Doorvraag topic?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:07

Nee,want ben ook nog te jong Boos! Als ik het wel had gedaan,had ik op Pim Fortuyn gestemt(zn lyst dan..) zn ideen vond ik al goed vóór zn dood...

En jullie?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:48

Ik heb wel gestemd, D66, net als 4 jaar geleden. Volgens de stemwijzer kwam ik op LN uit en D66 op de 2e plaats. Maar als ik keek naar de voor mij belangrijke punten kwam ik toch weer bij D66 Verward

Wie stemt er ook heel anders dan bv je ouders?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:50

Ik niet Lachen Maar als ik niet naar de ethische punten zou kijken, zou ik geloof ik toch op een heel anders soort partij uitkomen.

Wat vindt jij een van de belangrijkste dingen die je in je beslissing laat meewegen. Bij mij dus de ethische dingen.

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:51

wat zijn ethische dingen? Tong uitsteken Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:55

ehh tja hoe leg je dat uit.

Dat zijn vraagstukken als de euthenasiewet, biotechnologie.
Vindt je dat dat mag?
Snap je?

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:10

Ohh ik bergijp hem.
Euthenasie vind ik mogen,die mensen moeten het zelf weten,maar dan wel alleen oude mensen.

Wie gaat er nog meer stoepranden Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:13

Ik ben vanochtend om half acht ook al geweest. Wie ik heb gestemd houd ik nog even geheim.

Wie moet er nog stemmen?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:16

Dat zijn idd dingen die voor mij zwaar meetellen.
Maar als ik eerlijk ben, over een week of 2 interesseert die hele politiek mij niet meer. Zo vlak voor de verkiezingen volg ik het een beetje en daarna let ik er niet meer zo op.
Wel ben ik erg benieuwd naar de uitslag vanavond...

Wie volgt wel altijd de politiek?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:28

Nou ik volg het normaal niet. Veel gezwam op niets af. Ik word er horendol van.

Maar inderdaad, nu het actueel is wil ik wel even opletten.
Dat zal met een paar weken ook wel weer over zijn.

Wie heeft er nog meer zin in chocolade? Met yoghurtvulling, ijskoud uit de koelkast? Vingers aflikken

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:31

Cassidy toch.... Van wie mochten we het niet over eten hebben }> Verward
Maar ja ik heb er wel trek in Vork
Ik ga snel nog een koekje halen Vork
Bij wie liggen er ook zulke verleidelijke dingen voor het grijpen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:33

Zie je wel, dat denken aan het eten is er vanochten ingeslopen.

En ik heb helaas niet veel lekkers liggen. Er is wel een automaat met soep (jawel Cup-A-Soup, we zijn gecertificieerd!! *LOL* )

Zal ik verstandig doen en een soepie nemen i.p.v. de snoepautomaat (hebben we ook nog) te plunderen?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:38

Ik zeg niks... Heb ik net (heel gezond) allemaal fruit gekocht, gaat toch de verpakking met koekjes als 1e open...

Wie zit ook al weer veel te veel te bokken vandaag?

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:40

Hmm. tis dat ik het zo druk heb met school, anders zou ik heel lang zitten bokken

wie bokt ook altijd met 2 of meer schermpjes??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:44

Meestal wel ja. En vaak endoria nog om even snel iets te uploaden.

Zou mijn jaarlinghengstje dit jaar al willen dekken? Ik kreeg vanmorgen al een aanvraag van een merriehouder Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:50

Ik weet niet of je er blij mee moet zijn als hij nu al zou willen dekken. Ik zou hem eerst nog een of twee jaartjes de tijd gunnen om wat volwassen te worden. Als de hormonen te snel gaan werken (nog voordat je hem helemaal hebt beleerd) en hij op wedstrijdterreinen al het vrouwelijke schoon ziet lopen) heb je echt een probleem, en er je handen vol aan. Eerst beleren, onder het zadel, voor de kar of wat dan ook, dan pas de fun.

Geduld is een schone zaak. Lijkt me erg inspannend voor je hengst en ook best wel een risico. Ik zou het niet doen als ik jou was.

Wie is het met me eens? Lips are sealed Schijnheilig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:56

Ik ben het helemaal met je eens Haha!
Samson moet ook nog even geduld hebben...

Volgend jaar mag hij 1 of 2 merrie's van mij dekken, anderen moeten nog maar even wachten.

Overigens WIL hij wel Haha!
Komend weekend wordt de bruine merrie hengstig dus dan zal het wel een lekkere brulpartij worden hier...
Maar helaas, ik ben nu voor 99% zeker dat ik de merrie ga verkopen en ik laat haar dus niet dekken.

Wie moet ook altijd lachen om dat stoere gedoe van die jonge hengsten?
Samson loopt nu bij een hoogdrachtige merrie in de wei en als ze niet oplet loopt hij heel stoer te doen. Maar als ze maar even haar oren in de nek legt, is hij weg. Ver weg... Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:58

Het is leuk dat je je hengst nog het land op kunt doen met andere merries. Blijft dit ook zo? Laat je de merries die je houdt natuurlijk door hem dekken?

Overigens is het heel goed voor de opvoeding van die blagen dat er oudere volwassen merries rondlopen. Ze krijgen de nodige vegen uit de pan en worden op hun plaats gezet. Je krijgt er hele brave hengsten door.

Ben je niet bang voor blessures?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:21

Het is op dit moment nog even een noodoplossing. Ik zit te wachten tot hij met new forest jaarlinghengsten de wei op kan maar de hengstenopfokker heeft nog niet echt veel haast Frusty
Ik hoop dat hij er volgende week naar toe kan.

Hij wordt idd goed op z'n plek gezet door de merrie. Dat is toch al de dominantste van het stel dus dat komt mooi uit.
Ik durf hem alleen niet bij de veulens te laten lopen. Ben bang dat hij net iets te ruw wordt nu vooral het oudste veulen steeds meer interesse krijgt in de rest van de kudde.

Bang voor blessures ben ik niet echt. Hij krijgt natuurlijk best wel eens een klap maar de merrie's hebben geen ijzers en het zijn ook meer dreigende klappen dan echt om hem pijn te doen.
Door de bruine merrie werd hij wel regelmatig naar de andere kant van de wei "gebracht". maar dan liep hij ook echt te klieren door steeds rondjes om haar heen te rennen. Dan geef ik de merrie groot gelijk Haha!

Hij zal idd natuurlijk gaan dekken. Ik weet nog niet of ik hem echt in de kudde laat lopen of hem het 1e jaar uit de hand laat dekken. Ligt er een beetje aan hoe hij zich gedraagt. Maar zelf vind ik het het mooiste om hem in de kudde te laten lopen.
Dan blijft hij in de omgang ook wat rustiger, niet iedere merrie die hij ziet wil hij dan dekken, hij zal dan wel even een keer extra nadenken...

Klaart het bij jullie nu ook helemaal op? Het wordt nu ineens mooi weer Haha!

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:24

nou ja zeg, jullie lopen ook achter daar, het was hier rond 2 uur al mooi weer!! Haha!

HELLUP me!! Ze pesten mij!! Mijn broer en mijn moeder zitten me te plagen met dat ik vangaag een dinges-bui heb, dus ik kan niet op woorden komen en dan is alles dinges!!

Wie komt mij helpen?? (tsjakka oeha!!)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:27

De hele middag schijnt de zon hier al en zit ik me te verbijten dat ik nog tot 6 uur door moet. Frusty

Heb jij trouwens merries die nog nooit zijn gedekt? Want zo jonge Adonis weet in het begin ook niet hoe alles in zijn werk gaat en als er twee lopen te stunten... Frusty

Voordat ik een hengst bij de merries in het land zou laten lopen zou ik het een jaartje uit de hand proberen. Gewoon een paar basismanieren met dekken bijbrengen. Mocht de gelegenheid er ooit niet voor zijn om hem natuurlijk te laten dekken moet hij het ook aan de hand kunnen, zonder dat hij de mensen om hem heen verrot schopt.
Ook aan de hand leren dekken hoort tot de basisopvoeding van de hengst, net als voetjes geven, bereden of betuigd worden en ingeladen worden. Vinden jullie niet?

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:30

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:30

Ja, anders kun je ze echt niet de baas lijkt me...

Wie heeft er net ook heerlijk gegeten? Tong uitsteken

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:42

Moet nog eten.

Hoevaak heb jij al gebokt meet?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:54

Ik bokmeet bijna elke dag (heleboel bij ons op stal zitten ook op bokt, dus die kom ik 's avonds tegen)

Mijn eerste hele echte grote boktmeeting is op 25 Mei op het Loo in Apeldoorn.

Wat en waar en met wie was jullie eerste boktmeeting?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:55

euh ik heb echt heeeeeeeeeeeel veel geboktmeet ken de meeste vaste bokkers dan ookal IRL samen met karin stond ik een tijdje terug op de eerste plek maar soms meet zij weer even iemand en staat ze weer voor..
zou ze eigenlijk eens moeten tellen haha maar dan ben ik echt lang bezig!