21 december gaat het gebeuren...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:59

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:02

gohya schreef:
Haha,die ken ik al,staat hier ook op bokt.
In het weer topic.

Wat heeft dat plaatje met het weer te maken?

Over het weer gesproken, als ze nou een weeralarm afgeven voor de 21e krijg ik misschien wel vrij van school!
Had een paar weken geleden ook al sneeuwvrij toen er hier in N-H nog geen 5 cm sneeuw lag _/-\o_

sallandval

Re: 21 december gaat het gebeuren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:16

Haha ik vind het wel vermakelijk; kijk al weken naar doonsday preppers. Gisteren een programma over de maya's gezien. Interessant detail: bij het vorige begin van een cyclus (ongeveer 5000 jaar geleden) zijn er waarschijnlijk inderdaad plotselinge klimaatveranderingen geweest, waarover door verschillende bekende culturen bericht is (maya's maar ook door andere culturen).

De Maya's zeggen dat er op 21 december een nieuwe cyclus ingaat, in een document dat in dresden ligt teken ze de overgang als een krokodilgod die het laat regenen en regenen daarna sneeuwen en dat het voorlopig niet meer stopt.

Tsja het lijkt er wel een beetje op; het weiland is nog nooit zo nat geweest :-p

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:34

sallandval schreef:
De Maya's zeggen dat er op 21 december een nieuwe cyclus ingaat, in een document dat in dresden ligt teken ze de overgang als een krokodilgod die het laat regenen en regenen daarna sneeuwen en dat het voorlopig niet meer stopt.

Tsja het lijkt er wel een beetje op; het weiland is nog nooit zo nat geweest :-p

((Nee dat meen je toch niet...alsjeblieft niet te veel regen want mijn veulentje staat buiten! ;( ))

Plotselinge klimaatverandering oké, maar dan graag naar een paar graadjes warmer, hoeven we niet meer op vakantie naar het zuiden. *\o/*

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:49

Die klimaatveranderingen zijn al zo lang aan de gang. Das niets nieuws.
We zullen het wel zien, of niet natuurlijk haha

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:46

hoi.. ik heb vanaochtend gehoord dat de maya's zeggen dat de wereld NIET vergaat, ze zegen dat er 7000 jaar geleden een kalender is gemaakt en dat die de 21e 2012 endigt, mr ze zeggen dus dat de 21e het ja.. let goed op

het einde van de cyclus van de maya cultuur is, :+
vraag me niet wat het betekend maar heb het gehoord :o

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:37

ilse011 schreef:
hoi.. ik heb vanaochtend gehoord dat de maya's zeggen dat de wereld NIET vergaat, ze zegen dat er 7000 jaar geleden een kalender is gemaakt en dat die de 21e 2012 endigt, mr ze zeggen dus dat de 21e het ja.. let goed op

Nee de vorige cyclus ongeveer 5000 jaar geleden was voorspeld en duidde het einde van de maya cultuur aan. Deze cyclus is volgens de voorspellingen nu afgelopen en duitd niet het einde van de wéreld aan maar het einde van de huidige beschaving; de onze dus. Met de wereld gaat het waarschijnlijk een stuk beter als wij er vanaf worden gespoeld door de regen :D

Overigens; opwarming van de aarde lijkt lekker maar is juist aan de gang waardoor de ijskappen smelten en de zeespiegel omhoog komt, dat is voor ons Hollanders niet echt handig hoor.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:45

sallandval schreef:
ilse011 schreef:

Nee de vorige cyclus ongeveer 5000 jaar geleden was voorspeld en duidde het einde van de maya cultuur aan. Deze cyclus is volgens de voorspellingen nu afgelopen en duitd niet het einde van de wéreld aan maar het einde van de huidige beschaving; de onze dus. Met de wereld gaat het waarschijnlijk een stuk beter als wij er vanaf worden gespoeld door de regen :D

Overigens; opwarming van de aarde lijkt lekker maar is juist aan de gang waardoor de ijskappen smelten en de zeespiegel omhoog komt, dat is voor ons Hollanders niet echt handig hoor.

Waar haal je die info vandaan dat de huidige beschaving vergaat? Dat staat namelijk volgens mij nergens geschreven. De steen is immers stuk, dus kan de voorspelling niet volledig gelezen worden. Ben heel benieuwd naar je bronnen. :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:53

Adamootje schreef:
Waar haal je die info vandaan dat de huidige beschaving vergaat? Dat staat namelijk volgens mij nergens geschreven. De steen is immers stuk, dus kan de voorspelling niet volledig gelezen worden. Ben heel benieuwd naar je bronnen. :)

dat schreef ik eerder al; ik keek gisteren een docu die ik dit weekend had opgenomen van discovery channel. Daar bekeken geografen of er 5000 jaar geleden plotselinge klimaatveranderingen waren geweest; volgens hen waren daar aanwijzingen voor. Ook bekeken ze de stenen maar daar konden ze inderdaad niet 'het einde' vandaan halen. Tot slot kwam er een man van de uni van Dresden (Dld), zei hebben de dresden codex in bezit (meest omvangrijke en duidelijke document); daarom staat een tekening van de 'krokodillengod' die op het einde van de cyclus ná die van de maya's over het lang heen huilt. Hun verklaring was dat dat voor regen en overstroming stond. Ik kan de link niet vinden maar hier staat wel het eea over de codex: [url]http://www.slub-dresden.de/sammlungen/digitale-sammlungen/werkansicht/cache.off?tx_dlf[id]=2967[/url]

ik heb mijn snorkel nog niet tevoorschijn gehaald hoor; de maya's geloofden ook dat ze het onheil konden keren door menselijke offers te brengen aan de goden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:17

Dan proberen we dat eerst !
Ik weet nog wel een paar kandidaten }:)

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:51

zolang de maya het zelf niet verteld wat de exacte bedoeling is geweest wat het schrift is het gewoon gokken.
Niemand weet wat ze er precies mee bedoelden, met DENKT het alleen te weten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:42

Hm er klopt iets niet,normaal is het om half 5 al vrij donker.Nu is het nog hardstikke licht.
Het is helemaal grijs,dus het zou toch al echt om half 5 donker moeten zijn.
Een teken voor a.s. vrijdag? ;)

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:02

gohya schreef:
Hm er klopt iets niet,normaal is het om half 5 al vrij donker.Nu is het nog hardstikke licht.
Het is helemaal grijs,dus het zou toch al echt om half 5 donker moeten zijn.
Een teken voor a.s. vrijdag? ;)

ik hoop het niet,
denk jij wat ik denk :+

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:02

Nou het is hier net zo donker als anders hoor.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:03

monnikenburg schreef:

geloof jij dat de wereld vergaat?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:05

Ik denk [al heel lang trouwens] dat die kalender van ons voor geen meter klopt.
Dat de winter begint op 21 dec. klopt ook voor geen meter,de winter begint al veel eerder.
Dus alles wat de maya's zeggen is onzin.Wil niet zeggen dat de wereld niet vergaat,vergaan zal de wereld zeker wel,maar niet in 2012.Het duurt nog miljoenen jaren voor de zon is gedooft,en pas dán zal de wereld vergaan.

Over 3 dagen is het 21dec. de kortste dag.Op de kortste dag is het om 4uur al donker.
Je zal zien dat het vrijdag niet om 4 uur donker word.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:07

gohya schreef:
Ik denk [al heel lang trouwens] dat die kalender van ons voor geen meter klopt.
Dat de winter begint op 21 dec. klopt ook voor geen meter,de winter begint al veel eerder.
Dus alles wat de maya's zeggen is onzin.Wil niet zeggen dat de wereld niet vergaat,vergaan zal de wereld zeker wel,maar niet in 2012.Het duurt nog miljoenen jaren voor de zon is gedooft,en pas dán zal de wereld vergaan.

Over 3 dagen is het 21dec. de kortste dag.Op de kortste dag is het om 4uur al donker.
Je zal zien dat het vrijdag niet om 4 uur donker word.

kijk, ik weet niet hoe het komt.. mr ik geloof er totaal niet in, wel dat de wereld OOIT vergaat maar niet nu, mr ik ben tog een beetje banging, iemand enig iedee waar dat nou weer vandaan komt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:11

Nou Ilse,ik kan je voor de 99,9% beloven dat we echt niet vergaan vrijdag de 21ste hoor.
Als de wereld ooit vergaat zal niemand dat van tevoren weten.De zon is op een dag opeens 'op' het word steenkoud en alles bevriest.Alles is in 1 keer weg.
Wees niet bang,het zal in je aard liggen denk ik dat je toch wel wat angstig bent.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:13

gohya schreef:
Nou Ilse,ik kan je voor de 99,9% beloven dat we echt niet vergaan vrijdag de 21ste hoor.
Als de wereld ooit vergaat zal niemand dat van tevoren weten.De zon is op een dag opeens 'op' het word steenkoud en alles bevriest.Alles is in 1 keer weg.
Wees niet bang,het zal in je aard liggen denk ik dat je toch wel wat angstig bent.

haha, ja, ik weet niet hoe het komt ik weet gwn zeker dat de wereld vrijdag niet vergaat, mr heb tog een angstig gevoel.. ik weet niet wrm als ik tog weet dat het niet gebeurt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:17

Je bent toch een beetje angstig omdat je tóch een beetje twijfel hebt onbewust.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:18

gohya schreef:
Je bent toch een beetje angstig omdat je tóch een beetje twijfel hebt onbewust.

ja ..
denk ik ook, k ben gwn beetje bang voor de dood..
is dat normaal? was jij dat vroeger ook?

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:22

ilse011 schreef:
monnikenburg schreef:

geloof jij dat de wereld vergaat?

Oh hij zal best een keer vergaan, maar vrijdag toch echt niet.
Ik hou me vast aan de regel dat toen die vreselijke tsunamie in Indonesie gebeurde op 1e kerst meen ik, toen warend aar voor alle dieren weg gevlucht.
Hier zie ik nog niets geen verontrustende dingen onder de dieren, zowel de huisdieren als wilde vogels enzo.

De Maya's waren ook maar mensen, zij hebben iets gemaakt waarvan wij huidige mens aannemen dat het zo is.
En het is niet eens compleet dus hoe kan je er dan dingen over zeggen al ben je nog zo'n expert erin.
Er is weer een extra stuk kalender van de Maya bevolking gevonden dus waarom zouden ze doorgaan met tellen als we er dan toch niet meer zijn?
Zonde van al het werk toch.

Als er een komeet of weet ik veel wat vanuit het heelal onze aardbol zou bedreigen dan zou de NASA dat al lang gemeld hebben en actie hebben ondernomen.

Er zal best iets gebeuren, maar niet zo zeer een voelbare wereldwijde ramp, maar meer op kleine schaal.
Meer aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, ziektes die we niet kennen, klimaat veranderingen etc etc.
En dan nog maar niet te spreken over de financielecrisis.
Zie Griekenland en Spanje.
De mens zal heus niet zomaar uitsterven hoor, hoe lang bestaat de huidige mens immers, langer dan die 5200 jaar hoor.

Ook ik ben wel met 21 december bezig, je kan er niet onderuit komen door al die media aandacht, de ene maakt het nog erger dan de ander maar als ik naar mijn eigen gevoel luister dan denk ik dat als ik werkelijk zou denken dat er iets ergs zou gaan gebeuren ik zeker actie zou hebben ondernomen.
Nu ben ik gewoon van plan mijn verjaardag lekker te vieren haha

Geen zorgen, zaterdag kunnen we gewoon op bokt hoor.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:25

Hier het weerbericht voor de 21e...

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:26

okeey,
mr ik heb een vraagje, hoe kan de geld crisis dan erger worden? en hoe komen die ziektes dan opeen?
Laatst bijgewerkt door ilse011 op 18-12-12 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:28

monnikenburg schreef:

mr ff een vraagje,
wat heeft de geld crisis te maken met 21ste en wat hebben de ziektes ermee te maken? hoe word het allemaal erger waardoor?