_Summerly_ schreef:friendly schreef:Dat van die negerzoenen was een marketingstunt van de fabrikant en had helemaal niets te maken met racisme.Ik vind het nogal humorloos eigenlijk. Als wij, nederlanders, zulke teksten bij plaatjes met buitenlanders plaatsen zijn wij racistisch.. Dat de tekst klopt oke...maar dat hele "tatta's be like..." Dat is imo volslagen onnodig. Vind ik te vergelijken met negerzoenen. Mocht ook niet meer omdat gekleurde het beledigend vonden. Maak er dan gewoon "dutch be like..." ofzo van. Dàn is het misschien een beetje lollig.
Ik vind de tekst bij de memes echt heel droog.En als ik dit soort dingen zie, ben ik altijd heel blij dat ik in een multicultifamilie ben opgegroeid. Stuff Dutch People Like en Netherlands by Numbers zijn ook briljant.
Ja, maar gekleurden ervaarden het toch als racistisch. En de benaming "tatta's" vind ik gewoon volslagen onnodig en daardoor komen die plaatjes voor mij als humorloos over.
@Thesserd: ik zeg niet dat ik het racistisch ervaar maar dat als wij als nederlanders zoiets doen zijn wij racisten. Dus zou het andersom ook niet mogen. En dan kan dit wel door nederlanders gemaakt worden maar dat maakt het niet minder humorloos voor mij. Gaat mij eigenlijk ook alleen maar om het woord "tatta's".
En als ik dit soort dingen zie, ben ik altijd heel blij dat ik in een multicultifamilie ben opgegroeid. Stuff Dutch People Like en Netherlands by Numbers zijn ook briljant.

Dat is meten met twee maten.