21 december gaat het gebeuren...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:08

Daphna schreef:
De weersvoorspellingen van aankomende week:

[ Afbeelding ]

:')

Ik heb een aantal jaar geleden mij aardig verdiept in de Maya's voor een profielwerkstuk en ik heb daarbij ook met experts gesproken.

Ik geloof niets van de 'voorspelling'. Waarom? Waar heeft men die info vandaan dat de wereld vergaat? De Maya's hebben er nooit over gesproken, want zij zijn bijna helemaal uitgeroeid door de Spaanse inquisitie. De Maya's voorspelden dat er een 'god' ( Bolon Yokte' K'uh) zou neerdalen. Bovendien, de steen is beschadigd, dus kunnen de inscripties niet volledig gelezen worden. En hoe vaak 'voorspelde' men wel niet het einde van de wereld en is er niets gebeurd?

Het lijkt nu alsof er meer (natuur)rampen plaatsvinden, maar journalisten zitten tegenwoordig overal op de wereld en gebeurt er iets verschrikkelijks, dan zitten zij er met hun neus bovenop. En ja, als je goed kijkt, zijn die rampengebieden bijna altijd gebieden met veel breuklijnen tektonische platen in beweging. Ik merk wel dat er de laatste tijd veel revoluties plaatsvinden, zeker in het Midden-Oosten. Ik geloof alleen wel dat dit het resultaat is van een domino effect.

De mens wil graag overal controle over hebben. Waar zij geen controle over hebben, is een onverwachte dood. De mens is bang voor de dood. Waarom? Omdat ze diep van binnen niet weten wat er na de dood op hen staat te wachten.

monnikenburg

Re: 21 december gaat het gebeuren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:29

gisteravond een programma over de Maya gezien en over het eind van de wereld, nou er is pas een nieuw stuk kalender gevonden die nog slechts 7000 jaar verder gaat dan 2012. dus als de wereld nu zou vergaan, waarom maakte ze dan nog een kalender van zoveel jaar?

Mocht het inderdaad op 21 december 2012 gebeuren, dan word mijn 37ste verjaardag er in ieder geval 1 voor in de geschiedenis boeken, waar we dan toch niets meer aan hebben haha

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:16

Nu op National Geograffic :' Een 'neutronenster' (als ik het goed typ) die hier over 75 jaar is.

Dus niet a.s vrijdag? Wat is het nou?

Als het over 75 jaar is.. vind ik het een Stuk minder erg.. ik ben dan inmiddels toch al zowat aan mn einde

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:32

t enige wat de maya's ermee te maken hebben is dat de 13e baktun eindigd (periode van 144.000 dagen)
maar omdat 13 belangrijk getal voor ze was zou de wereld 'veranderen'

maartoch, weet niet wat k ervan moet denken :oo

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:32

Ik zit ook NG te kijken maar dit geloof ik al helemaal niet.. Die man zegt ook nog: we've got 70 years to evacuate the earth.

Nou waar gaat de reis naar toe? Pluto? Mars?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:36

Wie weet.. of ze vinden een super grote proppelor uit die de wereld uit de baan van de Neutronen ster duwd :wave: :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:46

Ja, dat op national geograffic heb ik ook gezien. Of nouja, deels. Dat geloof ik wel meer, maar vind het nog steeds bullsh*t :')
Nouja, we'll see :)) En dan ben ik toch al 91 :+

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:48

Musiess schreef:
Wie weet.. of ze vinden een super grote proppelor uit die de wereld uit de baan van de Neutronen ster duwd :wave: :+

Grappig, die vent zegt net dat als ze gaan proberen om een schip te bouwen waarmee ze 7 miljard mensen van de aarde willen halen, dat ze dan gaan falen :').

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:52

mensen ja.. en mn honde? en mn paardjes? Die laat ik voor geen goud achter, en ik denk een hele hoop met mij ook niet.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:53

Eileen_ schreef:
Ja, dat op national geograffic heb ik ook gezien. Of nouja, deels. Dat geloof ik wel meer, maar vind het nog steeds bullsh*t :')
Nouja, we'll see :)) En dan ben ik toch al 91 :+

Ik 93, dus dan.. als ik dan nog op deze aarde rond huppel.. kan het me geen worst schelen. ik wil tog geen kinderen.. dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:26

Hihi dan ben ik al 96, als ik dat dan al mag halen, vind ik het wel prima.
Maar nu nog te vroeg, heb nog zoveel plannen.

Ik durf te wedden dat we elkaar met oud en nieuw gewoon een gelukkig jaar wensen om middernacht.
Wat ik me wel kan voorstellen dat als de planeten op een lijn staan waterstanden veranderen, maar de hele wereld die vergaat? Now way, zoals een vriendin van mij zei en ik me bij aansluit: ik weiger dood te gaan

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:53

Ik wil jullie even het artikel van Wikipedia laten zien. Heel interessant om te lezen. Ik mocht Wikipedia destijds niet als bron gebruiken, dus ik zal even kijken of ik nog wat andere artikelen over 2012 kan vinden die ik voor mijn profielwerkstuk heb gebruikt.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/2012-fenomeen#section_2

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:11

Borisje schreef:
Ik zeg:

*\o/* :)ddd ALS WE GAAAN, DAN GAAN WE MET Z'N ALLEEE! :)ddd *\o/*

gezelliiiigg *\o/*

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:16

Jongens rustig maar hoor we zijn er nog lang niet.....

En als we al ergens kapot aan gaan is het de mensheid zelf.....wijzelf zijn onze ergste vijand.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:20

Jullie beseffen je blijkbaar niet dat die documentaire van NG over een hypothetisch scenario ging... _O-
Ik weet niet of je weet wát een neutronenster is, maar als die over maar 75 jaar in ons zonnestelsel zou inslaan, zouden we nu al hele interessante dingen aan de hemel zien.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:25

Nirvana_ schreef:
Ik geloof er in zekere zin wel in.

Kijk naar de toename van natuurrampen, de economische crisis, het geboortetal kinderen met add/adhd/autisme, technologische ontwikkelingen, de astronomische situatie op 21 december...

Nee, ik geloof niet dat de 21e de wereld pats boem zal exploderen of iets dergelijks. Ik denk wel dat er een nieuw tijdperk aankomt, waarin het spirituele/gevoelsmatige belangrijker gaat worden dan het intellectuele. Ik denk ook niet dat het echt die datum is, denk dat die datum meer een soort omslagpunt is, en dat we al een tijdje naar dat punt toe zitten te werken.

En daarbij... Ik ben van mening dat de mens zichzelf uit gaat roeien. Hebben we geen hulp bij nodig :+

Mag ik even.... PARDON? Wat wil je daar in hemelsnaam mee zeggen en weet je dat dat heel erg discriminerend overkomt? Alsof kinderen met ADD/ADHD/Autisme dom zijn, niks kunnen en weet ik wat meer.
Alsjeblieft zeg.

Ik heb zelf Adhd/Pddnos/Odd... Ik functioneer prima, zit op een normale school, op een niveau 4 opleiding, wat eigenlijk (nagecheckt) onder mijn niveau is!

Sorry, dit doet me echt gewoon zeer dat je zo kan denken.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:59

xDaantjxx schreef:
Nirvana_ schreef:
Ik geloof er in zekere zin wel in.

Kijk naar de toename van natuurrampen, de economische crisis, het geboortetal kinderen met add/adhd/autisme, technologische ontwikkelingen, de astronomische situatie op 21 december...

Nee, ik geloof niet dat de 21e de wereld pats boem zal exploderen of iets dergelijks. Ik denk wel dat er een nieuw tijdperk aankomt, waarin het spirituele/gevoelsmatige belangrijker gaat worden dan het intellectuele. Ik denk ook niet dat het echt die datum is, denk dat die datum meer een soort omslagpunt is, en dat we al een tijdje naar dat punt toe zitten te werken.

En daarbij... Ik ben van mening dat de mens zichzelf uit gaat roeien. Hebben we geen hulp bij nodig :+

Mag ik even.... PARDON? Wat wil je daar in hemelsnaam mee zeggen en weet je dat dat heel erg discriminerend overkomt? Alsof kinderen met ADD/ADHD/Autisme dom zijn, niks kunnen en weet ik wat meer.
Alsjeblieft zeg.

Ik heb zelf Adhd/Pddnos/Odd... Ik functioneer prima, zit op een normale school, op een niveau 4 opleiding, wat eigenlijk (nagecheckt) onder mijn niveau is!

Sorry, dit doet me echt gewoon zeer dat je zo kan denken.

Ik snap ook niet wat het dik gedrukte in het rijtje thuis hoort en er toe doet.....
wellicht kan de poster van dit bericht dit toelichten waarop dit gebasseerd is?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:50

Sja, hoe zal het aflopen? Knalt er een komeet op de aarde? Worden we een groot zwart gat ingezogen? Stort de maan op de aarde? Who knows?

Een of andere gek genaamd Mike Quinsey voorspelt al jaaaaaaaaaaaaaaren dat een of andere Galactische Federatie de mensheid de 21e komt redden van het onheil.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:51

ilse011 schreef:
Borisje schreef:
Ik zeg:

*\o/* :)ddd ALS WE GAAAN, DAN GAAN WE MET Z'N ALLEEE! :)ddd *\o/*

gezelliiiigg *\o/*
Yaaaaaaaay! DE GROOTSTE BOKTMEET EVER!!!!!

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:12

ik ben super bang voor wat er komen gaat.
ik geloof hier heilig in .
ik zat al te denken om met een ruimte raket de lucht in te gaan
en mijn paard in een stal er langs zo dat we boven de aarde zijn en kunnen zien wat er gebeurt
ik wil wel weg .
ik ben vrijdag ook alleen ga eigenlijk naar puurhollands in het beursgebouw in eindhoven
maar durf niet paarden staan op stal hond alleen thuis met de katten en de konijn
mijn zus in eindhoven broer in helmond mijn moeder in groningen ik wil eigenlijk dan geweeon bij elkaar zijn.
ik heb ook gezegt tegen mijn ouders ik koop pas cadeaus als de 21 ste voorbij is en we de 22ste nog leven eerder doe ik niks dit was het

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:36

HorseyDude schreef:
Een of andere gek genaamd Mike Quinsey voorspelt al jaaaaaaaaaaaaaaren dat een of andere Galactische Federatie de mensheid de 21e komt redden van het onheil.

geloof ik ook in. :j

:+ :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:48

Kuggur schreef:
Jullie beseffen je blijkbaar niet dat die documentaire van NG over een hypothetisch scenario ging... _O-
Ik weet niet of je weet wát een neutronenster is, maar als die over maar 75 jaar in ons zonnestelsel zou inslaan, zouden we nu al hele interessante dingen aan de hemel zien.

Dat had ik inderdaad niet door, ik zapte tegen het einde in. Maar vond het al wel een tikkie apart ja haha. Ennuh ik zie anders heule bijzondere dingen altijd hoor..... :+

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:44

Kwam ik tegen op fb :+
Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:45

Haha,die ken ik al,staat hier ook op bokt.
In het weer topic.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:55

Heeft iemand zijn baan al opgezegd? :')