Mooie babynamen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:03

eroslover schreef:
Ik heb Dion en Dionne toegevoegd!

Wat leuk :D. Ik vind Dion echt een stoere en leuke naam en ben nog steeds heel blij met deze keuze voor hem.

We hebben overigens nog een vierde kindje maar die is overleden met 22 weken zwangerschap. Hem hebben we Liam genoemd, dit vind ik ook echt een hele mooie jongensnaam. Dion heeft Liam als tweede naam, vernoemd naar zijn broer.

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:24

Ik vind Levi en Finn mooie jongensnamen :)

Anouk_17

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:05

Mijn dochter heet Yade. Lekker op zijn hollands uitgesproken dus niet als djeed. Had van tevoren niet gedacht dat ik mensen regelmatig zou moeten verbeteren omdat ze dus djeed zeggen. Wat ik overigens echt vreselijk vind. Haat aan de DJ klank

Verder hadden we voor haar oa: Yara, Mila, Neva, Nova, Ise, Isis op ons lijstje.
Niet zwanger van de 2e maar we vinden het erg leuk om namen te bedenken en daar zitten zeker potentiele kanshebbers bij.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:26

Manda wat heftig! Liam vind ik ook erg mooi. Hoe heten je andere kindjes?

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:41

Leuk topic :D
Ik volg... 27 weken zwanger, we zijn er wel aardig uit, maar je weet maar nooit :)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:57

Ik vind zelf hele mooie namen:

Tirza (zo heet de dochter van mijn zus :) )
Kyara
Danja
Leana
Sterre Luna
Kathey (of op een andere schrijfwijze)

Zelf heet ik Hélène, hoor ik ook niet heel vaak, maar mensen kunnen het meestal niet goed uitspreken door de streepjes :+ Heelennuh, dus een korte 2e e.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:04

Nell_ schreef:

Ja was verschrikkelijk... maar ben daardoor wel extra bewust aan het genieten van mijn andere prachtige, lieve en gezonde kindjes en ontzettend gelukkig met alles wat ik heb :-)

Mijn meiden heten Rosalie (8) en Amélie (4 maandjes). En Dion is net 5 jaar geworden :-).
Wij houden erg van Franse namen, klinkt mooi en vaak ook chique, als we ooit nog een kindje krijgen (het kriebelt nog steeds :P) dan zal het vast weer een Franse naam zijn of het moet zo'n mooie bijpassende naam zijn als Liam. Voor jongens vind ik het sowieso veel moeilijker een mooie naam te vinden maar mijn voorkeur ging tot nu toe uit naar korte namen voor jongens.

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:44

Ik zou mijn kind geen bijzondere naam geven die een beroemdheid ook heeft, zoals Elvis. Iedereen associeert dat kind met de beroemdheid. Zou dat niet fijn vinden voor dat kind.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:47

NatasjaS schreef:
Ik ben ook nog lang niet zwanger (ook geen partner), maar heb al jaren dat ik voor een meisje Amy erg mooi vind.
Goeie vriendin van mij heeft een jaar geleden een meisje gekregen genaamd Marlijn. Vind ik ook erg leuk.
Jongens naam vind ik lastiger. Vind Yannick ook leuk.

Ik ken een meisje dan Yannick heet, vind het zelf ook echt een meidennaam. :o

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:55

Leukertje schreef:
NatasjaS schreef:
Ik ben ook nog lang niet zwanger (ook geen partner), maar heb al jaren dat ik voor een meisje Amy erg mooi vind.
Goeie vriendin van mij heeft een jaar geleden een meisje gekregen genaamd Marlijn. Vind ik ook erg leuk.
Jongens naam vind ik lastiger. Vind Yannick ook leuk.

Ik ken een meisje dan Yannick heet, vind het zelf ook echt een meidennaam. :o

Naar mijn idee is Yannick echt een jongensnaam..
Maarja, ik ken dan juist weer jongens die zo heten..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:23

Manda schreef:
Nell_ schreef:

Ja was verschrikkelijk... maar ben daardoor wel extra bewust aan het genieten van mijn andere prachtige, lieve en gezonde kindjes en ontzettend gelukkig met alles wat ik heb :-)

Mijn meiden heten Rosalie (8) en Amélie (4 maandjes). En Dion is net 5 jaar geworden :-).
Wij houden erg van Franse namen, klinkt mooi en vaak ook chique, als we ooit nog een kindje krijgen (het kriebelt nog steeds :P) dan zal het vast weer een Franse naam zijn of het moet zo'n mooie bijpassende naam zijn als Liam. Voor jongens vind ik het sowieso veel moeilijker een mooie naam te vinden maar mijn voorkeur ging tot nu toe uit naar korte namen voor jongens.

Dochter van een vriendin heet Romée. Past ook wel in jouw rijtje :)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:24

Onze dochter heet Jildau en onze zoon Dorran
Gewoon uitgesproken zoals je het schrijft.
En ha ik vind ze mooi anders had ik ze niet gegeven :D

Op ons lijstje stonden ook jurre voor een jongen en Jinke, lynn en rixt voor en meisje

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:28

Vind voor een jongen aeden erg mooi en mika

En voor een meisje rosalie shalisa

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:38

xColorCross schreef:
Ik zou mijn kind geen bijzondere naam geven die een beroemdheid ook heeft, zoals Elvis. Iedereen associeert dat kind met de beroemdheid. Zou dat niet fijn vinden voor dat kind.

Ik vind het persoonlijk gewoon een stoere naam. Ook is het inmiddels al zo lang geleden dat deze man leefde. Ik denk dat het nu de dag onder de kids niet zo leeft. En over vijf jaar misschien wel bijna helemaal niet meer.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:30

Ik ken iemand die haar dochtertje Rhodé heeft genoemd. Vind ik ook echt een hele mooie naam!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:12

Niet zwanger maar wel een kinderwens!
Ben nu al bezig met namen ( denk een vrouwen ding :p ) en op mijn lijstje staan Emma , Elena voor meisje jongen vind ik moeilijker maar vind Sem en Liam wel mooi

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:28

Lynnepinny schreef:
Ik ken iemand die haar dochtertje Rhodé heeft genoemd. Vind ik ook echt een hele mooie naam!

Ik heet ook Rhodé :) , toen ik geboren werd hoorde je er niet veel van. Nu meer heb ik het idee.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:48

Jes schreef:
Julia schreef:
Leuk topic! :) Ik ben nog geen moeder en zal dat binnen nu en een jaar of 2 wss ook nog niet gaan worden, maar toch vinden mijn vriend en ik het wel leuk om eens namen te bedenken. Zeker als we door straten rijden of wandelen en borden in de tuin zien met een ooievaar + meest vreemde naam voor het raam.

Ik kom er gaandeweg wel achter dat ik bar weinig namen echt mooi vind. := Het liefst zou ik mijn zoon of dochter een naam geven die in zowel het Frans (ik ben deels Frans en dus ook een Franse achternaam) als in het Engels en Nederlands mooi klinkt. Mijn vriend wil het liefst voor hele Nederlandse, korte namen gaan.

Namen voor jongens op mijn lijstje:
- Philip

Namen voor meisjes op mijn lijstje:
- Sarah
- Jade
- Sterre (omdat mijn vriend dit een mooie naam vindt)

Ik vind Zoé en Noa mooie Franse korte namen :) Sarah vind ik ook erg mooi, Julia stond ook op mijn lijst (maar dat zal het bij jou nooit worden vermoed ik).

Thanks voor het meedenken! Zoé vinden wij niet zo, maar dat komt wss omdat er in onze omgeving nu wat stellen zijn die hun dochter zo hebben genoemd. Daarbij worden we in Twente en klinkt Zoé in het Twents vind ik echt niet mooi. :')
Noa vind ik ook wel mooi! Julia wordt 'm niet inderdaad, zo heet ik al. Ken weinig Julia's van mijn leeftijd, nu hoor je het steeds meer lijkt het wel.

Ik zag net Rhodé voorbij komen in dit topic. Moet zeggen dat ik dat ook een hele mooie naam vind! Alleen dan wordt het in het Engels al snel road of meer richting rodeo? :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:07

Wij zijn om die Twentse reden ook weggebleven van alle namen met een ôôôô :')

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:20

MamaMiesje schreef:
Wij zijn om die Twentse reden ook weggebleven van alle namen met een ôôôô :')

en de aaaaaaaaaaa hebben wij om die reden ook laten zitten :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:37

Ik vind mijn naam al erg genoeg. Heb liever dat ze me Juul noemen ipv Juliaaaa. :')
Toch vind ik het nog wel lastig om een naam zo te kiezen dat een rasechte Twentenaar dat ook nog fatsoenlijk kan uitspreken. :') Hoe hebben jullie je kids genoemd?

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:46

Mijn zoontje heet Xander, we wouden graag een naam die in het Nederlands en Duits goed uit te spreken was.. Als ons dochtertje over een week of 6 geboren is zal ik haar naam hier ook verklappen :)

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:50

Onze dochter heet Sunny. De 1 vind het vreselijk, de ander geweldig.
Wij vinden he't gelukkig een geweldige naam die bijna niet voorkomt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:52

dushi88 schreef:
Mijn zoontje heet Xander, we wouden graag een naam die in het Nederlands en Duits goed uit te spreken was.. Als ons dochtertje over een week of 6 geboren is zal ik haar naam hier ook verklappen :)

Mijn ouders hadden ook Xander voor een jongen, 2 meiden gekregen. :)

Gescheiden en toen kregen mijn moeder en stiefpapa nog een zoon, Hayo, vernoemd naar opa.

Summer of Sunny is mij te Amerikaans maar wel lieve namen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:55

Julia schreef:
Ik vind mijn naam al erg genoeg. Heb liever dat ze me Juul noemen ipv Juliaaaa. :')
Toch vind ik het nog wel lastig om een naam zo te kiezen dat een rasechte Twentenaar dat ook nog fatsoenlijk kan uitspreken. :') Hoe hebben jullie je kids genoemd?

Ivar (heb je wel last van die wegvallende -r hier ;) ) en Jinthe :)