Heike schreef:Word zeker 1.70m
*nu 1.55, Moeder is 1.62m en vader is 1.65m, de rest van zijn famillie is onder de 1.67, maar dit paard verslaat zijn DNA*
Toen ik deze las, dacht ik direct aan een paard waar ik iets langer dan een jaar geleden ging kijken. Dit paard was 3, net ingereden en zou ook 1.70m worden. Hij stond helemaal aan de andere kant van het land.
Ik er heen, 2 uur in de auto gezeten. Staat daar een smalle E-pony van zo'n 1.55m
. Leuke pony voor mij, daar kon ik nog wel op (alhoewel ik wel te lang zou zijn). Maar ik kan toch zeker niet mijn vader, die groter is dan 1.90m op een smalle E-pony rond laten rijden?
Volgens die vrouw moest mijn vader dan maar wachten tot hij 1.70m was. We hebben de gok maar niet genomen. Ik zie een 3 jarige echt niet nog 15 cm groeien in de hoogte.
Wel asociaal dat mensen je gewoon 2 uur laten rijden voor iets anders, dan dat ze aanbieden.
Zo kwam ik ook al eens bij een paard met een zeer goede draf. Dit bleek een draver te zijn
. Met alle respect voor dravers, maar ik zocht toch echt een paard dat all-round geschikt was.
Na weet ik hoeveel paarden gezien te hebben, is het uiteindelijk toch gelukt
.