[VER] van toen ik 10 was... NU MET EINDE!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:20

haha wou je van de ijslander af nu ze echt wedstrijden moesten gaan rijden :D

edit: dit had je vast ook uit de penny Furie was best snel. Maar zijn ruime sprongen hebben ook een nadeel. Bij een in-uitje komt hij krap uit. Maar ach, wat geeft het ook... :Y)

xJolijn

Re: [VER] van toen ik 10 was... zo heerlijk Penny...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:06

Haha geniaal weer!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:09

oh oh :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:16

Geweldig :D De schrijfstijl is eigenlijk echt goed, die korte zinnetjes doen het echt bij kinderen! Ik zou zeker overwegen het hier en daar wat bij te schaven, echt leuke tekeningen erbij te laten maken en het misschien uit te geven als kinderboek :) Het klinkt echt als een verhaal dat ik vroeger heel graag gelezen had en je pikt er hier en daar nog wel wat van op (triple bar :P )

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:54

YSR1971 schreef:
In "mijn tijd" (jaja, ben 40) waren er nog geen Heartlandboekjes, maar wel de Biancareeks en nog wat van die dingen. Wat daar in staat, zag je ook in mijn verhaaltjes terugkomen. Zo grappig!

Biancareeks _O_
die heb ik ook en ik ben 16, lees ze nog steeds :o

Geweldig verhaal die rassenswitch ook, daar had je vast uitgevonden dat een anglo-arabier toch handiger was voor een wedstrijd, met z'n mooie lange nek :j

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:16

Ooh geweldig verhaal zeg! Ik schreef vroeger altijd (informatieve) paardenboeken over, dus ik ken alle paardenrassen, anatomie, optomingen etc uit mijn hoofd :P
Mooie tijden waren dat, toen ging leren nog vanzelf :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 16:07

@ilovemc: :'). Nou Kim wíst het altijd al wel :')

@xNursiex: ja, dat had ik vast en zeker ook uit de Penny. En ik herkend de zin 'Ik heb een Anglo-arabier ingereden!' ook van een Pennyverhaal: Felix en Fury heette die. 2 zussen krijgen 2 paarden in te rijden: een Oldenburger en een volbloed. Zus 1 wilde een snel paard en zus 2 een kalm paard. Ze hadden de paarden door de kleur door elkaar gehaald en nu reed zus 2 dus de volbloed in. En toen zei ze op het laatst: 'Maar hier staat dat Felix de zoon van <naam> is! Felix is een volbloed! Ik heb een volbloed ingereden! Ik geloof dat ik flauw ga vallen...'

@Solleke_Noah: ik vrees dat er dan wel heel veel aan te schaven is, vooral dat deel van IJslander naar Anglo-Arabier... maar als ik hier op bokt nou een leuke illustrator vind... :D vrijwilligers? :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:35

Haha, prachtig dit! Wat wij als penny's toch allemaal wel niet verzinnen :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:10

@Sheran: ik weet niet hoor :) dat is echt zo iets typisch dat kinderen meteen aannemen. Ik vind het echt wel een tof verhaal!

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:12

Meer?? :o

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:29

hahaha, leuk hoor. Voor 10 jaar kon je best goed tekenen hahaa.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 19:03

Ik plaats straks wel een update, ik kan geen plaatjes beloven want de scanner hier in Groningen doet het niet zo goed als ik hoopte... (plus je moet op een stoel klimmen om erbij te kunnen)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:38

:+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:01

Hoera, de scanner is aan de praat! *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:02

*ziet heel bokt naar topic toerennen en afwachten*

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:03

Yeah!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:03

Binnen een uurtje moet er wel weer een flinke update staan, kom dan nog maar eens kijken :D :D :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:04

Jeej *\o/*

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:08

Jeaah! Ik hoop dat mn nichtje dit niet leest(voorgelezen krijgt) van 3. Want die wil zo graag een pony... Hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:21

wow wat een stoer vervolg :P nu is Furie toch de arabier die kim wou haha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:32

Hoofdstuk 14 - de buitenrit

Het wedstrijdseizoen was voorbij. Nu had Kim alle tijd om van alles met Furie te doen. Zoals lekker poetsen en buitenrijden. Ze reden met de trailer naar de duinen en het strand. Daar ging Kim rijden. Ze volgden een prachtige ruiterroute van 25 km. Het was een flink eind. Eerst kwamen ze door een groot bos. Er waren reetjes en konijntjes. Er was ook een graslandje waar Kim Furie liet grazen. Ze reden weer verder, over de hei. Ze draafden een stukje. Furie vond het vreemd en was schrikachtig, maar Kim had hem goed onder controle. Er waren best steile hellinkjes bij. Voordat ze op het strand waren, moesten ze een steile helling op, hoger en steiler dan die voor voetgangers. Kim ging ver voorover zitten en ze voelde de kracht waarmee Furie omhoog kwam. Ja, als je zo'n steile helling opkomt, moet je er ook weer af. Steil naar beneden! Gelukkig kwamen ze veilig beneden. En daar was het strand! Furie snoof en begon al te draven. Kim hield hem meteen weer in. Dat moet hij láten. Ze ging draven, met korte teugels. Ze kwamen bij een stuk hard zand. Ze zette Furie in galop. Het ging heel hard. Zou ze... ach, waarom niet. Ze deed haar beugels goed in, ging in de verlichte zit, pakte de teugels goed vast en zei: 'CROSS!'
Het moest zo hard geroepen zijn dat het hele strand het gehoord moest hebben. Zo ook Furie. Crossing ging hij. Kim kreeg tranen in haar ogen en had het gevoel alsof ze zweefde. De grond en de zee raasden voorbij. Kim vond het geweldig. Dit moest nog iets zijn ná rengalop!
Kim probeerde Furie weer in te houden. Hij stribbelde tegen, maar van Kim móest hij gewoon stoppen. Ze reden door de zee, waar Kim de bodem kon zien. Daarna ging ze weer galopperen, want Furie had nog energie over. Ze gingen weer heel hard. Maar nu was het genoeg geweest. Ze reden het strand weer af. Ze moesten weer door de duinen. De ruiterroute was erg mooi en Kim keek haar ogen uit. Maar ze had ook haar handen vol aan Furie, die erg opgewonden was en steeds wilde galopperen. Dat heb je ook met een Anglo-Arabier!
Afbeelding
Ze reden nu langs een vijver waar je zwemmen kon, en er stond een bordje bij. Dus Kim zadelde Furie af en ging er zonder zadel op zitten. Ze ging het water in. Furie stapte wat aarzelend voort, en toen stond hij ineens tot zijn buik in het water. Furie maakte een luchtsprong en Kim vloog met een mooie boog van hem af. Ze was kletsnat. En toen ging Furie ook nog rollen! Kim kroop weer op de drijfnatte pony en ze droogde het hoofdstel zo goed mogelijk af. Ze zwommen samen in het plasje. Toen kwamen ze er soppend weer uit. Kim liet het zadel maar af. Ze propte het in de extra grote zadeltas, die ze los over de rug had liggen. Ze reden lekker zonder zadel verder. Gelukkig scheen de on en waaide het, dan konden ze opdrogen. Kims cap sopte op haar hoofd. Er was geen droog plekje meer bij Kim en Furie. Maar ja, als ze maar lol hadden. Ineens hoorde ze: KNAP! Door de nattigheid en dan ineens de zon brak het hoofdstel. Dan maar improviseren met halster en halstertouw. Gelukkig was Furie gehoorzaam aan Kim. Ze stapten de verdere weg naar huis. Het was een fantastische buitenrit geweest.

Hoofdstuk 15 - de best verzorgde pony

Er was nog maar 1 wedstrijd. De best verzorgde pony. En dát ging Furie worden. Ze pakte haar poetskist. Ze pakte de roskam en haalde alle losse haren uit zijn vacht. Toen de rosborstel, de zachte borstel en de wrijflap. Nu glom Furies vacht. Ze krabde de hoeven grondig uit. Met hoefteer smeerde ze de hoeven in. Toen pakte ze elastiekjes en een spons, tape, een knijper en een bakje water, en een manenkam. Ze kamde Furies manen heel goed. Toen maakte ze ze nat. Ze pakte 3 kleine stukjes haar en hield de rest weg met een knijper. Ze maakte hele strakke vlechtjes. Toen, op het laatst waren er precies 16 vlechtjes. Ze draaide ze op en bond ze met een elastiekje vast. Toen deed ze er wit tape omheen en spoot haarlak erop, wat de uitstekende haartjes wegwerkte. Ze waste ook Furie's bles. Toen ging ze op weg naar de wedstrijd.
Meteen toen ze er was zag ze... Fire. De arabier die ze geprobeerd had! Hij was prachtig geborsteld en zijn lange manen bezaten kleine golfjes. Zijn witte vacht leek van puur zilver en hij had een ragfijn halstertje om. Kim liep nog meer rond. Audio was er zelfs, maar zelfs Kim zag dat die weinig kans maakte.
Afbeelding
Audio was fors, dik zelfs door de spieren. En zo te zien kon Jaap niet vlechten. Audio heeft ook vreselijk stugge manen.
Alle pony's moesten naast elkaar staan en dan kwam de jury langs. Hij bekeek alle paarden kritisch. Furie gaf hij een klopje, terwijl hij 'mooi paardje' zei. Met Audio was hij snel klaar.
Afbeelding
Maar toen bleef hij een poos bij Fire staan. Toen stapte hij naar voren.
'10e is... (er waren 10 deelnemers en ze werden allemaal genoemd))
10 is... Jaap Springer met Audio!
9e is... Susan Larsen met Bonny!
8e is... Jeffrey Barsen met Yorrick!
7e is... Lesley Mais met Nicole!
6e is... Elly Hopres met Sally!
5e is... Els Roder met Mary's Dinky!
4e is... Etty van Druin met Tinka!
3e is... Esther van Leusen met Altana!
2e is... Kim Harper met Furie!
1e is... Mickey Klomp met Fire!'
Dat was écht de best verzorgde pony.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:35

Leuk I want more {:)

Het regent daar echt nooit he ahahahaa :+
Laatst bijgewerkt door Leliex op 18-12-11 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:35

He verdorie. Weer een nieuwe concurrent erbij! :(

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:37

Aaaaah die arme Kim en Furie toch! Heb zo'n vaag vermoeden dat ze Fire ook krijgt,haha

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:40

Aww wel zielig dat ze niet gewonnen heeft :\