Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fenrir schreef:Natascha schreef:Nagelkaas... bahbah.
Een typische Bokt uitrdrukking die ik echt niet kan hebben "zwarte parel". Vraag me niet waarom, het raakt iets bij me
Ik heb dat met van die titels als 'mijn gouden paard', verwacht dan op z'n minst een mooie donkere glimmende palomino maar 9 vd 10 keer is het gewoon een Haflinger.
Mijn definitie van 'gouden paard' is wat anders (zie foto profiel bijv.)
rainbow8 schreef:Dat woordje me inderdaad.. Blegh..
Maar je dochter prinsesje noemen staat vaak garant voor een verwend kreng..
__Sannne schreef:oomens schreef:Of 'mijn partner', en dan blijken ze hetero te zijn én niet samen een bedrijf te runnen. Zeg dan gewoon 'mijn man/vrouw/vriend/vriendin'.
Mijn vriend noemt mij vaak zijn partner, maar in het Engels klinkt dat gelukkig al een stuk minder erg dan in het Nederlands. (Vind ik zelf)
Ik vind juist boyfriend/girlfriend zo kinderlijk klinken, we zijn geen 15 meer.![]()
xHaithi schreef:Dat 'in je kracht staan' heb ik nog nooit in België gehoord maar ik vind het nu al een walgelijk zinnetje, bahEn dan is het ook nog zo'n kromme zinsconstructie die nergens op slaat. Waarschijnlijk weer iemand die het grammaticale gevoel van een eikeltje had maar dacht iets 'leuks en nieuws te verzinnen
'.
Ik herinner me nog iets dat ik ergerlijk vind, mensen die 'zal' en 'zou' omdraaien. De laatste tijd valt het me minder op dus misschien wordt het ook daadwerkelijk minder fout getypt op bokt (of ik ben er gewoon aan gewend geraakt), maar toen ik het voor het eerst tegenkwam begreep ik van dat hele topic geen jota meer. In België heb ik die fout namelijk nog nooit gehoord dus ik nam alles letterlijk aan.
In eerste instantie ging het als volgt in mijn hoofd:
*TS schetst een probleem met haar paard in een startpost*
*persoon x ZAL dit of dat met het paard van TS doen*
Ik: Ah, grappig, een stalgenootje op bokt. Ze typt verder wel een beetje maf (afstandelijk tegenover de situatie, als een buitenstaander) maar dat kom je wel vaker tegen.
*persoon y ZAL dit of dat met het paard van TS doen*
Ik: Oh nog één. Dat is ook toeval zeg. Kom je niet vaak tegen. Weet TS eigenlijk wel wat die stalgenoten met haar paard willen doen? Vindt zij dat wel goed?
*persoon z ZAL dit of dat met het paard van TS doen*
Ik: Volgens mij mis ik iets...
3 pagina's heeft het me gekost ofzoSerieus...