Mooie babynamen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:25

Ik weet niet of ze al genoemd zijn, maar ik heb nog wel wat!
- Benthe
- Genevieve
- Olivia
- Vivianne
- Vianne

- Olivier
- Boudewijn
- Alexander

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:29

dushi88 schreef:
Mijn zoontje heet Xander, we wouden graag een naam die in het Nederlands en Duits goed uit te spreken was.. Als ons dochtertje over een week of 6 geboren is zal ik haar naam hier ook verklappen :)

Vind ik ook een lastige.
Ik heb een leerling wiens naam met een X begint en dan heb je 3 opties om het uit te spreken. Is de uitspraak dan een S een KS of een TS?
Kan je kind ook altijd uit blijven leggen de rest van zijn leven.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:17

Ik vind Xander wel altijd op dezelfde manier uit te spreken. Ks dus. Vind het een mooie naam. Onze Twentse dochter hebben we Lauren genoemd. Ook geen a's en o's. Ondanks dat we zelf niet twents praten hier toch maar rekening mee gehouden. Ik wil onze hond graag goofy noemen maar die krijg ik er ook niet door omdat dat op z'n twents niet lekker roept haha.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:20

Mijn dochter heet Fay en ik vind het nog steeds een mooie naam. Ze zegt dat ze er zelf ook blij mee is.

Zo had mijn moeder mij willen noemen maar mijn vader stemde daar niet mee in dus heet ik Bo. :D

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:32

Onze eisen waren:
* Je moet gelijk weten dat het om een mens gaat. Bobby, Max, Rex en dergelijke associeer ik met honden, en bij Bella denk ik aan een koe, dat soort namen vielen voor mij dus gelijk af. Verder heb je ook dingen waarvan je je afvraagt of het überhaupt wel een naam is, zoals ze veelbesproken xes xava of wat was het ook alweer, maar ook dingen zoals Hope of namen van steden/landen/streken.
* Je moet gelijk weten of het een jongen of een meisje is. Robin en Kim zijn bijvoorbeeld prima namen, maar niet voor ons :)
* Geen 3 kinderen met dezelfde naam in de klas (bij wijze van), dus hoe leuk ik Emma en Sara ook vind, dat ging em niet worden.
* Niks Engelstalig, en dan in het bijzonder niks dat op een ie/y eindigt, omdat dat in het Antwerps heel snel enorm plat en fout gaat klinken. Ook lange aa-klanken waren om die reden uitdrukkelijk verboden :+
* Ook geen dingen waarvan je je kan afvragen of je ze nu op zn Engels, Frans of Nederlands moet uitspreken, of iets waarvan je sowieso kan twijfelen wat je er nu precies van moet maken.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Ulrike, en mijn man wilde daar dan graag Ulrika van maken (hoewel ik heel stiekem het eerste nog steeds leuker vind klinken :P )

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:23

Het voldoet idd aan al je eisen maar ik persoonlijk vind het niet heel leuk klinken. Misschien is het in Belgie een populairdere naam hoor, ik weet het niet. Dan vind ik Marieke of Marike bijvoorbeeld leuker. Of Annika.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:29

Ik ben ook zwanger en de naam hadden we vrij snel bedacht.

Bleek het een tweeling :').

De 2e naam duurde een stuk langer. Ik wou ook niet van die namen waar er dan 3 van in een klas zitten. Maar ik heb ook een hekel aan (zoals wij ze noemen) bureau jeugdzorg namen :=.

Ik kan je helaas geen voorstellen doen want ik vind maar weinig mooi hihi. Het is echt super lastig.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:36

cp112 schreef:
Ik ben ook zwanger en de naam hadden we vrij snel bedacht.

Bleek het een tweeling :').

De 2e naam duurde een stuk langer. Ik wou ook niet van die namen waar er dan 3 van in een klas zitten. Maar ik heb ook een hekel aan (zoals wij ze noemen) bureau jeugdzorg namen :=.

Ik kan je helaas geen voorstellen doen want ik vind maar weinig mooi hihi. Het is echt super lastig.

Bij bureau jeugdzorg gewerkt. Je ziet idd altijd dezelfde namen voorbij komen.. :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:38

Haha jeugdzorg namen is hier ook een bekend begrip. M'n zus werkt in de jeugdzorg en die kan ook altijd vertellen hoe je je kind vooral niet moet noemen. Veel Engelse namen met y of dj. En t liefst zo onmogelijk geschreven.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 30-12-15 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:39

miccamaaike schreef:
Haha jeugdzorg namen is hier ook een bekend begrip. M'n zus werkt ik de jeugdzorg en die kan ook altijd vertellen hoe je je kind vooral niet moet noemen. Veel Engelse namen met y of dj. En t liefst zo onmogelijk geschreven.

Precies dat dus haha

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:44

Mag van mij best een beetje anders dan de top 10 maar t moet wel Nederlands blijven.

Bekende van me hun dochter heet Felize. Vind ik ook wel heel leuk! Net wat anders maar wel normaal genoeg oid.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:48

De namen die wij hebben bedacht zijn meer de Franse sfeer. Vind ik vaak ook erg mooie namen. Kan je qua uitspraak dan wel wat 'vernederlandsen'

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:49

madeliefw schreef:
Het voldoet idd aan al je eisen maar ik persoonlijk vind het niet heel leuk klinken. Misschien is het in Belgie een populairdere naam hoor, ik weet het niet. Dan vind ik Marieke of Marike bijvoorbeeld leuker. Of Annika.

Marieke stond ook hoog op mijn lijstje inderdaad :j
maar dat vond mijn man helaas niks

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:56

Bureau jeugdzorg namen :') die ga ik onthouden hahaha.

Mijn ene hond heet Yentl, ik associeer het nu dus met een hond maar laatst hoorde ik dat een meisje zo heette en toen vond ik het voor een mens eigenlijk ook wel leuk :))

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:19

Ja ik heb er echt de schurft aan sorry. Vind dat zo niet mooi zulke namen.
Zo ken ik een meisje die heet Djenayla.... :n echt niet mijn ding.

De meeste dj namen niet overigens :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:29

Oh my... Die zijn wel creatief geweest. Ik vind dat ook echt helemaal niks. Richting t Franse is vaak idd wel heel mooi!

Ik had eerder een dylano in de klas en een djeedee. Pffff waaaaarom??

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:39

Grappig. Ik vind Marieke nu ook een leuke babynaam omdat die niet zo populair is. Maar in mijn tijd was die veel te populair. Op t hoogtepunt zaten we met 4 Mariekes in de klas. Ik reageerde nieteens meer op mn naam.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:46

Anouk_17 schreef:
Mijn dochter heet Yade. Lekker op zijn hollands uitgesproken dus niet als djeed. Had van tevoren niet gedacht dat ik mensen regelmatig zou moeten verbeteren omdat ze dus djeed zeggen. Wat ik overigens echt vreselijk vind. Haat aan de DJ klank

Verder hadden we voor haar oa: Yara, Mila, Neva, Nova, Ise, Isis op ons lijstje.
Niet zwanger van de 2e maar we vinden het erg leuk om namen te bedenken en daar zitten zeker potentiele kanshebbers bij.

Bij mijn zoon in de klas zit ook een meisje die zo heet, maar dan een J als voorletter, word altijd op z'n nederlands uitgesproken.

Wopkebrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:12

Hier 2 jongens geadopteerd uit Azië. Hun oorspronkelijke naam is hier of niet uit te spreken of ze moeten altijd spellen en uitleggen. Dat vonden wij niet leuk voor ze. Nu hebben we bij beide een gedeelte van hun naam gebruikt. De oudste heet Kai en de jongste heet Jin. Grappige is dat de namen nu vaak met een y in plaats van een i worden geschreven door anderen :D

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:13

Wat ik ook een mooie naam voor een jongen vind: Kyle. Wel Engels uitgesproken dan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:30

miccamaaike schreef:
Haha jeugdzorg namen is hier ook een bekend begrip. M'n zus werkt in de jeugdzorg en die kan ook altijd vertellen hoe je je kind vooral niet moet noemen. Veel Engelse namen met y of dj. En t liefst zo onmogelijk geschreven.

Haha klopt. Djayden, Rodney, Cheyenne, Djeylana.. :')

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:35

Kayleigh vind ik ook zo'n bureau jeugdzorg naam. (Sorry als ik hier mensen mee voor de kop stoot :o)

Ik was hoogzwanger, vriendin van mij net weer zwanger nadat ze hun zoontje verloren waren. Zaten we ergens te lunchen, ging het over namen. Was wel benieuwd wat voor naam ons meisje kreeg etc. Het lag op het puntje van m'n rond om te zeggen; zo'n naam als kayleigh vinden wij verschrikkelijk. Toen zei vertelde dat als hun eerste kindje een meisje was geweest ze dus kayleigh geheten zou hebben :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:07

Hahaha jennn, oeps... Gelukkig maar dat je niks gezegd had dan! (En gefeliciteerd)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:15

bakkabouter schreef:
Onze eisen waren:
* Je moet gelijk weten dat het om een mens gaat. Bobby, Max, Rex en dergelijke associeer ik met honden, en bij Bella denk ik aan een koe, dat soort namen vielen voor mij dus gelijk af. Verder heb je ook dingen waarvan je je afvraagt of het überhaupt wel een naam is, zoals ze veelbesproken xes xava of wat was het ook alweer, maar ook dingen zoals Hope of namen van steden/landen/streken.
* Je moet gelijk weten of het een jongen of een meisje is. Robin en Kim zijn bijvoorbeeld prima namen, maar niet voor ons :)
* Geen 3 kinderen met dezelfde naam in de klas (bij wijze van), dus hoe leuk ik Emma en Sara ook vind, dat ging em niet worden.
* Niks Engelstalig, en dan in het bijzonder niks dat op een ie/y eindigt, omdat dat in het Antwerps heel snel enorm plat en fout gaat klinken. Ook lange aa-klanken waren om die reden uitdrukkelijk verboden :+
* Ook geen dingen waarvan je je kan afvragen of je ze nu op zn Engels, Frans of Nederlands moet uitspreken, of iets waarvan je sowieso kan twijfelen wat je er nu precies van moet maken.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Ulrike, en mijn man wilde daar dan graag Ulrika van maken (hoewel ik heel stiekem het eerste nog steeds leuker vind klinken :P )

Klinkt als een verbasterende Eureka op zijn Engels.. Vind het niet zo'n geslaagde naam. Maar ieder zijn smaak.

Ik vind Emma al eeuwen prachtig, maar idd omdat het zon normale naam is komt het veel voor en daar heb ik dan weer moeite mee. Aan de andere kant, mijn naam ook, Eline en dat vond ik altijd prima. Mijn zus daarentegen kreeg de naam Dineke en och, dat vond ze altijd zo erge naam. Snap ik wel :'). Apart (of in dit geval ouderwets) is niet altijd beter.

Maar goed, hoor nog helemaal niet met namen bezig te zijn haha.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:29

Miccamaaike, idd :+ haha ben sindsdien ook wel voorzichtiger met m'n mening uiten qua namen ;) breng t iets subtieler :+ en dankje :)