Wethouder wil dat iedereen onder de douche plast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:34

Femke schreef:
Heel milieu vriendelijk...

Las laatst in een onderzoek dat heel veel mensen het toch al doen.

Zo lang je alleen onder de douche staat en alles goed na spoelt, zie ik er (behalve de psychologische drempel) geen kwaad/problemen in...

Snap niet zo goed waarom hier zo moeilijk over gedaan wordt in de zin van 'gatverdamme'

Volgens mij kom je schoner onder de douche vandaan dan vanaf de wc

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:34

Urine is overigens totaal niet vies, het is zelfs steriel, tenzij je een blaasontsteking hebt.
De uitgang kan hooguit minder fris zijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:37

Femke schreef:
Heel milieu vriendelijk...

Las laatst in een onderzoek dat heel veel mensen het toch al doen.

Zo lang je alleen onder de douche staat en alles goed na spoelt, zie ik er (behalve de psychologische drempel) geen kwaad/problemen in...

Goed, ik geef gelijk toe dat ik een man ben. . . maar moeten mensen zich echt mentaal/psychisch voorbereiden op een plas buiten het toilet?

Ympi

Re: Wethouder wil dat iedereen onder de douche plast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:40

Ik niet hoor, liever proper in de douche of buiten dan op een vuile wc. Mijn ex speelde horseball en daar waren vaak heel vuile wc's. Ik vroeg hem dan om even de wacht te houden voor de paardenstal en ik ging in de stal piesen :) Paardjes waren daar aan gewend, de mijne nu ook.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:40

Als je de douche extra naspoelt (en waarschijnlijk schoonmaakt met een sterker schoonmaakmiddel) is het hele milieueffect weer teniet gedaan.

Volgens mij is de bedenker zo'n man die ook plast in de wasbak.... uche, gatsie!
(vind urine echt stinken)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:42

Ympi schreef:
Kayleigh_ schreef:
Hoe doe je dat? Ik weet nog dat ik dat als klein kind deed maar dat ik altijd mijn kleren onderpiste :')

Euhm *gooit even alle schaamte overboord*
Stap 1: Zet je voeten iets breder dan schouderbreedt, ong. een halve meter tussen je voeten
Stap 2: Doe je broek over en trek die naar beneden tot onder je knieën
Stap 3: Hurk heel diep, achterste goed naar beneden en dus met al je macht je broek vooruit zodat alle broek voor je achterste hangt en niet onder je achterste
Stap 4: Open de sluizen

Tip 1: doe je rijlaarzen aan (liefst diegene die tegen water kunnen), als je daar op plast kan dat geen kwaad
Tip 2: plassen bovenop stalbedekking spat minder :)

Laatste stap: goed druppen, keer met u poep wiebelen en broek weer optrekken!

*RAAP ME OP*

Geweldig dit :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:43

Ailill schreef:
*RAAP ME OP*

Als man is dat makkelijk gezegd, maar je schud achteraf toch ook eens? :) Dus, wij doen dat ook :)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:43

het stappenplan hierboven.. _O-

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:44

senna21 schreef:
Als je de douche extra naspoelt (en waarschijnlijk schoonmaakt met een sterker schoonmaakmiddel) is het hele milieueffect weer teniet gedaan.

Volgens mij is de bedenker zo'n man die ook plast in de wasbak.... uche, gatsie!
(vind urine echt stinken)

welnee, terwijl je jezelf na 'de daad' pas in het sop zet en je dan afspoelt is het toch klaar? Of ga jij na een gewone douchebeurt ook met desinfectant je badkuip schrobben?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:45

TJa ik doe het ook wel s hoor. Je staat toch onder de douche. Als ik dan piesen moet, ja, t'is toch allemaal water dus wat maakt het uit.

Als ik buiten aan de wandel ben ga ik ook zo achter een bossie zitten hoor. Geen problemen mee. Maar ik heb dan ook chronisch blaasontsteking en moet vrij vaak, daarnaast doet mijn 'ophoud functie' het niet zo best meer :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:47

Ympi schreef:
Ik niet hoor, liever proper in de douche of buiten dan op een vuile wc. Mijn ex speelde horseball en daar waren vaak heel vuile wc's. Ik vroeg hem dan om even de wacht te houden voor de paardenstal en ik ging in de stal piesen :) Paardjes waren daar aan gewend, de mijne nu ook.

Ik heb er ook totaal geen moeite mee, maar ik hoef ook geen heel stappenplan uit te voeren, rits open en gaan :D

Heb trouwens afgelopen zomer bijna iedere morgen tussen de koeien in het weiland staan douchen, althans douchen. We hadden/hebben een oude boerderij gekocht in de heuvels van Ierland, maar we hadden nog geen water/electra. Dus iedere ochtend ging ik met 2 emmers regen water en een stuk zeep het weiland in. . . heerlijk :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:48

Oveirgens, vind ik het wel iets anders als je zo'n ouderwetse douche in badkuip hebt.... Dat lijkt mij wat minder fris.... :\

Maar dat hebben wij niet, dus datscheelt :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:48

Ympi schreef:
Ailill schreef:
*RAAP ME OP*

Als man is dat makkelijk gezegd, maar je schud achteraf toch ook eens? :) Dus, wij doen dat ook :)

Klopt, maar ik sta niet met mijne poep te schudden *grijns*

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:49

Brrrr, dat laatste gaat me wat te ver, veels te koud!

Ik hoef ook geen stappenplan uit te voeren, maar andere dames vroegen hier wat uitleg en die wou ik gerust geven :D

Nog een tip!
Tip 3: Zet iemand op de uitkijk zodat niemand die je poep niet moet zien, wel ziet!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:49

Een paar jaar geleden toen ik met mijn ega in Rome was met vakantie heb ik toch een plas scene meegemaakt, daar denk ik nog altijd aan.

We stonden aan de rand van een groot verkeersplein en midden op het verkeersplein stonden 2 vrouwelijke zwervers. Plotseling draait er zich eentje om, trekt haar rokken omhoog (richting ons :oo ) bukt voorover (waardoor wij zo recht haar doos inkeken :oo ) en piest zo een enorme straal de straat op.
Ik was helemaal verbouwereerd, echt waar 8)7

Moraal van dit verhaal, je hoeft helemaal niet door de hurken te gaan, ha,ha, buk voorover en laat gaan. _O- _O- _O-

wel ff broekie naar beneden doen. :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:57

Ympi schreef:
Brrrr, dat laatste gaat me wat te ver, veels te koud!

Ik hoef ook geen stappenplan uit te voeren, maar andere dames vroegen hier wat uitleg en die wou ik gerust geven :D

Nog een tip!
Tip 3: Zet iemand op de uitkijk zodat niemand die je poep niet moet zien, wel ziet!

Dat was het ook. . . maar ik liet mijn ex meestal eerst douchen, hoe later het werd hoe warmer het werd. Stonden we dan helemaal te rillen en onder de zeep, dan was het twee keer fluiten en meneer kwam met een big grijns en een emmer waten aan; tanden op elkaar, ogen dicht en klaar :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:10

Kan iemand me uitleggen wat er smerig is aan urine?
(ik zag hierboven stank... ik drink 2.5liter water, er zit kleur nog geur aan, tenzij ik asperges heb gegeten).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:11

Captain schreef:
eilleen333 schreef:
op zich zie ik inderdaad het probleem niet, maar ik ben een vrouwtje, dus mikken is wel een issue... als ik dan onder de douche de urine weer af moet spoelen, zou ik dan niet meer water gebruiken dan wanneer ik op het 'kleine boodschap' knopje van mijn wc druk? wij hebben er immers twee, eentje met veel water voor een serieuze booddschap, en eentje met weinig water voor een klein boodschapje. Volgens mij maakt het netto niet veel uit.

Euh, hoe staat jouw urinebuis gericht dan? Die van mij naar onder hoor.. Loopt het zo langs je benen, op de grond, zo met de rest van het water het putje in. En je staat onder de douche dus alles spoelt direct daarna schoon.

Mijn loopt hetzelfde, maar als ik dan over mijn eigen bene heen gezeken heb, was ik dat graag even met zeep :P . En ik wil er zeker van zijn dat alles in het putje zit, dus ik spoel de het stuk vloer binnen het gordijn ook na (wij hebben een douche met gordijn, maar zonder bok, dus de vloer loopt door in de badkamer). Ik wil niet dat er net wat buiten het gordijn stroomt en dat ik daar dan met mijn sokken in ga staan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:13

F_Orumster schreef:
Kan iemand me uitleggen wat er smerig is aan urine?
(ik zag hierboven stank... ik drink 2.5liter water, er zit kleur nog geur aan, tenzij ik asperges heb gegeten).

Ik drink ook minstens 2 liter per dag, bijna altijd doorzichtige urine zonder guur. . . behalve op zondagmorgen na de kroeg :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:16

PoucyWouce schreef:
Je kan ook met regenwater je toilet doorspoelen... och en als je er toch onder staat... waarom dan niet meteen ook tanden poetsen? Dat je er dan 5 minuten langer onder staat met zoveel liter water per minuut mag de pret niet drukken!

Of je poetst je tanden terwijl je conditioner inwerkt, kan makkelijk hoor ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:17

ik poets altijd mijn tanden onder de douche, inderdaad terwijl de shampoo in mijn haar zit :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:17

Blue_Eyes schreef:
PoucyWouce schreef:
Je kan ook met regenwater je toilet doorspoelen... och en als je er toch onder staat... waarom dan niet meteen ook tanden poetsen? Dat je er dan 5 minuten langer onder staat met zoveel liter water per minuut mag de pret niet drukken!

Of je poetst je tanden terwijl je conditioner inwerkt, kan makkelijk hoor ;)

Hamertje en vervolgens een kunstgebit, dan heb je maar een glas water per week nodig :P

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:20

Eigenlijk was ik best wel geschokt na het horen van dat bericht :o Ik had (misschien heel dom) noit gedacht dat er mensen zouden plassen onder de douche, laat staan dat het normaal is of aangemoedigd moet worden... Hoe verstandig het ook mag zijn en hoezeer het ook mee mag vallen emt de hygiene, ik blijf het een vies idee vinden en ik zou me daar niet toe kunnen (of willen) zetten. Dan durf ik er niet eens meer te staan op mijn blote voeten. (Ben ineens heel erg blij met mijn eigen, nieuw aangelegde douche, nooit gedeeld met anderen.) Laat mij maar mooi voor het douchen naar het toilet gaan. Ik hoef toch niet zo vaak naar het toilet, dus zoveel water kost het niet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:23

_Lorette_ schreef:
Eigenlijk was ik best wel geschokt na het horen van dat bericht :o Ik had (misschien heel dom) noit gedacht dat er mensen zouden plassen onder de douche, laat staan dat het normaal is of aangemoedigd moet worden... Hoe verstandig het ook mag zijn en hoezeer het ook mee mag vallen emt de hygiene, ik blijf het een vies idee vinden en ik zou me daar niet toe kunnen (of willen) zetten. Dan durf ik er niet eens meer te staan op mijn blote voeten. (Ben ineens heel erg blij met mijn eigen, nieuw aangelegde douche, nooit gedeeld met anderen.) Laat mij maar mooi voor het douchen naar het toilet gaan. Ik hoef toch niet zo vaak naar het toilet, dus zoveel water kost het niet.

Heb je ook een nieuwe toiletbril? Je wil niet weten wat daar allemaal op/aan/onder kan zitten.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:28

Ik vind plassen in de douche ook vies :r Wat haalt 1x per dag plassen in de douche nou uit, dat scheelt maar 6 liter. Beter dat ze de mensen aanmoedigen minder in bad te gaan, zich vaker aan de gootsteen te wassen, water niet te laten lopen tijdens het tandenpoetsen, enz.

Ik kan me ook niet voorstellen een dag niet te douchen. Als ik me toch niet douche die dag, douche ik de dag daarna 2x :')