voor) en de Welsh-merrie (die heet Happy)
Afbeelding

Goldy de pony
Afbeelding

Bella en Joy
Afbeelding

Elvira (bonte) en Jessica
Afbeelding

Jumper (bruine) en Tommy
Afbeelding

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 16:36

We hebben besloten dat we Flyn en Monty gaan castreren, zodat ze lekker met de andere paardjes kunnen staan! Ze staan nu ergens met 2 ander hengsten, maar ik mag helaas geen foto's maken. Donderdag worden ze gecastreerd, ze gaan of donderdagavond of vrijdag naar de stal waar ze nu ook staan, en maandag gaan ze dan bij onze paarden (en de pensionpaarden en -pony's). Vandaag is het laatste paardje gekomen! Het is een trekpaardruin van 5 jaar, met helaas maar 3 hoeven. Maar hij kan prima lopen, rennen en spelen. Vraag me niet hoe :D. Hij heet Marly. Ik moet nog even aan de eigenaar vragen of ik de foto's ook hier mag delen ;).

Joy is vandaag 244 dagen drachtig en Helena 224 dagen! *\%/* Joy dus nog een kleine 100 dagen! Het aftellen kan beginnen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:04

Ik ben benieuwd naar de veulentjes! Welke kleuren zullen ze worden denk je?

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 17:14

Suzanne F. schreef:
Ik ben benieuwd naar de veulentjes! Welke kleuren zullen ze worden denk je?

Ik denk Helena haar veulentje bruin (haha), Joy's veulen heb ik geen idee, een schimmel ofzo? (alle paarden zijn niet getest)

We hebben ze niet maarzo "random" gedekt, maar we hebben wel gekeken naar eventuele plus/minpunten voor de veulens!

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 19:15

Een minder leuk bericht helaas -O-. Ik had mijn vorige bericht ongeveer een kwartiertje geplaatst en dan wordt ik gebeld dat Happy in een hoekje van de schuilstal op 3 benen stond... Dus gelijk haar eigenaar gebeld en naar naar de stal gereden. Toen ik daar kwam stond haar eigenaar al bij haar. En ja hoor, ze stond op 3 benen. Dus de eigenaar had de dierenarts gebeld, en die kwam. Maar die zag meteen dat het mis was. Dus we zijn naar de kliniek gereden. Met helaas nog geen uitslag ;( Vannacht moet ze sowieso nog op de kliniek blijven, arme pony.
Even wachten voor het eerste onderzoek
Afbeelding
Afbeelding
In haar "box"
Afbeelding
Afbeelding

En ze heeft een buurman: een Frieze ruin. Afbeelding

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 17:05

Vandaag zijn er foto's van haar been gemaakt, met als resultaat dat het nét, en dan bedoel ik ook écht net, niet gebroken is. Dus óf ze wordt ingeslapen of ze gaat 8 weken op boxrust... Maar dat weet ik niet, daarover gaat de eigenaresse (in overleg met de dierenarts(en)) beslissen. Als ze op boxrust moet, komt ze vrijdag naar huis...

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 09:43

Flyn en Monty hebben we net naar de kliniek gebracht, waar ze gecastreerd zullen worden... Spannend...

Happy gaat waarschijnlijk op boxrust. Gewoon bij ons. Ze komt maandag terug! Voor nu moeten we dus nog wat dingetjes regelen: de beide stallen moeten opgestrooid worden, er moet een kleine paddock aan de box naast de hare komen, de voer- en waterbakken moeten gecontroleerd worden, noem maar op... Maandag dus een drukke dag, met 3 paarden die naar huis Komen.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 12:12

Als het goed is staan Flynn en Monty nu bij de komen... Rond half 1 worden we gebeld hoe het met ze gaat.... En wanneer ze naar de stal gaan, waar ze nog een paar dagen blijven.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 14:00

Nou, ik ben 1,5 uur geleden gebeld. Alles gaat goed *\o/* Alleen Monty was het er niet mee eens dat hij in de box moest blijven := Hij is de box uitgeglipt en liep toen naar de voerkar... >;)

Waarschijnlijk komen ze vanavond al weer uit de kliniek!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:12

Fijn dat alles goed gegaan is. Hopelijk komt het met Happy ook goed.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 15:27

Suzanne F. schreef:

Ja, dat hoop ik ook!
We gaan naast de box waar ze komt te staan, een paddock maken waar elke dag een ander paardje staat, zodat ze wel wat gezelschap heeft en de andere paarden ook nog gewoon in de groep staan.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 16:25

Rocky_konijn schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja, dat hoop ik ook!
We gaan naast de box waar ze komt te staan, een paddock maken waar elke dag een ander paardje staat, zodat ze wel wat gezelschap heeft en de andere paarden ook nog gewoon in de groep staan.

Plannen gewijzigd :D We hebben (in overleg met de kliniek) besloten om een deel van de schuilstal af te zetten voor mevrouw Pechvogel. Dus dan kan ze lekker met de andere paardjes staan!

Dit berichtje kreeg ik net van Eline (eigenaresse):
Met Happy gaat het redelijk goed. Haar been zit in het verband en ze staat aan het infuus, maar ze is wel weer wat blijer. Ze is verplaatst naar een andere box, zonder maatje helaas. Ze is heeft wel duidelijk last van haar been, ze trekt m hoog op bij het lopen. Daarvoor krijgt ze zo pijnstillers.
Deze foto's kreeg ik ook nog:
Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:59

Wat heeft ze een mooi hokje! En zelfs een infuus!

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 10:24

Suzanne F. schreef:
Wat heeft ze een mooi hokje! En zelfs een infuus!

Dank je!

Met Monty en Flynn gaat alles goed. Ze staan nu weer op de stal met de andere twee hengsten, maandag komen ze naar huis! *\o/*