De oudste bokker van dit moment

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:38

De eigenaresse van mijn oude verzorgponys was toen de tijd 75 (ze zou dus nu ongveer 84 zijn). Toen vertelde ze dat ze soms op bokt zat. Gewoon om te lezen. Geen idee of ze ook een account heeft.. Denk het niet, denk dat ze gewoon meeleest als gast.

Maar ze heeft tot haar 75/76 jachten gereden. Daarna is ze gaan mennen, nu ment er volgens mij altijd iemand anders en zit zei ernaast. Rijden doet ze niet meer.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:39

Ken mensen van in de 80 die nog zelf paarden fokken, alleen het rijden laat hij tegenwoordig aan de jongere garde over ;)

Dszjj

Re: De oudste bokker van dit moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:43

Toen ik 16 was liep ik stage bij Hypo Plaza.
Er kwam toen een hele blije man een krantenstukje laten zien en daarin stond een foto van de man op zijn paard.
Meneer was 79 en zijn paard 21. Samen waren ze dus 100 en vandaar dat artikel :D.
Geen idee meer welke krant dat was maar het was echt geweldig hoe liefdevol die man over zijn paard sprak!
Dat vergeet ik echt nooit meer :-)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:45

StalDuijndam schreef:
Er kwam toen een hele blije man een krantenstukje laten zien en daarin stond een foto van de man op zijn paard.
Meneer was 79 en zijn paard 21. Samen waren ze dus 100 en vandaar dat artikel :D.
Geen idee meer welke krant dat was maar het was echt geweldig hoe liefdevol die man over zijn paard sprak!
Dat zijn de leuke berichten!!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:08

Oude mannetjes bemoeien zich best nog veel met fokken, ik zie ze nog zitten tijdens de keuring in Den Bosch, met hun petten op en klompen aan :) :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:13

Bij mij in de club zit een man die in de 70 is, en nog gewoon elke week meespringt, op wedstrijd gaat en soms een cross nog rijdt :)

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:16

Bij onze mendurance wedstrijd 5 oktober jl. deed er in de hoogste klasse (58,5 km) een man van 75 mee. En fanatiek dat hij is. Zo leuk om te zien.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:19

Ik heb een oom van in de 80 die nog les geeft, tot 3jaar geleden reed hij nog. Maar nu heeft hij kunstheupen dus dat gaat allemaal niet zo meer! Dus waarom geen bokkers in de 80? Hij heeft geen account denk ik :')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:24

Wat een leuk topic :j Zo hoop je zelf toch ook oud te kunnen worden :)

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:25

Anoli schreef:
Rije schreef:
Hou er wel rekening mee dat de ingevulde leeftijd die in een profiel staan lang niet altijd overeen komt met de werkelijke leeftijd van een gebruiker ;) Er zijn genoeg Bokkers die 99 zijn volgens hun profiel!

Lijkt me dus een lastige vraag om te beantwoorden, hoewel ik zelf ook wel nieuwsgierig ben :))

Maar het lijkt mij niet dat hier een 12 jarige binnen komt en roept ja ik ben 99 en dus de oudste :')

Alhoewel... er zijn er genoeg die alles doen voor aandacht...

Nah ik ga gewoon uit van de eerlijkheid van bokkers, dus joehoe oudste bokker waar ben je?

Wat zou je dan eigenlijk meemaken op paarden gebied...
Zit je in je huiskamertopic en vertel je aan de rest "vandaag lekker een ritje in het bos gemaakt, nog even een flink stuk gecrossd want dat vinden paardlief en ik zo leuk, ook gelijk maar even een boomstammetje mee gepakt" :?

Maar dat vertel jij toch ook? Dat heeft toch niks met leeftijd te maken.
Ook als je ouder bent kun je toch je paardendagen delen met gelijk gestemden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:14

Mijn man heeft pas voor het eerst mee gereden met een senioren springwedstrijd (40+), daar was ook een man die samen met zijn paard de leeftijd van 100 jaar had bereikt, paard was 22 wat die man dus 78 jaar oud maakte. Blijf zoiets heel bijzonder vinden. Mijn man is trouwens nog niet zo oud, die wordt 43 eind dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:16

Hihi 54 en rij nog steeds elke week.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:03

missje schreef:
Anoli schreef:

Maar het lijkt mij niet dat hier een 12 jarige binnen komt en roept ja ik ben 99 en dus de oudste :')

Alhoewel... er zijn er genoeg die alles doen voor aandacht...

Nah ik ga gewoon uit van de eerlijkheid van bokkers, dus joehoe oudste bokker waar ben je?

Wat zou je dan eigenlijk meemaken op paarden gebied...
Zit je in je huiskamertopic en vertel je aan de rest "vandaag lekker een ritje in het bos gemaakt, nog even een flink stuk gecrossd want dat vinden paardlief en ik zo leuk, ook gelijk maar even een boomstammetje mee gepakt" :?

Maar dat vertel jij toch ook? Dat heeft toch niks met leeftijd te maken.
Ook als je ouder bent kun je toch je paardendagen delen met gelijk gestemden

Nou ik zie een oude oma van 80 nog niet zo snel een paar sprongen meenemen, maar goed misschien doe ik dat op mn 80e nog wel.
Ik zie dat soort "ouderen" eerder vertellen "over die goeie oude tijd dat ze nog reden" maar misschien schat ik de ouderen te oud in? :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:04

Sababber schreef:
Ik heb een oom van in de 80 die nog les geeft, tot 3jaar geleden reed hij nog. Maar nu heeft hij kunstheupen dus dat gaat allemaal niet zo meer! Dus waarom geen bokkers in de 80? Hij heeft geen account denk ik :')

Hoog tijd dat ie een account gaat aanmaken :))

Leuk om te lezen hoeveel relatief oudere mensen er nog rijden... (60+ dan he) vind 40+'ers niet onder oud vallen _O-

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:06

Hier ben ik ook wel benieuwd naar :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:07

Haha wat grappig. Ik zou het niet weten maar de 70 zal toch wel mogelijk zijn? 80 weet ik niet hoor...

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:15

Iemand bij mij in het dorp is 82+ en rijdt nog steeds cross. maar die heeft geen account. Ik heb daar wel bewondering voor, mensen die op hoge leeftijd nog zulke sporten beoefenen, t is natuurlijk niet geheel zonder risico.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:19

Nou, ik heb even moeten nadenken en ik kan er een of twee jaar naast zitten, maar een dierbare vriend van ons is 84 (dacht ik, scheelt niet veel hoor) en reed tot een aantal maanden geleden nog elke week buiten met zijn paard. En dan niet rustig in stap, maar in volle galop over de speciale ruiterpaden net over de grens. Helaas is zijn paard een aantal weken geleden ingeslapen...
Ik denk overigens niet dat hij op Bokt zit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:11

Joscaa schreef:
StalDuijndam schreef:
Dat zijn de leuke berichten!!

Was het een fjord??
Waar ik heb gwerkt stond een fjord van bijna 30 en die man was in de tachtig en die lesten Nog samen! Wel heel rustig aan maar toch! Zo gaaf!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:14

55 en ik rij nog 3 à 4 x in de week, ik heb een Noriker, een Welsh en een ezel op eigen terrein, in eigen beheer, dus ook met al het bijkomende werk + een fulltime baan (en geen sociaal leven :+ ) en.... @Koper, op mijn werk wordt me dagelijks gevraag "hoe lang ik nog moet" ..... en "wanneer ik eruit ga" .....

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:45

En zo heeft deze 63 jarige (nog actief in de L-springen) vroeger zijn eerste winstpunt in de dressuur gehaald. Ik had mij opgegeven voor het allereerste parcour B-springen. Ik moest volgens de secretaris van mijn vereniging eerst dressuur rijden, anders mocht ik het parcour niet in, bah. OK, dus daar stonden bordjes met letters en iemand stond naar mij te bleeren.
Ik rond rijden en toen naar de jury. Zegt de jury: jij hebt mij helemaal niet blij gemaakt :( , ik vond er niets aan ;( , herhaling enz. EN: ik heb je startcoupon onder op de stapel gelegd, zodat je geen prijs krijgt. Helaas moest ik je een winstpunt geven, ga maar gouw springen, ik wil je niet weerzien. Nou hij heeft mij niet weergezien *\o/* .

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:19

:') haha dirk.

Valt mij op dat de echt oudere meestal mannen zijn

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:34

Dirkjohannes schreef:
En zo heeft deze 63 jarige (nog actief in de L-springen) vroeger zijn eerste winstpunt in de dressuur gehaald. Ik had mij opgegeven voor het allereerste parcour B-springen. Ik moest volgens de secretaris van mijn vereniging eerst dressuur rijden, anders mocht ik het parcour niet in, bah. OK, dus daar stonden bordjes met letters en iemand stond naar mij te bleeren.
Ik rond rijden en toen naar de jury. Zegt de jury: jij hebt mij helemaal niet blij gemaakt :( , ik vond er niets aan ;( , herhaling enz. EN: ik heb je startcoupon onder op de stapel gelegd, zodat je geen prijs krijgt. Helaas moest ik je een winstpunt geven, ga maar gouw springen, ik wil je niet weerzien. Nou hij heeft mij niet weergezien *\o/* .

:')
Maar wat leuk dat je zo actief in het L springen rijdt :j

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:38

missje schreef:
:') haha dirk.

Valt mij op dat de echt oudere meestal mannen zijn

Ha, en wie is er nu het sterke geslacht? Lekker peuh :P

Zal er vooral mee te maken hebben dat deze mensen een jaar of 50 geleden hebben leren rijden, toen was de hippische wereld nog niet zo vrouwelijk als vandaag de dag :D

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:42

Vorig jaar in Londen bij de Olympische speler reed een Japanner in de Dressuur die 72 was. Ik (42) ben daarom gewoon rustig aan het doortrainen. Mijn tijd komt nog wel _O-