Doorvraag topic?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 00:09

Ik woon wel in de buurt, (wist je niet, hè? Haha! ), maar helaas, geen plek voor wat voor aanhangwagen dan ook.

Is het een aanhangwagen die ook achter mijn auto past? (Heb het weekend een aanhangwagen nodig! Schijnheilig )

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 00:16

Ik ga zo nog even een (klein Knipoog ) schaaltje ijs eten Vingers aflikken , maar er is nog genoeg, dus is het niet het laatste!

Gwen schreef:
Wie weet er nog een goede manier om stickers te verwijderen zonder de lak aan te tasten?

Probeer het eens met een aansterker: je gaat met de vlam over de sticker, een paar keer heen en weer. Met een beetje geluk kan je de sticker er dan zo afpeuteren. (Je hebt ook stickers die erg hardnekkig zijn }> , daar heb je dan idd zo´n spulletje voor nodig Scheve mond )

Wie heeft er ook wel eens kramp in z´n nek/schouders, doordat ´ie te lang achter de compu zit?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 00:26

Geen kramp, krijg wel last van 'knijpoogjes' als ik te lang achter de computer zit.

Je mag eigenlijk ook maar maximaal 2 uur onafgebroken achter een beeldscherm zitten en dan 15 min. rust. Staat geloof ik in de Arbowet....

Welke werkgever zou zich daaraan houden?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 01:45

Van mijn baas hoef ik niet uren achter elkaar achter de pc te zitten. Van mijn boktverslaving wel...

Wie zei een uur geleden ook tegen zichzelf dat ie op bed zou gaan?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 06:34

Ik niet, maar ik zei wel tegen mezelf dat ik me nog wel een keertje om mocht draaien. Dromen

Wie gaat er vandaag ook naar Amsterdam voor z'n werk? Wij gaan naar Interclean in de Rai. Daar is de grootste internationale beurs van schoonmaakland aan de gang. Leuk, joh, heel de dag allerlei nieuwe schoonmaakproducten en -technieken bekijken, zodat we die aan onze opdrachtgevers kunnen aansmeren... }>

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 06:58

Ik ga niet naar Adam vandaag. Wel naar Bergen op Zoom. Was net zo slim om mijn neuspiercing in 1 beweging uit mijn neus te slaan....(hoe ik het voor elkaar krijg! Verward ), pak dus gelijk het knopje maar sukkel weer in slaap voor een paar minuten........knopje weg! NERGENS meer te vinden! GROM..(daarom zit ook al zo vroeg te bokken! Haha! ). Dus vanmiddag maar een nieuwe halen!

Maar zit nu wel 'wakker' achter de PC terwijl ik nog zo graag wil slapen......

Wie wil er ook weer terug naar zijn/haard bed?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 07:00

Ik wil niet terug naar bed, zit nu lekker te Bokken en moet straks naar school, dus wilde wel even voor schooltijd kunnen Bokken.

Wie heeft er volgende week, ook alleen maandag vrij?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 07:23

Heb de hele week vrij. (Ben dinsdag jarig! Huilen ) Mijn man is weer full time aan het werk en de gastouder is nog niet rond, dus mijn werk staat op een heel laag pitje momenteel.

Wie heeft hier ervaringen met gastouders voor zijn/haar kind?

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 08:20

nee sorry.

wie heeft er ook een 2 paards trailer voor zijn paard?

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 08:21

IK heb geen gastouder meer nodig Haha! mijn jongste is al bijna zeventien en bovendien heeft mijn man zijn werk aan huis. Die staat dus s'middags met de theepot klaar en is er voor ze als ze hem nodig hebben
en in deze tijd van examens en tentamens wordt er vaak een beroep op hem gedaan.Hij maakt meestal de werkstukken voor Yootha en is dus ook altijd heel benieuwd naar de cijfers Haha!

Beetje mistig hier bij jullie ook?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 08:31

Nee, stralend zonnetje hier! Heerlijk! Ga me zo aankleden en de knollies naar buiten zetten......Vandaag weer een druk programma, moet de BBQ nog uitgraven..... Haha! voor mijn verjaardag......

We maken van een oude plantenbak (2 stenen muren naast elkaar) een BBQ, althans da's de bedoeling! Knipoog

Wat kan ik het beste gebruiken voor de BBQ: steenkool of houtskool?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 08:52

Het beste BBQ vuurtje krijg je met echt hout. Lang genoeg van te voren aanmaken en geduld hebben...
Tja, ik heb nogal wat BBQ gekken in de familie Lachen

Wie gaat toch eerst maar wat in huis doen? Voor het straks echt mooi weer gaat worden.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 08:52

Nee, ikmoet wat aan mijn school doen...

Nou het wordt hier echt wel mooi weer hoor, dat is het al!! Het is hier nu al 12 graden in de schaduw, dus dat loopt nog wel flink op Party!!

Wie kna er ook amper eten... *AUW* Huilen

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 08:56

Ik kan wel gewoon eten Haha!

ooo wie heeft zichzelf vandaag ook zo erg verslapen? ik moest om half 8 vertrekken thuis (half 9 begint school, maar we moeten een 1 fietsen)
en mirjel kwam mij ophalen en ik lag nog in mijn bedje Gaaaap

maar we zijn nog op tijd gekomen Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:25

Nee verslapen, in tegendeel!

Citaat:
Het beste BBQ vuurtje krijg je met echt hout. Lang genoeg van te voren aanmaken en geduld hebben...
Tja, ik heb nogal wat BBQ gekken in de familie

Ik dacht dat een BBQ vuur met hout te hoor oplaaide dat daarom je vlees verbrand.....of moet ik eerst een vuur maken en dan wachten tot alles smeult?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:32

Ja, gewoon wachten tot het echte vuur weg is. De hitte van de as is het beste om te bbq-en. Het mooiste als het nog een beetje roodgloeiend is, dan een groot stuk vlees aan het spit en geduld, veel geduld...
Daarom hebben we dan ook altijd veel stokbrood en salades erbij, de heren zijn druk met vuurtje stoken maar wij hebben tegen die tijd toch echt wel honger Haha!

Maar als we thuis gingen BBQ-en gebeurde het ook wel eens dat we binnen een uur klaar waren hoor. Houtskool aansteken, snel wat hamburgers er boven laten aanbranden en dat was het dan.
Daarom vind ik BBQ-en eigenlijk ook helemaal niet zo leuk, alleen als je er echt de tijd voor neemt op vakantie (in Zuid Afrika heb ik dat echte BBQ-en geleerd).

Wie krijgt nu ook ineens vakantiekriebels?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:36

Ik wil niemand zijn plezier bederven, maar BBQ is eigenlijk helemaal niet zo gezond, wisten jullie dat? Het vet dat in het vuur of op de kooltjes valt en verbrandt, veroorzaakt een stof (Nitraten) die neerslaan neer op het vlees en dit kan als je het binnen krijgt kanker veroorzaken ( wordt met aminozuren in de darmen omgevormd tot Nitrosamines, en dat kan kanker veroorzaken). Als ik het mis heb hoor ik het wel, maar dit is wat ik heb onthouden.

Die enkele keer dat ik BBQ, doe ik er of een stukje folie onder, of ik heb een gas BBQ waar de vlam van boven komt.

Wie denkt er nog meer dat er te weinig mensen afweten van de risico's van het Barbequen?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:41

Er zullen vast een boel mensen zijn die die risico's niet kennen (waaronder ik, want ik wist dat dus ook niet), maar ik doe het vlees bijna altijd in een alu folietje (zeker kip).

Aan de andere kant: Van leven ga je dood!?

Zo is het toch?

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:44

Ik heb geen BBC en zal er ook niet snel eentje aanschaffen.Ieder jaar hebben wij een BBC bij een van de collega's en ik kan dan gelijk de hele nacht naar de WC.Wel hebben wij een Gourmet maar ik kook het vlees eerst altijd even gaar Haha!

Wie gourmet er soms ook?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:54

Ja gourmetten is lekker. Iedereen kan dat klaarmaken wat hij wil, en als het niet lekker is hebben ze het zelf gedaan Schijnheilig

Wel vind ik dat er bij zulke gelegenheden te veel vlees gegeten word. Ik kan steeds minder tegen vlees, ik weet niet hoe dat komt.

Wat ik wel lekker vind (is ook minder vet) is chinees fonduen. Wie kent chinees fonduen (met bouillon?)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:58

Heb ooit eens met bouillon gefonduet, maar vind het -om eerlijk te zijn- lang niet zo lekker als gewoon fonduen.

Wij hebben een warme plaat, zelfde idee als een steengrill, alleen hoeft er op deze plaat geen zout en ook gene boter. Je kan rechtsstreeks je vlees op de plaat leggen, errug lekker.......

Wie heeft er ook een 'warme plaat'?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 11:12

Die hebben wij ook! lekker....

Ik werd vanmorgen gestoord..... internet lag eruit Huilen Boos! Hebben jullie daar ook weleens last van?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 11:25

De laatste tijd valt het wel mee hier. Maar in mijn provincie is het (nog) niet zo druk op de kabel, dus dat zal er wel mee te maken hebben denk ik.

Wie is er ook aan de opruim?
(De bijschuur maar eens aanpakken, ligt nokkie vol met paardenrotzooi, als ik een schoenen zoek, moet ik echt met een shovel door die schuur! Haha! )

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:05

Nee niet aan de opruim wel aan de spijbel Haha!
had net een economie uur maar jah als je veel opdrachten voor Nederlands moet typen en inleveren dan kun je beter Nederlands gaan doen toch? Ik vind dat dat dan niet echt onder spijbelen hoort.

Wie heeft er ook z'n zin om lekker buiten te gaan rijden en dan te gaan zwemmen met de pony? jammer genoeg kan ik vandaag niet buitenrijden ik heb ponyclubles Haha! jah jah mijn 2e les bij de ponyclub

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:08

Ik denk dat omar vandaag lekker in zijn land mag blijven staan.... Geen zwemmen voor ons, al zou ik dat wel errug leuk vindt

Wie MOET er nog meer lang werken vandaag? aansluitend een receptie die ik niet over kan slaan Huilen