Voor wie de jaren '80 bewust heeft meegemaakt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:21

joostvangestel schreef:
1) De nationale keuring was nog in Apeldoorn in de kasteeltuin: Ik deed toen ook meestal een bezoekje aan het apenheul, echt lachen.

zo zien jullie maar weer dat A toen al roeleerde!!! }> }> Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:31

Ik heb eigenlijk een hekel aan de jaren 80, die totaal achterlijke kleding (hobbezakken droeg mijn moeder altijd), die verschrikkelijke haarlakkapsels en dan nog al die fluorescerende hebbedingen... Echt verschrikkelijk, en dat vond ik tóen al...
Het enige goede jaartal uit de 80 reeks is 82, want toen ben ik geboren, dus daar maak ik wel een uitzondering voor... Maar verder IEKS!

Ik kan me trouwens ook nog een heleboel dingen herinneren, raider idd, en nog meer van dat soort onzin... Wij kregen pas in 92 tv, dus de tv-series ken ik allemaal niet (blij toe), maar wij hadden in 86 al een PC, en in 89 of 90 een KLEURENbeeldscherm MET SPELLETJES. Dat was echt supergaaf, Pacman was eerst leuk, paint was lachen, drawperfect, en later (dit is echt het toppunt, in mijn hele computerleventje) PRINCE OF PERSIA, die is een paar jaar geleden opnieuw uitgebracht, maar zoals dat vroeger ging... zo gaat dat niet meer he?

Ook heb ik nog geBasict (GWBasic heette dat volgens mij, daar zei ik dus altijd op z'n engel geewee (als peewee) tegen) dat was gewoon programmeren, had ik dat nu maar volgehouden, dan was ik nu da man (eh woman) geweest...

En van die kleine 1 spelletje dingejtes, meestal een schip dat tot zinken gebracht moest worden (ik kan me nog herinneren dat dat met een onderzeër was) en andere ongein.

Ik merk wel dat een heleboel dingen me bekend voorkomen, maar mijn nostalgischte herinneringen zitten toch wel begin jaren 90, toen waren 'we' trouwens ook minder achterlijk... Schijnheilig

Wist je dat 1 of 2 jaar geleden all stars helemaal 'in' waren? En ook felle kleuren in de mode (jakkie) komen terug, en patchwork (ja, mijn oma en zus deden dat altijd, patchwork maken) en ander handwerk (jaren 70 volgens mijn moeder) ook...

De TV-serie die mij het meest bijgebleven is (en waar ik donderdagmiddag om 4 uur aan de buisgekluisterd voor zat) was Skippy. Dan zong ik altijd het tunetje mee: SKIPPYYYYYYYYYY SKIPPYYYYYYY, skippy the bushkangaroo. Maar dat was dus jaren 90. Ik zag trouwens laatst ook een stukje daarvan, dat ziet er nu ook wel volstrekt belachelijk uit...

Hetgeen mij van de jare 80 het meest bij is gebleven was mijn moeder met dikke buik (in jan 90 kreeg ik een zusje), en de vakantie in Duitsland, met mijn dikke moeder, het kalfje (foto's hebben op bokt gestaan) enz. En ook kan ik me nog heel veel dingen herinneren die wij altijd deden, die je nu gewoon niet meer doet ofzo. Wij woonden in een boerengehuchtje, en dan gingen we inhet weiland de schapen opjagen, in boomgaarden rondstruinen, in andermans tuinen neuzen en kilometers illegaal door de weilanden lopen om bij 'de Treurwilg' te komen, erin te klimmen, in de moddersloot de donderen en dan, als mijn moeder een witte luier aan een stok omhoog hield (kon je goed zien in de polder) gauw naar huis, waar mams 3 smerige kinderen kon schoonschrobben. Natuurlijk kan ik me ook de verbouwing van het huis herinneren (dak eraf, kamperen, alle zooi, de werkmannen en nog meer gedoe eromheen). En ook hoe mijn vader een compressor (iemand enig idee wat dat is?) terugbracht en die door de achterruit van zijn auto ging, daar ging de mooie Peugeot 405 (volgens mij). Later is die auto nog in onzachte aanraking gekomen met een vuilnisauto (ik zat wéér achterin) en heb ik het achterportier opengedaan omdat ik toch wel wilde weten hoe dat nou was, het portier opendoen van een rijdende auto... Ik schrok me lens toen mijn pappa opeens begon te schreeuwen! Maar goed, ik was dan ook nog heel mini toen Lovers . Maar er zijn ook zat dingen die ik me niet kan herinneren... en erg bewust de modegrillen gevolgd... nee, ik was 7 toen mijn zusje geboren werd, ik kan het me wel herinneren, maar ik had absoluut geen idee van de buitenwereld, dat kwam later, met de Bosnië oorlog (ik was ervan overtuigd dat ze ook bij ons zouden komen)... Ik was gewoon een heel lief naïef meisje toen... Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:34

Q&Q was echt uit de seventies hoor. Omdat toen er maar 2 nederlandse zenders waren, weken we sneller uit naar duitse zenders. Programm mit dem Maus en die Rappelkiste keek ik daarom ook heel vaak, en mijn duits was toen beter dan nu!
maar in de jaren 80 plakten ze etiketten op mensen en noemden ze kakkers, disco's, alto's of punkers. Ik werd een kakker genoemd (was onterecht, die mensen die mij zo noemden waren niets gewend) en mijn schoolvriendin was een alto. Zij had dat getoupeerde haar, zware oog make up, een PLO sjaal en zo'n grijze jas, was fan van Erik van de hof (Roberto Jackettie & the scooters), Frank Boeijen en vooral Doe maar. Ik hield meer van Micheal Jackson die op dat moment heel hot was met zijn vernieuwende muziek (Thriller).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:34

De parkeermeters waar je gewoon een kwartje in moest gooien en even moest draaien, goeie ouwe tijd.

De Berlijnse muur heb ik nog voor gestaan.

Herinneren we ons ook nog de paarden Marzog, Corlandus, Felix, Surprise, Jumbo Design?

De krakersrellen in Amsterdam, om over de kroning nog maar niet te spreken. Amsterdam kende toen nog 2-richting verkeer Haha!.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:37

Lovely schreef:
Herinneren we ons ook nog de paarden Marzog, Corlandus, Felix, Surprise, Jumbo Design?

Van Marzog heb ik nog een videoband, Felix heb ik nog wel geaaid Haha!
Maar ja, mijn paardenleven begon ook pas op mijn 11e geloof ik...

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:40

De tijd dat de verkeersdrempels nog niet uitgevonden waren....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:40

Laui! schreef:
De TV-serie die mij het meest bijgebleven is (en waar ik donderdagmiddag om 4 uur aan de buisgekluisterd voor zat) was Skippy. Dan zong ik altijd het tunetje mee: SKIPPYYYYYYYYYY SKIPPYYYYYYY, skippy the bushkangaroo. Maar dat was dus jaren 90. Ik zag trouwens laatst ook een stukje daarvan, dat ziet er nu ook wel volstrekt belachelijk uit...
]
dat was dan zeker een nieuwe serie, want skippy kwam net als Flippers ook al in de seventies op tv. En Lassie ook.

bij ons op school werd in die jaren veel gebreakdanced en electric boogie gedaan. Mannen droegen vaak make up zoals John Taylor en alle vrouwen vonden hem toen knap. Alleen ik niet, ik ging meer voor Simon Le bon, die vond ik er mannelijker uit zien. Ik hield namelijk niet van haarmatjes.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:47

Jumbo Design, was die niet van Anton Ebben?

Waarom weet ik niet maar ik vond die man altijd geweldig om te zien, wat ouder, beetje dik, vrijwel nooit winnen maar altijd doorgaan en goed gehumeurd.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:59

Ehm.... ik keek nooit veel televisie, kan me dan ook niet herinneren geen kabel te hebben, ik weet nog wel mijn eerste stereo toen ik 10 jaar was in 1986 een philips bestaande uit 3 delen, met van die wijzertjes en grammofoonplaten... ik had al mijn death metal op lp's...
Ik kan me ook nog goed herinneren dat er geen mobiele telefoontjes waren, wel bakkies die draagbaar waren met hoorn.
Ik had een hekel aan ribbroeken die weigerde ik dan ook te dragen, later op mijn 17de kocht ik ze zelf op waterlooplein Haha!
Slobsokken waren in en wielrennerbroekies en truien met neokleurtjes, paardenstaarten met veels te grote strikken Haha!
Later waren kuifjes met haarlak in, kan me nog herinneren bijna iedereen op de middelbare school had een kuifje Haha!
Als het dan regende viel ie voorover en liep de haarlak uit *LOL*
Roze lippenstift en blauw of groene mascara....
Bodywarmers Haha! ik had er een met bloemen *LOL*

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:47

Nog even; Jaren '80 Haha!

Tijd van Wham! en daarna Pepsi & Shirley (Heartache, hahahahahaha!)
Madonna werd ook ontdekt in die tijd net als Bananarama... grappig is dat van al die groepjes alleen Madonna overeind is gebleven door de jaren heen Knipoog

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:56

Eind jaren tachtig begon ook de muziek te veranderen. Eerst waren de remixen erg in en toen werd het steeds electronischer. Die plaat van Mel en Kim was wel errug Cool en wat dachten jullie van Salt 'n Peppa met 'push it'? VET!!!!!! *LOL* Zelfs als je dat nummer nu nog hoort is het erg cool alsof het gewoon van deze tijd is. Gelukkig... er is nog iets blijven bestaan van die oude glorie-tijd van de jaren tachtig.

Misschien oftopic of misschien niet... ik vraag me wel eens af hoeveel 'kids' denken dat de covers die nu gemaakt worden van jaren 80 nummers origineel zijn van de huidige artiest...

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:08

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:22

De tijd van Stock Aitken en Waterman. JAkkiejaks!

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:22

Citaat:
Misschien oftopic of misschien niet... ik vraag me wel eens af hoeveel 'kids' denken dat de covers die nu gemaakt worden van jaren 80 nummers origineel zijn van de huidige artiest...

Ik denk niet zoveel, want paps en mams luisteren meestal naar 10fm of sky radio en daar hoor je de originele nummers....

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:24

Oh vlieg wat een sentiment... Huilen
Wat ik me ook nog kon herinneren was Silas. Een duitse serie over een jongetje op een groot zwart paard, zijn vriendje die kreupel was (Godik) had een heel schraal schimmeltje (paard dan Knipoog ) Samen beleefden ze de wildste avonturen. Volgens mij heeft deze serie mij doen besluiten dat ik later ook een zwart paard wilde (iets kleiner, dat wel)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sibold op 24-05-02 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:27

Mijn mams luisterde naar The Doors, Queen, Meatloaf, Neill Young ....
en heleboel top of the pops platen en ook nina simone...
wat dat betreft had ik niks te klagen Haha!

Ik heb zelf ook nog verzamelplaten van 86 mijn allereerst plaat en bandjes van Doe Maar.... Wham heb ik ook gehad Haha!

Ik heb nog een CareBear. zonnebeertje!!!
En wat dacht je van de Freggles? en She-ra de tegenhanger van He-man?

Ook heb ik nog oude Star Wars figuren liggen Lachen

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:27

Ja Silas, we hebben onze allereerste verzorg-Shet nog zo genoemd.
Jee, was dat beestje al helemaal vergeten haha.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:39

ik keek ook altijd naar Silas, hij noemde die hengst altijd "schwartze", en dan was er die heks die dat paard altijd van hem af wilde pakken. Silas had dat paard ooit gewonnen met een weddenschap geloof ik.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:41

yeah.... Silas was ook een super-serie!! Party!!

Maar ik denk dat als we nu al die oude series weer zien dat we er geen bal aan vinden omdat het zooooo kinderachtig is (tja... wij zijn ook volwassen geworden). Het lijkt me daarom gewoon beter om de series niet meer te bekijken en vast te houden aan de gedachte dat al die series gewoon Cool waren Haha!

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:49

Desiree schreef:
ik keek ook altijd naar Silas, hij noemde die hengst altijd "schwartze", en dan was er die heks die dat paard altijd van hem af wilde pakken. Silas had dat paard ooit gewonnen met een weddenschap geloof ik.

Volgens mij had hij hem gestolen bij het cirkus waar Silas werkte... iedereen wilde dat paard hebben omdat het waardevol was, toch?

Trouwens Maarten, tegenwoordig kijk ik ook weer Miami Vice (vraag me niet waarom) maar het straaaaalt er gewoon vanaf dat ze niet kunnen acteren... fantastisch! Vroeger had je dat echt niet door...

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:49

Die geel met blauwe rollerskates waren van Impag (ze liggen nog steeds op zolder). All Stars verkopen ze nog steeds en zitten nog steeds superlekker.

Ik ben van bouwjaar '75 overigens.

Maid of Orleans van OMD (tranen met tuiten omdat dat paard werd doodgeschoten....
Musicbox wat later Super Channel werd.
The DJ Cat show...
Mecano Wie kent dat nog?
Scoobydoo

En wij hadden trouwens (in het westen onder de rook van Amsterdam) wel degelijk meer tv zenders dan alleen ned1 en ned2. We hadden ook een paar duitsers....

Knikkerrages
Lolobal
Pogosticks (waar nu weer voor wordt geadverteerd)
BMX crossfietsen
Naf Naf
Ballonrokjes

En dat je al die liedjes van toen nog steeds woord voor woord kunt meezingen.....

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:53

Belle en Sebastiaan.

Suske en Wiske in blauw.
De avonturen van de zwarte hengst.
Boeken van Enid Blyton (die ik nog steeds lees Haha! )

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:00

Maarten schreef:
yeah.... Silas was ook een super-serie!! Party!!

Ik ga mijn naam veranderen van Sibold in Silas Haha!
*verybiggrin*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:05

Citaat:
Wat voor tv. programma's The Fugetive,

Volgens mij is de Fugitive (de eerste serie dan) nog voor de jaren 80, ik durf bijna te zeggen uit de jaren 60.
En dan hebben ze onlangs een nieuwe serie gemaakt die helaas in USA geflopt is.

Citaat:
, Felix heb ik nog wel geaaid

Felix aai ik nog bijna iedere dag Haha! Haha! Haha! Haha!

Ja Silas keek ik ook wel vaak, Hij had hem inderdaad uit een circus gestolen. Ik weet dat het een heel klein jochie was op een groot zwart pard en bij de titels gallopeerde ze over het strand.

Jeetje kunnen ze het niet een keer herhalen ofzo.(op Animal planet Schijnheilig )

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:06

Roos schreef:
Die geel met blauwe rollerskates waren van Impag (ze liggen nog steeds op zolder). All Stars verkopen ze nog steeds en zitten nog steeds superlekker.

Ik ben van bouwjaar '75 overigens.

Maid of Orleans van OMD (tranen met tuiten omdat dat paard werd doodgeschoten....
Musicbox wat later Super Channel werd.
The DJ Cat show...
Mecano Wie kent dat nog?
Scoobydoo

En wij hadden trouwens (in het westen onder de rook van Amsterdam) wel degelijk meer tv zenders dan alleen ned1 en ned2. We hadden ook een paar duitsers....

Knikkerrages
Lolobal
Pogosticks (waar nu weer voor wordt geadverteerd)
BMX crossfietsen
Naf Naf
Ballonrokjes

En dat je al die liedjes van toen nog steeds woord voor woord kunt meezingen.....

Hahahaha herkenbaar, ach ben dan ook bouw 1976 Haha!

Naf Naf is nog steeds, BMX crosfiets had mijn broertje... lekker je rug vol met modder Haha!
All Stars idd
Skippyballen, hoelahoepen....

Euh de rollerschaatsen heb ik toen geruild tegen leren blauw met rood en ooit zijn van die Impaq de bodem los gelaten van de schoen Haha!

Voordat we kabel hadden, hadden we BBC en 3 Duitse zenders...
Skychannel heette het toch voordat het Superchannel heette? of andersom?