Welk woord kan jij niet uitstaan zonder reden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:45

Rosemarin schreef:
Het woord meid of meis, wat klikt dat toch altijd belachelijk kleinerend. Als iemand dat tegen mij zegt spreek ik diegene er gelijk op aan :')

Aaah je haalt de woorden uit m'n mond! :')
Ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan als mensen meis of meid zeggen tegen mij, ik voel me dan net een klein kind of alsof ik niet serieus genomen word. Net als met 'schat'. Dat zeg je maar tegen je vriend, maar ik voel me bij dat woord echt niet fijn, hahah. Waarom weet ik ook niet :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:30

Pluizebolpum schreef:
Mintgroen schreef:
Meubelen...

:o?
Is dat zoiets als 'JandeBouvrieën?'
Het al dan niet opzettelijk - denk aan katten met binnenhuisarchitectuur aspiraties - veranderen van een woon,- of andere kamer. Werkwoord is in huiselijke kring ontstaan na de opkomst van een zekere meneer Jan de Bouvrie die alles wat ie in huis tegen kwam wit maakte.

*en toen bedacht ik dat het misschien wel het meervoud van meubels was :') *
Ik vind het ook niet klinken...meubels trouwens ook niet.

verootjoo schreef:
Pensioenstalling als er pensionstalling bedoeld wordt... Zo ergerlijk als je dan vraagt of hun paard al zo oud is kijken ze je raar aan :')

In deze categorie vind ik het bereiden van paarden dan weer bijna grappig. Vooral als er dan een slimmerik vraagt welke tuinkruiden ze erbij doen. Ik kwam laatst ook toevallig nog een leuk plaatje tegen van een horecabedrijf waar ze deden aan taarten berijden. Erg interessant als je toch al een iets te heftige fantasie hebt. _O-
En eigenlijk hoort dat dan niet eens meer in dit topic omdat ik er stiekem ontzettend om moet lachen.

Hahaha, daarom heb ik dus zo'n hekel aan "meubelen".. Op een Facebookpagina verkoopt iemand zijn "ameubelement". Ook zo'n rotwoord. Meubels inderdaad ook, maar dat is dan nog de beste optie.

Het berijden van taarten is ook een mooie :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:16

Volwassenen die het woord: centjes gebruiken. Brrrrr

'mijn mannetje' vind ik helemaal erg als je het over je partner hebt.

En de naam paul. Ik kan het niet uitspreken en zeg pauwol.

Interieurverzorger ipv schoonmaker. Front office medewerker als ze gewoon receptioniste zoeken.

Prinses of erger princess als ze de dochter bedoelen. Op de overbuurvrouw na dan, die gebruikt prinses sarcastisch als haar dochter weer wil dat mensen voor haar buigen door te drammen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:16

vuurneon schreef:
Volwassenen die het woord: centjes gebruiken. Brrrrr

'mijn mannetje' vind ik helemaal erg als je het over je partner hebt.

En de naam paul. Ik kan het niet uitspreken en zeg pauwol.

Interieurverzorger ipv schoonmaker. Front office medewerker als ze gewoon receptioniste zoeken.

Prinses of erger princess als ze de dochter bedoelen. Op de overbuurvrouw na dan, die gebruikt prinses sarcastisch als haar dochter weer wil dat mensen voor haar buigen door te drammen :')

Ik werkte vroeger bij een bijbaantje als schoonmaakster in een bedrijf die allemaal van die luxe namen had voor functies die niks voorstelden. Ongeveer iedereen was een manager :')
Wij noemde onszelf de 'dust-managers' :+

vuurneon

Re: Welk woord kan jij niet uitstaan zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:42

Mijn collega had op haar bezemkast op het werk geplakt: 'kantoor'

Die was die chique benamingen zo zat, dat ze dacht: ik pak ze terug haha

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:33

Killerbody....... :x :x :x :x

Doe normaal...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:47

Cowgirl schreef:
Killerbody....... :x :x :x :x

Doe normaal...

Ja die is echt vreselijk _/-\o_

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:48

Toiletgarnituur. :r

Gewoon omdat het klinkt als iets lekkers uit de wc klinkt. :x

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:47

vegetarische slager, vegetarisch vlees... Ik kan mij daar zo verschrikkelijk over opwinden.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:49

Oh zo irritant he. Je eet vegetarisch of bent vegetariër. Vriendinnetje van mij van de week heel trots heel trots 'ik ben veganistisch!' ARGH :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:51

Ook in die categorie: bij iets veganistisch vermelden dat het ook vegetarisch is.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:04

Vlees komt van een beest, een slager slacht een dier. Ooit iemand een broccoli zien slachten? Of een wortel zien afschieten? ... fiets irritant. Je noemt te groenteboer toch ook geen vegetarische slager?!

Inderdaad, of je eet vlees of je eet het niet. Ga het dan niet 'nep bacon' noemen, het is geen bacon... het word nooit bacon.. het is GEEN bacon... NOEM HET DAN GEEN BACON!!!! *hijg.. hijg.. hijg* :x :x

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:11

Ohja ik erger me ook altijd aan 'ijskast'. :')
Een koelkast is geen ijskast, er zit toch geen ijs in en het vriest er toch niet? XD koelkast is gewoon koelkast en vriezer een vriezer. Snap niet waarom mensen het woord ijskast voor koelkast gebruiken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:25

Omdat vroeger, toen de wereld plat was en sex vies er geen koelkasten waren maar ijskasten. Dit waren kasten waarin ijs werd gedaan om producten koel te houden. Het woord ijskast is gewoon blijven hangen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Benfan op 04-09-16 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:27

1234 schreef:
Een koelkast is geen ijskast, er zit toch geen ijs in en het vriest er toch niet? XD koelkast is gewoon koelkast en vriezer een vriezer. Snap niet waarom mensen het woord ijskast voor koelkast gebruiken.

De 'upper class' gebruikt het woord ijskast, het 'klootjesvolk' het woord koelkast... :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:29

Picasso schreef:
1234 schreef:

De 'upper class' gebruikt het woord ijskast, het 'klootjesvolk' het woord koelkast... :D

Het is natuurlijk wel heel Retro om ijskast te zeggen :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:32

Benfan schreef:
Omdat vroeger, toen de wereld plat was en sex vies er geen koelkasten waren maar ijskasten. Dit waren kasten waarin ijs werd gedaan om producten koel te houden. Het woord ijskast is gewoon blijven hangen.

[ Afbeelding ]

Inderdaad en dus heb ik geen ijskast, maar een koelkast. Mijn auto noem ik ook geen paard en wagen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:39

Nies_ schreef:
Benfan schreef:

[ Afbeelding ]

Inderdaad en dus heb ik geen ijskast, maar een koelkast. Mijn auto noem ik ook geen paard en wagen.

Maar we praten nog wel over PK ;) sommige dingen blijven nou eenmaal hangen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:57

Picasso schreef:
1234 schreef:

En in België is het 'ne frigo' :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 05:19

Toch blijf ik erbij dat ik dat woord echt niet kan uitstaan, het klopt voor mij niet :') zelf zou ik dat woord nooit gebruiken in ieder geval haha.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:21

Het woord griezelen echt bah nee, rillingen van dat woord :')

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:02

Sabbelen... Aaarrggghhh!!!

En dan vooral de term in combinatie met borstvoeding. Ik val spontaan droog van dat woord. :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:00

Ieuw, sabbelen :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:20

Oohhww ik weet er nog een!!
Brocant/brocante en dan als woon/mode stijl.....het is gewoon rommel :')

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:40

Benfan schreef:
Vlees komt van een beest, een slager slacht een dier. Ooit iemand een broccoli zien slachten? Of een wortel zien afschieten? ... fiets irritant. Je noemt te groenteboer toch ook geen vegetarische slager?!

Inderdaad, of je eet vlees of je eet het niet. Ga het dan niet 'nep bacon' noemen, het is geen bacon... het word nooit bacon.. het is GEEN bacon... NOEM HET DAN GEEN BACON!!!! *hijg.. hijg.. hijg* :x :x

Dit! Ik werk bij de Jumbo en moet wel eens het vegetarische schap bijvullen. Allemaal producten van de vegetarische slager, vegetarische kipstukjes, vegetarische vleeswaren, vegetarische hamburger. Er zit geen vlees in! Noem het dan ook niet zo... noem het dan tofustukjes of zo :Y) Ik raak er echt geïrriteerd van, maar gelukkig ben ik niet de enige :')