Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nies_ schreef:Ik zat op een basisschool met veel kak. Daar ging altijd de roddel dat mijn vader putjesschepper was. Dat was niet zo. Zelf heb ik het gewoon allemaal. Ik kan kakkerig doen, maar ook lekker tokkie. Ik kom dan ook uit een zeer gemengde familie van topmannen en bouwvakkers.
lieveli schreef:Nies_ schreef:Een kakker vindt het uiterlijk vertoon heel belangrijk. Dus iemand die bakken geld verdient is niet per definitie kak en een kakker kan ook best modaal of misschien net wat meer verdienen. De laatst genoemde zijn van die vreselijke poedersuiker wijven als je ze als klant in je winkel hebt.
Mijn vader verdient ernstig goed, rijdt in een nieuwe BMW maar heeft altijd zijn slippers aan. Zomer en winter.Die man is echt gek.
Mijn moeder komt uit een rijke familie, mijn grootvader was een topman bij Shell Olie Nederland, maar ze is erg nuchter. Nuchterder dan ik, ik geef eerlijk toe dat ik nog wel eens kakkineus uit de hoek wil komen.
Picasso schreef:Nies_ schreef:Ik zat op een basisschool met veel kak. Daar ging altijd de roddel dat mijn vader putjesschepper was. Dat was niet zo. Zelf heb ik het gewoon allemaal. Ik kan kakkerig doen, maar ook lekker tokkie. Ik kom dan ook uit een zeer gemengde familie van topmannen en bouwvakkers.
Grappig, ik kom uit een familie van hoogopgeleiden, maar niet zoveel kak=uiterlijk vertoon... Waar hoort dat dan bij?
Picasso schreef:Vraag me nog steeds af waarom uiterlijk vertoon zo belangrijk is? Je onderscheiden van de rest? Laten zien waar je bij hoort? Toegegeven: ik houd best van mooie spulletjes, maar heb me altijd een soort van afgezet tegen de 'dat moet je hebben, want dan hoor je erbij'-mentaliteit. Vind het echt vreselijk.
Eulogy schreef:Ik zie alleen oud geld als kakkers eigenlijk. Nieuw geld is gewoon nieuw geld en nieuw geld (het type met 4 porsches en alles moet opzichtig zijn althans) vind ik persoonlijk vaak irritantMijn vriend werkt in sales en het merendeel van zijn collega's zou ik omschrijven als nieuw geld. Vooral aan iedereen laten weten dat je net gordijnen van £2,000 hebt gekocht en dat soort dingen
![]()
Ik vind Coosje een ultieme hockeynaam, maar dat komt denk ik vooral omdat ik een vriendin heb die zo heet en ik haar en haar familie zou omschrijven als het schoolvoorbeeld van "oud geld"