Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
germie schreef:Het is fake nieuws, maar wat zou ik graag eens zien hoe ruiters het doen op 1 van de genoemde paarden. Dat je gewoon 20 ruiters een totilas kunt geven en dan na 5 jaar trainen kijkt waar ze staan, 20 andere ruiters een Zenith, enz. Je krijgt als ruiter de keuze uit 3 paarden zodat het karakter passend kan zijn voor de ruiter. Dan ga je zien wat de trainer, huisvesting, motivatie enz doen. En zie je dat er ook een Totilas of Zenith in het bos rondhuppelt. EN ik zou ook benieuwd zijn naar de uitval.
Apple schreef:germie schreef:Het is fake nieuws, maar wat zou ik graag eens zien hoe ruiters het doen op 1 van de genoemde paarden. Dat je gewoon 20 ruiters een totilas kunt geven en dan na 5 jaar trainen kijkt waar ze staan, 20 andere ruiters een Zenith, enz. Je krijgt als ruiter de keuze uit 3 paarden zodat het karakter passend kan zijn voor de ruiter. Dan ga je zien wat de trainer, huisvesting, motivatie enz doen. En zie je dat er ook een Totilas of Zenith in het bos rondhuppelt. EN ik zou ook benieuwd zijn naar de uitval.
Dat zou inderdaad een hele mooie test zijnMooie grote testgroep ook
![]()
En dan blijkt dat na 5 jaar er misschien 2 op hoog niveau meelopen en de rest ergens is gestrand al dan niet met blessures danwel gewoon braaf buitenrijpaard is geworden
Apple schreef:Doe ik hetzelfde met mijn Totilas en mijn Zenith![]()
Houden we een beetje contact met elkaar zodat we elkaar af en toe treffen op een crosstraining of samen een bosrit maken ofzo
Apple schreef:En bij de jaarlijkse meeting van alle 20 Totilassen zie je ze staan![]()
- van bruin tot zwart
- 5 centimeter verschil in schofthoogte van de grootste tot de kleinste
- dik en dun
- goed in de spieren en onbespierd
- rillerig of relaxt als 'kinderpony'
- hoog in de sport of gewoon gezellig paardenvriendje voor het hele gezin
- dressuurpaard, marathonpaard en eentje loopt lekker L-SGW![]()
- veel blessures of nog nooit een DA gezien
etc.etc.etc..
Bubblewrap schreef:germie schreef:Jep, Zenith en Totilas worden vriendjes in 1 wei.
Wei inclusief heerlijk modderbad toch?En inclusief ezel en bult kippen. Schuilhokje met een hooiruif op 1.5 meter hoogte in het verste stuk van de wei. Droompaardenplekje!