Wat zijn de ultieme hockeynamen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Wat zijn de ultieme hockeynamen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 07:47

Bedankt voor de inspiratie :) de eerste heeft een hockeynaam en we waren vast aan het brainstormen voor de tweede als die ooit komt :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:25

Hier een hockeyfamilie. Maar volgens mij hebben mij ouders het redelijk weten te beperken qua hockeynamen. Ik Laura en mijn broertje Elias.

Onze dochter heet Julia Maria. Bewust een hele klassieke naam gekozen. Van de gemiddelde tokkie-naam gruwel je toch de pan uit.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:02

Murosch schreef:
Ik heb al een heleboel namen zien langskomen die ook op mijn lijstje staan, maar ik moet Brechtje daar nog even aan toevoegen.

Brechtje! Met je schaamhaar in een vlechtje! Da's toch zielig...

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:15

Ik heb even mijn klassenlijst erbij gepakt :+ Zit op een echte kakkers school, dus een heel aantal die hier voorbijkomen herken ik wel. Overigens voel ik me niet echt op mijn plek tussen de hockeymeisjes.
Echte kakkersnamen vind ik Laurens, Hugo, Carlien, Sebatiaan, Sanne-Lin, Pauline, Anieck, Beau, Valerie, Noud, Zilver, Féline, Cecile, en zo kan ik nog wel even doorgaan :')

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:18

Mijn eigen dochter: Isabeau!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:54

elenaMM77 schreef:
Olympia96 schreef:
Whahahaha hilarisch dit.

Ik kom blijkbaar uit een hockeymilieu (héb onder dwang ook gehockeyd en m'n zusje doet het nog).

Mijn tweede naam is Willemijn, m'n zusjes tweede naam Cathelijne, m'n nichtje heet Veerle en mijn paard is omgedoopt naar Floor. Vergeet ik mn zwager: Valentijn :-D

Ik voel me er prima bij. :-p Heb ook weinig mensen met Tokkie-namen in mijn directe omgeving/vriendenkring bedenk ik me nu.

Onderzoek (Ehm.... wie wat waar weet ik ff niet) had aangetoond dat kinderen van lager opgeleide ouders vaak namen krijgen eindigend op een A. Zelfde geldt voor de Engelse namen.

De hockeynamen (-mijn, eindigend op een E en nog zo wat) werden gegeven door hogeropgeleiden.

Was wel aantal jaar geleden. Misschien inmiddels nieuwe resultaten?;-)

Dat onderzoek ging niet om de eindletters, maar om de beginletters van namen en complete namen volgens mij. het bleek vooral selffulfilling proffecy te zijn.

uit dat onderzoek kwam naar voren dat kinderen met naam beginnend met een A, B, of C hoger scoorden gemiddeld dan kinderen met een letter die veel verderop lag, bijvoorbeeld S, T, V. De oorzaak zat in het feit dat kinderen in de klas vaak alfabetisch benaderd werden, zowel in beurten als in 'oproepen'. waardoor dus de kinderen met een naam laat in het alfabet altijd 'achteraan kwamen' en ongemerkt ook iets lager scoorden (iets minder aandacht). Ook opsommingen van namen in publicaties gaan in alfabetische volgorde en ongemerkt kijken we altijd naar de top van een lijstje als de 'beste'.. in de lange loop der tijd zou dat een kleine invloed hebben.

ook zat er een een verband tussen uiterst vrouwelijke namen en uiterst vrouwelijke beroepen. En the sound of success, met andere woorden als je een naam draagt van iemand die uiterst succesvol is, dan is er een iets grotere kans dat je zelf ook succesvol bent.. Deze twee waren uitkomsten waren dan echter weer vooral aan de ouders te wijten.. die kozen een naam met een bepaald onbewust toekomst beeld en voeden hun kinderen ook op met dat beeld.

Yo, eigenwijsje :-). Het originele onderzoek kan ik wegens tijdgebrek niet vinden, maar hier staat (even naar beneden scrollen ter hoogte van inspiratie) exact wat ik schrijf.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/di ... isjes.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:09

Olympia96 schreef:
elenaMM77 schreef:

Dat onderzoek ging niet om de eindletters, maar om de beginletters van namen en complete namen volgens mij. het bleek vooral selffulfilling proffecy te zijn.

uit dat onderzoek kwam naar voren dat kinderen met naam beginnend met een A, B, of C hoger scoorden gemiddeld dan kinderen met een letter die veel verderop lag, bijvoorbeeld S, T, V. De oorzaak zat in het feit dat kinderen in de klas vaak alfabetisch benaderd werden, zowel in beurten als in 'oproepen'. waardoor dus de kinderen met een naam laat in het alfabet altijd 'achteraan kwamen' en ongemerkt ook iets lager scoorden (iets minder aandacht). Ook opsommingen van namen in publicaties gaan in alfabetische volgorde en ongemerkt kijken we altijd naar de top van een lijstje als de 'beste'.. in de lange loop der tijd zou dat een kleine invloed hebben.

ook zat er een een verband tussen uiterst vrouwelijke namen en uiterst vrouwelijke beroepen. En the sound of success, met andere woorden als je een naam draagt van iemand die uiterst succesvol is, dan is er een iets grotere kans dat je zelf ook succesvol bent.. Deze twee waren uitkomsten waren dan echter weer vooral aan de ouders te wijten.. die kozen een naam met een bepaald onbewust toekomst beeld en voeden hun kinderen ook op met dat beeld.

Yo, eigenwijsje :-). Het originele onderzoek kan ik wegens tijdgebrek niet vinden, maar hier staat (even naar beneden scrollen ter hoogte van inspiratie) exact wat ik schrijf.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/di ... isjes.html

Olympia, bedoel je deze misschien?
http://www.hum.uu.nl/medewerkers/g.bloo ... rnamen.pdf

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:13

Ik ga voor Robert.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:15

lieveli schreef:
Iemand had het hier trouwens over Margot, maar ik had een Margeaux in mijn team. En een Rosalie, een Julie, Anne-Fleur, Anne-Sophie. Verder trouwens hele normale namen, maar wij speelden 2e klasse en wij waren niet zo elitair als de 1e klasse.

Losers. :roll:

Naja wij speelden eerste klasse en hadden maar 1 team. :7

Marlinde is niet echt een kak of tokkie naam gelukkig. :j

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:29

Maaikevdk schreef:
Ik heb even mijn klassenlijst erbij gepakt :+ Zit op een echte kakkers school, dus een heel aantal die hier voorbijkomen herken ik wel. Overigens voel ik me niet echt op mijn plek tussen de hockeymeisjes.
Echte kakkersnamen vind ik Laurens, Hugo, Carlien, Sebatiaan, Sanne-Lin, Pauline, Anieck, Beau, Valerie, Noud, Zilver, Féline, Cecile, en zo kan ik nog wel even doorgaan :')

Haha, ik heet Pauline en mijn broer Laurens. Allebei gehockeyd inderdaad.
Mijn jongens heten Sander en Martijn. In welke hokje stoppen we die dan, qua naam?
Persoonlijk zou ik liever bij de hockeyers horen dan bij de tokkies...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:17

Zilver??? Dat vind ik toch een echte tokkie naam.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:19

dierfysio schreef:
Maaikevdk schreef:

Haha, ik heet Pauline en mijn broer Laurens. Allebei gehockeyd inderdaad.
Mijn jongens heten Sander en Martijn. In welke hokje stoppen we die dan, qua naam?
Persoonlijk zou ik liever bij de hockeyers horen dan bij de tokkies...

Zeker meer hockey dan tokkie, vooral Martijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:22

Dit is discriminatie, de tokkies zijn naar het kippenhok verbannen maar de hockeys mogen op LZP blijven. Nooooh.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:25

Daar kan best wat aan gedaan worden natuurlijk O:)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:25

En daarom mag ook dit topic verhuizen naar [KH] 't Kippenhok, ik ga hem verplaatsen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:26

Smee__ schreef:
Hoewel ik in Leeuwarden woon kom ik hier nog best wat kakkers tegen die hier studeren, dus een kleine greep uit mijn kennissenkring :')

In Leeuwarden zit ook gewoon een hockeyclub hoor :+ :P
Dat beperkt zich niet tot "Het Gooi"

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:32

Ik mis alleen nog de modopmerking! Een topic is niet compleet zonder wat groen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:56

Het verbaast me hoeveel hoogopgeleiden hun kind Feline noemen. Lekker dan als ze later in een Engelstalig land gaat werken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:12

Tiggs schreef:
Het verbaast me hoeveel hoogopgeleiden hun kind Feline noemen. Lekker dan als ze later in een Engelstalig land gaat werken.

Daarom ken ik (hoogeopgeleide) mensen die bij een internationaal bedrijf werken... Die noemen hun kind alvast Fileine / Filijne. Rasechte kakkers zijn het wel haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:13

Heerlijk al die mensen die zich komen melden als hockey-mensen of wannabe's (want jippie we horen erbij!!! *\%/* )en in het andere topic lekker afgeven op de onderkant van de samenleving (want oh ze zijn gedoemd te mislukken ~~}> ).. :+ . Ik heet Nina; hoor wel in welk hokje ik hoor... :Y)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:17

Wat is eigenlijk een kakker? Hoogopgeleid? Geld? Uiterlijk? Taalgebruik? Is het typische nieuw geld kak of tokkie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:23

Mijn oude buurvrouw was echt kak... Bontjas, dames sigaretten, rode wijn, dikke jaguar, wilde geen hulp, ging alleen met een bepaald soort mensen om.

Reed in haar auto met witte handschoentjes aan en had altijd een pantalon hakjes aan etc. Ook al was ze 84 en enorm dementerend. (Wat in combinatie met veel wijn erg handig is)

Andere buren zijn weer meer nieuwe kak, 4 porches, bakken geld, arrogant gedrag, vinden dat ze alles kunnen maken etc. Lekker jonge vriendin aan de haak geslagen. Baby die jonger is dan je kleinkind etc etc.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:29

Een kakker vindt het uiterlijk vertoon heel belangrijk. Dus iemand die bakken geld verdient is niet per definitie kak en een kakker kan ook best modaal of misschien net wat meer verdienen. De laatst genoemde zijn van die vreselijke poedersuiker wijven als je ze als klant in je winkel hebt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:32

Nies_ schreef:
Een kakker vindt het uiterlijk vertoon heel belangrijk. Dus iemand die bakken geld verdient is niet per definitie kak en een kakker kan ook best modaal of misschien net wat meer verdienen. De laatst genoemde zijn van die vreselijke poedersuiker wijven als je ze als klant in je winkel hebt.

Mijn vader verdient ernstig goed, rijdt in een nieuwe BMW maar heeft altijd zijn slippers aan. Zomer en winter. :') Die man is echt gek. := Mijn moeder komt uit een rijke familie, mijn grootvader was een topman bij Shell Olie Nederland, maar ze is erg nuchter. Nuchterder dan ik, ik geef eerlijk toe dat ik nog wel eens kakkineus uit de hoek wil komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:36

Vraag me nog steeds af waarom uiterlijk vertoon zo belangrijk is? Je onderscheiden van de rest? Laten zien waar je bij hoort? Toegegeven: ik houd best van mooie spulletjes, maar heb me altijd een soort van afgezet tegen de 'dat moet je hebben, want dan hoor je erbij'-mentaliteit. Vind het echt vreselijk.