Was dat niet gewoon " Gefeliciteerd" in het Russisch ofzo?
Anoniem
Geplaatst: 09-08-16 19:42
Uhm... Dat is een andere naam voor het hakenkruis .
Tivoli
Geplaatst: 09-08-16 20:51
Dat dat goedgekeurd wordt Wie noemt zijn kind nou hakenkruis...
daffieduck83
Geplaatst: 09-08-16 21:35
De swastika is van oudsher een symbool van voorspoed en geluk. In het boeddhisme is het nog steeds een positief teken. Is degene die zo heet afkomstig uit een boeddhistisch land lijkt het me geen hele rare naam. Helaas is dit symbool door de nazi's misbruikt en is het voor de westerse wereld een negatief symbool geworden.
Hoe staan jullie tegenover 'dubbele namen'. Ik had een leuke combinatie verzonnen met de namen van de reeds overleden oma's, om hun gedachten levend te houden, want ze hebben nooit een kleinkind gekend, maar mijn vriend vind het niets.
Ik zou Elise-Miranda niet als roepnaam gebruiken, het zijn gewoon echt namen met te veel lettergrepen. Dus dat zal eigenlijk altijd afgekort worden naar 1 naam, waardoor je mooie idee weg is.
Ik zal ook voor een tweede naam gaan, staat mooi op papier, het idee is er nog steeds, maar je maakt er niet een super lange roepnaam van.
Komt uit een sjonnie en Anita zeg maar. Waarom je je kind naar een penis wil noemen is mij ook een raadsel. Ze hebben vast in de algemene ontwikkeling theorie van Freud gemist over de beruchte fallische fase
Ik zou dan ook kiezen voor Elise Miranda en wat je dan als roepnaam doet moet je zelf weten. Of de volledige naam Elise Miranda of Elise of Miranda (of misschien zelfs Els ofzo)
Ok, deze wil ik hier toch even toevoegen. Ik hoorde laatst iemand vertellen over een Palmierke . Zou een meisje zijn. Ook echt zo officieel geschreven, met de "ke" erbij...