Voor wie de jaren '80 bewust heeft meegemaakt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 18:51

Oeps, ik ben ouder als ik dacht Haha! Maar ik ben toch echt in 1987 geboren? Verward
-Ministeck, daar heb ik heel veel mee gespeelt toen ik klein was. Ligt vast nog wel ergens een doos bij m'n troep onder m'n bed.
-Grammafoonplaat stond gewoon nog bij ons in de kamer (wel naast de CD-speler maar toch. Gingen we altijd platen opzetten en dan met z'n allen dansen *LOL*
-We hebben pas sinds 3/4 jaar kabel Scheve mond Krijg je als je afgelegen woont
-Wedden dat heb ik ook nog wel gezien (vaag)
-We hadden altijd glazen melkflessen met metalen dop. Ben er nu nog steeds van overtuigd dat die melk lekkerder was Tong uitsteken

*LOL* *LOL* *LOL*

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 18:56

Sjimmy, dat van dat rubber dingetje schoot me tegelijkertijd met die armbandjes te binnen maar wist bij *** niet hoe ik dat moest gaan uitleggen dus ik dacht 'laat maar'.
Maar weet dus precies wat je bedoelt, wij hadden ze ook!!!

Hadden jullie ook altijd zo'n kuif in je haar? Je pony helemaal getoupeerd, naar 1 kant en dan een bus haarlak erin? Haha! Bloos

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 19:11

Cody schreef:
Sjimmy, dat van dat rubber dingetje schoot me tegelijkertijd met die armbandjes te binnen maar wist bij *** niet hoe ik dat moest gaan uitleggen dus ik dacht 'laat maar'.
Maar weet dus precies wat je bedoelt, wij hadden ze ook!!!

Hoe heette dat ding nou... Wij hadden er ook eentje, ik weet nog dat er van die waarschuwingen rondgingen dat je ze niet op je oog moest zetten, want dan zogen ze vacuum.

Citaat:
Hadden jullie ook altijd zo'n kuif in je haar? Je pony helemaal getoupeerd, naar 1 kant en dan een bus haarlak erin? Haha! Bloos

Yep, tot twee keer toe. De eerste keer was rond '85 in mijn Madonna-tijd en de tweede keer ergens rond '89. De tweede keer heb ik m'n haar zelfs zo vernaggeld dat ik een heel korte pony moest laten knippen, 't was aan de voorkant helemaal kapot getoupeerd... *schaam*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 19:32

Cody schreef:

Ik had mijn haar zelf a-symetrisch laten knippen en dat moest dan flink getoupeerd gedragen worden. Ik verfde het zelf altijd met Henna poeder en na lang Henna verven werd je haar een soort van oranje. Oh ja en weten julli eook nog hoe je het beste je haar ruig toupeerde???
Juist, door zeep in je haar te smeren en dan lekker te touperen met een luizenkam *LOL*

Merk-kleding is bij mij nooit de kast in gekomen. Ik maakte mijn kleding zelf. In de stijl van Alison Moyet droeg ik tunieken, liefst met een te wijde hals en blote schouder en souave broeken. Favourite prints waren blokjes en strepen in zwart-wit, errug Ska Cool . Het polo-shirt heeft bij mij nooit in de kast gelegen.

En wie kent er de buttons nog? T-shirts met politieke statements. Stickers met: "Verhip is dit een kip" en "Stop de zure regen". In de 80-er jaren was ik erg politiek bewust. Hebben jullie ook nog meegelopen in de 'Ban de Bom demonstraties? Er is ooit eens een leerlingen demonstrtie geweest waarvoor ik netjes heb gespijbeld, de eerste keer in mijn leven Bloos . Na een preek van de directeur, die bijzonder veel sympatie voor ons had, waren we vrij van onze zonden.

De kennismaking met de pan-pizza [hiep hiep hoera voor de....]. De eerste kiwi's in de supermarkt, wow dat was wat, groen fruit!! Verjaardagen met plakjesleverworst, blokjes kaas en zoute pinda's. De introductie van het soft-ijs.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 20:57

Harstikke mooi topic Karin. Geweldig het zet je aan het denken. Ja op zaterdagavond dronken we cola uit glazen flessen waar 1 liter in zat en aten we de nieuwste wokkels en er lagen ook altijd Treets op de tafel.En wat te zeggen van de nieuwe videorecorder die we toen net gekocht hadden.In die jaren ging ik met dorpsgenoten naar het concert van Tina Turner en bezochten we de films Turks Fruit en Emmanuelle maar dat vertelden we maar niet aan iedereen. Eigenlijk waren de tachtig ook de jaren waarin ik besloot dat ik meer rechten had dan alleen maar het aanrecht Haha! Weten jullie trouwens ook nog dat Ter Meulenpost altijd bij de deur langs kwam.Die stuurden eerst een boekje en daarin kon je de bestelling opgeven en veertien dagen laten werd het keurig thuisbezorgd.De pizza was in opkomst en wij maakten een panpizza van twee broodjes in de koekepan.Wat voor tv. programma's The Fugetive, Dynastie en Dallas Knight Riders, A-team en op zondagmorgen op de radio Ko de boswachtershow. En thea en Theo daar moet ik altijd nog om lachen. De show's van Andre van Duin met animals crackers en tuut tuut tuut de groetjes van Ruud(Lubbers). Ook in die jaren de Superheffing en de ramp in Tshernobyl en het verschrikkelijke ongeluk van Niki Lauda. In die jaren ook de dood van tv presentator Willem Ruys. En natuurlijk de opkomst van de magnetron. Heel leuk om even weer terug te blikken in die tijd. Maar even terug op die wokkel. Bij ons in Enumatil woonde een jongen en die kreeg met zijn fiets een ongeluk. Met de ballen op de stang en hij had een teeltbalverstrengeling. Alles is gelukkig weer terecht gekomen maar je weet zijn naam denk ik later wel, ja.......Eddie Wokkel Haha!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:06

jeetje, ik ben van 1980, maar herken veel dingen Haha!
mlp's had is ook. liggen nu nog ergens op zolder in een hoekie.
ach ja die goeie tijd zonder je ergens zorgen over te moeten maken enzo.
zekrs als je erg jong was nog.

de rolling stones waren in die tijd ook wel erg populair.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:29

Tommy Cooper waarvan iedereen bij zijn dood dacht dat hij een grap uithaalde...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 22:46

Cody schreef:
Tommy Cooper waarvan iedereen bij zijn dood dacht dat hij een grap uithaalde...

Dat was in 1984. Tsjernobyl weet ik ook nog heel goed. Ik had Manjo toen net en mijn oma vond het maar niets dat dat beestje buiten gras liep te eten, die zag hem al allerlei enge ziektes aan die straling overhouden. Een paar weken daarvoor, in januari '86, ontplofte die Space Shuttle met o.a. die lerares aan boord. Ik ben haar naam vergeten maar ik zie het nog zo gebeuren. En al die ontvoeringen: Caransa, Heineken, Heijn...

Dat dat alweer zo lang geleden is allemaal. Time flies. Lachen

Minne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:46

Eilandje schreef:

Citaat:
Maar jullie zien wel de TROETELBEERTJES over het hoofd? Daar waren boeken van, knuffels natuurlijk en als ik me niet vergis ook tekenfimpjes. Ik had de oranje beer, ben nu wel ff zijn naam kwijt, hij had een bloempje op zijn buik geloof ik.

Jaaa de troetelbeertjes!!! Ik had een roze met een dubbele hartjes op zijn buikje en een blauwe met een donderwolk. En de films vond ik ook zo leuk
En de popples!

En voor ons belgjes: Merlina rules! al is de leugen nog zo snel...Merlina achterhaalt hem wel. Met Sardonis, de oppercrimineel die dan lekker onopvallend met een busje rondreed waar zijn naam op geschilderd was. Haha! En Polleke met zijn Miljaardemiljaardemiljaarde .
En postbus X,Liegebeest en kameleon (dat knutselprogramma met de persoon die nu samson's stem is)

Oh help, flashbacks van mijn jeugd Knipoog
[/quote]

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:55

Oh ja popples!!!
Enneuh beenwarmers, bubblegum, de Lambada...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:59

ik moet nog 16 worden... maar weet toch wel wat hoor!

Geschiedenis noemen ze dat! Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 23:03

Ethelate schreef:
Geschiedenis noemen ze dat! Haha!

Pikken we dat? Boos! Haha!
Moeten we soms naast het Jeugdforum ook een Seniorenforum opzetten? Schijnheilig

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 23:31

Ik mis nog 1 serie: wat dachten jullie van Q & Q? Dat was pas echt spannend (in mijn ogen dan).

Ik had het mailtje gister op het werk al gekregen van Pava en wij constateerden ook dat wij al aardig oud waren en hebben nog een hele tijd herinneringen aan 'die goede oude tijd'op zitten halen.

Btw: Shandy drink ik nog steeds Haha!, blijf het lekker vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 23:34

Ja, in 1980 kwam de eerste LP van Iron Maiden uit en sinds die tijd was ik een overtuigd "hardrocker(tje)".
Vooral 1986 was een absoluut topjaar: Reign in blood van Slayer kwam uit, nog steeds mijn meest favoriete plaat.
Al maak je me om 3:00 s´nachts wakker ik kan zo alle teksten opdreunen.
Ook had je in die tijd picture disc´s, dat zijn LP´s met de hoesafdruk erop, ik had er verschilende aan m´n (zwart geverfde) muur hangen.

Ik speelde zelf basgitaar in een punk/trash metalband genaamd de Raping Granny´s en had zelfs een tijd kobalt blauw haar.
We gingen elk weekend van concert naar concert, zo heb ik in 1984 Metallica nog in het voorprogamma van Venom gezien in een klein zaaltje in Tilburg (en waren ze beter dan nu).
Hier nog een pasfoto uit 1984, waar ik er nog redelijk toonbaar op uit zie.
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 23:39

Tjee, nu ben ik echt nieuwsgierig, kan niet wachten tot zaterdag Ilindra Haha! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 01:38

Fitzroy schreef:
een hele tijd herinneringen aan 'die goede oude tijd'op zitten halen.

Hoewel een groot deel van de jaren 80 voor mij echt rot jaren waren, heb ik vandaag toch weer heel veel LEUKE dingen kunnen herinneren.

Waar zo'n mailtje al niet toe kan leiden... Lachen

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 02:30

Boos! Ik wil helemaalniks meer herinneren Boos! Heb het gevoel dat ik uit de middeleeuwen kom.
Oké dan, hier mijn bijdrage waaraan ik ook nog 'persoonlijk' heb meegedaan.
Broeken met olifantspijpen, schoenen met plateauzolen en van die ijzertjes eronder zodat je ook nog herrie maakte. Getailleerde colbers met revers zo groot dat je wel een vlinder leek, stropdassen met zooooooon joekel van een knoop (a la Jason King), Superfly jasjes, Shaft, 'schuifelen' in stijl, 2 pasjes voor,3 achter, James Brown, Discotheken' club 67 in A'dam, Ceasars Palace in Zandvoort, de Showboat in Zaandam, Dam 8 in Zaandam, de Boeddha in Zandvoort, etc etc. echte namaakkrullen in je haar (met de krultang), lange regenjassen, overhemden met puntboorden etc etc.
Mooie tijd Pling

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 07:23

Hmm, de jaren 80.. Toen woonde ik alweer 6 jaar in Brabant. Ik ben van '66. Heel leuk bouwjaar.

Ik weet nog dat de eerste Duitsers naar het strand van Domburg kwamen. We vroegen ons toen al af wat die in hemelsnaam daar kwamen doen?

Ik ben helemaal opgegroeid met TV, mijn ouders kochtten hem net voor ik geboren was. Mijn broertje heeft dus 6 jaar zonder TV geleefd. Pas in 1977 werd de zwartwit voor de ktv ingeleverd.. Omdat we in Maastricht woonden, hadden wij lekker wel 7 zenders: Nederland 1 en 2, BRT, RTB en de drie Duitsers.. We vonden het maar een armoedige zooi daar in het westen en noorden...

Ik herinner me de step nog, maar ze waren toen van hout of met hele grote luchbanden. Echt humor dat die dingen weer teruggekomen zijn.

Wie kent er nog het programma met de muis? Dat keken we altijd op de Duitser. Echt lachen toen ik een peuter was. Ook hadden de Belgen geweldige series zoals "De Kat". Humor van de bovenste plank. Q en Q was ook van die tijd geloof ik.

De Daffodil was ook zo'n leuk autootje, worden er nog steeds achteruitraces gehouden? Herinnert zich nog iemand Stuif es in met Ria Bremer of Spel Zonder Grenzen met Dick Passchier en dat mens dat bij ons in het dorp woonde (naam even kwijt Haha! )

In 1980 had ik haar tot op mijn schouders, echt lachuh.

greetje schreef:
zondagmorgen op de radio Ko de boswachtershow.

O ja, absoluut geweldig. Ik heb nog wat cassettebandjes. Zing ook nu nog van die heerlijke meezingers als "Mijn lief kanarietje", "Groen is zijn ja", "De drie hondjes van de barones" en "patat, appelmoes met kip". Die wekker ging iedere zondagochtend aan en dat was dan luisteren! Was dat niet om 7 of 8 uur of zo?

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 07:28

Q en Q is volgens mij meer jaren '70. Het kan dat die serie herhaald is in de jaren '80. Iig kwam ie voor in Het Gevoel Van 1977. Erg diepzinnige tekst van de begintune trouwens Lachen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 07:47

Marsje schreef:
Q en Q is volgens mij meer jaren '70.

Zal wel, ik vraag me af of dat wel relevant is. We hadden het over dingen die de "jeugd" zich niet meer herinnert?

Wie herinnert zich nog de volgende dingen in de Welsh wereld:

1) De nationale keuring was nog in Apeldoorn in de kasteeltuin: Ik deed toen ook meestal een bezoekje aan het apenheul, echt lachen.

2) In de afdeling zuid hadden we lokale en regionale keuringen. De regionale keuring was in de kasteeltuin van Deurne en was een echt kampioenschap van Zuid. De kampioen van Zuid was altijd een van de favorieten van Zuid.

3) nationale kampioenes in de jaren 80 bij de sektie A: Gwen Vale Bethan, Dyrin Tina, Renkant's Eveline, Ross Fancy That. Begrippen in de Welsh wereld, maar hoeveel van de nieuwe fokkers hebben ze ooit in het echt gezien?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 07:53

joostvangestel"]
[quote="greetje schreef:
zondagmorgen op de radio Ko de boswachtershow.

O ja, absoluut geweldig. Ik heb nog wat cassettebandjes. Zing ook nu nog van die heerlijke meezingers als "Mijn lief kanarietje", "Groen is zijn ja", "De drie hondjes van de barones" en "patat, appelmoes met kip". Die wekker ging iedere zondagochtend aan en dat was dan luisteren! Was dat niet om 7 of 8 uur of zo?
[/quote]

8 uur. Maar dat had van m'n ouders ook 6 uur mogen zijn, rond die tijd begon ik al te vragen of het al bijna begon... Haha!

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:57

Er spookte mij vanmorgen een liedje in het hoofd; Pom pom pommetje pommetje Horlepiep en Kent U mij de weg naar Hamelen vertellen meneer? En die zwarte hond iets van Foover ofzo? Of zit ik nu in de verkeerde jaren? Ach ja ik heb ook zoveel te onthouden he? Haha! Zit nog vaak in de jaren 60 en 70 te denken.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:05

greetje schreef:
Er spookte mij vanmorgen een liedje in het hoofd; Pom pom pommetje pommetje Horlepiep en Kent U mij de weg naar Hamelen vertellen meneer? En die zwarte hond iets van Foover ofzo? Of zit ik nu in de verkeerde jaren? Ach ja ik heb ook zoveel te onthouden he? Haha! Zit nog vaak in de jaren 60 en 70 te denken.

Pommetje Horlepiep en de Weg naar Hamelen kan ik me nog herinneren. Maar Foover is toch die blauwe getekende hond? Die kwam veel later volgens mij?????

En idd die getuopeerde kuif. Heb ik ook heel lang mee rondgelopen, vast wel zat foto's van! Haha! Misschien meenemen morgen naar de DTV meeting...(of is het het DVT meeting?)

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:07

Foofer ken ik ook wel ja.

En hadden jullie op een gegeven moment ook van die spijkerbroeken waarvan je de naad van de broekspijp loshaalde om er vervolgens door mams een ander stuk stof in de laten zetten zodat je hele wijde pijpen kreeg? Was ook zo in op een gegeven moment!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:10

Cody schreef:
Foofer ken ik ook wel ja.

En hadden jullie op een gegeven moment ook van die spijkerbroeken waarvan je de naad van de broekspijp loshaalde om er vervolgens door mams een ander stuk stof in de laten zetten zodat je hele wijde pijpen kreeg? Was ook zo in op een gegeven moment!

Yep, en dan de meest afgrijselijke stofjes wel te verstaan! Bloemetjes, ruitjes etc

De wijde pijpen zijn weer heel erg in, maar met het stofje ertussen is niet meer........

En de Marlene Ditrich broeken...of was dat alweer later?