[VER] van toen ik 10 was... NU MET EINDE!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: [VER] van toen ik 10 was... zo heerlijk Penny...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 22:55

Haha, bedankt allemaal! :D
Ik ben echt bang dat het jullie zwaaaar gaat tegenvallen straks :+

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:09

nee ik denk het niet nu kijken we natuurlijk nog mee uit naar het volgende deel wanneer zet je hem er op?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 23:11

Nou ik ben nu niet bij mijn scanner. Als jullie plaatjes willen morgenmiddag, anders vanavond :P

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:12

We lezen heel graag verder, ook als dat eerst zonder plaatjes is!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 23:13

Okee, dan zal ik wel even gaan typen :P
Voeg ik morgen de plaatjes toe.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:14

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 23:23

20. Verkleed

De manege organiseerde een verkleedpartij. Kim deed ook mee. Je kon een 10-rittenkaart winnen. Kim was verkleed als cowgirl. Ze had een zadel en dek ogen lenen. Er waren ook nog andere deelnemers, allemaal prachtig verkleed. De een als circusartiest, weer een ander als clown, weer een ander als sinterklaas en Kim als cowgirl. Ze waren allemaal mooi. Sommige paarden hadden belletjes en kwastjes om. Dat stond heel leuk. Uiteindelijk werd het circusmeisje 1e en Kim 2e.

21. Het OK

Kim mocht van Marco meedoen aan het Overijssels Kampioenschap. Het OK. De hindernissen waren ongeveer 90 cm hoog. Daar moesten ze ook op trainen, maar ze moesten vooral trainen op het wenden. Furie neemt de bochten wel ruim. Als ze sneller konden wenden, zou dat heel veel tijd schelen. Marco zette een parcours op waarbij je veel moest wenden. Ook legde hij uit hoe Kim dat het beste kon doen. De eerste keer lukte het nog niet zo best. Maar daarna... ging het steeds beter, en na een week kon Kim heel scherp wenden. En toen was het tijd voor het OK.
'Kijk uit voor Audio,' zei Marco nog, en toen was Kim aan de beurt.

Het begin ging goed. Maar, ze kwamen verkeerd voor de hindernis in een flinke snelheid. Kim zag de muur op zich afkomen. Furie probeerde te springen, maar ze vielen en de muur viel over hem heen. Kim zag overal steentjes en mensen die om hen heen stonden. Ook zag ze Furie met z'n been in een vreemde houding, gillend van de pijn. Toen raakte ze buiten bewustzijn.

Toen ze wakker werd lag ze in haar bed. Ineens herinnerde ze zich het weer: het ongeluk.
'Furie!' riep ze. 'Waar is Furie?'
'Furie wordt geopereerd,' zei haar moeder. 'Hij heeft zijn been gebroken. En jij ook.'
Kim keek voor zich. Inderdaad, haar been zat in het gips.
'Furie moet worden geopereerd,' zei haar moeder, 'en hij mag nooit meer springen.'
Kim begon te huilen. Al haar dromen waren in één klap ingestort. Hoe vaak had ze geen dromen gehad dat zij en Furie wereldkampioen werden?
Die nacht droomde Kim vreemd. Ze droomde dat Furie ingewikkelde passen deed. En ze droomde van een grote beker. En toen ze wakker werd wist ze het. DRESSUUR!

22. Dressuur

Ja, dressuur, dat was het!
Geen tegenstander als Audio meer. Discipline, gehoorzaamheid... en... kampioen worden!
Al snel was Kim beter en kon ze haar plannen uitvoeren. Met Furie reed ze nu B, met 1 winstpunt. Kim poetste Furie en zadelde op.
De dressuur...
Aan de teugel lopen deed Furie al. Dat had Kim hem al in het begin aangeleerd. De gangen waren ook al mooi. Maar de figuren konden netter. Kim reed mooi de hoeken door met Furie. En oefende de figuren. Furie ging als een trein. En na een uurtje gingen de figuren al veel beter. Kim had nooit geweten dat het zó moeilijk was om een ronde volte te rijden. Misschien was ze nu toch echt klaar voor haar eerste èchte B-proef.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 23:23

Nu heb ik een zere rug, ik heb geen stoel :+

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:28

Oooooooooohhhh, arme Furie, arme Kim!
En arme jij, met je rug... Sterkte!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:30

Het is me er één, die Furie! Binnen een uur trainen klaar voor de B na een gebroken been. Hoera voor Kim en Furie! :D

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:32

haha, dressuur!
wie had dat ooit gedacht. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 23:33

Nou ik ging me in die tijd wat meer verdiepen in dressuur dus dat kwam beter uit :+

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:34

haha. hele autobiografie

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:48

YSR1971 schreef:
Ik geloof dat alle Penny's, of ze nu 10, 20, 30, 40 of nog ouder zijn, enorm aan het genieten zijn van jouw verhaal! Hier komen we de kerstdagen wel mee door, van mij mag je zeker meer verhaaltjes plaatsen!

ben ik het helemaal mee eens!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:51

Sheran schreef:
@ilovemc: :'). Nou Kim wíst het altijd al wel :')

@xNursiex: ja, dat had ik vast en zeker ook uit de Penny. En ik herkend de zin 'Ik heb een Anglo-arabier ingereden!' ook van een Pennyverhaal: Felix en Fury heette die. 2 zussen krijgen 2 paarden in te rijden: een Oldenburger en een volbloed. Zus 1 wilde een snel paard en zus 2 een kalm paard. Ze hadden de paarden door de kleur door elkaar gehaald en nu reed zus 2 dus de volbloed in. En toen zei ze op het laatst: 'Maar hier staat dat Felix de zoon van <naam> is! Felix is een volbloed! Ik heb een volbloed ingereden! Ik geloof dat ik flauw ga vallen...'

@Solleke_Noah: ik vrees dat er dan wel heel veel aan te schaven is, vooral dat deel van IJslander naar Anglo-Arabier... maar als ik hier op bokt nou een leuke illustrator vind... :D vrijwilligers? :D

Ik weet gewoon precies welk verhaal je bedoeld :') Die ken ik uit mijn hoofd hahaha _O-

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:57

Ahw arme Furie ;( straf nog wel.. En ik vind het wel knap dat hij zo snel nadat hij een gebroken been had alweer gelijk kon beginnen mer dressuur :P Maar vind het echt een geweldig verhaal :D :j :D

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:13

oooh ik zie dit topic nu pas, en heb alles gelezen, wat een ontzettend leuk verhaal! Ben benieuwd naar het vervolg!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:21

Arme furie! Nu gaat hij dressuur doen en dan word hij dalijk ineens een fokmerrie _O-

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:27

haha wanneer komt het volgende deel?

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:49

Wat is dit ontzettend leuk! :D :D Ik lig op dit moment de hele dag op bed, ik ben geopereerd aan mijn knie en mag
mijn been niet belasten. Ik had het topic nog niet eerder gezien, ik heb alles gelezen en ga dit zeker verder volgen! :D

Het is ook heerlijk herkenbaar, ik verzon toen ik klein was ook de meest spannende verhalen en de Bianca-boekjes heb ik
helemaal grijs gelezen. Er zijn zelfs bepaalde Penny's waarvan ik het ook nu nog niet over mijn hart kan verkrijgen om ze
weg te doen (o.a. over het springpaard Olivier dat zijn been breekt, uit een heel oude Club Penny geloof ik).
Ik vond de tekeningen van die illustrator altijd zo mooi. Het is gewoon jeugdsentiment :D :')

Meer-meer-meer-meer-meer! :D *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:53

Geweldig!
Ik had het kunnen schrijven, deze hoofdstukken.

De benen genezen snel zeg :')

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:47

Aaah, wat zielig :') Hahaha! geweldig! ben nu toch wel benieuwd naar de foto's :D

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:54

Haha geniaal weer :')

Die arme Furie :(:)
En Kim natuurlijk ook wel een beetje :(:)

*grinnik* kan ik die Kim even lenen, ik wil mijn paard ook wel in een uurtje klaar hebben voor de B :D :D :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:07

Hahaha ik moest zo lachen om het zadel in de zadeltas _O- Geweldig TS!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:29

Jeetje, wat een tegenslagen! Gelukkig zijn ze er binnen een paar minuten weer bovenop, en ondanks dat 'ie nooit meer kan springen, kan Furie straks wel gewoon de Prix St. Georges lopen. Wat een geweldig paard is het ook! <3