Ik gebruik juist het woord 'kleine', maar ja t is een klein ventje (onder gemiddeld lengte en gewicht) van 10 maand haha.
Kind krijgt de tiet. Borstvoeding is een prima woord, maar je kind de tiet geven krijg ik hele vreemde ideeën van
pmarena
Geplaatst: 20-09-16 10:55
Mijn oma gaat haast schuimvlokken spugen als mensen ootoo zeggen ipv. auto....en dat doen er best veel Zeuven ipv. zeven vind ik daar ook tegenaan hangen trouwens. En achtentaggetig ipv. achtentachtig...maar die vind ik dan juist wel weer lekker gezellig klinken
En die Puuzel idd, getsie daar krijg ik ook jeuk van ja
En mijn moeder wordt er sjacho (ook zo'n leuke ) van als ze op het nieuws iets als "schokkend" omschrijven....vindt ze zo zouteloos altijd maar dat schokkend
Ikzelf heb het dat als mensen nooit eens ophouden met de leeftijd van hun "baby" in weken of maanden uit te drukken.... kijk dat je nu in het begin zegt "hij is 3 weken" of hij is 11 maanden. Of 15 maanden.
Maar serieus dat gemeut van "onze dochter van 28 maanden" dan heb ik echt zo iets van hoe lang ga je dat nog volhouden...??
Mannenpap....uit de puddingbuks
Tja kleine of uk of dreumes of kwaakmans...je moet toch iets zeggen
Oja en ipv. "je hebt dit-en-dat nodig" zeggen "je bent dit-en-dat nodig"...ook zo heel apart
Nies_
Geplaatst: 20-09-16 11:03
pmarena schreef:
En mijn moeder wordt er sjacho (ook zo'n leuke ) van als ze op het nieuws iets als "schokkend" omschrijven....vindt ze zo zouteloos altijd maar dat schokkend
Dat heb ik ook met een "gewelddadige moord", tja je krijgt nu eenmaal niet iemand vermoord door met fluwelen handschoentjes over z'n bolletje te aaien.
pmarena
Geplaatst: 20-09-16 11:06
Oh wij hebben wel dat als ze op het nieuws zeggen dat er een dode is gevallen, dat we dan zeggen: nou dat is ook slordig
Nouja op zich vind ik dat gewelddadig nog wel nut hebben, ik ga er dan altijd maar vanuit dat het extra akelig is geweest dus niet door iemand met een kussen te verstikken of met 1 welgemikte klap van een zware kandelaar de hersens in te slaan maar dat ze er een poos op in aan het hakken zijn geweest ofzo