Haha, bedankt voor de leuke reacties! Vandaag ben ik de hele dag weg geweest en ik moet nu nog een paper afmaken, maar morgen komt er meer! Even een rustdagje
"Maar toen... In de stal naast het mooie paard stond een klein IJslandertje. De stal was bijna helemaal donker. Kim stapte naar binnen. Het IJslandertje snoof en sprong achteruit."
Bijzonder kleine IJslander/Anglo-arabier van 1.60 dan toch wel Wat een geweldig verhaal! Ik herken mezelf hier enorm in, ik schreef ook van die Penny/boekenwijsheidverhaaltjes, maar inderdaad, na een paar bladzijden vond ik het 'saai'.
Volgens mij verwachten jullie ook veel te veel van het vervolg hoor
Maar als jullie het leuk vinden, ik heb zat zelfgeschreven paardenboekjes van rond die leeftijd. Eentje heet 'Lesley', geschreven vanuit het perspectief van een paard . 50 pagina's in WordPerfect, ik was er zo trots op! Ik heb hem naar de Penny gestuurd en ze zeiden dat ze hem heel leuk vonden maar dat hij te lang was om in de Penny te plaatsen
Ik geloof dat alle Penny's, of ze nu 10, 20, 30, 40 of nog ouder zijn, enorm aan het genieten zijn van jouw verhaal! Hier komen we de kerstdagen wel mee door, van mij mag je zeker meer verhaaltjes plaatsen!
JEEEEEEEJ bijna update ja idd plaats al je verhaaltjes maar kan bokt in de horrorwinter lekker binnen pennyverhaaltjes lezen Haha ik had toen ook toen ik... 9/10/11 was? ik denk 10 zo'n verhaaltje geschreven, echt super penny over een meisje die ging allemaal wedstrijden rijden enzo haha echt grappig
Sheran
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-11 17:51
Hoofdstuk 16 - zonder zadel
Kim ging zonder zadel rijden. Dat vond ze leuk. Ze gingen van alles doen. Stap, draf, galop... en springen. Niet zo hoog, maar 50 cm. Voor Furie en Kim was dat makkelijk. Zonder zadel is gaaf! Misschien konden ze wel eens meedoen aan een ongezadelde wedstrijd. Hee, dat was een idee! Ze organiseerde zelf een ongezadelde wedstrijd, met 30 cm-sprongetjes, slalom en een race. Ja, dat ging leuk worden! Ze zette een parcours uit en vroeg meiden met een eigen pony te komen. Iedereen wou wel. De volgende dag had Kim de startlijst gemaakt: 1. Nanxy Cooper met Donna 2. Lisa Baarsen met Dora 3. Fifi Zoolen met Ollie 4. Arjanne Mister met Muis 5. Didi van Geersen met Elisabeth 6. Esther van Lerten met Beauty 7. Debbie van der Spoel met Lady 8. Wendy van Gerast met Geronimo 9. Tilly Dorst met Seoel 10. Eva Mors met Feedonna En dan... START
Ze hielden eerst de slalom op een baan van 50m. Nancy's Donna was heel wendbaar, in tegenstelling tot Tilly's Seoel, die fors was. Esther's Beauty was het mooiste. En Fifi's Ollie was een shetlander waar ze te groot voor was, maar niet te zwaar. Donna ging als een razende tussen de palen door. Seoel stootte er steeds tegenaan. Nancy en Donna wonnen.
Ineens keek Kim op. Haar vriendje was er! Robert had ook een paard en stond te kijken! Haar hele dag kon niet meer stuk. Deze wedstrijd ging geweldig worden!
Toen kwamen de sprongetjes. Bij de meeste ging het goed, alleen Fifi's Ollie wierp Fifi een paar keer af. Maar ze steeg steeds weer op en ging lachend verder. Ze wonnen niet. Esthers Beauty ging er steeds vandoor, maar Esther stuurde hem over alle hindernissen. Zij wonnen wel.
Bij de race viel Didi van Elisabeth. Maar Elisabeth rende door en won. Maar dat telde niet. Dus won Lisa met Dora. Alle ruiters mochten in de ereronde. Kim draaide een leuk muziekje. Na afloop kregen de ruiters de bekers. Kim had ze zelf gemaakt. Iedereen had plezier gehad!
Hoofdstuk 17 - de Friezenkeuring
Marco had gezegd dat het goed was voor Furie om even minder te doen. Dan kon ze herstellen. Het mocht niet te snel gaan. Dus Kim ging naar een Friezenkeuring. De Fries was haar lievelingsras. Ze waren zo sterk, zo groot en zo mooi met veel behang en golvende manen. Eerst waren er merries met veulens. Dat was heel erg leuk om te zien. De meeste kregen een 2e premie, slechts enkelen een 1e. Dan was er een show aan de hand, of ze in het stamboek mochten. De meeste mochten dat, en 2 werden er zelfs stermerrie! En dan werd de beste Fries gekozen. Onder het zadel, in alle gangen. Kim vond nr 49 heel mooi, en die won ook! Toen werden ze gebrandmerkt met een 'F'. En de arme Friezen die stermerrie waren geworden moesten er nog een 'S' bij! Kim zag ze pijn lijden en ging snel naar huis.
18. Zonder tuig Vandaag ging Kim iets heel nieuws proberen in Furies paddock. Zonder tuig rijden. Furie reageerde op 'ho' enzo. Kim steeg op en dreef aan. Ze hield zich zelfs niet vast aan de manen. Furie reageerde wel op het gewicht. Kim ging draven. Ze kon vrij goed blijven zitten. Ze draaide figuren. Ineens vloog er een buizerd over. Furie schrok en maakte rare sprongen. Meteen lag Kim ernaast. Ze sprong er weer op en ging in galop. Dat was fijn. Dit kon ze best vaker doen. Alleen ze was wel een kwartier bezig om Furie weer in draf te krijgen. Ze reed nog lang. Iedereen keek en vond het knap. Kim maakte zelfs een sprongetje. Een heleboel zelfs. Na het rijden gaf ze Furie een klopje. Ze hoefde lekker niet af te zadelen.
19. De keuring Kim had de Friezenkeuring erg leuk gevonden en toen ze hoorde dat er een anglo-arabierenkeuring was, deed ze mee. Hij was voor hengst, ruin en merrie. De veulens waren erg leuk en lief. Furie kon daar niet aan meedoen. Dus Kim poetste Furie nog maar eens en ploos zijn staart uit. Zometeen zou ze weten of hij in het stamboek kwam. Maar... dan moest hij een brandmerk! De keuring aan de hand. Kim moest stappen, draven en bij het stilstaan bekeek de jury Furie grondig en kritisch en ze knikten goedkeurend. Furie werd in elk geval in het stamboek opgenomen. Kim was er wel en niet blij mee. Toen, aan het eind riepen ze om wie ster waren geworden. 'En ster zijn: Balthazar van Femke Mulder, Mandy van Ingrid Dieper en Furie van Kim Harper!' Kim was wel en niet blij.
Bij 'de beste' reed Kim Furie mooi aan de teugel. Eén paard deed heel druk. Eén voor één werden er pony's afgewezen. Uiteindelijk bleven Furie, Melona en Melody over. Melody werd 1, Furie 2 en Melona 3. Kim was heel blij. Nu moesten de pony's gebrandmerkt worden. Furie zelfs 2. Hij begon te steigeren. Kim gaf hem straf en uiteindelijk was Furie gebrandmerkt.