Daphna schreef:

Ik heb een aantal jaar geleden mij aardig verdiept in de Maya's voor een profielwerkstuk en ik heb daarbij ook met experts gesproken.
Ik geloof niets van de 'voorspelling'. Waarom? Waar heeft men die info vandaan dat de wereld vergaat? De Maya's hebben er nooit over gesproken, want zij zijn bijna helemaal uitgeroeid door de Spaanse inquisitie. De Maya's voorspelden dat er een 'god' ( Bolon Yokte' K'uh) zou neerdalen. Bovendien, de steen is beschadigd, dus kunnen de inscripties niet volledig gelezen worden. En hoe vaak 'voorspelde' men wel niet het einde van de wereld en is er niets gebeurd?
Het lijkt nu alsof er meer (natuur)rampen plaatsvinden, maar journalisten zitten tegenwoordig overal op de wereld en gebeurt er iets verschrikkelijks, dan zitten zij er met hun neus bovenop. En ja, als je goed kijkt, zijn die rampengebieden bijna altijd gebieden met veel breuklijnen tektonische platen in beweging. Ik merk wel dat er de laatste tijd veel revoluties plaatsvinden, zeker in het Midden-Oosten. Ik geloof alleen wel dat dit het resultaat is van een domino effect.
De mens wil graag overal controle over hebben. Waar zij geen controle over hebben, is een onverwachte dood. De mens is bang voor de dood. Waarom? Omdat ze diep van binnen niet weten wat er na de dood op hen staat te wachten.