Het banaalste wat jij ooit aan een man moest uitleggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:58

Ibbel schreef:
Een waterslang die losschiet als je de deur van de vatenwasser open trekt? Hoe dan?

Nou dat is niet zo moeilijk. Als je de deur open trekt terwijl het water pompt dan stopt de vaatwasser abrupt waardoor er teveel druk op de slang komt en hij los kan schieten.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:58

Hilarisch allemaal.

Ik heb het idee dat sommige dingen ook gewoon puur gemakzuchtig zijn bij sommige mannen. Wij zijn deze zomer verhuisd en alle kastjes zijn dus opnieuw ingericht (door mij).
De eerste 3 keer dat hij vroeg waar de nagelschaartjes ook alweer nu liggen heb ik het netjes uitgelegd. De 5de keer werd het een beetje irritant en inmiddels na de 874ste keer hoef ik hem alleen nog maar zuchtend aan te kijken van *really?!* En dan weet hij het plots weer... Er komt langzaam verbetering in dus...
Verder heeft hij niet heel vaak van dit soort domme dingen geloof ik. Er schiet me in elk geval even niets te binnen.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:13

-Dat lichtbruine koeien niet geschoren zijn (hij dacht dat ze geschoren waren omdat de vlekken weg waren) _/-\o_
-Dat de voedselbank niet voor iedereen is en dat je in de kringloop geld moet betalen voor spullen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:17

Paps kreeg de opdracht hamburgers te bakken in de pan, met de melding:" je moet ze regelmatig draaien"
Staat hij ze doodleuk rond te schuiven in plaats van om te flippen. "moest ze toch draaien?" njam, aangebrande onderkant en nog zo goed als rauwe bovenkant :') en het is niet dat hij nog nooit eten klaar gemaakt heeft.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:59

Corientjuh94 schreef:
Afgelopen zomer zou mijn vriend een eitje koken voor ontbijt.
Hij had het nog nooit gedaan dus ik zei letterlijk; waterkoken met waterkoker en dan 5 minuten in een steelpannetje.
Pel ik mijn eitje blubt heel mij ei rauw op mijn bord.
Heeft hij hem dus echt die eieren in water 5 minuten op het aanrecht gezet ipv op het gas.
Volgende keer betere instructies geven haha

_O- _O- _/-\o_ :D :')

Dit vind ik de winnaar :D

Women2

Re: Het banaalste wat jij ooit aan een man moest uitleggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:16

Wij hebben onze docente logistiek eens wijsgemaakt dat chocomelk komt van koeien die cacaobonen te eten krijgen....
Hebben later uit moeten leggen dat we de gek met haar hadden en dat alle koeien gewoon alleen witte melk geven ongeacht wat je de koeien te eten geeft :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:01

Wat zie ik hier veel mannen voorbij komen met ernstige kook problemen! Heb ik geen last van, die van mij is chefkok :Y)

Wat wel nogal typisch is, is dat hij op zn werk in de keuken niks laat slingeren, nog geen lepel ligt er in de weg. Bovendien word alles 100x schoongemaakt op een avond, en is hij zelfs een beetje smetvrezerig. Het is er áltiid brand en brandschoon op zijn werkbank, fornuis, oven enz.
Maar als het gaat om thuis koken.... Hij is echt een keukenprinses tot en met, maar halle-fiets-lujah wat maakt die vent er een paasei van! Echt volledig de andere kant op!

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:17

Dat onze wasmachine geen touchscreen heeft :Y)

Had hem gevraagd om de centrifuge (14 minuten) aan te zetten, uur later, ding nog niet klaar. Ik aan hem gevraagd wat hij dan gedaan had. "Ja met mijn vinger op het draaikolk gedrukt en toen op start." Hij had dus gewoon het volledige programma opnieuw aangezet.
Er zit een enorme draaiknop op onze wasmachine... -O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:57

Je dekbed omdraaien betekent niet dat je beddengoed 2x zolang meekan :+

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:59

Ohh,

Pas bij biologie (5e jaars middelbare school). We hadden het over voortplanting, roept een jongen door de klas: ''Mannen hebben toch ook een baarmoeder? Want dat zeiden mijn ouders ooit''.

Iedereen lachen, en ik zeggen dat mannen geen baarmoeder hebben. In eerste instantie geloofde hij het echt niet, want zijn ouders hadden hem dat verteld en dat geloofde hij eerder dan als wij het vertelden. Maar nee jongen, alleen vrouwen hebben een baarmoeder! ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:04

Laurora schreef:
Wat zie ik hier veel mannen voorbij komen met ernstige kook problemen! Heb ik geen last van, die van mij is chefkok :Y)

Wat wel nogal typisch is, is dat hij op zn werk in de keuken niks laat slingeren, nog geen lepel ligt er in de weg. Bovendien word alles 100x schoongemaakt op een avond, en is hij zelfs een beetje smetvrezerig. Het is er áltiid brand en brandschoon op zijn werkbank, fornuis, oven enz.
Maar als het gaat om thuis koken.... Hij is echt een keukenprinses tot en met, maar halle-fiets-lujah wat maakt die vent er een paasei van! Echt volledig de andere kant op!

Hier ook die luxe! Koken kan hij geweldig, maar de troep erna :roll: Meestal "kook ik mee" (lees: continue achter z'n kont opruimen). En ik moet wel altijd testen of de pasta en rijst gaar zijn :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:29

Nou, echt! Alsof de motivatie om op te ruimen opeens naar een dieptepunt zakt zodra hij het restaurant uitstapt!
En nou vind ik het écht geen probleem om op te ruimen als hij voor ons beiden gekookt heeft, want hij kookt echt ge-wel-dig, maar dat ie zelfs een rotzooi maakt van een broodje smeren.... _-:(

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:45

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als iemand op Tweakers een topic zou openen met "Het banaalste dat je ooit aan een vrouw moet uitleggen". Ik denk dat iedereen dat vet seksistisch zou vinden en dat het topic binnen de vijf minuten gesloten zou zijn. Iets met een dubbele standaard...

Ik moet zeggen dat ik de meeste dingen hier ook niet herken. Als je een banaan bij een ui doet om de uien te fruiten ben je gewoon dom, dat heeft niets met geslacht te maken. Als je eieren "kookt" door ze in koud water te laten weken, heb je op zijn minst iets in je opvoeding gemist. Een beetje vader of moeder leert zijn kinderen toch wel iets.

Alleen die behabandjes - dat herken ik. En de logica achter cupmaten, dat is ook lang hogere wiskunde voor me geweest...

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:54

musiqolog, stelt het je gerust als ik (vrouw) me wel in een aantal dingen herken? Er zijn ook al een aantal voorbeelden langsgekomen waarbij het om een vrouwelijke (ex-)partner ging!

Verder het gekste dat ik ooit aan een jongen uit heb moeten leggen was dat vrouwen écht niet kunnen richten met plassen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:55

musiqolog schreef:
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als iemand op Tweakers een topic zou openen met "Het banaalste dat je ooit aan een vrouw moet uitleggen". Ik denk dat iedereen dat vet seksistisch zou vinden en dat het topic binnen de vijf minuten gesloten zou zijn. Iets met een dubbele standaard...

Zijn ze daar zo kleinzerig dan?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:56

Er loopt ook een topic hier over vrouwen? Ik snap je eerste opmerking niet helemaal. Dat ze op tweakers een dubbele standaard aanhouden? Hier wordt iig over beide geslachten wat gezegd.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:57

Kahawa schreef:
musiqolog schreef:

Zijn ze daar zo kleinzerig dan?

Daar? Nee, gewoon in het algemeen.

Ik ken eigenlijk niemand die zo'n topic niet seksistisch zou vinden. Ikzelf zou het ook afkeuren. Daarom vraag ik me af waarom dit dan wel kan.

Century schreef:
Er loopt ook een topic hier over vrouwen? Ik snap je eerste opmerking niet helemaal.

Ik bedoel: als mannen iets dergelijks over vrouwen zeggen. En als voorbeeld noem ik daarom een site met voornamelijk mannen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:59

Je hoeft niet mee te lezen en te posten he :)
Mannen mogen in het andere topic ook gerust iets over vrouwen zeggen. Daar is het topic immers voor bedoeld. Geloof niet dat er ook maar iemand is die dan op zijn teentkes getrapt is :') bijzonder dit!

Gelukkig ken ik niemand die hier wel moeite mee zou hebben.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 22-12-17 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:00

Misschien moeten we beide topics samenvoegen tot 'Het banaalste wat je ooit aan iemand hebt uitgelegd'. Het maakt ook niet zo uit welk geslacht het is als ik naar de inhoud van de topics kijk (én omdat beide er zijn vind ik het niet echt seksistisch, maar dat is mijn mening).

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:19

De vrouwelijke tegenhanger had ik nog niet gevonden. :)

Maar het voelt voor mij als man niet helemaal oké om daarin te reageren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:21

musiqolog schreef:
De vrouwelijke tegenhanger had ik nog niet gevonden. :)

Maar het voelt voor mij als man niet helemaal oké om daarin te reageren.

Dan doe je dat toch niet? Zeker niet als het net zo oftopic is als wat je nu doet.

En laatst weer... Mijn vriend had een vrije dag en zou de was in de wasmachine doen. Ik zeggen hoeveel graden etc. Kreeg ik natuurlijk nog even een appje met "hoeveel graden moest het er nu in?". Elke keer weer. :(:)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:28

MarlindeRooz schreef:
En laatst weer... Mijn vriend had een vrije dag en zou de was in de wasmachine doen. Ik zeggen hoeveel graden etc. Kreeg ik natuurlijk nog even een appje met "hoeveel graden moest het er nu in?". Elke keer weer. :(:)

Beter dat als er achteraf achter komen dat je kleren, die daar niet zo goed tegen konden gewassen zijn op 90 ipv 40 :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:29

Oei, dan is het laatste nieuws een seksistische krant want dit topic is daar van afgeleid _/-\o_

Ik stond de hoeven van mijn paard uit te krabben toen ex nog een hoevenkrabber zag en aanbood om vast aan de andere kant te beginnen :D
Toch maar even uitgelegd dat een paard niet op twee benen kan staan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:41

Volgens mij is er iemand op zijn piemeltje getrapt. :=

Ik zou zeggen: leef je vooral uit in het tegenhanger topic. Maar dat jij die behoefte niet hebt betekent niet dat een ander het dan ook maar moet laten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:46

Als je niet meer om elkaar kunt lachen gaat het wel heel snel bergafwaarts tussen de seksen. En het ís al zo ingewikkeld. Laten we er in hemelsnaam de humor van inzien. Het alternatief is dat we er over gaan knokken en dat lijkt me geen goed idee. Er wordt al genoeg negatief gedaan.