Spoiler: ik denk een voorwerp dat lang is en stekels heeft, moet alleen even iets bedenken wat daaraan voldoet
Larissajulia
Geplaatst: 12-02-15 23:03
Spoiler: haarborstel?
Chasingmood
Geplaatst: 12-02-15 23:11
Spoiler: prikkeldraad
Ponygarden
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-15 16:34
amkeVH schreef:
Spoiler: prikkeldraad
dit klopt.
Erin
Geplaatst: 03-03-15 23:17
Wat is het stil hier, ik heb een leuke:
Het plaatje is misschien een beetje onduidelijk, maar de kabouters kijken dus een bepaalde richting uit. Ze mogen niet omdraaien of wat dan ook, ze mogen ook niet praten, tenzij iemad weet welke kleur hij heeft: dit moet hij zeggen. De kabouters kunnen niet springen.
Laatst bijgewerkt door Erin op 03-03-15 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt
De 3e kabouter? Want voor hem ziet hij een zwarte muts en als hij ook een zwarte muts zou hebben gehad, dan had de 4e geroepen dat hijzelf een rode had. Maar dat deed hij niet, dus moet de derde wel een rode hebben.
Erin
Geplaatst: 04-03-15 00:08
mingming schreef:
De 3e kabouter? Want voor hem ziet hij een zwarte muts en als hij ook een zwarte muts zou hebben gehad, dan had de 4e geroepen dat hijzelf een rode had. Maar dat deed hij niet, dus moet de derde wel een rode hebben.
Bob is een gemeentewerker in een klein dorpje ergens in hottentottenland. Op een dag wordt Bob aangesproken door de burgemeester, een beetje een excentriek man. "Bob," zegt de burgemeester, "het stadsplein staat er nogal kaaltjes bij, ik zou graag willen dat jij er 5 rijen van elk 4 bomen zet. De bomen zijn vanmorgend aangekomen en ze staan in het magazijn. Oja, Bob" grijnst de burgemeester "als je hierin faalt ben je ontslagen!" Bob kijkt even vreemd naar de burgemeester die naar hem staat te grijnzen en haalt zijn schouders op. Dit kan toch geen probleem zijn. Echter waneer Bob aankomt bij het magazijn zijn daar slechts 10 bomen te vinden zijn. Bob begint te vloeken, ervan overtuigd dat hij zijn baan kwijt is door die stomme burgemeester zijn spelletje. Maar kan jij Bob niet helpen en samen met hem toch de burgemeester schaakmat zetten? 5 rijen van 4 bomen, 10 bomen ter beschikking...
Ik zie net dat ik mijn antwoord van net niet in een spoiler heb gezet! Sorry!
Athelas
Geplaatst: 25-04-15 20:29
Spoiler: Je moet vijf lijnen tekenen die elkaar allemaal kruizen maar niet evenwijdig zijn. En dan moet je op de verschillende kruispunten 10 stippen (bomen dus) zetten, en zo heeft elke rij 4 bomen
Klopt dit?
Herlinde98
Geplaatst: 12-06-15 11:51
Weet iemand t antwoord? Of kan ander misschien gewoon een nieuw raadsel worden geplaatst aangezien t een beetje dood loopt hier.