Het gezicht van de bokker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het gezicht van de bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:53

Bij mij staan ze idd voor bepaalde periodes uit mijn leven;

Ik wilde bv altijd nog dolgraag een sleeve van schouder tot vingers en dan mijn paarden er in verwerkt.
Misschien komt die er ooit nog, maar voor nu heb ik genoegen genomen met hun namen als ringen op mijn vingers.

En ik heb een fantasytekening van een mannengezicht in een eikenboom (eikeltjes hangen ook echt aan de bladeren) over hele onderrug.
En die staat idd voor mijn langste relatie, die mij heeft laten zitten toen ik ziek werd. Vind de metafoor dan ook geniaal eigenlijk; Alle mannen zijn eikels en kunnen mijn rug op....

Moet eerlijk bekennen dat ik het van de oudere eigenlijk niet eens meer zo goed weet, wat de betekenissen daar op dat moment precies van waren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:55

Mag ik vragen wat voor ziekte je hebt ohjajoh6? Het lijkt me vreselijk om zulke nare bijwerkingen van levensreddende medicatie te hebben.

Wat dat betreft mag ik blij zijn met alleen maar bloeduitstortingen en bulten op mijn buik en bovenbenen...

Tattoos <3

Ik heb er drie. Een hartje op mijn heup als symbool voor het overwinnen met mijn gevecht met een depressie in mijn puberteit, maar daar wil ik iets groters overheen laten zetten...

Op mijn sleutelbeen een vlinder die ik samen met mijn ex-vriendin heb laten zetten en die voor mij staat voor vrijheid en transformatie (omdat ik toen uit de kast gekomen was).

En daar niks van geleerd want met mijn huidige vriendin heb ik ook een tattoo genomen. "This is your song" op onze ribben. Zowel omdat dat ons liedje is, als de betekenis erachter... allebei gek op muziek en ik vul het in als "dit is jouw leven en je mag het zo invullen als je zelf wil". :)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:55

Als ijverige meelezer zal ik ook wat plaatjes posten. Ik zie wel een aantal mensen hier die ook in topics zitten waar ik daadwerkelijk meepraat, dus die hebben er dan wat aan. Ter vermaak voor de rest :)

Kleine ik, 8 jaar oud? met pony Picolo:
Afbeelding

En vorig jaar bij een bruiloft. Heb nu denk ik een iets dikkere kop, maar het is denk ik een redelijke afbeelding van hoe ik denk dat ik ben. Hoewel, als ik niet lach is mijn hoofd van zichzelf redelijk zo: >;)
Afbeelding

edit: En een dubieuze selfie:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Indy_Mouse_9 op 16-06-16 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:57

Een vervelend verloop, maar toch een mooi verhaal Ohjajoh! Bij mijn zus is het een opwelling geweest en daar zit geen verhaal achter de tattoo (voor zover ik weet), hij is ook niet groot, maar ze heeft ontzettende spijt dat ze die destijds heeft laten zetten. Tattoos met verhalen vind ik oprecht mooi. Ik hoor ze graag ondanks dat het jouwe niet zo'n fijne is...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:59

Ojajoh; inderdaad. Ik word er bovendien zelf ook erg onzeker van. Momenteel loop ik met een ritssluiting op mijn hoofd ( :+) en het liefst zou ik heel de dag met een bandana oid lopen. Mijn man maakt het helemaal niet uit en het is niet dat ik me niet genoeg op mijn gemak voel bij hem (gezien er wel lucht aan moet kunnen loop ik thuis met tegenzin dus ook zonder iets er op :x ) maar ik vind het verschrikkelijk... := Ik kijk momenteel dus ook zo min mogelijk in de spiegel. :o
Sowieso mijd ik dat. Als ik niet te veel kijk dan kan ik prima met mezelf leven maar anders heb ik veel te veel opmerkingen op mezelf. :')

hier heeft manlief bewust gekozen voor mij ondanks/met de wetenschap dat ik niet gezond was... En ondanks dat het een na het ander volgde in het jaar nadien heeft hij me toch ten huwelijk gevraagd... Ons huwelijk is dan ook heel symbolisch vereeuwigd op mijn rug. :) Ongeacht hoe het af loopt; de keuze die hij gemaakt heeft toen is een keuze die mij hoop en kracht gegeven heeft. En die hoop wil ik ten alle tijde bij me hebben. :) Zonder hem en zijn steun betwijfel ik of ik tot hier geraakt zou zijn.

Bij mij zit er dus wel betekenis achter. Mijn tattoo's zijn allemaal gezet nav gebeurtenissen of periodes. :) Zou ik het plaatje ooit "beu" worden, dan blijft de betekenis. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-06-16 11:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:59

hahaha betekenissen, waarom vragen mensen daar toch altijd naar?

ik heb er een aantal waar ik inderdaad maar een betekenis aan vast heb geknoopt, omdat mensen niet geloven dat je iets zonder betekenis wilt/kunt zetten...

Als ik zeg dat ik het gewoon mooi vind, of bij me vind passen, vinden ze dat maar raar :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:01

Nikki schreef:
hahaha betekenissen, waarom vragen mensen daar toch altijd naar?

ik heb er een aantal waar ik inderdaad maar een betekenis aan vast heb geknoopt, omdat mensen niet geloven dat je iets zonder betekenis wilt/kunt zetten...

Als ik zeg dat ik het gewoon mooi vind, of bij me vind passen, vinden ze dat maar raar :p

Daarom vraag ik ook: is het uit mooiigheid of zit er een betekenis aan vast? Beide kan natuurlijk. Ik vind de verhalen gewoon mooi, een dingetje van mij! :o Lees ook graag boeken, hahaha....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:05

Hahaha ik begrijp je wel, en andere mensen ook wel.. :D

Ik ben begonnen met "opa" op mijn enkel na dat ik hem verloor.
Daarna een tribal draakje (achteraf de meest lelijke ooit hahaha) omdat ik heel veel van aziatisch hield en de tribals 'in' waren....
Ik heb er nu bij:
een T, een J, op mijn schouderbladen
een cherry blossom over heel mijn zij
een familiewapen op mijn pols
een grote roze strik op de achterkant van mijn bovenbeen
een stukje tekst en logo van de band waar ik gek op was/ben op de voorkant van mijn bovenbeen
roodkapje over heel mijn kuit
vlinders over mijn voet
en 1 gecoverd, vandaar 11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:06

Ik ben hartpatiënt, is een heel lang verhaal en heel erg ziek geweest, maar bleek uiteindelijk een virus te zijn geweest die op mijn hart is geslagen, dus ik kom nooit meer van de medicijnen af en heb sinds een jaar er ook nog Sarcoïdose bij.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik die op mijn rug en allemaal eigenlijk op het plaatje heb uitgezocht hoor, ze staan wel allemaal voor een bepaalde periode uit mijn leven idd, maar die van mijn rug vond ik de metafoor wel zo toevallig en uniek, dat ik daar nog steeds om grinniken kan...

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:13

Ik ben niet zo gek op tatoeages en ik zal ze never nooit zelf laten zetten. Begrijp ook niet goed waarom mensen voor de rest van hun leven een plaatje op hun vel willen. Maar aan de andere kant: ik ben allang blij dat niet iedereen hetzelfde is en er dus ook mensen zijn die iets anders mooi vinden dan ik.

En wie weet krijg ik ooit nog wel wat met een getatoeëerd(e) meisje/vrouw. Zal je mijn moeder zien schrikken als ze elkaar voor het eerst ontmoeten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:15

Brrrr hartpatiënt zijn lijkt me echt eng... heftig hoor!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:15

Ik heb altijd al 1 mooie tatoo gewild van een paardenhoofd,maar ik heb het nooit gedurft,en nu nog steeds niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:17

musiqolog schreef:
Ik ben niet zo gek op tatoeages en ik zal ze never nooit zelf laten zetten. Begrijp ook niet goed waarom mensen voor de rest van hun leven een plaatje op hun vel willen. Maar aan de andere kant: ik ben allang blij dat niet iedereen hetzelfde is en er dus ook mensen zijn die iets anders mooi vinden dan ik.

En wie weet krijg ik ooit nog wel wat met een getatoeëerd(e) meisje/vrouw. Zal je mijn moeder zien schrikken als ze elkaar voor het eerst ontmoeten. :)

Ik vind dat je huid een mooi canvas is, die je steeds meer invult met de mooie dingen van je eigen leven...
de mensen zonder tattoos, helemaal prima.. ik vind het zonde van je canvas :p

als het qua werk zou kunnen, had ik echt allang vol gezeten van top tot teen...
Maar goed ik moet nog stukken over houden voor de rest van mijn leven :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:19

Ach de ene draagt de rest van haar leven een armband, de andere laat een tattoo zetten... Met beide doe je niemand kwaad. :)

Ghoya: wat houd je tegen?/waarom durf je niet?
Het definitieve of de pijn?

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:20

Ik ben gek op tattoo's <3 ik heb zelf 9 stuks her en der :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:20

Ik durf niet vanwege de pijn. Stom he,ik heb best een hoge pijngrens,kan heel veel hebben.En tóch durf ik niet,ik val ook erg snel flauw bij bepaalde pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:21

Ik kan het heel mooi vinden of echt heel lelijk; het hangt van de 'plaatjes' af en hoe het gedaan is. Voor mijn lijf et moi, is het niks, maar kan het bij een ander heel mooi vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:23

Ik heb er 7, maar eentje heb ik zelf gezet met een naald en oostindische inkt. Hilarisch. Een diamantje op mijn grote teen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:24

Moet zeggen dat tattoos echt prima te doen zijn.

Ik heb ook een rare pijngrens. Enkelbanden scheuren; geen probleem. Drie kinderen fluitend op de wereld gezet. Tattoos op mijn ribben "die doen enorm veel zeer" zonder enig probleem. Neus en pink waarschijnlijk al meerdere malen gebroken gehad...

Maar als ik een beetje hoofdpijn heb........ dan ben ik een jankerd _O-

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:25

Ooh tattoos, ik ben er dol op :j Na de zomer komt mijn eerste er ook :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:26

Lief en ik willen nu iets samen. Maar origineel zijn is lastig :(

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:29

Ik denk al bijna 3 jaar na over een tattoo, ik weet precies wat ik qua betekenis wil maar niet hoe ik het moet verbeelden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:29

Ik houd er ook wel van :j

Mijn oom was kapitein en als een echte zeebonk zat hij helemaal onder...was als kind gewoon verliefd op die man <3

Durf het zelf ook niet omdat ik bang ben dat ik er een reactie op krijg.
Niet uit de omgeving ;) maar vanuit mijn lichaam.
Kan heel slecht tegen vreemde stofjes en kan na een dag al knorriemorrie worden van bijvoorbeeld een armbandje.

Moet er dan niet aandenken dat je iets in je huid hebt zitten dat er niet gelijk af kan :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:30

Yunomi, dit kun je met je tattooartist bespreken, die kan vast uittekenen wat je in je hoofd heb... daar zijn goede artists voor! :D

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:32

Tattoo's <3 ik hou ervan, vooral bij sommige kerels kan ik dat echt enorm sexy vinden.

Ik zelf heb er 1 op mijn pols met betekenis, maar heb nog wel wat ideeën in mijn hoofd voor meer. 1 is een quote die ik gewoon bij mij vindt passen, en de ander heeft geen betekenis, hier twijfel ik nog wel over (bedekt mijn bovenarm) maar het ziet er zo gaaf uit dat ik het over 2 jaar misschien wel doe.