Mijn peettante heet ook Nine [Nienǝ], dus ik ben dit echt zo gewend dat ik ervan opkijk dat mensen ervan opkijken Zij heet inderdaad zo omdat ze het negende kind was (en in Indonesië geboren is).
Nine is toch gewoon een hele normale nederlandse naam? Ik ken 'm juist zonder de e...
vuurneon
Geplaatst: 30-06-16 14:45
Blue_Eyes schreef:
Mijn peettante heet ook Nine [Nienǝ], dus ik ben dit echt zo gewend dat ik ervan opkijk dat mensen ervan opkijken Zij heet inderdaad zo omdat ze het negende kind was (en in Indonesië geboren is).
Haha dat is best cool en handig bedacht van de ouders
lor1_1984
Geplaatst: 30-06-16 14:50
Ik zie het als variant op Nina, dus die 'missende' e is voor mij juist overbodig. edit: of als verkorting van J(e)anine
Sammie
Geplaatst: 30-06-16 15:05
Fem schreef:
Nine is toch gewoon een hele normale nederlandse naam? Ik ken 'm juist zonder de e...
Nou normaal.. Wat is tegenwoordig nog normaal? Zoals je het uitspreekt vind ik het sowieso niet normaal. En de e spreek je wel uit variant was hier iig nog nooit gepasseerd
Nine vind ik een vrij normale naam, tbh. Heb ik ook wel vaker gehoord Niene heb ik dan weer nooit van gehoord (en vind ik ook niet mooi gespeld).
Blue_Eyes
Geplaatst: 30-06-16 15:45
Sammie schreef:
Zoals je het uitspreekt vind ik het sowieso niet normaal.
Hoe bedoel je, je spreekt het toch hetzelfde uit als wanneer je die extra e zou toevoegen? Het is niet alsof je je kind [Nain] noemt... Ik heb mijn tante ook nog nooit horen klagen dat zij haar naam moest spellen trouwens. Kan het eens vragen...
Goof
Geplaatst: 30-06-16 16:03
Blue_Eyes schreef:
Sammie schreef:
Zoals je het uitspreekt vind ik het sowieso niet normaal.
Hoe bedoel je, je spreekt het toch hetzelfde uit als wanneer je die extra e zou toevoegen? Het is niet alsof je je kind [Nain] noemt...
Nou ja, ik ben docent Engels en ik lees dat dus wel degelijk als eerste ja
Van Nine hebben we ook de Engelse variant van Ninthe, met E op het eind, in het Engels hoort die er niet. Ik lees steeds negende, net als negen bij Nine.
Mintgroen
Geplaatst: 30-06-16 16:35
Nickas schreef:
´We bedenken een hippe naam, maar opa willen we ook vernoemen´
Ik dacht hetzelfde
Kwam een Gijs Gijsberts tegen op Facebook. Wel makkelijk
Wat een verschrikkingen toch weer Joei... ik denk dat de moeder tegen de vader zei voor het aangeven bij de gemeente: 'schat, wel met een i (en bedoeld y) op het einde'. Zo gezegd zo gedaan. Dat zal ruzie geweest zijn
Nine is inderdaad wel dubbel.
En Sooph?! Doe normaal zeg... het ziet er niet uit, zo geschreven.
Elicious
Geplaatst: 01-07-16 09:10
Nine heeft mijn dochter ook in de klas. Niet mijn ding.
Kunnen jullie ipv 'gekke bijzondere babynamen' misschien ook een mooie bijzondere jongensnaam bedenken? Mooie bijzondere meisjesnaam hebben we inmiddels