Mooie babynamen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:35

Hier 28 weken zwanger en tsja toen werd het een jongen. O my wat is dat moeilijk zeg jongensnamen.
Lijsten vol zijn er voorbij gekomen.
Mijn man kwam steeds met behoorlijk bekakte namen (Valentijn en Pepijn etc) of met achternamen van bekende artiesten 8)7

En ik had ook een best eisen pakket. Niet te lang, niet bekakt beetje stoer. In de meeste westerse talen goed uit te spreken en natuurlijk moet het ook nog bij de achternaam passen en geen naam zijn dat als je je kind roept er 10 kids op het schoolplein reageren. En inderdaad geen jeugdzorg naam.

En opeens was ie daar en ik heb hem hier ook nog niet voorbij zien komen. Maar hij blijft mooi nog 3 maandjes geheim :D
De reacties van de paar mensen die het weten waren wisselend. Van he getver net een hondennaam tot wow mooie naam. Tsja hij zal het ermee moeten doen vrees ik.

Jennnnn

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:44

Nou ben ik wel heel benieuwd hoor crazycat! Deel je m over 3 maanden met ons? ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:00

Jennnnn schreef:
Nou ben ik wel heel benieuwd hoor crazycat! Deel je m over 3 maanden met ons? ;)

Uiteraard :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:32

Tivoli schreef:
Mijn dochter heet Fay en ik vind het nog steeds een mooie naam. Ze zegt dat ze er zelf ook blij mee is.

Zo had mijn moeder mij willen noemen maar mijn vader stemde daar niet mee in dus heet ik Bo. :D

Onze dochter heet ook Fay :D

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:37

Onze zoon heet Ben, stoer & makkelijk.
Ik heet Jara, makkelijk uit te spreken maar hoevaak er wel niet Lara, Sara, Mara, Tara etc van werd gemaakt zodra het opgeschreven werd :=

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:08

Jara, sommige mensen maken de gekste dingen van namen.. :+
Toen onze kraamhulp belde naar de ggd(?) voor de hielprik vroeg de dame aan de lijn bevestigend; lama? (Dochtertje heet Lana)
Nou lijkt Lana mij ook niet zo'n onwijs bijzondere naam :+ dus om dan lama te verstaan :+ (in combinatie met een 'dier' als achternaam ook nog eens..)

Kraamhulp gaf als antwoord; het gaat hier om een heel mooi lief klein meisje, het is hier geen kinderboerderij :+

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:12

Wopkebrok schreef:
Hier 2 jongens geadopteerd uit Azië. Hun oorspronkelijke naam is hier of niet uit te spreken of ze moeten altijd spellen en uitleggen. Dat vonden wij niet leuk voor ze. Nu hebben we bij beide een gedeelte van hun naam gebruikt. De oudste heet Kai en de jongste heet Jin. Grappige is dat de namen nu vaak met een y in plaats van een i worden geschreven door anderen :D

Ik vind dit leuke namen voor jongens met een Aziatisch uiterlijk. Ik ken ook een jongen met een Aziatisch uiterlijk en hij heet Herman. Dat is heel raar als je hem ziet. Inmiddels eraan gewend.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:59

Ben de naam Dominique nog helemaal niet tegengekomen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:07

Ik heet [naam]. :D Er zijn geloof ik niet zo heel veel [naam]'s. Andere familieleden van mij heten Nora en Gideon.

Zelf vind ik Lily een hele mooie naam. :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:19

Eugenie vind ik ook geweldig!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:54

Hier een Yuna in huis (uitspraak Juna, dochter van 4.5) en over een week of 2 komt ?? erbij (jongen/meisje is niet bekend)

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 02:39

Mijn zoontje heet Ferron, wij vonden Otto ook erg leuk. En als het een meisje was geweest was het Kenzi geworden.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 02:40

Ik vind Milein/Mylein, Jitske en Joris hele leuke namen :)

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:34

KimBreda schreef:
Mijn zoontje heet Ferron, wij vonden Otto ook erg leuk. En als het een meisje was geweest was het Kenzi geworden.

Ik had echt nog nooit van kenzi gehoord.
Een kennis van me is 4 maanden terug bevallen van een dochter genaamd kenzie. Een week na haar bevalling kom ik de naam kencie tegen, afgelopen week ook iemand met een dochter genaamd kenzie, en nu zie ik hem weer voorbij komen als kenzi. Echt grappig! Hele leuke naam overigens.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:58

Kenzi is van NCIS, wel een leuke naam

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:03

Alenthe05 schreef:
Kenzi is van NCIS, wel een leuke naam

Inderdaad van NCIS LA. Stond hier ook op het lijstje maar dan wel zoals in de serie met een S. Kensi

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:55

Hi! Ik heb ook al een klein lijstje met namen klaar, altijd afwachten of wij deze over 2 jaar nog steeds leuk vinden. voor een meisje: Myrthe of Lois. Voor een jongen vind ik Lucas of Laurens leuke namen. maar er komen hier ook een aantal toffe namen voorbij, ik blijf volgen ;)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:22

Ik vind zelf Abby, Jamilla, Fay en Lisanna erg mooi.
Mijn zusje heet Myrthe naomi (2e naam) en ik Mandy Lauretta (2e naam) vind dat onze ouders goede namen hebben uitgekozen.

Voor jongens vind ik Lorenzo, Jayden Kyan en Quinn mooi

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:03

extasy schreef:
KimBreda schreef:

Ik had echt nog nooit van kenzi gehoord.
Een kennis van me is 4 maanden terug bevallen van een dochter genaamd kenzie. Een week na haar bevalling kom ik de naam kencie tegen, afgelopen week ook iemand met een dochter genaamd kenzie, en nu zie ik hem weer voorbij komen als kenzi. Echt grappig! Hele leuke naam overigens.

kensi
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:28

In mijn inmiddels 26 jarige leven ben ik nog nooit iemand tegen gekomen met dezelfde naam, dus volgensmij best bijzonder :)

Dáni ( uitspreken als Deenie ) Mijn zusje heet Pilou en mijn broertje Jijs.
Mensen kijken me altijd heel raar aan als ik vertel wat onze namen zijn :').

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:03

Neroo schreef:
In mijn inmiddels 26 jarige leven ben ik nog nooit iemand tegen gekomen met dezelfde naam, dus volgensmij best bijzonder :)

Dáni ( uitspreken als Deenie ) Mijn zusje heet Pilou en mijn broertje Jijs.
Mensen kijken me altijd heel raar aan als ik vertel wat onze namen zijn :').

Even nieuwschierig, en pilou spreek je uit met de P?

Mijn dochter heet Filou en iedereen verstaat Milou haha

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:03

Ja met een P haha!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:39

Mijn zoon noemt Yaro. Is wel met Y maar je hoort daar niet veel van en ik vind het supermooi

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:46

Goof schreef:
dushi88 schreef:
Mijn zoontje heet Xander, we wouden graag een naam die in het Nederlands en Duits goed uit te spreken was.. Als ons dochtertje over een week of 6 geboren is zal ik haar naam hier ook verklappen :)

Vind ik ook een lastige.
Ik heb een leerling wiens naam met een X begint en dan heb je 3 opties om het uit te spreken. Is de uitspraak dan een S een KS of een TS?
Kan je kind ook altijd uit blijven leggen de rest van zijn leven.

Ligt misschien aan de rest van de naam, maar wij hebben tot nu toe nog geen problemen met de naam gehad, wordt gewoon door iedereen als ksander uit gesproken.. Kan me ook niet voorstellen dat mensen Xander uitspreken als tsander :o ..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:48

Nou, ik plaatste die opmerking omdat ik dit jaar les geef aan een Xisco. Ik vermoedde dat het idd Ksisco was, maakte er alsnog gewoon Sisco van en toen bleek het Tsisco te zijn haha :D