Hey, 7-8 rollen keukenpapier voor €0,70 is niet verkeerd, toch? Inpakken en wegwezen…..
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 07-09-21 07:06
Ah was het weer eens zover echt ik kan daar zo kwaad over worden. Met je rolstoel ben je daar volstrekt kansloos. Ik zou even een klacht naar Esso sturen hierover. Ik meld dergelijke dingen altijd meteen ter plekke en neem ze mee naar de toilet en als nodig een stapje hoger. Mac Donalds heeft er soms ook een handje van die toileten te gebruiken als opslag.
Of hangt de handendroger heel hoog, of de wasbak op sta hoogte, of je komt niet bij het toiletpapier een op zich begrijpelijke fout een prullenbak waar je op een pedaal moet trappen om de deksel open te krijgen.
Het mafste wat ik daarin ooit ben tegengekomen in kader van aangepastheid. Parijs hotel, lopen kon ik toen niet echt en ik was aangewezen op mijn rolstoel. Goed navraag gedaan bij het boeken. Er stond al dat het geschikt was toch even nog extra gevraagd en oui c est possible avec une chaise roulante.
Ok we komen aan, poep trappen naar de ingang. eenmaal binnengeworsteld. Mooi er is een lift. Liftdeur open, ok daar pas ik niet in. Affijn rolstoel uitgegaan, stoel ingeklapt die paste er dan net in maar ik niet echt zittend op de bodem ernaast tjsa maar heee er was een lift
Hevonen
Geplaatst: 07-09-21 09:22
Cowboy55 schreef:
Hey, 7-8 rollen keukenpapier voor €0,70 is niet verkeerd, toch? Inpakken en wegwezen…..
Mijn zoon zei: 'Waarom heb je dat schoonmaakkarretje niet meegenomen?! Paste niet door dat onmogelijke draaiding...
Niet alleen de enorme rommel was een probleem, maar ook dat er nergens wc-papier was, of een combi van water en zeep.
Jeetje, dan denk je dat we in een land wonen waar dat soort dingen goed geregeld/ normaalste zaak van de wereld zijn. Dus not, dat blijkt maar weer.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 07-09-21 16:39
Mwa nee in het algemeen zijn het kwa toilet duitsland, engeland, frankrijk beter geregeld dan hier. Ervaring leert ook als de aangepaste toiletten bezet zijn door een niet gehandicapte zijn het meest nederlanders die er op zitten.
Ergste wat ik meegemaakt heb is dat ik met rolstoel van de oprijplaat van de aangepaste douches ben geduwd door een gezonde dame die graag even ruimer wilde douchen gewoon niet zo sociaal zullen we maar zeggen
En een nagelnieuw ziekenhuis dat op de verpleegafdeling neurologie (jawel waar toch meest minder fitte mensen liggen) ze de toiletten en douches verkeerd hadden aangelegd en er niemand in rolstoel of rollator gebruik van kon maken.
Even een beetje meer nadenken kan op sommige vlakken dus geen kwaad blijkbaar. Iets dat die personen die verantwoordelijk waren voor de afdeling in dat ziekenhuis even iets minder goed hebben gedaan.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 07-09-21 16:46
Dat was wel even een klusje ja. Ik lag daar toen en er was een douche geschikt op de andere gang waar ook strechbedden konden. De rest moest verbouwd worden. Beugels aan de muur, muurtjes wegbreken enz terwijl de afdeling aardig vol lag.
Echwel
Geplaatst: 07-09-21 16:52
Sorry maar ik heb met.mijn stoma kaartje dat ik overal op invalide toilet mag Niemand ziet dat aan.mij maar als zakken vol is moet het toch echt geleegd en invalide toilet is dan makkelijker ivm wastafel er bij
Die tel ik niet mee. Logisch dat je daar mag komen. Maar mensen die schutterig doen en mompelen ik had geen zin om te wachten, of ja hij was toch vrij enz. De dame die me er van afduwde had geen enkele reden daar te moeten douchen. Later is ze door de organisatie aangesproken omdat ze meer stunts had uitgehaald al.
Begrijpelijk dat jij zo'n kaartje hebt en dat je daar gebruik van mag maken. Maar volgens mij oordeel ik in mijn post niet of nergens. Ik doelde met die opmerking echt alleen op de bouwvakkers in dat ziekenhuis of de personen die zo'n mindervalidentoilet volstouwen alsof het een bergruimte is of gebruiken terwijl het niet hoeft.
Ik vind het dus ook vervelend dat verschoontafels ook vaak in het invalidetoilet geplaatst zijn. Soms kan verschonen echt wel even duren en al die tijd moet ik het dan bezet houden Ik voel me dan bezwaard
Tancreda4
Geplaatst: 09-09-21 08:15
Ik ben heel asociaal dan... Ik ga naar de invalide toilet als die vrij is en de rest niet (zelfde voor mannen toiletten) Klein voordeel is dat ik klaar ben in 2 tellen, itt 99% van de andere vrouwen van de wereld die blijkbaar 10 minuten over plassen moeten doen.
Verder ooit eens 10 dagen in een rolstoel gezeten en op m'n studie (waar ik toen elke dag was) was de invalide toilet aangelegd met een klein drempeltje onder de deur. Ook niet over nagedacht, was niet te doen met rolstoel in je up
Even een heel erg grote schop omhoog. Omdat Papagroom het verdient niet vergeten te worden. En omdat ik pas een heel grappig iets tegen kwam onderweg. Helaas geen foto kunnen maken maar de omschrijving geeft een beeld denk ik wel.
Stel je dit voor, leeg
Waarop toch als je er langs rijdt een voertuig netjes op staat vastgemaakt voor transport.
Namelijk, een van deze
Netjes vastgezet met sjorbanden en een paar wielblokken
Ik krijg de glimlach niet van mijn gezicht als ik er weer aan denk.
Het zag er zo ontzettend grappig maar ook lief uit.
Doet me denken aan iets wat ik laatst tegenkwam. Dat was ook zo'n lader als karuna laat zien. Met daarop... zo'n zelfde aanhanger/lader want die kon niet zelf aan de trekhaak gehangen worden, daarvoor had je echt een tweede nodig.
Jet
Geplaatst: 09-02-23 22:28
Nee, Papagroom wordt door mij ook nooit vergeten! Ik kom alleen geen leuke/gekke/aparte dingen tegen onderweg momenteel, wie weet binnenkort wel weer eens!
Oh ja die Smart! Ik moest lachen Maar ik snap wel dat ze dit zo gedaan hebben. Als je in een Smart rijd denk je dat je de hele wereld aan kan
JPitty
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 09-02-23 22:35
Laatst zag ik wel een bijzonder voertuig op de A28 tussen Zwolle en Meppel. Moest ook even aan dit topic moest denken, maar omdat ik zelf achter het stuur zat, ging een foto maken even niet.
Snippergroen
Geplaatst: 10-02-23 09:23
Ik zag laatst een nummerbord waarvan ik dacht, die heb ik nodig in mijn leven ik weet niet of ik die foto mag delen ivm privacy gevoelig? Maar het nummerbord spelde 'cheese' op een creatieve manier