Eerste wereld problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:30

Ayasha schreef:
ik word eigenlijk ook wel een beetje misselijk van dit topic, als je deze dingen al als "probleem" kan benoemen..

Joh, het is een meme. Het is geen echt probleem, maar het is gekscherend bedoelt, omdat we zoveel klagen..

Ik heb er meer dan genoeg, maar kan zo even niets bedenken haha.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:42

KimD schreef:
Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen, in ieder geval het stuk van het eerste wereldprobleem. ;)

nou misschien heb ik wel iets teveel echte wereldproblemen mee gemaakt om mij dan aan dit soort dingen te storen :o
daarom had ik erbij gezet ik hoop een grapje en verhuizen naar KippenHok aangezien het bij LZP staat…
KippenHok daar hoor de werkelijke onzin thuis, dit dus...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:52

En ik vind dit juist geweldig, vanwege alle échte ellende :=

'S nachts naar de wc moeten terwijl je goddelijk ligt is ook zo rot haha
Ik worstel nu met het dilemma; iPad aan de voeding leggen en dus iPad even kwijt zijn of wachten tot het aller aller allerlaatste moment en het spannend maken of ie uitgaat. Ik lig zo heerlijk namelijk :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:05

Ojajoh schreef:
KimD schreef:
Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen, in ieder geval het stuk van het eerste wereldprobleem. ;)

nou misschien heb ik wel iets teveel echte wereldproblemen mee gemaakt om mij dan aan dit soort dingen te storen :o
daarom had ik erbij gezet ik hoop een grapje en verhuizen naar KippenHok aangezien het bij LZP staat…
KippenHok daar hoor de werkelijke onzin thuis, dit dus...
Het hele ding van de term 'eerste wereldproblemen' is juist het feit dat men zich ervan bewust is dat deze "problemen" eigenlijk nergens op slaan, vandaar ook het 'eerste wereldprobleem', m.a.w. problemen die zich alleen in de eerste wereld voordoen en eigenlijk gewoon luxe"problemen" zijn. Je kunt dingen ook te erg uit hun verband trekken, hoor. :')

xJurdyWonanx

Re: Eerste wereld problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:38

Natuurlijk zijn er zoveel ergere dingen, die ik zelf ook heb mogen meemaken overigens, maar dat betekend niet dat je nooit eens mag 'klagen' vind ik.

Meestal heb ik er niet zo'n last van, maar de ergste vind ik toch wel als ik net een beetje ingedut ben en dan nog wakker moet worden om mijn wekker te gaan zetten :0

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:41

Ook bekend is de "oh nee, dit is een trein zonder internet ;( "

Haha ik kan wel lachen om dit topic. Zet je juist weer even met beide benen op de grond. Zo van, wat maken we toch problemen van kleine dingen. Is weer een motivatie om minder te gaan zeuren.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:13

Zo lekker op de bank liggen en geen zin hebben om naar de winkel te lopen (lees de straat over steken) en sigaretten te halen en mn laatste sigaret op roken en dan dadelijk te moeten haasten omdat anders de winkel dicht is. :+

Heb ook bijna iedere avond het dilemma om te gaan douchen omdat ik te lui ben om op te staan. Komt er meestal op neer dat ik laat naar bed ga en er sochtends vroeg uit moet om te douchen en dan verder te haasten omdat ik anders te laat op mn werk kom.
En iedere avond zeg ik tegen mezelf dat ik nu écht op tijd ga douchen :')

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:16

Had ik me net helemaal geïnstalleerd voor de tv met een dekentje, drinken en een pot Ben & Jerry's. Had ik geen lepel genomen. Argh, terug uit de zetel, deken van me af gegooid. :+
(Maar ik ben ziek, dan zijn zo'n "problemen" nog groter ;) )

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:22

LZP -> KH

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:33

Je ergeren aan mensen die lopen te miepen over dat first world problems geen problemen zijn, maar ook niet wil gaan uitleggen omdat dan de grap er vanaf is..

Afbeelding

Ik wil heel graag een mok thee, maar ik moet ook plassen. Ik weet niet wat ik momenteel erger vind, naar de koude wc lopen of naar de keuken lopen en wachten tot m'n water gekookt is. Of allebei. Ik wil thee maar ik heb geen zin om het te maken. Ook heb ik geen zin om te plassen.. maar ik moet wel nodig.
First world problem dus.. :')

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:48

Zet het water op, terwijl je naar de WC gaat :+

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:07

Momenteel dat een band uit Korea nu in Nederland is en vrijdag een concert hebben in Amsterdam en ik geen geld had voor een kaartje en niemand om met mij mee te gaan, en momenteel iets van anderhalfuur van mijn huis vandaan rondwandelen. Jup, denk dat dat nu mijn eerste wereldprobleem is :Y)