Mijn nieuwe paard op concours..........(foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 08:26

Evy, ik zou graag van jou willen horen wat jij de voordelen vind van de Hatseflats-techniek, ten opzichte van de Hortensia-Fluks methode?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:24

Supertje : Die tweede foto is geen springen hoor, dat is dressuur!! Dit is de fluks uitvoering van een Piaffe met heeeeel goede voorbeen achtie .. daar kan Anky nog wat van leren !!
Laatst bijgewerkt door Janski op 27-08-04 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:48

Die schimmel he, met die ruiter die dus een snoepje geeft, ik vraag me af he... Is die eerste foto vóór de sprong genomen? Dat zou ik wel knap vinden namelijk, om daarna dan nog zó te springen!

Supersambo: dat was mij nog niet eens opgevallen, maar zoiemand is onze stijl onwaardig en mag niet met sporen rijden (en dat meen ik serieus). Ik vind mezelf af en toe al een beul als ik m'n sporen gebruik, maar dan zie je nog nauwelijks 'schade' in de vacht, laat staan dat ik 'm zo stuk zou rijden. Levy: ik vind dat die rooie jas geroyeerd moet worden, de vos wil ik met alle liefde opvangen om van dit trauma te genezen Lachen

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:15

whahah geweldige fotos komen er steeds bij!!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:23

Just talented!

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:17

Sommige zijn idd leuk maar ik kan egt niet lachen om die wonden van de sporen en om de laatste foto van Supertje ook niet...Wat zou er na die foto zijn gebeurt?... Scheve mond

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:50

RodeoGirl schreef:
Sommige zijn idd leuk maar ik kan egt niet lachen om die wonden van de sporen en om de laatste foto van Supertje ook niet...Wat zou er na die foto zijn gebeurt?... Scheve mond

De ruiter heeft zijn benen gebroken en hiermee zijn verdiende loon gekregen Schijnheilig

Ps hoort dat ook ik in jullie hortensia-fluks( Tong uitsteken ) methode, ' get what you give' ?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:55

Levy schreef:
Evy, ik zou graag van jou willen horen wat jij de voordelen vind van de Hatseflats-techniek, ten opzichte van de Hortensia-Fluks methode?

Nou, dat kan ik heel simpel uitleggen.
Bij de Hortensia-Fluks methode gaat het paard erbij liggen en hoef je dus geen krukje te hebben om op te stappen.
Bij de Hatseflats-techniek moet je eerst op de bovenste balk van de hindernis gaan staan, dan vraag je heel lief aan je paard of hij over de hindernis heen wilt springen. Op het moment dat ie naast je vliegt spring je erop.
Heel handig, en gaat vrijwel altijd goed! OK dan!

Zoals deze, je ziet goed dat ze haar been er nog overheen wilt gooien. Maar ze had volgens de regels nog even moeten wachten
Afbeelding

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:08

Dus eigenlijk is dit nog maar een beginneling?

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:11

Oefening baart kunst he, ik ben het er wel mee eens, dit is een top-techniek, alleen voorbehouden aan de échte profs

Cit: heeft hij állebei z'n benen gebroken? Dat valt me dan weer mee, het verbaast me ook niets eigenlijk, hij was natuurlijk in het gat blijven steken met zn spoor (sorry, ranzig detail) toen hij zo'n prachtige (ahum) jump wilde maken over de hindernis, en met zijn techniek is het dan buigen of breken... *auw*

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:19

Ja Laui, maar het mooiste was nog dat het paard daarna de sporen heeft omgedaan en OP de ruiter het parcours heeft afgemaakt OK dan!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:27

Yessy schreef:
Dus eigenlijk is dit nog maar een beginneling?

Naja niet echt. Ze maakte gewoon een inschattingsfout Schijnheilig

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 12:27

Daar had jij toch een foto van Cittemee???

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 12:28

Evy schreef:
Naja niet echt. Ze maakte gewoon een inschattingsfout Schijnheilig

Evy, wat jij beschrijft is maar een klein deel van de Hortensia-Fluks methode.
Voor volledige uitleg moet je even op een ander topic kijken......... Haha!

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:30

Levy schreef:
Daar had jij toch een foto van Cittemee???

Waarvan Levy? Cool

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 12:32

Cittemee schreef:
Ja Laui, maar het mooiste was nog dat het paard daarna de sporen heeft omgedaan en OP de ruiter het parcours heeft afgemaakt OK dan!

Hiervan........... Schijnheilig

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:34

Ik heb alleen neergezet wat jij op de vorige pagina had neergezet

Levy schreef:
Dit is een duidelijke vorm van wederom de Hortensia-Fluks techniek.
(oftewel, jij hoeft niet snel op te kunnen stappen, je hebt ook gen krukje nodig, het paard gaat voor jou op de knieen)

Maar je heb gelijk hoor. Ik ben nog niet helemaal op de hoogte van de Hortensia-FLuks techniek. Daarom kon ik nóg geen goede vergelijking maken met de Hatseflats methode.
Daarom begon ik eerst met het opstappen Haha! De rest komt later

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:37

Laui! schreef:
Die schimmel he, met die ruiter die dus een snoepje geeft, ik vraag me af he... Is die eerste foto vóór de sprong genomen? Dat zou ik wel knap vinden namelijk, om daarna dan nog zó te springen!

Die eerste foto is inderdaad voor de sprong genomen. Dat was tijdens de derby van Hamburg. Het paard maakte (onverwacht) een enorme sprong van de drie meter hoge wal. De amazone is de Zweedse Helena Lundback.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:39

die italianen zijn wel trendsetters! rijden ze een parcours met de prachtige rijbroeken (ahum) heb jij m ook meteen! En die cap? Hoe kom je daaraan??? Ik wil hem ook.... Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:42

whahah geweldig de reacties hier
*is inmiddels onder haar tefel gevallen van het lachen*

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 12:51

Pablolover schreef:
die italianen zijn wel trendsetters! rijden ze een parcours met de prachtige rijbroeken (ahum) heb jij m ook meteen! En die cap? Hoe kom je daaraan??? Ik wil hem ook.... Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog

www.piafferuitersport.nl

Whahahahahaha, wat ben ik toch geniaal! Haha!:D:D

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:58

Ik dacht dat ik die foto had Levy, maar ze hebben hem gauw van internet gehaald...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 13:01

Cittemee schreef:
Ik dacht dat ik die foto had Levy, maar ze hebben hem gauw van internet gehaald...

Smoesjes........

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:03

Afbeelding

Super foto mooi staaltje techniek kijk hoe het paard gaat zitten. Oww damm heeft niets met schoonspringen te maken helaas.

Valt wel dat alle paarden erg veel plezier in het schoonspringen te paard voor ruiters??. Alleen mis alle landingen het omhoogspringende water is altijd een genot om te zien Haha!.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:04

Afbeelding

Super foto mooi staaltje techniek kijk hoe het paard gaat zitten. Oww damm heeft niets met schoonspringen te maken helaas.

Denk dat de ruiter hier trouwens ook even de ijzers wil controleren?. Aangezien het nederlands probleempje met springen van de week.

Valt wel dat alle paarden erg veel plezier in het schoonspringen te paard voor ruiters??. Alleen mis alle landingen het omhoogspringende water is altijd een genot om te zien Haha!.