Pregini schreef:
Begrijp best dat je uit zou willen gaan in een rookvrije discotheek. Maar bestaan die......NEE....., tenminste blijkbaar niet anders zat het je niet zo dwars. Rokers zijn echt de beroerdste niet (Miss x ook niet, alleen weet zij het niet zo goed te uiten) en al zeker niet egoistisch. Ik vind dat ik meer dan genoeg rekening houd met niet rokers. Zoals vele rokers doen. Maar zolang er nog geen verbod is in discotheken, restaurants, cafe's etc. etc. geef mij dan 1 goede redenen waarom ik daar niet zou moeten gaan roken.
Uhhm, omdat anderen er wéllast van hebben?
Het is volgens mij algemeen bekend dat er in discotheken gerookt wordt, moeten wij rokers dan meteen egoistisch zijn. Zoals miss x al zei. Jullie hebben een grote bek wat betreft zeiken, maar als jullie die grote bek van jullie nou eens gebruiken om een rookverbod te regelen in discotheken of wherever jullie willen dat er niet gerookt wordt!
Kan best zijn, maar als jij allergisch bent voor vis, eet je het toch ook niet op als het voor je neus gezet wordt en iemand er vreselijk zijn best voor heeft gedaan?
Dit zijn dus topics die nergens op slaan.
Ik vindt van wel, op deze manier kun je je mening geven en die van anderen lezen en de twee kanten tegen elkaar afwegen. Ik heb een ander beeld van de roker. Je hebt nl. de "redelijk sociale roker" en de "egoïstische roker". Ik ga niet met vingertjes wijzen. Men weet zelf best in welke catagorie zij/hij behoort.
Ben jij nu een ervaring rijker geworden over het roken. Begrijp ook nog steeds niet waarom jullie er steeds over moeten beginnen. Je krijgt hierin toch altijd 2 partijen te horen en laat iedereen lekker doen waar ze zin in hebben. Wil je zeiken over roken, doe er dan wat mee. Maar begin voortaan niet weer met die onnodige rokers onderwerpen te komen. En al zekers niet dat de rokers egoistische, vieze, uit hun bek stinkende monsters zijn. Rokers zijn niet DOM! We weten zelf wel wat we zijn en wat we onzelf en anderen aanrichten.
Nou, als je zelf wéét wat je jezelf aandoet, WAAROM DOE JE HET DAN???
Ik zie dat niet bepaald als teken van slimheid.
Maar ik stop pas als ik het wil.
Dat laatste is jouw goed recht, maar wees dan tolerant naar de mensen die er last van hebben. Er zijn een hoop mensen die een allergie hebben en er gewoonweg niet tegen kunnen (lees Masja) en daardoor een steeds grotere afkeer tegen rokers krijgen. Ik snap dat jij je er prettig bij voelt (tenminste doe een goedbedoelde poging het te snappen), maar laat anderen ook in hun waarde!!
Zo, mijn zegje is weer gedaan!
Masja[/b]