Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

veel mensen hoorden dat natuurlijik
_Micha_ schreef:mirjamalvaro schreef:ik vanochtend aan het oefenen voor presentatie die ik een paar uur later had.
"Hemoglobine is verlaagd, omdat er geen ijzer nodig is"
oeps
Ehm wat is daar fout aan?
Immers zonder ijzer geen hemoglobine
mirjamalvaro schreef:In Hemoglobine wordt juist ijzer ingebouwd, dus als er geen ijzer in zit zou dat nogal ernstig zijnImmers zonder ijzer geen hemoglobine
IJzerloze hemoglobine zou ik trouwens ook niet zo cool vinden, krijg je weer bloedarmoede, enzo. Saskiaatje schreef:mirjamalvaro schreef:In Hemoglobine wordt juist ijzer ingebouwd, dus als er geen ijzer in zit zou dat nogal ernstig zijnImmers zonder ijzer geen hemoglobine
Hehe, exactly. Zonder ijzer geen hemoglobine.IJzerloze hemoglobine zou ik trouwens ook niet zo cool vinden, krijg je weer bloedarmoede, enzo.
En ik wou uitleggen waarom er dan een te kort is aan hemoglobine
sdi schreef:Ooit bij een Turks restaurant op de menu kaart te kijken, zegt iemand, hebben ze hier geen varkensvlees?

poes schreef:Dat geel is dus helemaal niet het kuiken volgens mij?
Duhelo schreef:effe biologie les:
een kip legt ongeveer iedere dag een ei
indien er geen haan bijzit zijn de eieren onbevrucht
indien er wél een haan bijzit kunnen ze bevrucht zijn
indien de kip de kans krijgt om te broeden ontwikkelt er zich een kuiken in het ei (wordt in bepaalde landen aanzien als een delicatesse, een ei met een bijna volgroeid kuiken er in)
het ei bestaat uit de schaal, dit is de bescherming
daarna heb je wat vliezen, en het eiwit, het eiwit is zogezegd het vruchtwater, dient dus als schokdemper en bescherming
daarna heb je het eigeel, dit is de voeding voor het kuiken, nu twijfel ik wel, ofwel hengt het eigeel vast, ofwel het embryo zelf, aan twee spiraalvormige draadjes, die dienen als een elastiek, ook als schokdemper.
de tijd dat het kuiken in het ei zit eet het de dooier op als voedingsbron.
dooier = dus niet gelijk aan het bloed, maar wel aan de voeding

of niet..
bedoel je op een landkaart