Overigens spreek ik het volgens mij niet uit als een van beide, maar iets wat er tussen in zit? Ik vind het beide stom klinken. Of het is gewoon een stom woord, dat kan natuurlijk ook

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kriel schreef:Volgens mij gaat dit topic over welk woord kan je niet uitstaan.....
De een vindt dat dus aauuwwtoooo en de ander oooottooooooo. I don't care wat juist is, 'kids' is ook geen nederlands maar vind ik net zo stom als een belachelijke discussie over auwtoo's en ootoo's
Koper schreef:Sonja_vR schreef:Ik spreek het gewoon uit als autodat is namelijk het woord zoals het er staat....
Ootoo klinkt stom
Ootoo is zoals het hoort. Het woord auto is afgeleid van automobile. Aangezien wij in het Nederlands een oo-klank hebben kunnen we die ook prima gebruiken voor dit woord. De uitspraak autoo is voor minder ontwikkelde mensen.
In andere talen gebeurt het zelfde. Hoe spreek jij automatically uit?
En als we het er toch over hebben: hoe zeg jij bureau?
Picasso schreef:Kriel schreef:Volgens mij gaat dit topic over welk woord kan je niet uitstaan.....
De een vindt dat dus aauuwwtoooo en de ander oooottooooooo. I don't care wat juist is, 'kids' is ook geen nederlands maar vind ik net zo stom als een belachelijke discussie over auwtoo's en ootoo's
Lekker 'mokkel' ben je ook!
Picasso schreef:Serieus.... Koper.... Let it gooooooooooooo!