Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dushi88 schreef:Mijn zoontje heet Xander, we wouden graag een naam die in het Nederlands en Duits goed uit te spreken was.. Als ons dochtertje over een week of 6 geboren is zal ik haar naam hier ook verklappen
cp112 schreef:Ik ben ook zwanger en de naam hadden we vrij snel bedacht.
Bleek het een tweeling.
De 2e naam duurde een stuk langer. Ik wou ook niet van die namen waar er dan 3 van in een klas zitten. Maar ik heb ook een hekel aan (zoals wij ze noemen) bureau jeugdzorg namen.
Ik kan je helaas geen voorstellen doen want ik vind maar weinig mooi hihi. Het is echt super lastig.
madeliefw schreef:Het voldoet idd aan al je eisen maar ik persoonlijk vind het niet heel leuk klinken. Misschien is het in Belgie een populairdere naam hoor, ik weet het niet. Dan vind ik Marieke of Marike bijvoorbeeld leuker. Of Annika.
Anouk_17 schreef:Mijn dochter heet Yade. Lekker op zijn hollands uitgesproken dus niet als djeed. Had van tevoren niet gedacht dat ik mensen regelmatig zou moeten verbeteren omdat ze dus djeed zeggen. Wat ik overigens echt vreselijk vind. Haat aan de DJ klank
Verder hadden we voor haar oa: Yara, Mila, Neva, Nova, Ise, Isis op ons lijstje.
Niet zwanger van de 2e maar we vinden het erg leuk om namen te bedenken en daar zitten zeker potentiele kanshebbers bij.
bakkabouter schreef:Onze eisen waren:
* Je moet gelijk weten dat het om een mens gaat. Bobby, Max, Rex en dergelijke associeer ik met honden, en bij Bella denk ik aan een koe, dat soort namen vielen voor mij dus gelijk af. Verder heb je ook dingen waarvan je je afvraagt of het überhaupt wel een naam is, zoals ze veelbesproken xes xava of wat was het ook alweer, maar ook dingen zoals Hope of namen van steden/landen/streken.
* Je moet gelijk weten of het een jongen of een meisje is. Robin en Kim zijn bijvoorbeeld prima namen, maar niet voor ons
* Geen 3 kinderen met dezelfde naam in de klas (bij wijze van), dus hoe leuk ik Emma en Sara ook vind, dat ging em niet worden.
* Niks Engelstalig, en dan in het bijzonder niks dat op een ie/y eindigt, omdat dat in het Antwerps heel snel enorm plat en fout gaat klinken. Ook lange aa-klanken waren om die reden uitdrukkelijk verboden
* Ook geen dingen waarvan je je kan afvragen of je ze nu op zn Engels, Frans of Nederlands moet uitspreken, of iets waarvan je sowieso kan twijfelen wat je er nu precies van moet maken.
Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Ulrike, en mijn man wilde daar dan graag Ulrika van maken (hoewel ik heel stiekem het eerste nog steeds leuker vind klinken)