Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
musiqolog schreef:Jongen, en nog muzikant ook. Help, ik krijg concurrentie!
musiqolog schreef:Ha cool, ik heb thuis nog een draailier. Maar 15 instrumenten... daar heb ik geen centen voor hoor!
musiqolog schreef:Ik trad wel eens op in bejaardentehuizen, met liedjes uit de jaren dertig. Maar dat was vrijwilligerswerk dus daar kan ik niet van sparen.
musiqolog schreef:Fenrir schreef:Het is gewoon een ouderwets Nederlands woord, vroeger was heus niet alles beter ik snap dat gedoe over in onbruik geraakte taal nooit zo
Dat is het dus, het is niet in onbruik geraakt. In Vlaanderen gebruiken ze het nog. Maar wij gebruiken minder woorden en het einde van het liedje is dat we "hè? Wat is dat?" gaan roepen als iemand een heel gewoon woord gebruikt. Ayasha is zelfs bang dat haar heel gewone woord geen AN is, dat het aan haar ligt i.p.v. aan ons.
Ayasha schreef:het is gewoon jammer dat we niet trots genoeg zijn op onze mooie taal.meer niet, Er zijn veel charmante woorden die we niet meer gebruiken terwijl ze zo mooi zijn... Maar misschien til ik er te zwaar aan, zoals ik al zei: ik houd van taal... Ik houd van 'mijn' taal.
Ayasha schreef:Taal nazi is een woord dat ik dus verfoei. Tot op heden is er nog niemand vergast of in een kamp op gesloten voor een schrijffout... Nazi is IMO wel zo'n woord dat door zijn geschiedenis, op de lijst met "beetje voorzichtig zijn met het gebruik er van" mag komen.