Doorvraag topic: Deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 00:38

Zou best kunnen! Ik vind bijna dagelijks van die ini-mini muisjes die denken een beetje water te drinken uit de emmers van de pony's. Helaas, helaas, ze verzuipen allemaal! Laatst zelfs eentje die was meegevroren met het water in de emmer..

Percy, een chinchilla gevangen? Eentje van jezelf of gewoon een die buiten verdwaald was?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 00:40

Daar kan alleen Percy antwoord op geven...

Buitenzorg, misschien helpt het om een stukje hout in de emmer te doen? Lang genoeg dat hij uit de emmer kan steken? Dan kunnen ze er toch nog uit....

Wie lijkt verdrinken ook een vreselijke dood?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 00:47

Dat zou best kunnen Chica Pling !

Cass, verdrinken lijkt me idd vreselijk Verdrietig , net zoals verbranden en/of stikken!!

Es, ik denk zeer zeker dat het ook gewenning is! Dikke moest eigenlijk nooit veel van Beer hebben en mede ook daarom stond Beer op de oude stal met een ander paard samen. Toen we naar de nieuwe stal gingen, betekende dit dat Beer alleen zou moeten staan Verdrietig !
We hebben toen gewoon geprobeerd of Beer niet bij de andere 2 kon. Dit ging vanaf het begin meteen goed Lachen ! (Dat had ik niet verwacht!)
Nu Helania -tijdelijk- weg is, gaat het helemaal goed (noodgedwongen Knipoog ). Dikke wil Beer wel af-en-toe nog wel eens bij het hooi wegjagen, maar over het algemeen ben ik dik tevreden Lachen !!

wie gaat er ook zo Slapen ??

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:04

Ik! Ik wilde om 22.00 al naar bed, maarja dat vervelende bokt ook altijd! Haha!

Volgens de DA was Mander aardig wat tekort gekomen bij zijn vorige baas. Dus misschien dat ie in het begin het idee had dat ie moest vechten om zijn eten. Hij weet nu dat ie gewoon zijn eten krijgt dus er niet meer om hoeft te vechten.

Wat is er te doen tegen voernijd?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:08

Voldoende voer aanbieden is het enige dat me zo te binnen schiet.

OF de paarden tijdens het voeren apart houden en vastbinden. Maar ja, zie dat maar vol te houden....

Ik ben blij dat Mander in ieder geval wat dat betreft is bijgedraait.

Ik ga ook zo slapen...

Esther, wat is de reden dat je zo laat nog op bokt te vinden bent?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:11

Ik ben geen Esther, dus kan niet antwoorden.

Ik wil ook mee DVT-en.. Mag dat wel na 641 pagina's + de vorige ronde?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:14

Van mij wel hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch!?

Cassi ik ben nog op bokt omdat ik vastgeplakt zit aan mijn stoel Knipoog Nee, Ed is voor zich zelf aan het rommelen met songteksten en zit lekker te zingen, daar kan hij mij niet bij gebruiken.
Dus tja, ik ging eventjes Bloos bokken en dat loopt ook weer uit! Haha!

Wat lief dat jullie aan mij (Fleur) denken in het topic van Dees over der grote mond! Haha!

Wie hoopt ook dat ik snel een lief baasje voor Fleur zal vinden?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:19

Vast wel, ik ben er ook pas later bijgekomen Lachen

Het is mijn eigen chinchilla die ik heb gevangen, we hebben hier een chinchilla-drama.

Ik had twee zusjes, die waren helemaal gek van elkaar maar helaas stierf vorige maand een van de twee aan een darmprobleem bij de dierenarts. De andere was vreselijk zielig en eenzaam en dus nam ik er een bij uit de chinchilla-opvang. Ik kreeg een jong meisje, echt een schatje alleen dacht mijn Chincilla genaamd Chin daar geheel anders over en viel het kleintje aan.
Sindsdien hebben we twee kooien in de kamer en proberen we elke dag de twee chinchilla's aan elkaar te laten wennen door ze samen los te laten. Dat gaat dus niet echt goed. De laatste keer was onze Chin per ongeluk in de kleinere kooi beland en daar baalde ze stevig van. Vandaag mocht ze alleen los en ze was toch kwaad, echt niet te geloven. We kregen haar dus ook niet zomaar meer te pakken en dat krijg je het volgende effect:
" ze zit onder de bank, oh nee, ze probeert nu de lichtjes van de boom door te bijten, rennen ze zit nu in de hoek bij de opkamer, oh nee, ze is alweer verdwenen en zit weer onder de bank, nee, nu zit ze bij de deur"

Dit gaat dus echt een kwartier door Haha!
Nu zit ze weer in de kleine kooi en ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik met haar aanmoet. Ik wil de nieuwe niet kwijt, haar ook niet maar samen gaat niet. Ik zal dus het kleintje moeten terugbrengen (maar die heeft inmiddels een zwaar gehavend oor) of er aan moeten wennen dat er twee zielige eenzame chins in twee aparte kooien zitten en dat laatste is niet echt een optie.

Iemand een beter idee?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:22

Misschien een oudere chin erbij zetten die de 'baas' wordt?

Fijn dat ik erbij mag komen Lachen Nu kan ik rustig gaan slapen.

Moeten jullie niet slapen??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:31

Ja eigenlijk wel. Maar bokt is verslavend.

Percy, kun je er geen mannetje bijzetten? Of beide Chincilla's aan een touwtje uitlaten, zodat ze elkaar niet in de haren kunnen vliegen?
Een dagje zonder voer en dan samen voeren, zodat ze even alleen maar aan eten denken?

Moeilijk probleem hoor, helemaal als je niets van Chincilla's afweet, vinden jullie niet?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:32

Jawel, ik moet gaan slapen. Morgenochtend staat Horsey van bokt al vroeg op mijn stoep om naar MarieketenCate van bokt te gaan. Een mini-boktmeeting wordt dat Lachen

Mijn Chin is al een oudere Chin, ze is 2,5 jaar oud. Ik denk niet dat het gaat helpen helaas.

Wat was er met Fleur Buitenzorg, heb ik iets gemist?
Als je haar tijdelijk ergens moet stallen bied ik me aan maar verder zou het zonde zijn om haar hier te houden. Ik rij wel graag met het karretje en mijn jongste rijdt graag op de Shet maar dat is al meer dan genoeg werk voor onze Giant. Een Shet erbij zou niet veel werk meer betekenen maar ik denk dat Fleur een stuk gelukkiger is op een plekje waar zij zelf meer kan werken.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:36

Nee hoor, je hebt niks gemist.
Er is een topic waarin een bokker in een opwelling heeft gezegd tegen der zus dat als die zwanger is en het wordt een meisje ze dan een pony gaat kopen. Tja, zus is nu zwanger!

Er waren een aantal bokkers die vertelden dat Fleur te koop staat!

Fleur zit absoluut niet op een schopstoel. Ze gaat ook pas weg als ik een goed gevoel heb bij de nieuwe eigenaren. Ze gaat straks ook gewoon mee verhuizen, die man bouwt gewoon nog een stal voor der bij! Haha!
Fantastisch, wil eigenlijk morgen al over...

Kunnen jullie je dat voorstellen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:36

Percy, Fleur staat te koop omdat Buitenzorg helaas moet verhuizen, en ze niet alledrie de paarden onder kan brengen...

Het is intussen alweer half een. Wat gaat die tijd toch snel als je voor je computer zit ....

Zitten jullie eigenlijk voor de computer of erachter?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:41

In de nieuwe situatie zou je kunnen zeggen dat ik erachter zit omdat er achter mij alleen nog maar een muur is. Ik zit dus letterlijk met mijn rug tegen de muur Haha!

Chinchilla's dragen bijna 200 dagen, ik heb er wel aan zitten denken om er een mannetje bij te zetten en haar te laten dekken maar dan is ze wel nog een behoorlijke tijd eenzaam en daar kunnen Chin's eigenlijk helemaal niet tegen. Een halsbandje werkt niet bij Chin's, het zijn rare beesten maar oh zo leuk Lovers

Wat geweldig dat die man er eventueel een stalletje bij wil maken Buitenzorg, zo te horen krijg jij het straks een stuk beter!

Mijn Shet en geit gaan zaterdag het kerststalletje van de scouting bevolken, zijn er nog meer kerststaldieren hier?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:46

nee, mijn paarden blijven gewoon op hun stal staan...

Levende Kerststalletjes is echt iets voor het zuiden van het land en voor Belgie, vinden jullie niet?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 08:14

Goede morgen allemaal Lachen !

Bij ons zie je af-en-toe ook wel eens een "levende" kerststal, verder zie je hier natuurlijk overal wel gewone!

Heeft het bij jullie ook weer zo hard gevroren ?? (Het zou hier dus eigenlijk zo rond het vriespunt zijn snachts, maar het is zeker alweer -6 C gewwest Verward )

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 09:03

Ik ben net wakker, al wel aangekleed (Robin moet zo naar school) maar nog niet buiten geweest. Geen idee of het gevroren heeft!

Wat is het stil geweest vanacht!
Vinden jullie niet dat het topic wat kies je een beetje op het DVT gaat lijken. De antwoorden worden steeds langer!
Het zal nooit het DVT worden! Haha!

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 09:34

Nee Esther het zal nooit DVT worden. Knipoog

Het heeft hier ook gevroren, maar ik geloof geen 6 graden.Maar glad is het hier wel. Is het bij jullie ook glad?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:10

nee hier niet meer... gister maakte ik wel bijna een schuiver met de brommer....

Wanneer is de vorst/kou/ijzel eindelijk voorbij?

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:15

Als het weer zomer is en dat duurt nog wel een tijdje Haha!

Hoe hebben jullie geslapen? Ik was vaak wakker vanacht en heb geen idee waarom dus niet echt goed geslapen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:17

Ik heb goed geslapen hoor....

Ik ben er ook net uit, zit in de kleren en moet zo weg naar de Arbo. Toch wel spannend wat de bedrijfsarts gaat zeggen hoor. Kunnen jullie je dat voorstellen?

En Buitenzorg, wat kies je begint er idd op te lijken, maar DVT Haha!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:20

Het lijkt er idd op maar hier gaat het toch net even anders.

Cassy, ik hoop dat die arbo arts echt eerlijk naar je luistert en niet zelf een te snelle conclusie trekt... heel veel sterkte alvast!
Laat je straks weten hoe en wat?

Zijn jullie allemaal al in de kleren?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:22

Ik ben in de kleren. En ik zal misschien vanavond nog even melden hoe het was, op het werk kan ik namelijk niet bokken. En ik had een kaartje kunnen scoren voor vanavond LOTR2, dus ik duik lekker de bios in...Haha!

Dus misschien vanavond, en anders morgen, is dat goed?

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:25

Als we je niet meer zien vandaag dan wens ik je heel veel plezier bij LOTR 2! Niet verklappen hoe hij is hoor Haha! Ik wil hem ook nog zien!

Wie gaat nu ook rennen, ik moet zo weer in de winkel aan de gang.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:26

Ik ga nu ook rennen, blij weer veel te lang plakken....

Wie gaat er vandaag ook iets bijzonders doen?