Het gezicht van de bokker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Re: Het gezicht van de bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:53

Jongen, en nog muzikant ook. Help, ik krijg concurrentie!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:58

musiqolog schreef:
Jongen, en nog muzikant ook. Help, ik krijg concurrentie!

Daar zou ik niet direct al te bang voor zijn. Maar heb nog geen relatieXD.

Grappig om te lezen wat er op jou profiel staat. Ik rijd pas sinds mijn 18de.

En als je interesse hebt. Ik speel nu 14 verschillende traditionele muziek instrumenten. En 15 is komende.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:04

Ha cool, ik heb thuis nog een draailier. Maar 15 instrumenten... daar heb ik geen centen voor hoor!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:08

musiqolog schreef:
Ha cool, ik heb thuis nog een draailier. Maar 15 instrumenten... daar heb ik geen centen voor hoor!

Ik wilde ooit een draailier hebben. Maar die moet je best vaak stemmen. Dus vandaar toch maar niet gekocht. Maar draailier blijft gaaf.

Ik spaar voor de instrumenten en die dieren die ik heb. En doe ook optreden waar soms een leuk zakcentje uit komt. Maar verder geef ik je gelijk goeie instrumenten zijn heel erg duur.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:10

In vlaanderen is het inderdaad een heel gewoon woord, vlaams is sowieso imo een veel beleefdere taal... Pertang is inderdaad de dialect versie dat wist ik maar ik weet dat nochtans vooral in vlaanderen gebruikt wordt, niet in Nederland.. :)

ik houd sowieso erg van taal en ik probeer verloedering te voorkomen, kwa woordenschat. Ik ben tot mijn eigen frustratie heel slecht met d en t en dt (infinitief en voltooide deelwoorden gooi ik door elkaar :x) en probeer iig mijn woordenschat zo breed mogelijk te houden. Maar helaas wordt me inderdaad vaak gevraagd wat een, voor mij heel normaal woord, betekent. :)

Maar maak je geen zorgen Musiqolog, ik blijf ze sowieso gebruiken. Ik moet zeggen dat het mij ook nooit afgeleerd is. Op onze school werd het aan gemoedigd (kijk dit is er zo een, d of t?) om ook die woorden 'levend' te houden. :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:10

Ik trad wel eens op in bejaardentehuizen, met liedjes uit de jaren dertig. Maar dat was vrijwilligerswerk dus daar kan ik niet van sparen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:16

musiqolog schreef:
Ik trad wel eens op in bejaardentehuizen, met liedjes uit de jaren dertig. Maar dat was vrijwilligerswerk dus daar kan ik niet van sparen.

Maar dat is wel leuk om te doen. Daarnaast hebben nog niet een grote naam en staan we ook wel eens voor niets in kleine cafétjes. Dit om een naam te maken.

Btw voor wie het niet wist. Holland's Got Talent 2016 met die didgeridoo. Daar was ik met mijn bandje.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:46

musiqolog schreef:
Fenrir schreef:
Het is gewoon een ouderwets Nederlands woord, vroeger was heus niet alles beter ik snap dat gedoe over in onbruik geraakte taal nooit zo :o

Dat is het dus, het is niet in onbruik geraakt. In Vlaanderen gebruiken ze het nog. Maar wij gebruiken minder woorden en het einde van het liedje is dat we "hè? Wat is dat?" gaan roepen als iemand een heel gewoon woord gebruikt. Ayasha is zelfs bang dat haar heel gewone woord geen AN is, dat het aan haar ligt i.p.v. aan ons.

Het is in NL in onbruik geraakt ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:55

het is gewoon jammer dat we niet trots genoeg zijn op onze mooie taal. :) meer niet, Er zijn veel charmante woorden die we niet meer gebruiken terwijl ze zo mooi zijn... Maar misschien til ik er te zwaar aan, zoals ik al zei: ik houd van taal... Ik houd van 'mijn' taal. :)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:33

Ayasha schreef:
het is gewoon jammer dat we niet trots genoeg zijn op onze mooie taal. :) meer niet, Er zijn veel charmante woorden die we niet meer gebruiken terwijl ze zo mooi zijn... Maar misschien til ik er te zwaar aan, zoals ik al zei: ik houd van taal... Ik houd van 'mijn' taal. :)

Ik ook. Ik spreek liemers/betuws dialect. Maar toch vooral ABN als dat nog mogelijk is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:45

Ik ook hoor. En ik gebruik nochtans overigens ook af en toe. Maar vind het niet nodig dat iedereen dat dat doet of zou moeten kennen, taal is een levend iets, er zijn continu veranderingen dat is juist het mooie er aan imo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:48

Ik ben naar een heel andere streek verhuist een paar jaar geleden maar mijn vader woont wel nog in 'mijn' dorp dus ik kom er nog wekelijks, dan spreek ik nog wel 'mijn' dialect maar waar ik woon is het AN want die begrijpen geen woord van het dialect dat ik spreek. _O- spreek ik met mensen van 'thuis' (ik blijf me daar meer thuis voelen dan hier) dan spreek ik dialect en tegen mijn man en de mensen hier gewoon AN. Ik wissel dus constant tussen AN en dialect. :') Ik begrijp het plaatselijke dialect overigens wel maar spreek het niet. :) Ik vind het nl. een vreselijk dialect. :o Maar accentvrij lukt me niet. Ze horen ook als ik AN spreek altijd wel dat ik niet van 'hier' ben. :')

Ondanks dat ik het niet mooi vind juich ik het spreken er van wel toe, ook dialecten mogen niet verloren gaan IMO! :D

Maar ik ratel weer te ver door. :o sorry!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:58

Ik spreek AN met Gooische rrr, komt door de plek waar ik geboren/opgegroeid ben. Maar ik vind dialecten erg leuk!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:13

Ik houd ook erg van dialecten. Ik ben zelf in heel 'netjes' Nederlands opgevoed, maar ik spreek er een paar als hobby. Dat Gothico van het Liemers houdt kon ik al aan zijn woonplaats zien. :)

Ik speel nog met het idee om een singer-songwriter-cd te maken met teksten in diverse streektalen. Zeeuws associeer ik altijd met op jezelf zijn, Limburgs met openheid naar anderen toe, Twents met nuchterheid. Daar zou ik dan mijn teksten op kunnen schrijven.

Maar goed, we dwalen weer lekker af!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:47

Ik spreek netjes Utrechts :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:25

Valt wel mee toch Britt, is mij niet zo opgevallen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:43

Daarom netjes! Haha
Op mijn stage praten ze plat Utrechts, ik neem het steeds meer over dus het wordt steeds erger :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:54

Haha ik zal de volgende keer even vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:09

Hey weer wat leven in het topic.

Las dat er mensen van hun stoel af glibberden bij het zien van een foto van Ailill :+ En Fenrir doet ook menig mond open zakken :D

Leuk huis trouwens Ailill! en spijtig dat je weer als vrijgezel het leven door wandelt.

Gothico 15 instrumenten :wow: , kijk daar val ik door van mijn stoel af :+
Even opgezocht wat een draailier is, wist niet dat die bestonden. Ik vind het altijd prachtig als mensen met passie bezig zijn met muziek.

Taalkundig praatje hier, ook bijzonder dat iemand zich daar in verdiept. Mijn interesse duidelijk niet :')
Ik ben al lang blij als ik redelijk verstaanbaar ben :+
In schrijven ben ik nog slechter, altijd ruzie met hoe een woord geschreven wordt (of is het nu zonder t). Ik snap het nut ook niet. Als iemand snapt wat ik bedoel wat maakt het dan uit hoe ik het schrijf.
Ik ben ook altijd aan het nadenken of iets met EI of IJ is en gebruik je de F of de V.
Taal nazi's hebben het ook altijd zwaar met mij en sommige hebben de moeite al opgegeven :D :') .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:56

Taal nazi is een woord dat ik dus verfoei. Tot op heden is er nog niemand vergast of in een kamp op gesloten voor een schrijffout... Nazi is IMO wel zo'n woord dat door zijn geschiedenis, op de lijst met "beetje voorzichtig zijn met het gebruik er van" mag komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:02

Resistance ziet er overigens een half jaar later zo uit:

-Afbeelding verwijderd-
Laatst bijgewerkt door Muiz op 19-03-20 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: -Afbeelding verwijderd-

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:52

Jij was zeker jaloers dat Fenrir alle complimentjes kreeg? :)

Ook nuchter zie je weer er mooi uit!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:59

Ayasha schreef:
Taal nazi is een woord dat ik dus verfoei. Tot op heden is er nog niemand vergast of in een kamp op gesloten voor een schrijffout... Nazi is IMO wel zo'n woord dat door zijn geschiedenis, op de lijst met "beetje voorzichtig zijn met het gebruik er van" mag komen.

+ 1.

Krijg de kriebels van dat soort woorden (in die context).

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:17

Leuk al die foto's weer! :D

Gaaf huis Ailill! Ik hou van rood <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:26

musiqolog schreef:
Jij was zeker jaloers dat Fenrir alle complimentjes kreeg? :)

Ook nuchter zie je weer er mooi uit!

Hahaha, ja inderdaad. Mijn onderschrift zegt het. Hopelijk krijg ik zo niet weer haatmail over dat ik aandacht zoek. :')

Grapje natuurlijk. ;)