Doorvraag topic?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:50

Neuh, schrijven trekt me niet zo..

Ik moet iets bekennen... Ik ben nu officieel Chocolaverslaafd (dankzij de repen van Buitenzorg Frusty Haha! ) Ik was het al, maar ik heb nu al weer 2 repen en de rest van de bros op bijna Bloos

Esther: waar ik nog even commentaar op wou leveren:

Citaat:
Wie is er nu nog meer supervers brood aan het eten? (2 met mayo en ardennerworst en 2 met vlokken -puur-!)

BAH PUUR!! Geef mij maar melk Haha! Knipoog

Wie is er ook verslaafd? Aan wat (ja buiten bokken)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:57

Ik ben verslaafd aan roken. (Echt? Neuh... valt wel mee)
Wil er ook niet mee stoppen op dit moment.

Wie doet er ook een half uur over om bij de winkel te komen?
Het is nog geen 5 minuten fietsen maar ik kom iedere keer veel te veel mensen tegen Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:58

Dat dacht ik al..... Haha! Geen pure paaseitjes, dan ook geen pure vlokken! Knipoog

Tja, verslaafd behalve aan het bokken? Euhm, Roken (waar is toch die smiley met die rode -ik schaam me diep- wangetjes?????)

Zal ik de paaseitjes bewaren tot de volgende meeting?
Ze zijn houdbaar tot 3000602.. Verward (6 februari 3000?)

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:59

Ja is goed, dan koop ik voor jou 2 repen PURE chocola Haha!

Wie vind mennen ook zo supergaaf?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:00

Chocolade kun je heel lang bewaren. Maar als je het in de koelkast legt slaat het wit uit, en moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet zo smakelijk eruit vind zien.

Waar bewaren jullie de chocolade?

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:01

Niet, ik eet het altijd gelijk op Haha!

Wie is er nu ook misselijk aan het worden?? (hoe zou dat nou toch komen Schijnheilig Ik heb geen idee, jullie?)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:02

In de koelkast...... Haha!

Heb er eigenlijk nooit last van dat het wit uitslaat, alleen als het te lang ligt dan wel, maar dat komt niet zo gek vaak voor met een chocola-verslaafde echtgenoot!

Wie heeft er een tip om mijn dochter haar boterham op te laten eten?
(Ze loopt nu al een uur met een dichte zak dropsleutels rond, wetend dat ze die zak pas open mag maken als het brood op is...vervolgens eet ze eerst de worst en dan de vlokken van der brood af, maar het brood ligt er nog.....en de zak dropsleutels blijft dus voorlopig DICHT!)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:06

Mijn moeder maakte vroeger altijd sprookjesbrood.

Gewoon een boterham in stukjes snijden en overal wat anders opdoen. Ziet er dan ook heel fleurig uit.

Je kunt ook boterhambeleg gebruiken dat ze er niet af kan eten, zoals pindakaas of jam...

Of is ze zo slim om dat er ook af te eten?

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:19

Waar ik mij chocolade ? Onder mijn bed Haha! anders pakken mijn huisgenoten het maar ik geloof dat Sundancer het plekkie ontdekt heeft.

Mijn kinderen aten ook niet altijd hun bord leeg maar ze zijn wel groot geworden hoor Haha! Bij mijn eerste moest ook alles precies volgens het boekje, bord leegeten enzo maar bij de tweede werd het al wat minder en wat te denken van de derde en vierde Knipoog Toen we vroeger de boerderij nog hadden en het eten er wel eens bij inschoot dan drukte ik ze een dikke gevulde koek in de handen en dan waren ze wel weer een poosje rustig. Haha! Schreef Annemarie Oster niet het boekje EEN MOEDER VAN NIKS? Hihi zo eentje ben ik er dus ook Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:19

Ha ha, je wil Robin niet met een broodje pasta zien! Ze likt doodleuk de pasta eraf en wil dan ook geen brood meer!

Ik denk dat ik haar maar ga voeren ofzo, want ik heb ook wel zin in een dropje, maarja het is zo l*llig om er zelf een te nemen en haar niks te geven....

Ik ga nu eerst een grote bak kranten ed nakijken of ik de bruiloftskaart kan vinden.....Heb vrijdag een bruiloft in NH, maar geen idee meer waar ik moet zijn en hoe laat... Haha!

Een vraag, een vraag, ...........................................
Wie kan mijn man overhalen om een van de meiden te laten dekken?

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:22

Ik denk niet dat ik dat kan maar ik zal een poging wagen!!

Ten eerste zijn die kleine ukkies zoo lief, ten tweede kan je dan vierspan gaan doen, uh... dat was het

Nog meer voordelen van veulens uit merries halen? Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:23

Haha Greetje, ik ken dat boek niet, maar nu ik je gezien heb, kan ik me niet voorstellen dat jij "een moeder van niks" bent....

O, en Buitenzorg, gewoon je man voor een "fait accompli" zetten. Niets vragen, gewoon doen...en wie van de dames had je dan willen laten dekken?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:26

Nou eigenlijk allebei?!

Nee in eerste instantie Isabeau, maar zij heeft vorig jaar CEM gehad. Alvorens haar te laten dekken moet ze een uitgebreid baarmoederonderzoek ondergaan en als de CEM niet voor 100% weg is krijgt ze weer medicijnen en daarna weer een onderzoek. Ik weet niet of ik dat er allemaal voor over heb, die arme pony....

Dus het zal Fleur worden......

22 Juni a.s. zal Mattis (verzorgster) haar eerste enkelspanwedstrijd rijden als menster.....ze weet nog van niks, ze is morgen jarig en ze krijgt 2 prive-men-lessen van ons voor haar verjaardag door een erkende instructeur....Ben benieuwd....

Wie denkt dat ze het aan durft om de wedstrijd te rijden?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:31

Dat durft ze vast wel, als jij haar goed begeleid... Schijnheilig

En ik denk inderdaad niet dat je Isabeau onbemerkt kunt laten dekken... niet als er zoveel onderzoek aan vooraf moet gaan.

Wat is eigenlijk CEM?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:39

CEM is een (soort) geslachtsziekte.
We kochten Ies van het land af, daar stond ze met een grote groep merries en 1 hengst. Deze hengst zal ongetwijfeld CEM bij zich hebben gehad, want hij was nogal gecharmeerd van Ies en hopla! de eerste paarden SOA! Haha!

Isabeau had een soort etterende substantie wat uit haar muts kwam zetten en overal witte bultjes. Ik moest het 2x per dag schoonmaken met chloorhexedine (?) en dan insmeren met anti-biotica zalf.
Domingo (ruin) waar Ies mee op het land stond toen was tijdens de eerste kennismaking met Ies boven op der gedoken....dus ook Domi moest schoongemaakt worden, nou da's verrot lastig bij een ruin! Haha!
Geef mij dan maar een merrie.....

Maken jullie de muts/koker van je paard/pony schoon? En zoja, waarmee?

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:43

Dat hoef ik niet te doen, maar bij nelson moest dat wel. Alleen werkte hij nooit mee en schrok van elk druppeltje water dat hij dan zag Frusty

Ik wou toennet naar een site gaan, typ ik automatisch bokt.nl in
Hoezo harstikke verslaafd dat het automatisch gaat Schijnheilig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:45

Ik heb gelukkig een merrie, en geen ruin. Ik doe er zo weinig mogelijk aan...Niet met zeep of shampoo of iets dergelijks. Is bij ons niet gezond en bij paarden waarschijnlijk ook niet. Als het er heel erg uitziet dan gewoon warm water...(koud vind ze duidelijk NIET lekker)

Ik heb ook gehoord dat je er bij een ruin ook zo min mogelijk aan moet zitten. Al moet ik zegen dat ik allerlei losse huidflappen er nooit zo smakelijk uit vind zien...en babyolie schijnt te helpen...

Ik heb me er nooit zo mee bezig gehouden, maar ik geef hem even door: maken jullie "de boel" schoon en waarmee?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:47

Als de meiden gewassen worden haal ik een natte spons eroverheen, verder doe ik er niks aan.

Maar omdat het mijn eigen vraag is geef ik hem nog even door aan de volgende.

(Heb net mijn 1e dropsleutel op! ja ja Robin heeft der boterham helemaal opgegeten! Haha!)

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:49

Voordat het dekken begint wassen we het lid( Haha! ) altijd met babyshampoo. Dat is dus een klusje voor mijn man Haha! Ach ja mannen onder elkaar he Knipoog

Dekken ze veel dan krijgen ze regelmatig een beurt.

Zijn jullie trouwens wel eens bij een gyneacoloog geweest? Ik ben dan altijd heel blij als ik een vrouwelijke krijg.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:49

Robin is een grote meid!

(dit even tussen de vragen door)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:05

Ja, ik ben ik het ziekenhuis bevallen met een medische indicatie. Heb dus onwijs veel gynecalogen gezien. En allemaal mannen..............
Een vrouwelijke lijkt mij idd ook prettiger!

Ik ga nu echt die trouwkaart zoeken, anders heb ik die zaterdag nog niet gevonden.....en de bruiloft is vrijdag........ Haha!

Wat is een leuk cadeau? Ze willen geld maar dat vind ik echt niet leuk om te geven...

Cassidy schreef:
Robin is een grote meid!

Haha! Ze is nu alleen boos, ik heb de zak dropsleutels afgepakt, ze heeft er inmiddels minstens 10 achter der kiezen en dat lijkt me wel even genoeg.....)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:16

Ja als ze geld willen, hebben ze er wel een bepaalde bedoeling mee, grotere aanschaf of zo...of een huwelijksreis?

Goedbedoelde troep zullen ze wel meer krijgen....25 peper zout stelletjes bijvoorbeeld. Frusty

Je kunt een bos bloemen geven met overal kleine pakjes met in crepepapier gevulde munten erin. Staat wat leuker dan een enveloppen, denken jullie niet?

Of crepepapieren bloemen met als hart een Euromuntstuk van een Euro of zo. Het is even freubelen, maar ik denk dat jij daar wel goed in bent...

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:18

Het staat idd wel leuk, maar of het te doen is... ik weet het niet...

Wie vind het leuk om boeken te lezen?? (Ik NIET!! duurt altijd veels te lang!!)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:23

Ik heb vroeger veel gelezen...ik heb er nu de tijd en de rust niet meer voor.

Mijn probleem is nu dat ze sneller gekocht zijn dan gelezen (ook een tic van mij, alle boeken moet ik kopen, leen nooit wat van de bibliotheek)
Gaat vooral in Nederland aardig in de papieren lopen, een paperback is hier al gauw tegen de dertig gulden, terwijl je in het buitenland voor een tientje klaar was (ken de Europrijzen nog niet)

Dus heb ik nog heel veel ongelezen in de kast staan... Frusty

Wat is je favoriete boek?

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:26

Ik lees niet vaak boeken maar mijn dochter is een echte boekenwurm. Als mijn man aan het behangen is dan zit ze vrolijk met een boek middenin de rommel te lezen Haha! Vaak denk ik dan ook ik wou dat ik dat rustige van haar wat had. Knipoog

Mijn jongens die lezen nooit boeken die hebben andere bezigheden Haha!

Wat doen jullie altijd graag in je vrije tijd?